Zobacz temat - [Rover 620 Di] Ściąga w lewo po zmianie tarcz i zacisku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Rover 620 Di] Ściąga w lewo po zmianie tarcz i zacisku

Urinka - Czw Maj 29, 2014 14:38
Temat postu: [Rover 620 Di] Ściąga w lewo po zmianie tarcz i zacisku
Witam. Ostatnio zmieniłam komplet tarcz i klocków oraz zapieczony zacisk hamulcowy lewy tylni. Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłam, że auto ściąga w lewo, a kierownica nie wraca do pozycji na wprost. Została ustawiona zbieżność. Ale w raporcie prawie nic nie ma, czy ktoś może mi powiedzieć, czy to normalne? Załączam raport.
A po drugie, czy w czasie takiej naprawy mechanik mógł coś uszkodzić?
Z góry dziękuję za pomoc.

johnypepelos - Czw Maj 29, 2014 21:37

Możliwe, że mechanik za mocno dociągnął dolny sworzeń wahacza dlatego kierownica nie wraca...
Jak wymieniałem u mnie sworznie dolne to bez dynamometra dokręcałem i za mocno dociąłem, kierownica nie chciała wrócić do swojej pozycji po skręcie, pomogło mi poluzowanie tej śruby (oczywiście zrobiłem tylko pół obrotu z powrotem).

Co do ściągania auta to nie pomogę, nie mam pomysłu co by mogło być nie tak.

SEGE - Pią Maj 30, 2014 09:42

johnypepelos napisał/a:
Możliwe, że mechanik za mocno dociągnął dolny sworzeń wahacza dlatego kierownica nie wraca...


Jest taka możliwość w ogóle żeby za mocno to dokręcić? Jak u siebie montowałem nowe dolne sworznie nie dawno to dowaliłem ile się dało i kierownica pracuje jak pracowała. Chyba że masz wystrzelone gniazdo sworznia w wahaczu?

zaq - Pią Maj 30, 2014 17:17

johnypepelos napisał/a:
Możliwe, że mechanik za mocno dociągnął dolny sworzeń wahacza dlatego kierownica nie wraca...
Co ma dokręcenie sworznia do wracania kierownicy? Absolutnie nie polecam luzowania sworzni w przypadku nie wracającej kierownicy!!! Jeżeli była ustawiana zbieżność to szedłbym w tym kierunku. Na szybko sprawdź czy któryś zacisk nie trzyma to też może być przyczyna ściągania.
marthinez - Sob Maj 31, 2014 16:27

Urinka napisał/a:
kierownica nie wraca do pozycji na wprost.
To faktycznie sugeruje problemy z dolnym sworzniem. Zatarte gniazdo może doprowadzić do wypadniecia sworznia.
Oczywiście 100% pewności nie ma, ale warto to sprawdzić.

bastek - Nie Cze 01, 2014 01:00

marthinez napisał/a:
Zatarte gniazdo może doprowadzić do wypadniecia sworznia.

Nie wypadnięcia a urwania, jest gdzieś nawet temat o tym

marthinez - Nie Cze 01, 2014 06:21

Jak zwał tak zwał. Osobiście widziałem jak część kulista sworznia wypadła z gniazda.
Matheeo - Nie Cze 01, 2014 10:16

Najpierw podnieś auto zakręć kołami czy nie trzyma żaden zacisk potem wciśnij parę razy hamulec i sprawdź ponownie ja u siebie wymieniałem tarcze, klocki i trzymał wężyk gumowy co idzie do zacisku bo był zatkany i tłoczek nie wracał samochód ściągało na lewo.