Zobacz temat - [ROVER 75] Proszę o opinię 2.0 V6 + LPG Automat
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [ROVER 75] Proszę o opinię 2.0 V6 + LPG Automat

adam_26 - Pon Cze 16, 2014 19:28
Temat postu: [ROVER 75] Proszę o opinię 2.0 V6 + LPG Automat
Witam
Chcę kupić Roverka 75 najlepiej V6 z gazem, w oko mi wpadł model:
http://allegro.pl/rover-75-i4318505659.html

W piątej byliśmy na oględzinach auta i jeździe próbnej. Właściciel jeździ ciężarówką w trasy po europie i sam go sprowadzał 3 lata temu z Niemec. Na co dzień użytkowała go jego żona. LPG został założony przez tego właściciela końcem 2011 roku u gazownika w Biłgoraju(data potwierdzona w dowodzie). Auto na liczniku ma przebieg 186tys. w ogłoszeniu jest pomyłka. Wnętrze zadbane wygląda lepiej niż na zdjęciach na dzień dzisiejszy zmienione jest już nowe obszycie kierownicy. Klima sprawna. Lakierniczo auto w porządku nie widać na nim śladów po jakiś wypadku, na lewych dzwiach pasażera lekkie przetarcie mimimalne (do wypolerowania) na jednym z błotników delikatna mini zaprawka prawdopodobnie za sprawą małego pryszcza. Prawa strona auta zgrana idealnie. Widać było, że przedni zderzak był zapunktowany, małe pęknięcie na środku pod grilem (obstawiam że sprawcą była żona :D ). Szyby wszystkie oryginalne i z tego modelu. V6 pracuje równo zarówno na benzynie i lpg spalanie podobno 11-14 na gazie. Wyświetlacz komputera ma wadliwe linie ale jest wyraźny i czytelny.

Przyznam się że do końca myślałem że to jest manual aż do chwili zobaczenia auta, i tu zaczyna się mój scepcytyzm do automatów. W innym wypadku pewnie bym już się żenił z tym modelem. Dodam że na tle innych oglądanych(2 sztki) w podobnym przedziale cenowym to auto jest nie bo a ziemia na +. Silnik ma buta i ładnie się kręci zwłaszcza na sporcie :D automat nie szarpie i przełącza płynnie biegi. Pod maskownicami w bagażniku nie było widać żadnych spawów na błotnikach itp. Martwią mnie natomiast jakieś niechromowane i raczej nie oryginalne paski na tylnych błotnikach (nad oryginalnymi) widoczne na zdjęciach może ktoś się z tym spotkał ? Dziwnie też nie był pełny zbiorniczek płynu wyrównawczego poniżej zakresu. Do roboty na pewno była by konserwacja auta i progi zaczyna na nich już trochę wychodzić, oprócz tego tuleja na tylnym wahaczu. Poza tym nic nie stuka, puka itp auto prowadzi się dobrze trzyma drogi i nie ucieka do rowu.

Elektryka sprawna oprócz drzwi pasażera które się nie otwierają z kluczyka. W tym tygodniu wybieram się z kolegą żeby sprawdzić błędy i parametry interfejsem no i oczywiście stacja diagnostyczna. Cena z ogłoszenia jest ceną wyjściową do tego jeszcze właściciel ma komplet zimowych opon. Najbardziej mnie martwi ten automat i obawa przed ewentualną kosztowną naprawą jego. I tu do was pytanie co o tym myślicie, bo wybieram się pod koniec tygodnia i nie wiem czy mam brać kasę. VIN SARRJSLKYYM161003 rozkodowany i zgadza się z rzeczywistością, zgodność sprawdzona na kielichu, tabliczce znamionowej i w dowodzie. Kod lakieru PMF czyli Raven black.
Z właścielem rozmawiałem przez telefon bo pojechał akurat za granicę a auto pokazała nam żona.
O więcej szczegółów zapytam się właściciela w tym tygodniu jak wróci i spotkamy się osobiście. Chętnie poznam wasze zdanie i mam pytanie ile by kosztowała robocizna wymiany takiej skrzyni na podkarpaciu w razie w? Ile kosztuje na dzień dzisiejszy wymiana wszystkich olejów w takim aucie łącznie z olejem w skrzyni? Ile kosztowała by naprawa wyświetlacza ?

paolinio - Pon Cze 16, 2014 20:32

Taki automat to dobre wyjście bo eliminujesz problem wysprzęglika i pompy sprzęgła, co do cen nie wypowiadam się gdyż rozbieżność może być spora, ale nie będzie to wiele wiecej niż w innym aucie,jeśli jest gaz to zapytaj właściciela z jakich komponentów składa się instalacja, nie każda sie do takiego auta nadaje, aha progi i dół zderzaków masz w kolorze matowym, a to oznacza ,że masz wersje nieco gorzej zabezpieczoną przed korozją- ja tez mam taka i nie ma tragedii, ale napisałem Ci jako ciekawostke :smile:
rafalmis1 - Wto Cze 17, 2014 03:29

Powiem tak. Ja automat robiłem. Koszt, to zależy. Może być nawet 5 tys. ale mnie wyniósł 2 tys. Jakbyś miał manual i musiał zrobić sprzęgło, dwumas (w benzynie tez jest) wysprzeglik, pompką sprzęgła, to koszta podobne, około 3 tys.
Jeżeli naprawdę skrzynia dobrze działa, to może przeżyć budę.
Progi czarne nie oznaczają słabszej konserwacji, tylko tak było do konca 2001r. Później w kolor nadwozia