|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Ciśnienie w układzie chłodzenia; wadliwy korek?
groohaa - Sro Lip 02, 2014 19:00 Temat postu: [R25] Ciśnienie w układzie chłodzenia; wadliwy korek? W układzie chłodzenia (w temperaturze roboczej) panuje pewne ciśnienie (ile? ok. 1.5 bara?); tak wiec jakie jest prawidłowe zachowanie płynu/korka po jego odkręceniu?
Zawsze powinno w sposób wyraźny zejść ciśnienie, syczeć itp.?
U mnie zauważyłem ze po zgaszeniu silnika płyn zaczął się podnosić dużo ponad max (ze 2cm w przeciągu kilkunastu sekund). Odkręciłem korek (żadnego syknięcia, jakby zakrętkę z wody niegazowanej zdjąć), i wtedy płyn zszedł do prawidłowego poziomu ok. maxa.
Czy dobrze wnioskuje ze coś tu nie trzyma odpowiedniego ciśnienia w układzie (korek?); czy wahania poziomu płynu sa spowodowane niewłaściwym ciśnieniem w układzie (przez co płyn mocniej się rozszerza, ma niższa temp. wrzenia itd.)?
Silnik do Diesel 101 KM z 2004 roku. Wszystkie opisane zjawiska/operacje oczywiście na silniku w temperaturze roboczej
[ Dodano: Sro Lip 02, 2014 20:00 ]
Sam se odpowiem - może komuś się przyda.
Tak, to była wina korka zbiorniczka wyrównawczego, po wymianie na sprawny oryginał wszystko wróciło do normy, korek trzyma ciśnienie i poziom płynu w zbiorniczku nie drgnie nawet na milimetr - czyli tak jak powinno być
|
|