Zobacz temat - [ 216 GSI ] Trzęsie budą przy przyspieszaniu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [ 216 GSI ] Trzęsie budą przy przyspieszaniu.


ADiPro - Wto Maj 27, 2014 09:59
Temat postu: [ 216 GSI ] Trzęsie budą przy przyspieszaniu.
Witam Wszystkich..


Jak w temacie podczas mocniejszego dociśnięcia pedału gazu zaczyna trząś całym samochodem najbardziej odczuwalne drgania na drążku zmiany biegów.

teraz troszkę o samochodzie:
Rover 216 GSI 1.6 16V D16Z2 (kanciak 5D) LPG sekwencja

Samochód z roku 1992 z Marca.

posiadam go od 4 lat pod koniec roku niestety zaczął mocno dymić z pod maski,
okazało się, że pękł wąż o chłodnicy, ale też padła uszczelka pod głowicą.

Samochód miał iść na sprzedaż, ale poprzez sentymenty 2 tyg. temu postanowiłem go wskrzesić.

na tą chwilę silnik działa super na benzynie i na gazie zrobiłem wahacze przód, drążki i końcówki plus wszystkie rzeczy związane z powyższym.

przegląd przeszedł bez problemu ( poza żarówkami od rejestracji :) )

I teraz to czego dotyczy post strasznie trzęsie całym samochodem, ale tylko podczas wciskania gazu ( przy delikatnym muśnięciu nic nie czuć),
niezależnie od prędkości.
Co najlepsze jadąc np: 140km/h daje na jałowy i wszystko ustaje.
Dodam jeszcze, że samochodu nie ściąga w żadną ze stron (zbieżność zrobiona),
jedyne co to hałasuje mi łożysko oporowe i sprzęgło się ślizga delikatnie ( ale jeżdżę tak od samego początku), skrzynia działa bez zarzutów.

Pozdrawiam
Adi

SEGE - Wto Maj 27, 2014 10:09

Może padł przegub wewnętrzny ;)
ADiPro - Wto Maj 27, 2014 10:47

Sege

Jesteś pewien, że to może być to ?? ?

Jest jakiś sposób, żeby to sprawdzić bez rozbierania ?? ?

titanum2b - Wto Maj 27, 2014 12:40

Miałem te same objawy co ty - co prawda w renault espace iv - co sie okazało, że wytarte było koło planetarne w skrzyni biegów tzn wytarty był wieloklin w miejscu gdzie wchodzi półośka do skrzyni.
Może ta informacja coś Ci pomoże.

pozdrawiam

ADiPro - Wto Maj 27, 2014 12:56

Kurde widzę że bez rozbierania się nie obejdzie .

wie ktoś może jak sprawdzić czy to przegub czy ten wieloklin ??

a w ogóle to te elementy nie są połączone ze sobą ??

i czy można to na stronę wymieniać czy trzeba całość??


Dzięki śliczne czekam na dalsze możliwości :)

Pozdrawiam.

Pawkaz - Wto Maj 27, 2014 19:23

Przegub wewnętrzny chyba odpada.On wtedy hałasuje podczas ruszania np spod świateł oraz przy hamowaniu i to są pojedyńcze stzały
ADiPro - Sro Maj 28, 2014 09:48

Pawkaz

A jak często to strzela bo ze 2-3 razy na dzień słyszę jakiś lekki trzask, a właściwie stukot ??

SEGE - Sro Maj 28, 2014 10:47

Sprawdzić przegub nie jest trudno, wchodzisz pod auto i góra dół machasz półosią, jak jest spory skok to pewnie to. Miałem tak w focusie. A co do stuków to tak średnio na jeża, raz puknęło raz nie.

No i ewentualnie mozna zobaczyć jaki jest luz obracając półosią.

Pawkaz - Sro Maj 28, 2014 11:06

Właśnie z przegubem wew jest tak, że raz są odgłosy a raz nie, ale z tego co zauważyłem u siebie to przy bardzo, ale to bardzo powolnym operowaniem sprzęgła hałasów brak.
Ale warto to sprawdzić i ewentualnie naprawić, bo jak się rozleci do cna to już auto jest uziemione przez brak napędu.

ADiPro - Sro Maj 28, 2014 14:00

Powiem tak
jak wymieniałem wahacz (lewa strona) i wszystko wisiało na mcphersonie to można powiedzieć, że oś sama wychodziła,
co do luzu góra dół nie sprawdziłem, ale przy zdjętym kole ruszając przez tarcze lewo/prawo luz był jakieś 4-5 mm na zewnętrznej średnicy tarczy,
jutro mam wolne to go dźwignę i sprawdzę co i jak,

napisze jak poszły obserwacje :)

Dzięki Pozdrawiam.

Rhos - Nie Cze 15, 2014 13:20

ogarnales temat?
u mnie jest podobnie,tylko drga tapicerka na drzwiach glownie.
podejrzewam wlasnie skrzynie jak powiedzieli przedmowcy,bo troche wyje przy odpuszczeniu gazu i mechanik mi kiedys powiedzial,ze mam luz na mechanizmie roznicowym.