|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [ 216 GSI ] Trzęsie budą przy przyspieszaniu.
ADiPro - Wto Maj 27, 2014 09:59 Temat postu: [ 216 GSI ] Trzęsie budą przy przyspieszaniu. Witam Wszystkich..
Jak w temacie podczas mocniejszego dociśnięcia pedału gazu zaczyna trząś całym samochodem najbardziej odczuwalne drgania na drążku zmiany biegów.
teraz troszkę o samochodzie:
Rover 216 GSI 1.6 16V D16Z2 (kanciak 5D) LPG sekwencja
Samochód z roku 1992 z Marca.
posiadam go od 4 lat pod koniec roku niestety zaczął mocno dymić z pod maski,
okazało się, że pękł wąż o chłodnicy, ale też padła uszczelka pod głowicą.
Samochód miał iść na sprzedaż, ale poprzez sentymenty 2 tyg. temu postanowiłem go wskrzesić.
na tą chwilę silnik działa super na benzynie i na gazie zrobiłem wahacze przód, drążki i końcówki plus wszystkie rzeczy związane z powyższym.
przegląd przeszedł bez problemu ( poza żarówkami od rejestracji )
I teraz to czego dotyczy post strasznie trzęsie całym samochodem, ale tylko podczas wciskania gazu ( przy delikatnym muśnięciu nic nie czuć),
niezależnie od prędkości.
Co najlepsze jadąc np: 140km/h daje na jałowy i wszystko ustaje.
Dodam jeszcze, że samochodu nie ściąga w żadną ze stron (zbieżność zrobiona),
jedyne co to hałasuje mi łożysko oporowe i sprzęgło się ślizga delikatnie ( ale jeżdżę tak od samego początku), skrzynia działa bez zarzutów.
Pozdrawiam
Adi
SEGE - Wto Maj 27, 2014 10:09
Może padł przegub wewnętrzny
ADiPro - Wto Maj 27, 2014 10:47
Sege
Jesteś pewien, że to może być to ?
Jest jakiś sposób, żeby to sprawdzić bez rozbierania ?
titanum2b - Wto Maj 27, 2014 12:40
Miałem te same objawy co ty - co prawda w renault espace iv - co sie okazało, że wytarte było koło planetarne w skrzyni biegów tzn wytarty był wieloklin w miejscu gdzie wchodzi półośka do skrzyni.
Może ta informacja coś Ci pomoże.
pozdrawiam
ADiPro - Wto Maj 27, 2014 12:56
Kurde widzę że bez rozbierania się nie obejdzie .
wie ktoś może jak sprawdzić czy to przegub czy ten wieloklin
a w ogóle to te elementy nie są połączone ze sobą
i czy można to na stronę wymieniać czy trzeba całość??
Dzięki śliczne czekam na dalsze możliwości
Pozdrawiam.
Pawkaz - Wto Maj 27, 2014 19:23
Przegub wewnętrzny chyba odpada.On wtedy hałasuje podczas ruszania np spod świateł oraz przy hamowaniu i to są pojedyńcze stzały
ADiPro - Sro Maj 28, 2014 09:48
Pawkaz
A jak często to strzela bo ze 2-3 razy na dzień słyszę jakiś lekki trzask, a właściwie stukot
SEGE - Sro Maj 28, 2014 10:47
Sprawdzić przegub nie jest trudno, wchodzisz pod auto i góra dół machasz półosią, jak jest spory skok to pewnie to. Miałem tak w focusie. A co do stuków to tak średnio na jeża, raz puknęło raz nie.
No i ewentualnie mozna zobaczyć jaki jest luz obracając półosią.
Pawkaz - Sro Maj 28, 2014 11:06
Właśnie z przegubem wew jest tak, że raz są odgłosy a raz nie, ale z tego co zauważyłem u siebie to przy bardzo, ale to bardzo powolnym operowaniem sprzęgła hałasów brak.
Ale warto to sprawdzić i ewentualnie naprawić, bo jak się rozleci do cna to już auto jest uziemione przez brak napędu.
ADiPro - Sro Maj 28, 2014 14:00
Powiem tak
jak wymieniałem wahacz (lewa strona) i wszystko wisiało na mcphersonie to można powiedzieć, że oś sama wychodziła,
co do luzu góra dół nie sprawdziłem, ale przy zdjętym kole ruszając przez tarcze lewo/prawo luz był jakieś 4-5 mm na zewnętrznej średnicy tarczy,
jutro mam wolne to go dźwignę i sprawdzę co i jak,
napisze jak poszły obserwacje
Dzięki Pozdrawiam.
Rhos - Nie Cze 15, 2014 13:20
ogarnales temat?
u mnie jest podobnie,tylko drga tapicerka na drzwiach glownie.
podejrzewam wlasnie skrzynie jak powiedzieli przedmowcy,bo troche wyje przy odpuszczeniu gazu i mechanik mi kiedys powiedzial,ze mam luz na mechanizmie roznicowym.
|
|