|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [r75] czujnik ciśnienia klimatyzacji
DominikR75 - Czw Cze 12, 2014 23:55 Temat postu: [r75] czujnik ciśnienia klimatyzacji Witam czy przy wymianie czujnika cisniena klimatyzacji na rurce od klimy po odgręceniu go czynnik ucieknie ?
Ewentualnie wiecie może jak go sprawdzic czy jest sprawny
sTERYD - Pią Cze 13, 2014 00:05
czynnik ucieknie.
A jak sprawdzić przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy z ciśnieniem w układzie wszystko w porządku. każdy klimaludek Ci to zrobi za parę groszy. Jeśli ciśnienia są w normie, a układ zachowuje się nieprawidłowo, to może (acz nie zawsze musi ) być wina czujnika.
DominikR75 - Pią Cze 13, 2014 12:21
OK. Czynnik jest i ciśnienie też ok. A sprężarka sie nie załancza.
Da sie jakoś sprawdzić ten czujnik ? zmostkować na moment zeby komputer odczytał że jest Ok I pozwolił na uruchomienie klimy ?
longer86 - Pią Cze 13, 2014 12:54
a podaj plus na kompresor... załącza się?
sTERYD - Pią Cze 13, 2014 16:23
w ten sposób dowiesz się tylko, czy sprzęgiełko sprężarki działa, cała reszta pozostanie zagadką. pominiesz czujniki ciśnienia i temperatury i całe sterowanie.
Czujnik to trzeba po prostu sprawdzić na schemacie które przewody są nim zwierane i zewrzeć, czy to we wtyczce, czy może do masy
DominikR75 - Pią Cze 13, 2014 23:39
no tak tylko które te przewody zewrzeć
sTERYD - Pią Cze 13, 2014 23:58
o jejku trzeba na tacy podać. Zerknij do RAVE, znajdź schemat, na schemacie czujnik, przy czujniku będzie numer wtyczki i przewodu w niej. znajdź w spisie wtyczek wtyczkę, Będziesz wiedział gdzie jest , jak wygląda i który numerek przewodu jest w którym miejscu. Mi się o tej porze już nie chce szukać
DominikR75 - Sob Cze 14, 2014 12:06
Nie Ogarniam tej klimy już. Nie działała wogóle a teraz działa non stop mimo wyłączonego panelu klimy Koło sprężarki kręci się non stop =/ Wypiołem czujnik ciśnienia i wtedy dopiero się rozłancza.
longer86 - Sob Cze 14, 2014 12:57
Nie chodzilo wcale, teraz chodzi non stop... stawialbym na elektryke... przekaznik? Ten pod maska w skrzynce ze sniezynka
DominikR75 - Nie Cze 15, 2014 22:04
Dziwny przypadek =/ sam tego nie ogarniam. Będe musiał oddać go do elektryka. Panel klimatronik podmieniłem od innego r75 i też nie reaguje na włączanie/wyłączanie klimy. Działa non stop mimo wyłączonego panelu.
Bezpieczniki sprawdziłem i są ok. Przekaznik mhm.. ? przeczyścic jego styki czy dać inny..
longer86 - Nie Cze 15, 2014 23:05
spróbuj podmienić przekaźnik...
DominikR75 - Pon Cze 16, 2014 21:10
Narazie nie mam takiego przekaznika. Ale wypiołem stary i zauważyłem że jest troche przytopiony przy jednym ze styków oraz gniazdo w skrzynce. Gdy stukne w przekaznik sprężarka sie rozłancza oraz załancza. Może on być przyczyną ciąglej pracy sprężarki Byłem u elektryka i stwierdził uszkodzenie w komputerze. "sterownik klimy"
longer86 - Pon Cze 16, 2014 21:44
ogarnij przekaźnik.... skoro słychać pstryk w przekaźniku i działa, a jest przytopiony to może akurat coś zwiera i działa cały czas. Na błędy w komputerze bym nie stawiał ostatnio mi pół auta by wymienili bo klima nie działała...
jak wyciągniesz przekaźnik to sprężarka przestaje chodzić?
Zajac1941 - Wto Cze 17, 2014 13:53 Temat postu: [r75 2,0 cdti] klimatyzacia Witam cyklistow i rowerzystow.Ja coprawda nie o czujniku cisnienia klimy ale o silniku wentylatora.Nie dzialajacy oddalem do fachowca,przy probie rozebrania zlamal mocowanie wiatraka a trzeba bylo wymienic tylko komutator i szczotki nie wyjmujc wirnika ale stalo sie.Oddal nie naprawiony.Gdybym wiedzial ze fachowiec taka du...a naprawil bym sam.Kupilem uzywke.Przyslali z zapewnieniem ze dobry na3kable moj byl na 4,trzbiegowy zamontowalem i chodzil 4 lata,do teraz.Moze ktos z kolegow ma nie potrzebny silnik 3 biegowy z nie uszkodzonym stojanem i nie spalonym wirnikiem, chetnie odkupie ,z dwoch zmontowalbym jeden.Moj stojan i wirnik sa w dobrym stanie plyta ze szczotkami tez ale nie moge wyjac oski.Dziekuje za pomoc. tel.505-111-857.
DominikR75 - Wto Cze 17, 2014 19:15
Tak jak wyciągne przekażnik to klima sie wyłącza. Jutro będe chciał kupić nowy przekażnik mam nadzieje ze dostane gdzieś taki. Otworzyłem stary i jest cały popalony w środku.
longer86 - Wto Cze 17, 2014 19:41
no to oby to było rozwiązanie problemu
DominikR75 - Wto Cze 17, 2014 19:41
Stary przekaznik jest napewno nie oryginalny. Mam pytanie jaki ma być przekaznik"taki jak ma być" Na starym pisze 20A
DominikR75 - Wto Cze 17, 2014 19:42
Też mam taka nadzieje bo zostało by troszke kasy w kieszeni
DominikR75 - Wto Cze 17, 2014 20:46 Temat postu: [R75] Przekaźnik Klimatyzacji Witam, zjarał mi sie przekażnik klimatyzacji w skrzynce pod maską, spalony przekażnik jest nie oryginalny i pisze na nim 20A, mam pytanie jaki ma byc oryginalny przekażnik "taki jak ma być" jakiej ma być wartości ?
wellman - Wto Cze 17, 2014 22:00
Masz na myśli ten mały czarny z zielonym paskiem, który powinien być w miejscu R7 wg. klapki od skrzynki bezpieczników?
On ma oznaczenie: YWB101210.
longer86 - Wto Cze 17, 2014 22:28
przykład
sprawdz też bo mówiłeś że skrzynka przytopiona jak kable w skrzynce
sknerko - Sro Cze 18, 2014 07:49
Przekaźnik nie spalił się sam z siebie, spalił się bo za duży prąd przepuścił przyjrzałbym się urządzeniu które on załącza, bo zapewne jak nie ma jakiegoś zwarcia, to mu ciężko (temu urządzeniu ) i bierze większy prąd, chyba, że tam powinien być przekaźnik na większy prąd niż 20A a ktoś wsadził za mały.
longer86 - Sro Cze 18, 2014 09:04
wg tego co podałem w linku jest to przekaźnik tyco 20A.
musiałbym zerknąć w RAVE ale z opisu pamiętam że jest to główny przekaźnik układu klimatyzacji.
Urządzenie które załącza to sprężarka klimy
bo nic innego prądożernego w układzie klimy nie ma
sknerko - Sro Cze 18, 2014 11:32
czyli sprzęgło sprężarki się zaciera i uruchomienie go może powodować nadmierny pobór prądu skutkujący spaleniem przekaźnika
sTERYD - Sro Cze 18, 2014 16:22
zacieranie sprzęgiełka nie ma nic do poboru prądu. Zwiększony prąd może wskazywać na zwarcie międzyzwojowe w cewce sprzęgiełka, albo po prostu gdzieś po drodze w przewodach.
DominikR75 - Sro Cze 18, 2014 16:30
kupiłem przekażnik od klimy i okazało sie ze ten umnie ma miec 4 piny a nie 5 =/ wiec wy macie jakiś inny ten przekażnik. Macie klimatronik czy zwykła klime. Mój przekaznik podobno powinien mieć takie oznaczenie YWB10004 i podobnie wyglądał stary spalony.
longer86 - Sro Cze 18, 2014 17:42
sprawdziłem u siebie
mam ręczną klimę i przekaźnik na 4 piny ale chyba nie oryginał
zaraz wstawie fotki mojego z numerami
wychodzi, że 5 pinów od climatronica
sknerko - Sro Cze 18, 2014 23:18
sTERYD napisał/a: | zacieranie sprzęgiełka nie ma nic do poboru prądu. Zwiększony prąd może wskazywać na zwarcie międzyzwojowe w cewce sprzęgiełka, albo po prostu gdzieś po drodze w przewodach. | Co nie zmienia faktu że należy znaleźć przyczynę spalenia przekaźnika
longer86 - Sro Cze 18, 2014 23:27
trzeba by, choć patrząc na RAVE jeden przewód idzie do presostatu, drugi do ECM,
a trzeci prosto do sprzęgła klimatyzacji, a przed przekaźnikiem jest bezpiecznik 10A
sTERYD - Czw Cze 19, 2014 09:26
skoro wypalone jest gniazdo, to najpewniej po prostu nie ma dobrego styku między gniazdem przekaźnika a nóżkami prądowymi.
Przeciążenie styków spowodowałoby zespawanie ich lub opalenie tak, że mimo włączenie nie będą łączyć, a spalenie przekaźnika, (czyli jego cewki) to nic innego jak awaria samego przekaźnika.
alpacino - Czw Cze 19, 2014 11:45
wellman napisał/a: | Masz na myśli ten mały czarny z zielonym paskiem, który powinien być w miejscu R7 wg. klapki od skrzynki bezpieczników?
On ma oznaczenie: YWB101210.
Obrazek
Obrazek |
Bez problemu kupisz taki przekażnik w każdym sklepie moto , ja zapłaciłem w sklepie fiatowskim 24 pln , identyczny z symbolami Audi,VW, i coś tam jeszcze (ewentualnie w porządnym sklepie ściągną Ci na zamówienie ) bez dopłaty
Wszystko wróciło do normy i jest OK!
DominikR75 - Pią Cze 20, 2014 15:49
Kupiłem przekażnik 4 pinowy bo taki domnie pasuje. I niestety klima nadal ciągle działa, wyłącza sie jedynie po wyjęciu przekażnika lub po wypieciu czujnika ciśnienia klimy. Gdzie szukać przyczyny nie wyłączającej sie klimy ?
sTERYD - Pią Cze 20, 2014 16:58
sprawdź, czy na cewke przekaźnika jest podawany prąd, czy to przypadkiem nie będzie jego wina. Bo jak nie będzie prądu podawanego na cewkę przekaźnika to najwyraźniej jego babol.
longer86 - Pią Cze 20, 2014 17:27
A sprawdzales kable w skrzynce? Jak bylo cos nadpalone i poszedl przekaznik to moze i kable poszy
DominikR75 - Pią Cze 20, 2014 18:01
Wykręciłem skrzynke i kable wyglądają w porządku. Jak mam sprawdzić ta cewke na przekażniku. Przekaznik mam nowy.
[ Dodano: Pią Cze 20, 2014 19:01 ]
A i jescze jedno przy załączaniu klimatyzacji na panelu i wyłączaniu słychać jak przekażnik cyka. Ale mimo to sprężarka działa non stop. Sprawdzałem koło sprężarki i chodzi lużno, reką można swobodnie je obrucic.
sTERYD - Pią Cze 20, 2014 18:44
w gnieździe przekaźnika znajdź styki cewki i sprawdź przy wyjętym, czy dochodzi tam prąd jak masz włączoną i wyłączoną klimę. Jak prąd pojawia się tylko kiedy klima wałczona to ok. jak jest cały czas, to przekaźnik ok, a winy jest układ włączenia. ale z Twojego opisu (słychać cykanie) wynika, że najprawdopodobniej masz sklejone styki w przekaźniku mimo, że jest nowy.
DominikR75 - Pią Cze 20, 2014 20:47
Znalazłem chwilę i pobawiłem sie przekażnikiem. Więc tak: w samochodzie zapłon wyłączony, czujnik ciśnienia klimy wypięty klima wyłączona, wpinam przekaznik na swoje miejsce i nie reaguje w żaden sposób, następnie jak tylko wepne czujnik ciśnienia odrazu slychac jak przekaznik zadziałał i słychać złączenie sie sprzęgła spręzarki, to samo dzieje sie przy odpalonym samochodzie. Dziwi mnie tylko fakt że nie zaleznie jak wepne wtyczke do czujnika ciśnienia sprężarka sie załącza. Czy ją wepne tak jak być powinna czy odwrotnie to i tak załącza klime. Żeby klima sie rozłączyła musze wypiąć czujnik cisnienia lub przekażnik.
sTERYD - Pią Cze 20, 2014 21:17
to akurat nic dziwnego. Dziwne jest to, ze Ci się włącza sprzegiełko przy wyłączonym silniku. Na 99% przekaźnik jest ok. tylko jakimś cudem masz cały czas włączoną klimę.
Włącznik raczej można wykluczyć, bo nawet jakby był cały czas włączony, to przecież przy wyłączonym silniku komputer by wyłączał klimę, żeby nie obciążać rozrusznika. Także coś bardziej skomplikowanego musi tam siedzieć.
DominikR75 - Pią Cze 20, 2014 21:32
Panel od klimatronika podmieniałem od innego R75 i bez zmian.
longer86 - Pią Cze 20, 2014 22:33
Gdzies cos z kablami bedzie nie tak... rave do ręki i obadać kable
DominikR75 - Pią Cze 20, 2014 22:39
Myślicie że jakieś zwarcie może gdzieś być A sam komputer może byś uszkodzony taką diagnoze powiedział 1 elektryk u którego byłem.
sTERYD - Nie Cze 22, 2014 00:09
pytanie który komputer?
zazwyczaj elektrycy mówią "komputer" jak nie wiedzą/nie potrafią /nie chce im się ustalić co jest nie tak.
Mało prawdopodobne, zeby to był któryś ze sterowników, ale tak czy inaczej nie ustalisz tego bez prześledzenia schematów. Podmieniałeś panel od klimy (tam też jest sterownik) więc jeden wyeliminowałeś, ale nie wiadomo, czy w sterowanie klimą nie włącza się np BCU, albo sterownik silnika...
niemniej wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby któryś sterownik tak akurat się popsuł. Raczej masz gdzieś zwarcie, ale niestety musisz je znaleźć...
DominikR75 - Pon Cze 23, 2014 11:53
Ten pierwszy elektryk twierdził ze jest zwarcie w komputerze silnika i tam w nim jest jakis sterownik klimy. Dzisiaj po południu jade do innego "fachowca" zobaczymy co powie.
longer86 - Pon Cze 23, 2014 12:36
obadaj najpierw kable bez kosztów... masz rave na stronie ze schematami, rozpisane kable posprawdzaj czy gra gitarka
|
|