Zobacz temat - [MGF] problem z odpaleniem - zapłon ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] problem z odpaleniem - zapłon ?

nightsnail - Czw Lip 03, 2014 08:50
Temat postu: [MGF] problem z odpaleniem - zapłon ?
Witam Kolegów,

Ze skruszoną głową powracam na forum by poprosić o poradę. Wczoraj w Gliwicach, przy prędkości około 30 km/h stanął mój MG, akurat podczas pierwszej "randki" z dziewczyną. Szczęście w nieszczęściu - środek miasta a nie autostrady.

Do rzeczy : w aucie jest prąd, kręci alternator, pompka działa ( śmierdzi benzyną kiedy kręcę ", linka gazu też ok ( choć to nie ma znaczenia przy odpalaniu ?). Więc wychodzi na to że jest to zapłon - ale nie mam pojęcia gdzie szukać, jak szukać i jaki jest najgorszy scenariusz kosztów naprawy ? Sprawdziłem bezpieczniki z przodu, też wszystkie ok.

Pozwoliłem sobie przeszukać kilka stron forum MGF - porady techniczne, ale nie znalazłem podobnego tematu.

Z góry bardzo dziękuję

UPDATE: zwracam honor : jest jeden podobny temat : [MG F] Problem z odpaleniem. Brak napięcia na świecach.

Ktoś może zdradzić linka gdzie najlepiej zaopatrzyć się kopułkę + palec - kolega w wyżej wymienionym poście zamontował of Freelandera - ktoś może potwierdzić że to to:

http://archiwum.allegro.p...3948442103.html

oraz palec:

http://allegro.pl/land-ro...4242137084.html

DZięki i pozdrawiam !

troyanek - Czw Lip 03, 2014 17:14

Zanim poczynisz jakieś zakupy.
1. Czy przy przekręceniu kluczyka na pozycję zapłon słyszysz że pompka paliwa przez 2-3 sekundy pompuje paliwo?
2. Czy na świecach masz iskrę? Wiem że trochę jest rozbierania żeby dostać się do świec, ale myślę, że przy takiej usterce nie obejdzie się bez rozbierania dachu.

Jeżeli pompka chodzi i jest iskra na świecy. Pisz - coś dalej będziemy radzić.

nightsnail - Pią Lip 04, 2014 13:47

Pompkaa pompuje przed kręceniem, jest iskra, lecz wdl mojego kumpla słaba. Co dalej?
sTERYD - Nie Lip 06, 2014 14:51

spróbuj podmienić cewkę. Kopułka i palec raczej tak nagle nie przerywa. ewentualnie czujnik położenia wału.
nightsnail - Pon Lip 07, 2014 09:43

Czy jest sens podmieniać cewkę , jeżeli jest iskra ? Nawet słaba - ( choć nie wiem czy iskra może być słaba ? ). Podejdzie cewka z jakiegoś 75 czy czeguś innego ?
sTERYD - Pon Lip 07, 2014 16:35

do testów może być i z malucha. szukajka na prawdę nie gryzie
flapjck1 - Pon Lip 07, 2014 16:54

a nie zgasł ci na wertepach, wybojach, torowisku?

może po prostu kapotazowka wystrzelila

nightsnail - Pon Lip 07, 2014 17:36

Jeżeli nawet z Malucha podejdzie to tylko na plus ( dzięki za podpowiedź ) , jednak jeżeli jest iskra na każdej świecy, odpuszczę tę część.

kapotazowka - co masz na myśli kolego ? ( szukajka nic nie wskazuje ).

Objaw był taki że jechałem sobie spokojnie 30 km/km na godzinę delikatnie pod górkę, i nagle odcięło paliwo ( przynajmniej tak to wygladało ) - żadnych zgrzytów , szarpnięć, nierównej pracy przed zgaśnięciem.

Elementami za dostarczenie paliwa będzie więc listwa wtryskowa (? ) , oraz bezpośrednio kanały którymi płynie paliwo z baku - zapchany filtr np. W teorii pompa paliwa mimo że słychać ją przed przekręceniem na zapłon, może nie pompować.

Dziękuję za odpowiedzi, temat cały czas otwarty i mam zamiar sobie z nim poradzić.

flapjck1 - Pon Lip 07, 2014 20:05

wyłącznik kapotazowy, odcina pompe paliwa, teoretycznie robi to przy uderzeniu, w praktyce bywa roznie, masz go kolo silnika, chyba po lewej stronie ( nie pamiętam już ) kwadratowy guzik gumowy

cos takiego http://allegro.pl/rover-6...4378180682.html

troyanek - Wto Lip 08, 2014 16:47

Silnik benzynowy potrzebuję 3 rzeczy żeby pracował.
- iskra
-paliwo
-powietrze

jeżeli jesteś na 100% pewny że to wszystko ląduje w cylindrach to musi palić. Gorzej, lepiej ale zagadać powinien.

nightsnail - Sro Lip 09, 2014 09:13

Witam ponownie.

Wczoraj byłem sprawdzić przycisk odcinający pompę paliwa. Był jakby luźny, nie dało się go wcisnąć na stałe. Poprosiłem aby ktoś trzymał go wcisniętego ale nic z tego. Poza tym też go odpiąłem i kupa.

Wdł mnie element ktorego brakuje w cylindrze do benzyna. Więc albo czeka mnie wyjmowanie pompy ze zbiorika, albo coś się zatkało, albo ? Listwa wtryskowa (?)

sknerko - Sro Lip 09, 2014 10:45

nightsnail napisał/a:
Wczoraj byłem sprawdzić przycisk odcinający pompę paliwa. Był jakby luźny, nie dało się go wcisnąć na stałe. Poprosiłem aby ktoś trzymał go wcisniętego ale nic z tego. Poza tym też go odpiąłem i kupa.
po odpięciu zewrzyj ze sobą przewody i wtedy sprawdzaj, samo odpięcie powoduje odcięcie pompy paliwa.
troyanek - Czw Lip 10, 2014 08:54

Odepnij od listwy wtryskowej przewód zasilający w paliwo i włącz zapłon.
Jak zalejesz paliwem pół silnika to można podejrzewać komputer. :)
Z tego co piszesz zaczynam wierzyć że to może być komp, albo jakiś czujnik.
Podpinałeś pod komputer diagnostyczny?

Sąsiad w Peugocie po wymianie pompy miał problem z odpalaniem, bo w przewodzie paliwowym zebrał się jakiś syf i zupełnie zatkał przepływ.

fsomr88 - Pon Sie 25, 2014 11:35

spróbuj odpalac silnik z samostartu - jeśli nie rzygnie ogniem z filtra a silnik odpali na chwilę to szukaj przyczyny w układzie paliwowym - ciśnienie paliwa, rozpylanie, zasilanie
nightsnail - Pon Sie 25, 2014 11:46

Dziękuję wszystkim bardzo za pomoc. Okazało się że stare kable WN zabiły cewkę. Nie mam pojęcia gdzie mój kumpel widział iskrę. Wpadły też nowe świece i teraz wszystko oki. Następną rzeczą jest sprzęgło - ostatnio pedał mi został w połowie i nie chciał wysprzpęglać / lewarek od biegów się zacinał. Poszperam na zagranicznych forach czy to coś typowego i jak to rozwiązać. Jak nie znajdę, będę męczył Was.

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za posty !

sTERYD - Pon Sie 25, 2014 16:30

hydraulika. ZTCP, to tam jest dość dziwny układ, ale pompkę i wysprzęglik da się wyciągnąć bez wyciągania silnika i są metalowe, więc najczęściej wystarczy wymienić uszczelki i odpowietrzyć.