Zobacz temat - [R200] piszczacy pasek 2.0 SDi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] piszczacy pasek 2.0 SDi

hazuki - Pon Cze 16, 2014 23:34
Temat postu: [R200] piszczacy pasek 2.0 SDi
mam wiecznie piszczacy pasek wieloklinowy. wydaje się być skoszony. moje pytanie to:
1) co jest pod alternatorem (na tamtym kole wydaje się być skoszony)
2) czy da się podlozyc podkladke i będzie ok? (jeśli nie to co zrobić)
3) jak się dotego dobrac co trzeba zrobić?

Dante79 - Wto Cze 17, 2014 19:21

myślę, że wymiana na nowy i odpowiedni jego naciąg rozwiąże problem.
hazuki - Sro Cze 18, 2014 13:23

a co do wymontowania tego kompresorka ( pod warunkiem że on się tam znajduje ) jak się do tego zabrać? trzeba opuścić silnik? czy jest jakiś sposób?
Raptile - Sro Cze 18, 2014 14:43

kolego do wymiany masz pewno napinacz a nie kompresor....
RAKU_44 - Czw Cze 19, 2014 08:46

Z napinaczem bym się tak nie rozpędzał, u mnie pasek nie piszczał, ale się ślizgał przy pełnym skręcie kół kiedy pompa wspomagania dostawała po tyłku najbardziej, mechanik też mówił żeby wymieniać pasek i napinacz, który jak wiadomo do tanich nie należy. W końcu sam wymieniłem pasek i wszystko wróciło do normy po porównaniu okazało się że wyciągnął się o jakieś 1,5-2 cm.

Sama wymiana do przyjemnych nie należy bo mało miejsca, ale trudna też nie jest. Najlepiej w 2 osoby to robić jedna po ściągnięciu koła i podniesieniu auta/wjechaniu na kanał odciąga napinacz, a druga jak pasek się po luzuje ściąga go z rolki alternatora. Założenie trochę gorsze, ale jak masz schemat jak leci pasek to dasz radę. Ja wykręcałem rolkę napinacza z tym że musiałem popuścić poduszki silnika i go z ukosować bo śruba od rolki była na tyle długa że nie chciała wyjść, blokując się o ramę karoserii.
Tu jest schemat jak biegnie pasek:
http://img440.imageshack....466/klimabw.jpg

Dante79 - Czw Cze 19, 2014 18:46

tak jak pisałem ja dym zaczął od kupna nowego paska.
hazuki - Pią Cze 20, 2014 15:52

problem w tym ze to 3 pasek w przeciągu 5 miesięcy... pasek (SKF) jest kupiony "książkowy" tzn do wersji z oryginalna klima bo taka jest. 2 razy strzelil tzn pocielo go.
Klusek360 - Pią Cze 20, 2014 22:20

A wymieniałeś rolke? Ponoć niektóre rolki lubią niszczyć paski
Ukor - Pią Cze 20, 2014 22:23

Jak Ci go tnie to znaczy że nie trzyma osi... luknij na napinacz czy nie jest przekoszony. Ja u siebie też to przerabiałem, z tym że u mnie nie była to wina tylko napinacza ale też i koła pasowego pompy wspomagania. Bo wrzuciłem do niego pompę z 99' wersja bez klimy i była minimalna różnica, było mniej wypukłe i pasek gubił oś. Ale u Ciebie obstawiam napinacz :)

[ Dodano: Pią Cze 20, 2014 23:23 ]
A jak nić nie pomoże to wrzuć pasek 5PK zamiast 6 i ustaw sobie samemu oś :D

Dante79 - Sob Cze 21, 2014 15:12

Zobacz ile rowków ma rolka a ile pasek jeśli wychodzi ze pasek ma o jeden wiecej to znaczy że musisz zmienić pasek na taki który będzie odpowiedni do rolki. Podobnie miałem przy 620Ti, cięło bok saska, wymieniłem dwa i dalej to samo aż okazało się że powinien być pasek węższy o jeden "ząbek" czy jak to nazwać ;)
Ukor - Sob Cze 21, 2014 15:28

Dante79, Jaka rolka? Napinająca? Ona ma 0 rowków :)
Dante79 - Sob Cze 21, 2014 18:33

a czy ja napisałem, że napinająca? Chyba logiczne, że nie bo ona nie ma rowków
Ukor - Nie Cze 22, 2014 14:01

Dante79, więc jaka rolka? ;)
Dante79 - Nie Cze 22, 2014 18:44

w moim przypadku była to "rolka" od alternatora
Ukor - Nie Cze 22, 2014 21:30

Koło pasowe*Dante79,
Dante79 - Nie Cze 22, 2014 22:31

jak zwał tak zwał