Zobacz temat - [r75, 2,0, CDT 2000 r.] drżenie pedału hamulca
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75, 2,0, CDT 2000 r.] drżenie pedału hamulca

jacekmarus - Nie Cze 08, 2014 18:54
Temat postu: [r75, 2,0, CDT 2000 r.] drżenie pedału hamulca
Witam,
Problem dotyczy hamowania. Przy wciskaniu pedału hamulca do połowy (z reguły przy małych prędkościach) pedał drży - tak jakby załączał się ABS. Czy ktoś z Was miał już taki problem i jaka to może być przyczyna?

sash997 - Nie Cze 08, 2014 19:29

ostatnio był ten temat poruszany, któryś pierścień magnetyczny w kole zabrudzony lub uszkodzony
jacekmarus - Pon Cze 09, 2014 17:27

dzięki, na pewno sprawdzę:) sorry za zaśmiecanie forum, szukałem - ale nie mogłem znaleźć:)

[ Dodano: Pon Cze 09, 2014 17:27 ]
a może to wina pompy hamulcowej??
czujniki ABS ok - żadnych błędów.

sknerko - Wto Cze 10, 2014 09:46

Czujniki sa Ok tylko pierścień magnetyczny który one czytają podczas jazdy powoduje taka usterkę. Pompa nie ma na to żadnego wpływu. Za wszystko odpowiedzialny jest modulator ABS i możliwe ze jeszcze wtyczka na modulatorze jest coś nie bardzo i trza by wyczyścić. Jak by były błędy czujnika to by świeciła kontrolka ABSu
MaReK - Wto Cze 10, 2014 10:10

Niekoniecznie pierścień. U mnie uszkodzony jest czujnik ABS. Konkretnie musiał już przegnić w kolejnym miejscu i łatanie jego nie ma sensu (muszę wymienić). Dotyczy lewego przodu. Wcześniej też miałem takie same objawy. Przyhamowuje delikatnie przy małej prędkości i pedał zaczyna wibrować załączając pompę. We wskazaniach na komputerze wcześniej usterka występowała w obu tylnych kołach. Rdza która zbiera się w mocowaniu czujnika zebrała się już na tyle, że "zmiażdżyła" czujniki. Wyjęcie, rozwiercenie i założenie dwóch nowych czujników poskutkowało. Przy tamtych usterkach system kontroli ABS nie wyświetlał błędu na desce. Obecna usterka skutkuje świeceniem żółtej ikonki na zegarach.
jacekmarus - Wto Cze 24, 2014 20:09

właśnie o to chodzi, że u mnie się nic nie świeci a po podłączeniu do komputera nie wyskakują żadne błędy.
modulator ABS - hmmmm nawet nie wiedziałem, że coś takiego jest:) skończyłem technikum fryzjerskie:)

MaReK - Sro Cze 25, 2014 02:29

Moduł ABS zespolony jest z pompą. Moduł jest w "nierozbieralnej" obudowie, pod którą kryją się "włosowate" połączenia dwóch elementów. Jest ich trochę i czasami zdarza się, że te połączenia ulegają uszkodzeniu. Można by to prosto naprawić gdyby nie fakt, że są one zalane jakąś galaretą, która to niby zabezpiecza. Należy wtedy galaretę usunąć, połączenia sprawdzić jak mają być i połączyć (pod lupą) tradycyjnymi kabelkami. Taka "rzeźba" może skutkować naprawą na długie lata. Jedna potrzeba wprawy i doświadczenia z lutownicą. Regeneracja na allegro zaczyna się od 250 zł.

Ja jednak stawiałbym na tylne czujniki ABS.

Są przypadki, że uszkodzone częściowo czujniki ABS powodują takie zachowanie jak opisuje kolega, a nie wyświetlają się na dashboardzie i nie zapamiętują w logach.

jacekmarus - Sro Cze 25, 2014 18:26

Komp był podłączony podczas jazdy i każdy jeden zczytywał taką samą prędkość więc czujniki chyba ok. Na razie nie jest to aż tak bardzo uciążliwe więc jeszcze pojeżdżę:)
sash997 - Sro Cze 25, 2014 20:08

a wykresy?? miał ten komp opcje wykresów z każdego czujnika? jak jest np 1 lub 2 pola magnetyczne w pierścieniu uwalone(u mnie tak było) to jest takie mignięcie na prędkości w normalnych parametrach niezauważalne a na wykresach wywalało za ekran z jednego koła :)
jacekmarus - Czw Cze 26, 2014 23:01

cena uwaga:) muszę to sprawdzić.. dam znać..