|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] zawieszenie pneumatyczne zamiast sprężyn
chrzanek611 - Nie Cze 01, 2014 21:36 Temat postu: [R75] zawieszenie pneumatyczne zamiast sprężyn Witam wszystkich zainteresowanych
jakiś czas temu pękły mi obie sprężyny w tylnym zawieszeniu i zacząłem zastanawiać się nad założeniem poduszek takich jak w samochodach dostawczych.
1 Czy ktoś z was już to kiedyś robił?
2 Ile może kosztować taka przeróbka?
Myślałem nad założeniem samych poduszek i doprowadzeniu do bagażnika przewodów aby móc dopompować powietrze w razie potrzeby
pelson91 - Nie Cze 01, 2014 21:43
chrzanek611, innymi słowy - AIR RIDE?
sash997 - Nie Cze 01, 2014 21:45
myślałem nad takim rozwiązaniem na wszystkie koła, Ba... nawet kupiłem golfa 3 i go przerobiłem aby sprawdzić czy dam rade w roverku to zastosować no i udało sie instalacja kosztowała ok 2tyś zł (wszystkie rupiecie potrzebne czyli poduchy,okucia,węże manometry,elektrozawory,złączki,kompresor) niestety jakoś brakło natchnienia aby to zastosować w R
chrzanek611 - Nie Cze 01, 2014 21:46
tak da rade coś takiego??
pelson91 - Nie Cze 01, 2014 21:47
kurna, Air ride w 75 byłoby boskie leżący 75 na parkingu, wyglądałoby to mega
sash997 - Nie Cze 01, 2014 21:50
aha... to ten golfik,film był robiony przy -15st więc to bujda że to zawieszenie nienadaje sie na zime...
https://www.youtube.com/watch?v=Zk2u8OFcVxY
chrzanek611 - Nie Cze 01, 2014 21:50
Mi wystarczyły by poduchy na tyle (tak na dobry początek) komfort jazdy poprawił by się na pewno.
A jak długo zajęła by taka przemiana roverka??
sash997 - Nie Cze 01, 2014 21:54
wszystko zależy jakbyś chciał to robić,bardzo profi z manometrami butlą kompresorem i elektrozawory czy druciarstwo i same poduchy z kawałkiem węża i zaworkiem do pompowania
chrzanek611 - Nie Cze 01, 2014 22:03
bardziej profesjonalnie tylko nie mam za dużego pojęcia jeśli chodzi o podłączenie elektrozaworów.
A później przegląd przejdzie??
sash997 - Nie Cze 01, 2014 22:07
przejdzie bez problemu,podłączenie elektrozaworów nie jest trudne,zresztą są bardzo różne elektrozawory,proste jak kran od wody i troche bardziej skomplikowane ale wszystkie mają spełniać to samo zadanie
Pieta - Pon Cze 02, 2014 07:25
sash997,
kompresor jest napędzany mechanicznie czy jest z wpudowanym silnikiem elektrycznym?
Ma taki system jakąś regulację z kabiiny?
Jak jest realizowane tłumieie? Rozumiem że mieszek z powietrzem zastępuje tylko sprężynę.
sash997 - Pon Cze 02, 2014 13:25
przyciski góra dół w kabinie, do tego 3 manometry, jeden od ciśnienia w butli drugi na przednią oś trzeci na tylnią,kompresor elektryczny ale nie taki z biedronki za 30zł tylko taki typu viair,poduszki zamiast sprężyn a amorki zostają normalnie jak były,w R75 jest z tyłu o wiele lepiej bo nie trzeba z tyłu poduszki osadzać na amortyzatorze jak w golfie,możnaby sie pobawić i dołożyć jakieś czujniki na wahacze i zrobić samopoziomowanie np dokładasz coś do bagażnika to dopompowuje powietrza w tylne poduszki,ogólnie powietrze to fajna zabawa
Punx - Pon Cze 02, 2014 14:32
sash997 opracuj proszę pneumatyczne zawieszenie silnika w R75, coby żadnych drgań na budę nie przenosił
paolinio - Pon Cze 02, 2014 14:39
Punx, świetny pomysł i chyba nawet prostszy niż zawieszenie. Może dałoby rade taką zawieche zastosować z jakiegoś citroena np c5?
Punx - Pon Cze 02, 2014 14:41
Ej no co ty ja żartowałem, nie odważyłbym się psuć fabrycznego mocowania, bo to jak proszenie się o kłopoty, za poważna sprawa ...
paolinio - Pon Cze 02, 2014 15:04
Ta grucha aż się prosi żeby ją powietrzem napełnić
sash997 - Pon Cze 02, 2014 15:59
o to chodzi że poduszka trzymająca silnik musiałaby mieć większe rozmiary albo zaje.iste ciśnienie aby ten silnik utrzymać,poza tym olej paliwo temperatura= specjalna guma z której by ta poduszka miałaby być wykonana bo te zwykłe za długo w tych warunkach by pewnie nie wytrzymały
chrzanek611 - Pon Cze 02, 2014 18:57
jest jakiś sklep żeby kupić wszystkie elementy do takiego zawieszenia?? Chodzi mi przede wszystkim o okucia do poduszek, panel sterowania, i dobry kompresor
sash997 - Pon Cze 02, 2014 21:13
okucia do poduszek najlepiej zrobić samemu wraz z tokarzem,bo nie kupisz gotowych okuć dostosowanych do R75,a sklep to chyba tylko mappet tuning ale napewno taniej na własną ręke szukać gratów,do golfa jak pisałem zmieściłem sie w 2 tyś a tak jak patrze właśnie w mappet sklepie to wyszłoby prawie 2x więcej...
SEGE - Sro Cze 04, 2014 08:01
Co do poduszek silnika można by się zainteresować tymi z bmw, taki przykład z okolicy e91 330d
chrzanek611 - Sro Cze 04, 2014 18:14
Sprawdzałem ceny gotowych zestawów i trochę drogo
Ale tak pomyślałem, że kompresor można użyć taki: Kompresor
Co o tym myślicie???
Tylko nie wiem jak zrobić przednie zawieszenie.
Muszą być jakieś specjalne amorki czy można przerobić te z auta?
sash997 - Sro Cze 04, 2014 20:07
mogą być amortyzatory te co są, biedronkowy kompresor który pokazałeś sie nie nadaje-
1 nie poda odpowiedniego ciśnienia
2 to co poda bedzie dmuchał pół dnia aby Ci te 4 poduchy napełnić,
na przodzie niema żadnych czarów, po prostu trzeba odpowiednio uszczelnić poduszke na amortyzatorze, dodatkowy + tego rozwiązania to zwiększona żywotność amortyzatorów ponieważ tłoczyska pracują w otoczeniu hermetycznie odizolowanym od warunków drogowych
chrzanek611 - Czw Cze 05, 2014 16:20
Myślałem że ten kompresor się nada ale trudno.
W takim razie chyba najtańszym z rozwiązań będzie zakup kompresora takiego: LINK
sash997 - Czw Cze 05, 2014 19:49
w tej cenie to już napewno lepszy taki
http://allegro.pl/kompres...4293828532.html
mocu - Czw Cze 12, 2014 12:59
A czy nie prościej byłoby kupić jakąś używkę ze starego range rovera? mały, elektryczny kompresorek, a może udało by się kupić i całą resztę i dopasować z w/w autka ze schrotu.
paolinio - Czw Cze 12, 2014 18:45
mocu, pisałem Ci wcześniej citroen c5 był na poduszkach, masa podobna do rovera, a cała konstrukcja zawieszenia jest znacznie bardziej dopracowana niż w tych starych citroenach, nie wiem tylko jak to konstrukcyjnie wygląda w szczegółach.
sash997 - Czw Cze 12, 2014 21:03
w c5 jest zawieszenie hydro-pneumatyczne,za dużo wspulnego ze zwykłym pneumatycznym niema
paolinio - Czw Cze 12, 2014 21:06
sash997, masz racje trochę się zagalopowałem
Matexx - Czw Cze 12, 2014 22:21
mhm z tą zabawą to lepiej ostrożnie podchodzić do tematu, jeżeli już robić to na porządnym osprzęcie i lepiej może zlecić to odpowiednie osobie, która zrobiła wiele zawieszeń w różnych autach, bo nakupić części okucia zrobić samemu to może się to skończyć niezbyt dobrze, należy pamiętać że bezpieczeństwo jest najważniejsze. Do rovera 75 nie ma największego problemu zrobić aira z przodu jest odpowiednio dużo miejsca i można wstawić szerokie poduchy na amorze im większe tym lepsze, z tyłu wywalić speżyne i wstawić okucie z samą poduszką, tak jak już to napisał kolega sash997 nie należy robić to na szybko złączach wiadomo, sash997 mhm z Golfa zrobiłeś jeepa, teraz raczej jak sie robi aira to jak sie napompuje to raczej auto jest na przyzwoitej wysokości żeby móc normalnie jeździć a jeżeli się spuści powietrze to jest konkretna gleba.;)
znam osobę która specjalizuje się właśnie w budowaniu zawieszeń air ride i widziałem ładne fury w jego wykonaniu , od audi po mercedesy Oglądał również r75 mojego taty i mówił że nie było by problemu , cena zależy jak chcesz żeby to chodziło,Wiec lepiej może troche więcej zapłacić ale mieć to dobrze zrobione. Pozdrawiam.
sash997 - Pią Cze 13, 2014 18:05
Matexx napisał/a: | sash997 mhm z Golfa zrobiłeś jeepa |
zrobiłem tak bo nie chciałem gleby tylko auto w teren na polne drogi
poza tym R75 też tylko pod tym kontem myślałem aby go w razie "W" podnieść a nie obniżyć bo nie było krawężnika do którego mogłem normalnie dojechać
jeśli ma sie ogólne pojęcie o mechanice i pneumatyce to niema sensu oddawać komuś i przepłacać bo wiadomo, że jeśli ktoś to robi zarobkowo to zawsze jest możliwość że na czymś dodatkowo zaoszczędzi
hmm a co do szybkozłączek... w ciężarówkach są łączone przewody od hamulców na te szybkozłączki
|
|