Zobacz temat - [R75] układ zapłonowy na instalacji LPG proszę o pomoc :(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] układ zapłonowy na instalacji LPG proszę o pomoc :(

PREFO86 - Wto Cze 24, 2014 18:58
Temat postu: [R75] układ zapłonowy na instalacji LPG proszę o pomoc :(
Witam,

Posiadam roverka 75 1.8L sedan 2000r rok temu założyłem mu instalacje gazowa sekwencyjna firmy "Stag" , po założeniu instalacji zaczęły się problemy "szarpanie na gazie" wiec wymieniłem cały układ zapłonowy tzn. 2 cewki, kable oraz platynowe świece wszystko firmy NGK, "szarpanie przy dodawaniu gazu znikło " wszystko OK, po około 5k przejechanych km szarpanie powróciło... mechanik mówił że to świece... ale jak? platynowe świece po 5k km do wymiany? ok wymieniłem, szarpanie nie znikło... wiec wymieniłem kable , także nie pomogło no i zostały cewki, problem zniknął po wymianie cewek. koszt łaczny 1200zł 2x wszystko nowe... przejechałem znowu 4-5k km i znowu zaczęło mi szarpać na gazie.... porażka co może być nie tak? czy zmienić te cewki na inna firme jak NGK? może BERU ? proszę o poradę bo już nie mam siły z tym zapłonem na gazie w moim rowerku, to już moje 4 auto w Gazie i nigdy nie miałem takich problemów. proszę o pomoc....


Pozdrawiam Michał

Ricardus - Wto Cze 24, 2014 19:36

Ja miałem dokładnie tak samo w Lupo. Niestety u mnie skończyło się zakupem drogich, markowych przewodów. Wymieniałem je dwa razy na jakieś wynalazki i dwa razy było przebicie i szarpanie. Kupiłem Boscha i od trzech lat spokój. Z tego co mówili gazownicy to niestety przy gazie nie ma co oszczędzać. Świece i przewody nie wytrzymują tyle co na benzynie.
PREFO86 - Wto Cze 24, 2014 19:37

rozumiem ale mi padaja cewki... czy NGK to aż tak zła firma?
wschodni - Wto Cze 24, 2014 19:47

Posiadam 75 z tym samym silnikiem. Kupiłem świece NGK, bo tu akurat wielkiego wyboru nie było i cewki BERU. Jakieś 2 lata temu zapłaciłem 140zl za sztukę, ale najezdzilem juz ponad 50k na nich i wszystko jest ok. Sprzedawca z wejścia odradzał mi cewki NGK.
PREFO86 - Wto Cze 24, 2014 20:06

Dzięki zatem zamawiam cewki BERU :)
paolinio - Wto Cze 24, 2014 21:28

PREFO86, jakie masz wtryski gazu?
PREFO86 - Wto Cze 24, 2014 22:17

jakie są wtryski tego nie wiem ... wiem że cała instalacja jest staga
paolinio - Wto Cze 24, 2014 22:22

No właśnie , a wtryski najważniejsze, ja mam valteki takie czerwone i mam to samo, chodzi na tym bardzo słabo, Sknerko polecał mi magic jety z tego co pamiętam i chyba niedługo takie założe bo na tych to szarpie aż miło, a jak gorąco i postoje na światłach chwile to szarpie jak wściekły, valteki są za wolne do tego silnika, ale to moje dywagacje bo nie wiem jakie wtryski masz.
wschodni - Wto Cze 24, 2014 22:42

Ja mam instalacje STAG200, gazownik stwierdził, że nie ma sensu przepłacać i zakładać Stag-a 300 bo to nie jest V6 więc i różnicy nie będzie. Pseudo wtryski mam jakieś niespecjalne, MagicJety podobno nie są najlepszym rozwiązaniem:)
A jeśli na postoju masz problem i zaczyna chodzić jak traktor to nie wiem czy nie ma na to czasami wpływu układ chłodzenia. Ale mogę się mylić.

paolinio - Wto Cze 24, 2014 22:51

wschodni, co znaczy niespecjalne wtryski? konkretnie jakie? Jeśli chodzi o magic jety to polecał mi je Sknerko i mam sto procent pewności ,że wie co mówi bo roverami jeździ nie od dziś, chyba ,że pomyliłem nazwę tych wtrysków, ale wątpie. Mi nie chodzi samochód jak traktor tylko szarpie, a to różnica. Sterownik mam staga 4.
wschodni - Wto Cze 24, 2014 23:04

Chyba nie do każdej instalacji się nadają- w sensie nie spełnią swojej funkcji. Tak przynajmniej w mojej jest, bo w porównaniu do innych nie są tanie, a jeśli ich sprawność nie jest adekwatna do ceny to lepiej poszukać czegoś co dobrze współgra z całą instalacją. Instalacja gazowa ma niestety swoje plusy i minusy, a podstawą zadowolenia z samochodu z gazem jest dobry fachowiec:)
DominikR75 - Wto Cze 24, 2014 23:26

Witam. Także posiadam r75 1.8 benzyna 120KM i założyłem do niego Gaz Stag 4 i wtryski valtek czerwone i żadnych problemów. Owszem po przejechaniu ok 10 tys. km wymieniłem przewody zaplonowe NGK, Cewki NGK oraz świece platynowo irydowe BOSCH ponieważ zaczeło pzerywać i przy przyspieszaniu jakby tracił na chwile zapłon. Też wymieniałem wszystko po kolei i jak sie okazało wymieniłem na koncu wszystko i nadal zdażały sie pojedyncze "szarpniecia oraz przerywanie". Jak sie okazało silnik łapał lewe powietrze w moim przypadku na łączeniu filtra powietrza z dolnym dolotem powietrza który idzie w zderzak oraz na rurce która idzie pod przepsutnice po założeniu opaski i złożeniu wszystkiego do kupy auto śmiga do dzisiaj bez problemu :)
dzelo23 - Sro Cze 25, 2014 05:48

Cewki NGK u mnie też nie wytrzymały przy gazie długo, niecały rok i mniej niż 10kkm. Wymiana na Beru rozwiązała problem.
dawidd - Sro Cze 25, 2014 06:40

valteki to powino nazywa sa sie zaworami gazu, a nie wtryskami gazu :) magic jety sa lepsze, ale lepiej dołożyć 100 i mieć hana i to sa wtryski które gwarantują ze silnik będzie chodził jak na PB
PREFO86 - Sro Cze 25, 2014 09:12

sprawdziłem i mam Valteki czerwone dzisiaj zamówiłem cewki BERU, NGK jedne wytrzymały 5k KM a drugi komplet 4k KM porazka tyle kasy wydawac na cewki, BERU zas 150zł za szt. zobaczymy jak będzie się sprawowało na BERU. U mnie szarpie tylko na GAZie przy gwałtownym dodaniu gazu...
sknerko - Sro Cze 25, 2014 10:05

Wywal valteki, "najgorsze" z dobrych -czytaj minimum dla tego silnika to magic jet, lepsze są hana. Ja na Stagu i Magic Jetach zrobiłem już 90tys km i miałem raptem 2 regulacje wolnych obrotów bo sie rozjechały.
sebkra - Sro Cze 25, 2014 10:15

Ustaw sobie przerwę 0,8 mm na elektrodach, odciążysz cewki na gazie jest potrzebne wyższe napięcie do przeskoku iskry. Mam 1.8 turbo, staga, cewki beru, 30 tys na świecach NGK i jeździ bez problemu.
sknerko - Sro Cze 25, 2014 10:24

sebkra dobrze gada. ja mam w tej chwili świece Champion ale one fabrycznie maja 0,85 a wcześniej miałem NGK i szczelinę 0,9 , oczywiście platyna to podstawa :mrgreen:
zacekpl - Czw Cze 26, 2014 13:09

Nie do wtrysków bym się tutaj czepiał, bo zdaje sie ze ten silnik ma system wtrysku sekwencyjny, więc czasy wtrysków nie sa wcale jakoś bardzo krótkie. Valteki powinny spokojnie dawać radę do normalnej jazdy. Bardziej bym sie tutaj przyczepił do montażu całej instalacji i do ustawień. Wrzuć fotki spod maski , tego ja są zamontowane wtryski i wkrętki w kolektorze to będzie można powiedzieć coś więcej.
sknerko - Czw Cze 26, 2014 15:04

zacekpl przejrzyj forum i potem pisz valteki są za wolne do tych silników, koniec kropka. Dają rade ale jazda na tym to proszenie się o kłopoty z silnikiem.
zacekpl - Czw Cze 26, 2014 15:46

sknerko, Nie musze nic przeglądać, bo wiem o czym mówie, za to Ty chyba niezbyt. Valteki nie ogarniają tylko full grupy, do reszty mogą być. Nie mówie, że to najlepszy wybór, bo takim nie jest, ale da sie na tym jeździć i masa aut na Valtekach śmiga. Można tam wsadziś mega szybkie Barracudy albo Hany ale co z tego jak instalka założona kiczowato i jeszcze gorzej ustawiona.
dawidd - Czw Cze 26, 2014 15:58

to ze valteki sa wolne to raz, to ze nie sa precyzyjne to dwa i to jest największa bolączka tego wtryskiwacza. Nawet jak założysz nowa listwę to nie musi ona działać poprawnie. Jeszcze żółte valteki byly szybsze i miały mniejszy skok tłoczka (chyba 0,4 a czerwone 0,6mm) i ostatecznie mozna by na nich jeździć, czerwone odpadają. Tyle ze obecnie ciężko trafić listwy żółte, szczeciogonie do 4 cylindrów. Do 3/6 to jeszcze występują
PREFO86 - Czw Cze 26, 2014 19:11

Więc tak, przyszły mi dzisiaj cewki BERU zamontowałem je i autko śmiga, nie szarpie. Tylko pytanie na jak długo? czy znowu za 4-5k KM będę musiał je wymieniać?

PS. mam Valteki czerwone. instalacja gazowa jest na gwarancji, ile kosztuje ta lepsza listwa wtryskowa?

zacekpl - Czw Cze 26, 2014 20:07

Przede wszystkim to zobacz jak masz wkrętki w kolektorze zamontowane. Wkrętki powinny być pod tym samym kątem co wtryski benzynowe i możliwie blisko nich celując na zawór ssący.
Jak koniecznie chcesz inne wtryski gazowe to polecam całym sercem Barracudy, Koszto to ok 80zł/szt. Do tego nie montowałbym ich w jednej listwie, tylko maksymalnie skróciłbym wężyki wtrysk-wkrętka i dał wkryski na osobnych rozdzielaczach. Taki sposób montażu skraca maksymalnie czas reakcji na wciśnięcie pedału gazu oraz precyzja dawkowania jest możliwie największa ;)

sknerko - Czw Cze 26, 2014 20:18

zacekpl napisał/a:
sknerko, Nie musze nic przeglądać, bo wiem o czym mówie, za to Ty chyba niezbyt.
ooo ciekawe po czym to wnosisz? bo stażem w tych silnikach chyba ciężko ci będzie mnie przebić choć mechanikiem nie jestem ale swoje tam wiem. Na czerwonych valtekach rover/Land rover dobrze nie jeździ i koniec nie będę cie przekonywał ani pouczał sam sie tego dowiesz za jakiś czas. Ja to wiem po długich rozmowach z gazmenami i z forum LPG ale co ja tam wiem poza tym przelatałem 90kkm na lpg bez awarii a kolega na czerwonych bujał się po gazmenach dwa lata zanim nie przejechał się moim autem i też nie dał sobie powiedzieć ze valtek jest bee, do czasu. Teraz ma inna listwę i zapomniał co to regulacje i szarpanie. Inne marki mogą latać na Valtekach bezbłędnie, rover nie. Z resztą temat wyczerpał fachowo dawidd.
PREFO86 napisał/a:
ile kosztuje ta lepsza listwa wtryskowa?

Zależy jakie wtryski chcesz MagicJety chyba 60pln szt. Hana są droższe i lepsze i jeszcze Matrixy ale nie mam pojecia o ich cenie

turbina - Czw Cze 26, 2014 20:49

Ja mam u siebie matrixy i na początku coś mi trochę szarpało ale pózniej już dobrze ustawił gość i już prawie dwa lata śmigam bez problemu. komp mam staga-300. cewek świec i kabli jakoś jeszcze nie wymieniałem i nie szarpie..
sknerko - Czw Cze 26, 2014 21:35

ja mam też staga na Magicach i prawie trzy lata już śmiga bez zastrzeżeń
PREFO86 - Czw Cze 26, 2014 22:21

hmm tylko pytanie dlaczego po wymianie na nowe cewki Beru przestało szarpac na valtekach ??
zacekpl - Czw Cze 26, 2014 22:53

sknerko napisał/a:
ooo ciekawe po czym to wnosisz?

Po tym, że piszesz, że wtryski nie nadają się do silnika. Mogą nie nadawać się co najwyżej do układu sterowania silnikiem.

sknerko napisał/a:
Na czerwonych valtekach rover/Land rover dobrze nie jeździ i koniec nie

Po tak dłuuugim stażu z roverkami powinieneś wiedzieć, że przez lata Rover stosował wszystkie możliwe typy sterowania wtryskami, od full grupy po sekwencję. I powinieneś też wiedzieć, że sekwencyjny wtrysk ma 4 x dłuższe czasy wtrysków i tym samym nie wymaga tak szybkich wtrysków jak full grupa. Mowa oczywiscie o wtrysku wielopunktowym

sknerko napisał/a:
bo stażem w tych silnikach chyba ciężko ci będzie mnie przebić choć mechanikiem nie jestem


A po czym wnosisz ze nie mam większego stażu od Ciebie ? Nie oceniaj tak z góry ludzi, bo się kiedyś przejedziesz ;)

sknerko - Pią Cze 27, 2014 07:31

zacekpl napisał/a:
A po czym wnosisz ze nie mam większego stażu od Ciebie ?

Po twojej dacie urodzenia, ja mam w tym wieku córkę kolego.
Piszemy tu o aucie z 2000r czyli z początku produkcji i mogę się mylić ale jak dobrze pamiętam sekwencja jak bóg przykazał była dopiero po pierwszym lifcie z 2002r więc może trochę pokory kolego. co nie zmienia faktu że czerwony valtek nie radzi sobie z sekwencyjnym wtryskiem rovera. najmniej bolesnym objawem jest szarpanie przy przejściu z PB na LPG i z powrotem, potem lubi poszarpywać mimo wycięcia dotrysku, a z resztą co się będę rozpisywał kolega fachowiec i tak na valteku będzie składał.

zacekpl - Pią Cze 27, 2014 08:38

sknerko napisał/a:
co nie zmienia faktu że czerwony valtek nie radzi sobie z sekwencyjnym wtryskiem rovera.

Kolejny raz powtarzam, że sie mylisz.
sknerko napisał/a:
najmniej bolesnym objawem jest szarpanie przy przejściu z PB na LPG i z powrotem

Kwestia ustawienia czasu przełączenia, zalezny głownie od długości wężyków wtrysk-wkrętka.
sknerko napisał/a:
kolega fachowiec i tak na valteku będzie składał.

Tyle lat masz, a ze zrozumieniem nie potrafisz przeczytać, Valtek ogarnie, ale nie jest to najlepszy wybór. Widziałem Valteka, ktory jeździł na full grupie i nie szarpał. Bardzo dużo zalezy od montażu i regulacji. Chętnie bym Ci to udowodnił, ale akurat w moich autach nie mam Valteków. Niedługo do VVC będę montował Staga 4, na wtryskach OMVL, które też nie są najlepsze to chętnie Ci udowodnię, że sie da i to bez szarpania.

sknerko - Pią Cze 27, 2014 08:57

zacekpl napisał/a:
na wtryskach OMVL
Sa szybsze i precyzyjniejsze więc bez porównania. Chłopie jak bym nie widział roverów z Valtekami które maja problemy przy poprawnym montażu to bym się tu nie wymądrzał (a znam te silniki od czasu jak były w poldkach bo sam takiego poldolota miałem i jeszcze kilka było w rodzinie i były z LPG), Poza tym jak zakładałem do swojego Freela LPG to chciałem po taniości i nikt, absolutnie nikt z fachowych gazmenów nie chciał mi założyć Valteka bo to nie jeździ. A mam trochę takich na okolicy i druciarzy tez nie brakuje i akurat warsztaty o miernej opinii jako pierwsze wymieniały hasło Valtek i kumpel który miął te wtryski montował u takiego druciarza właśnie. Teraz jeździ na matrixach (już się dowiedziałem, wczoraj) i nie chce słyszeć o Valteku. Zostało mu jeszcze wymienić parownik bo ma na 130KM i jest za słaby do tego auta i będzie zakładał taki jak ja mam na 180KM.
zacekpl napisał/a:
Chętnie bym Ci to udowodnił
Nic mi nie musisz udowadniać kumpel gazmen parę razy mi dał rundę roverem na valteku żebym wiedział ze nie ściemnia a że robił mi tez przeglądy okresowe to bywałem u niego wiele razy i chłop ma auta co lecą do niego po 500km na instalacje albo poprawki po druciarzach
zacekpl - Pią Cze 27, 2014 09:19

A ja jakbym nie widział jeżdzących Roverków na Valtekach to też bym głupot nie pisał. OMVL może kapkę lepsze on Valdermarów, ale wciąż im daleko do dobrego wtrysku. Kończąc te nasze wywody, chcę tylko powiedzieć, że da sie na Valtekach to ustawić, żeby nie szarpało i to wcale nie musi byc wina wtrysków.
dawidd - Pią Cze 27, 2014 10:12

nie musicie się spierać czy valdki sie nadają czy nie- specyfikacja żółtych i czerwonych jest dostępna na necie, łącznie z czasami wtrysków. Czasy w R można odczytać na kompie. Generalnie valteki czerwone nie nadają sie do K serii, ale nie powiem bo sam jeździłem na żółtych valtekach ze 4 lata w r416 i puki były nowe/sprawne to jakoś tam jeździł bez większych szarpnięć.
Gdy rozpracowałem temat LPG sam ustawiałem mapy tak, aby były idealnie pokryte PB/LPG. Pokrywały się tylko przez chwile i rozjazd przez wtryski był nieunikniony. Fakt ze stag 300 nie ma korekty po temperaturze i to by pewnie trochę pomogło, ale cudów bym nie oczekiwał. Gdy valteki wymieniłem na hana czerwone to po prostu inne auto :)
Co do szarpnięć to bardzo duży wpływ ma układ WN
Inna sprawa ze wielu gaziarzy nie ma pojęcia o poprawnej instalacji LPG, i później mamy butle gazu założona do jazdy na wstecznym, parownik kilometr od nagrzewnicy z pozaginanymi przewodami wody albo 0,5 metrowe wężyki wtryskiwaczy które zamiast ustawione w pionie leżą w poziomie czy jak tam im pasowało. Takie warunki + liche komponenty np wtryski i później auto jeździe 10km na PB żeby sie rozgrzać, a jak już przeskoczy na LPG to szarpie, traci moc i inne cuda sie dzieją.
Podsumowując, możesz mieć matrixy i kiepsko ustawiona i zamontowana instalkę i auto nie będzie prawidłowo jeździć, albo możesz mieć NIENADAJĄCE e się do k-serii valteki a wszystko inne ok+ ustawienia i tez rover pojedzie na LPG

sknerko - Pią Cze 27, 2014 11:03

dawidd lepiej bym tego nie ujął. Diesel też pojedzie na oleju od frytek ale czy fachowiec ci każe na takim jeździć bo się da? Ja wiem, że na Valteku czerwonym pojedziesz ale żeby było w miarę dobrze musi być minimum żółty a najlepiej coś porządniejszego. Porządny gaziarz nie wciśnie ci szrotu bo potem sam by się męczył na regulacjach.
zacekpl napisał/a:
że da sie na Valtekach to ustawić, żeby nie szarpało i to wcale nie musi byc wina wtrysków.

Ale jeżeli są Valteki czerwone to są najbardziej podejrzane, tym bardziej że układ zapłonowy wstępnie jest przejrzany a jak kiedyś jeździł a teraz przestał to raczej montaż jest poprawny.

dawidd - Pią Cze 27, 2014 11:19

sknerko napisał/a:
Diesel też pojedzie na oleju od frytek
chyba nasze cr by nie dały rady- chociaż kto to wie :) :):)
sebkra - Pią Cze 27, 2014 11:43

Zbyt wolne wtryskiwacze są odpowiedzialne na niestabilne wolne obroty typu falowanie itp. a nie za szarpanie, uwierzcie jeździłem autami które ze względu na zużycie wtryskiwaczy nie miały już wolnych obrotów wcale (były to również i 3 omowe valteki), ale w jeździe choćby pod małym obciążeniem gdzie czas wtrysku wynosi przynajmniej 4 - 5 ms dawały jeszcze radę.
sknerko - Pią Cze 27, 2014 12:28

sebkra napisał/a:
Zbyt wolne wtryskiwacze są odpowiedzialne na niestabilne wolne obroty typu falowanie itp. a nie za szarpanie,
dawidd na sobie to przeżył a ja jeździłem autami z valtekiem które szarpały i po zmianie wtryskiwaczy temat znikał. Wytłumacz nam w takim razie czemu? Bo ja już sam nie wiem.
sebkra - Pią Cze 27, 2014 13:09

Poprawiałem swego czasu szarpiące: freelander 1.8 z końca lat 90 na stagu i czerwonych vatekach i rovera 200 1.4 też z końca lat 90 na valtekach i jakimś egzotycznym sterowniku do którego musiałem szukać softu. Po poprawkach nawet wolne obroty można było ustawić bardzo przyzwoicie, oczywiście pod warunkiem że listwa jest czysta i nie ma nalatane nie wiadomo ile. Szarpanie oczywiście zostało wyeliminowane. Czemu tak się dzieje spróbuj sobie sam odpowiedzieć. Ale sobie oczywiście bym takich wtrysków nie zamontował do mojego auta, choć z powodzeniem na nich jeździłem w samochodach o niższej wartości. O oszczędnościach na wtryskach też trudno mówić, jeżeli ma się zamiar przejechać na nich dużo kilometrów. Na pierwszych dostępnych hankach kolega nalatał w subaru legacy już 250 tys. km, a co 50 tys. robię mu tylko niewielkie korekty. Co do trwałości valteka i stabilności jego parametrów nie bedę się wypowiadał.
sknerko - Pią Cze 27, 2014 13:54

sebkra napisał/a:
freelander 1.8 z końca lat 90 na stagu i czerwonych vatekach i rovera 200 1.4 też z końca lat 90 na valtekach
Ja wiem że one na tym chodzą i potrafią nie szarpać ale czemu wszyscy porządni gazownicy są zgodni że na valtekach objawem zużycia wtryskiwacza jest szarpanie w tych silnikach? Nie wytłumaczę sobie tego bo słabo się znam na LPG, jednak jechałem kumpla Freelem (taki mój najbardziej jaskrawy przykład) z końca lat 90 i najpierw było szarpnięcie przy przełączaniu na LPG i po przełączeniu słaby był jak diabli mimo ze mieszankę miał ustawiona podobnie jak mój, potem były kłopoty z szarpaniem podczas jazdy a na końcu jak mówisz z wolnymi obrotami i to wszystko w pół roku, gdzie on z 1000km robi na miesiąc. Zmienił na matrixy i wszystko chodzi jak powinno będzie już z rok z hakiem. teraz tylko jeszcze parownik chce zmienić.
Ja mam od ponad 90kkm magic jety i śmigają aż milo jak zaczął szarpać to się okazało ze świece się skończyły i tyle, żadnych efektów ubocznych a ponoć to są szmelc a nie wtryski ale jak wybierałem instalacje to te były najtańsze z takich które się nadają i choć gazmen nie chciał ich montować to jednakowoż założył i od tego czasu Freele puszczał zawsze na takim setupie jak mój i nie ma reklamacji. Parownik tez miałem początkowo Magica ale puścił gaz w chłodziwo i go zmieniłem na inny i teraz nie pamiętam jaki mam.

sebkra - Pią Cze 27, 2014 14:41

W 5 tys valteka nie wykończysz, ale za to można go wspaniale zakleić mazutem zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, co powoduje właśnie problem przy przełączaniu i kompletny rozjazd parametrów, a przy leżącej listwie i dość częstych rozruchach na zimno wręcz gwarantowane, w co żaden z dobrych gaziarzy nie uwierzy, nie mówiąc już o tym aby zechciał rozebrać, sprawdzić i umyć, bo to przecież niemożliwe, pochłania dużo czasu i się zwyczajnie nie opłaca, lepiej zmienić listwę. Powtórzę co już napisałem: co do trwałości i stabilności tej listwy nie będę się wypowiadał. A magic jety nie wszystkie są złe, za złą opinię odpowiada wadliwa partia na którą też kiedyś się natknąłem. Jednak w tym wątku problem został już rozwiązany, po wymianie cewek problem zniknął więc nie ma co szukać dziury w całym powodem był zapłon. Cieszy mnie że koledzy sami grzebią w instalacjach, czytają manuale, ale niestety dla jednych a na szczęście dla innych - nie wszystko znajduje się na forach i w instrukcjach, a w niektórych przypadkach należy działać niezgodnie z instrukcjami aby osiągnąć cel i nie pomogą tu nawet doradcy techniczni AC bo to też już przetrenowałem na przykładzie mocniejszego T-jeta.
sknerko - Pią Cze 27, 2014 15:05

sebkra napisał/a:
W 5 tys valteka nie wykończysz, ale za to można go wspaniale zakleić mazutem zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, co powoduje właśnie problem przy przełączaniu i kompletny rozjazd parametrów, a przy leżącej listwie i dość częstych rozruchach na zimno wręcz gwarantowane, w co żaden z dobrych gaziarzy nie uwierzy
A innych wtrysków to nie dotyczy? czemu akurat Valtek się zatyka?
Ja jeżdżę po minimum 2kkm na miesiąc i częste odpalanie mnie dotyczy ale mam wtryski pojedynczo przymocowane do kolektora na króciutkich wężykach i leżą tak trochę pod kątem. U kumpla faktycznie valteki leżały na silniku.

sebkra - Pią Cze 27, 2014 15:45

Zakleić można wszystkie, hany tez się kleją, ale z valtekiem zwłaszcza leżącym problemy występują bardzo szybko, pewnie jest to wina budowy i faktu że na leżąco cały mazut w nich zostaje, sam miałem podobne atrakcje już po kilku tysiącach. Jeśli chodzi o częste odpalanie to miałem na myśli odpalanie na zimnym aucie, wtedy dużo mazutu się wytrąca. Znajomi i moja żona na tych samych stacjach tankują, ale jeżdżą na dłuższych odcinkach i auto całkiem nie stygnie, hanek nie muszą muszą czyścić wcale, w skrajnym przypadku 250 tys bez czyszczenia ale tam auto praktycznie nie stygnie. Ja jak odpalę i przejadę kilometr albo 3 operację przeprowadzam co 20 tys. chodź hanki mam na stojąco na 4 cm wężykach.
zacekpl - Pią Cze 27, 2014 16:22

sknerko napisał/a:
Zmienił na matrixy i wszystko chodzi jak powinno będzie już z rok z hakiem.
To dlatego, że po wymianie wtrysków ktoś to ustawił od nowa. Wykłócasz się, jakbyś zęby zjadł montując LPG, a sam przyznajesz, że słabo się znasz na gazie. Nie zaprzeczam Twoim doświadczeniom, że na Valtekach szarpało, a na innych nie, tłumaczę, ze da sie ustawic to na Valtekach zeby nie szarpało- tak samo jak każdych innych wtryskach, aczkolwiek na szybszych dużo mniej poprawek. U kolegi PREFO86, można wykluczyć układ zapłonowy, bo wymieniał komplet dwa razy i pewnie zaraz wymieni i trzeci raz, bo gaziarz dalej twierdzi, ze szarpanie to wina układu zapłonowego. Nie chce mi się wierzyć, ze nowe cewki NGK są tak liche, ze dają za słabą iskrę. Dlatego powiem kolejny raz, instalka założona źle, jeszcze gorzej ustawiona i na dodatek na słabych podzespołach.
sknerko - Pon Cze 30, 2014 09:05

zacekpl napisał/a:
To dlatego, że po wymianie wtrysków ktoś to ustawił od nowa.

Jasnowidz czy co? :mrgreen: nic kurna nie ustawiał, wpisał nowe wtryski do ustrojstwa, przejazd co by mapy złapać i po temacie byłem z nim u gazmena i widziałem.
zacekpl napisał/a:
Wykłócasz się, jakbyś zęby zjadł montując LPG, a sam przyznajesz, że słabo się znasz na gazie.
Bo mam w sobie trochę pokory i wiem, że nie zjadłem zębów na LPG ale co nieco wiem i dlatego się upieram przy swoim. Za to ty pewnie zjadłeś zęby choć jak mniemam doświadczenia też nie masz 20lat.
Napisałem wcześniej że wszystko się da ustawić na badziewiu a jak kolega napisał że jemu instalka działała to montaż jest poprawny co innego jak by wcale od początku ani tysiąca km nie przejechał. Ale ty tam wiesz pewnie lepiej.
zacekpl napisał/a:
Nie chce mi się wierzyć, ze nowe cewki NGK są tak liche,
Niestety ale bywają takie że padną szybko, pytałem mojego mechanika i tez potwierdził ze Beru są lepsze.
zacekpl - Pon Cze 30, 2014 10:42

sknerko napisał/a:
Jasnowidz czy co? nic kurna nie ustawiał, wpisał nowe wtryski do ustrojstwa, przejazd co by mapy złapać i po temacie byłem z nim u gazmena i widziałem.


Na tym właśnie polega regulacja, ustawił wszystko od nowa, zabrał mapy, pokryły sie to już więcej nie kombinowal.
Nie mam 20 lat doświadczenia, ale swoje wiem. A widziałem też gaziarzy, co i od 20 lat robią, szkoda tylko, że źle ;)

sknerko - Pon Cze 30, 2014 11:15

Regulacje nie kończą się na mapach kolego bo dochodzi jeszcze ciśnienie na reduktorze, wycinanie dotrysków i jeszcze parę rzeczy których nie pamiętam bo nie muszę. Mapy sie robi jak to wszystko masz ustawione, wiec mi tu nie pitol o jakichś tajemniczych regulacjach przy zbieraniu map, bo nawet jak by nie pojechał mapy zebrać to sam by się ustawił jeżdżąc, tylko by nie widział na monitorze że jest OK albo i nie Ok. Sam tak zrobiłem kiedyś z braku czasu, gazmen przestawił coś bo mi się wolne obroty rozjechały i pojechałem do domu a mapy sprawdziłem sobie sam bo mam kabelek i program i po dwóch trasach były zgodne. Jak by nie były to bym pojechał na regulacje i tyle, bo od regulacji zależy czy się pokryją.
zacekpl - Pon Cze 30, 2014 15:06

sknerko, Widzę, że Cie nie przegadam, ale powiem tylko, że jestes w błędzie. Po prostu miałeś kiedyś tylko samą autoadaptacje, co jest zaczątkiem do dobrej regulacji. Ja wiem swoje, Ty wiesz swoje. Tylko różnica miedzy nami jest taka, że ja sam montuję i ustawiam, a Ty o ustawianiu wiesz tyle ile mówi Ci Twój "gazmen".
sknerko - Pon Cze 30, 2014 21:22

zacekpl napisał/a:
Po prostu miałeś kiedyś tylko samą autoadaptacje, co jest zaczątkiem do dobrej regulacji.
wiem co to autoadaptacja i jakie są regulacje, mam zaj... naregulowaną i zamontowaną instalację której nikt nie musi regulować od 90kkm, a jak zmieniałem parownik to cała regulacja polegała na ustawieniu ciśnienia na nim jak na poprzednim i lata dalej, nie grzebię w tym często, a nawet wcale bo nie potrzebuję a ty zdalnie wiesz lepiej co w moim aucie robiono rozbawiasz mnie i tyle. Po prostu bzdury wygadujesz upierając się że valtek jest dobry do naszych aut bo ty potrafisz go naregulować, jakoś większość fachowców jest odmiennego zdania a ty jeden się upierasz. kończę co już dawno zrobić powinienem.
PREFO86 - Wto Lip 01, 2014 10:54

Paanowie proszę się nie kłócić :) po wymianie cewek z NGK na Beru + Valteki :P gazior smiga bez problemu na razie 290km i jest ok, dam znać jak coś zacznie się psuć :)
paolinio - Wto Lip 01, 2014 11:48

PREFO86, czekam i ja na twoje info bo ja mam ten sam zestaw i też szarpie, a cewek nie wymieniałem jeszcze.
wschodni - Pią Lip 04, 2014 22:57

Odnośnie gazu..jak powinna być w takim razie zamonotana listwa? Jutro cykne fotkę i wrzucę na forum jak to wygląda. Ogólnie gaz jakoś śmiga ale od jakiegoś czasu mam problem z brakiem mocy.
zacekpl - Sob Lip 05, 2014 09:31

Najlepiej jak wtryski są zamontowane tak:

Powinny być skierowane wylotem do dołu, wężyki powinny być jak najkrótsze, wtryski muszą być umocowane. Tyczy się to też wtrysków zamontowanych w listwie.

wschodni - Sob Lip 05, 2014 16:35

U mnie wygląda tak jak w załączniku. Co prawda na listwie mam napisane Alex rail type 30, niestety coś mi to Valeo. Przy Stag-u 200-4 chyba nie mam zbytniego pola manewru w tym momencie?
zacekpl - Sob Lip 05, 2014 18:24

Czerwone Valteki :)) A co do wtrysków to to jest własnie przykład jak ich NIE montować. A zrób fotkę wkrętek w kolektor, ciekawe czy też taka lipa.
wschodni - Nie Lip 06, 2014 14:21

Jutro cyknę;) Tak to jest jak się człowiek nie zna na wszystkim, a "specjaliści" wiedzą lepiej. Szczęśliwie najechałem na nich prawie 50kkm więc rozpaczać nie mogę:)

[ Dodano: Nie Lip 06, 2014 15:21 ]
Tak to wygląda. Nie wiem czy dobrze czy źle.

zacekpl - Nie Lip 06, 2014 17:29

Wkrętki robione prawdopodobnie bez zdejmowania kolektora, stad niedokładne wykonanie otworów. Wkrętka powinna być zaraz obok wtryskiwacza benzynowego, pod tym samym kątem, czyli po prostu celując na zawór ssący. U Ciebie są w odpowiedniej odległości, ale pod złym kątem. Jak ta instalacja ma służyć do wyciągania 100% z tego silnika to poprawiłbym to, do normalnej jazdy gdzie kilka KM mniej nie robi różnicy może być.
wschodni - Nie Lip 06, 2014 21:46

Różnicę robi, zwłaszcza teraz kiedy jest ciepło i się jeździ na klimie. Jest całkiem spory spadek mocy i przydało by się dołożyć kilka KM. Niestety to nie diesel gdzie sprawa jest prosta.
zacekpl - Nie Lip 06, 2014 22:52

To wsadź tam Barracudy na rozdzielaczach, jak na fotce co wrzucałem i ciesz sie brakiem spadku mocy ;)
wschodni - Nie Lip 06, 2014 23:00

Nie wiem tylko czy mój Stag 200 je obsłuży. Na dniach podjadę do jakiegoś kumatego i zobaczymy co powie;)
Dzięki za podpowiedzi.

dawidd - Pon Lip 07, 2014 06:08

w tym kolektorze nie sa zle wkręcone wkrętki, fakt ze nie sa idealnie ale to nie jest wtrysk PB, a LPG jest gazem wiec jeśli wkrętki nie sa "pod wiatr" to można przyjąć ze jest ok. Poza tym zmiana wtrysków na lepsze na pewno będzie odczuwalna na +
paolinio - Wto Wrz 09, 2014 12:24

Odświeżam temat, gdyż mogę potwierdzić: Da się wyregulować instalacje w roverze 1,8 mając wtryski valtek tak aby auto chodziło super w zasadzie tak jak na benzynie, problemem nie są wtryski tylko lenistwo gazowników ponieważ regulacja takiej instalacji wymaga czasu. Mój roverek jeździ nie do poznania po takiej regulacji...