Zobacz temat - [R75]kto z wroclawia pomoze przy instalacji inpa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]kto z wroclawia pomoze przy instalacji inpa

Alex - Czw Lip 03, 2014 10:42
Temat postu: [R75]kto z wroclawia pomoze przy instalacji inpa
probowalem ze znajomym w jego 75 cdt podlaczyc sie przez inpa ale ciągle cos chyba zle robimy.
Jeśli jest ktos z wroclawia lub bliskich okolic chętny do pomocy odwdziecze sie 4pakiem zlotego trunku:)
powiem co mamy jak robimy.

bmw skaner+ sterownik
program inpa

instalujemy zgodnie z instrukcja by nerwus, czyli wybieramy język, ok dla tworzenia folderow wybieram konfiguracje bmw uk odchaczam 3 ptaszki i instaluje. puzniej wchdze w katalog i instaluje 2 program zgodnie z istrukcja. pobralem z internetu plik obd ini i podmienilem go.
port com ustaawiony na 1
No i teoretycznie powinno smigac,czyba ze cos jeszcze trzeba zrobić o czym nie wiem

pablo - Pią Lis 21, 2014 18:51

Podłączę się pod ten temat choć do Wrocławia mam ponad 600 km. Mam kabelek VAG KKL http://allegro.pl/najleps...4788266671.html . Diagnozowałem swoje webasto dzięki pomocy kolegi sash997 i wszystko poszło gładko , teraz pytanie czy da się ten kabelek wykorzystać do jakiejś diagnozy Roverka. Czy INPA będzie współpracować z tym kabelkiem a może jakiś inny program jest w stanie cokolwiek odczytać - choćby skasowanie inspekcji olejowej.
sash997 - Pią Lis 21, 2014 21:17

INPA jeśli sie ją włącza, na dole masz zakładki z modelami, nie wyświetla żadnego erroru i w lewym dolnym rogu jest zielony kolor a nie żólty to raczej jest ok, co do vag kkl to chyba powinien z inpą gadać ale to moge sprawdzić bo mam inpe zainstalowaną i segary z E39
pablo - Sob Lis 22, 2014 08:51

Sash997 Czy mozesz mi podeslac link do dzialajacego INPA i opis jak to poprawnie uruchomic bo mi same errory wywala i ewentualnie link do jakiegos innego dzialajacego programu z tym kabelkiem na win xp . Sterowniki mam zainstalowane te co mi podales do diagnozy webasto.
MaReK - Sob Lis 22, 2014 17:36

https://www.youtube.com/watch?v=jPAz7nU1NQ4

Komuś kiedyś wysyłałem gotowca z filmu powyżej... ma ktoś jeszcze tę paczkę ;) ?
Bo ja mam obecnie taki rozpizgaj, że wolałbym takich doświadczalnych skryptów nikomu nie przekazywać ;)

Co do kabla. Niektóre są programowane na VAG'a inne na BMW. Występują pod tą samą nazwą i czasami sprzedający nie wie co Wam proponuje. Każdy z tych kabelków można jego za pomocą oprogramowania do układu przerobić na wersję pod BMW.

pablo - Sob Lis 22, 2014 18:00

Pisałem do Viakena i twierdzą że jest to kabelek tylko do aut VAG. MaReK może jednak znajdziesz działającą paczkę pod Rovera :wink: może warto zamieścić ją na forum. Filmik fajny , można parę rzeczy zobaczyć w Roverku. Widzę że mocno trzeba kombinować aby diagnozować nasze autka, nie mówiąc o zmianach , lub modyfikacjach bo bez T4 lipa. Szkoda :cry:
MaReK - Sob Lis 22, 2014 20:37

Jak znajdę w końcu upragniony czas i kogoś ogarniętego do pomocy, to może uda się bawić modułem GM6 - czyli BCU, do którego jako jedynego nie mamy dostępu.
sash997 - Sob Lis 22, 2014 22:14

dziś u kolegi punx udało mi sie połaczyć z BCU,sprawdziłem błędy zrobiłem aktywacje (otwieranie pojedynczo szyb, działanie zamka centralnego itp) zrobiłem to CDIF/2,pablo mam działającą inpe ale niewiem jak ją przesłać,ale grunt to dobrze ją zainstalować
MaReK - Sob Lis 22, 2014 22:18

Diagnostykę BCU zrobi każdy program ze średniej półki... CDIF/AUTOCOM itp. itd.
Problem jest z kodowaniem. T4 koduje na zasadzie zapisywania w wartości defaultowych w pamięć ROM - blokowo.

Część diagnostyki zrobi też INPA ale trzeba kombinować.
Szybami i alarmem można się bawić też z inpy ;)

sash997 - Sob Lis 22, 2014 22:26

aha ok myślałem że odkryłem coś nowego :D a NCSem lub PAsoftem sie tego dziadostwa nie ruszy?
MaReK - Sob Lis 22, 2014 22:41

Nie ruszy się, ponieważ nie ma odpowiednich skrytpów pod tę wersję GM ;/
Gdyby były, NCS dałby sobie radę. Jedyna opcja, to inny program z pakietu INPA ale trzeba znaleźć opis instrukcji, których niestety w ciągu dwóch lat nie odnalazłem ;/

PASoft nie ruszy, a Alex - jeden z autorów oprogramowania BMWScanner nie chce słyszeć o Roverze i nie zamierza w tym kierunku nic robić ;)

sash997 - Sob Lis 22, 2014 23:05

jednym słowem czarna d.pa :D pablo właśnie sprawdziłem INPA śmiga na niebieskim kablu aż miło,Ci z viakena sie widocznie nie znają co sprzedają albo takie cudowne sterowniki wynalazłem bo to nie są sterowniki które dokładają na płycie do kabla :D
pablo - Nie Lis 23, 2014 10:14

sash997 pomogles mi z webasto to i z reszta tez sie uda :mrgreen: Moze masz linka do twojej wersjii i sterownikow , mozesz te pliki wrzucic na jakis darmowy upload albo na chomika jezeli masz. Nie jest to maly plik i zajmuje troche czasu ale moze znajdziesz chwile. No i jak mowisz wazne jest poprawnie zainstalowac, troche o tym czytalem .
sash997 - Nie Lis 23, 2014 12:38

pablo ja mam inpe z chomika waży spakowana 334mb to jest wersja 5.0.2 , Marek wiesz może co to za parametr ADFG w PAsoft??aha i SW/FSW i czy można go zmienić? bo wydaje mi sie że sterowniki z innym SW/FSW niechcą przyjmować nawzajem eeproma
pablo - Nie Lis 23, 2014 17:10

hmm ja mam tez z chomika nawet dwie wersje, kazda 5.02 ale zupelnie inaczej zachowuja sie po zainstalowaniu pomijajac ze zadna nie laczy sie z autem. Nawet spolszczenie dziala ale w zaden sposob nie laczy. Jak to zainstalowac , a moze sterowniki trzeba specjalne ?
sash997 - Nie Lis 23, 2014 19:12

ja żadnych sterowników nie miałem specjalnych,ta instalacja jest pokręcona od tego...
pablo - Nie Lis 23, 2014 21:16

Zainstalowałem po raz trzeci zgodnie z instrukcją http://lubiebmw.pl/inpa_windows_xp.html , wszystko przeszło jak w opisie , restart i d...pa . Na dole ekranu running na zielono i każdy wybór czegokolwiek z menu kończy się jakimś błędem. Nie mam już pomysłów :(
sash997 - Nie Lis 23, 2014 21:19

to podaj co to za błąd
pablo - Wto Lis 25, 2014 09:19

Co bym nie kliknął w INPA to coś mu nie pasuje. zrobiłem kilka fotek :
http://ifotos.pl/z/whrwrrp
http://ifotos.pl/z/whrwrrh
http://ifotos.pl/z/whrwrrr
http://ifotos.pl/z/whrwrrx
http://ifotos.pl/z/whrwrrn
http://ifotos.pl/z/whrwrre
http://ifotos.pl/z/whrwrrw
http://ifotos.pl/z/whrwrrs
Może coś z tego odczytacie :?:

MaReK - Wto Lis 25, 2014 09:41

Najprawdopodobniej źle zainstalowana INPA. Wiem, że na pierwszym ekranie powinny się świecić na czarno te dwa kółeczka (lewa/prawa strona). U Ciebie nie świecą się. Czasami, jak kabel i sterownik zwalony tak się dzieje. W niektórych przypadkach przewodów nie świecą ale program działa. Chociaż na tyle INP co instalowałem i różnych tworów kabelkowych zawsze się świeciły. Jaki masz numer wersji EDIABAS i do jakiego złącza się odnosi?
HarryVip - Wto Lis 25, 2014 09:45

Poprawnie zainstalowana INPA z właściwym interfejsem i sterownikami działa bez większych problemów.
[img][/img]

pablo - Wto Lis 25, 2014 11:00

Zainstalowane wszystko zgodnie z opisem ze stronki ( podałem link) krok po kroku. Wersja Ediabas 6.4.7 Podczas instalacji ustawione na STD:OBD. Nie wiem czy o to chodzi.
sash997 - Wto Lis 25, 2014 17:48

ja bym spróbował zainstalować ponownie windowsa i wtedy odrazu INPE
MaReK - Sro Lis 26, 2014 00:12

A jaki system operacyjny?
pablo - Sro Lis 26, 2014 07:51

System Win XP 32bit , nie mogę przeinstalować systemu bo laptop służbowy :grin: poza tym nie sądzę aby przeinstalowanie systemu coś pomogło. W INPA jak uruchomię główny ekran programu to w lewym rogu mam 2 kółka białe i czarne które zmieniają się dość szybko ( na zmianę albo białe albo czarne są) To chyba raczej tak być nie powinno.
szpynior - Sro Lis 26, 2014 15:39

1 .Kabel rzeczywiście sprawny ?
2. Proponuję ściągnąć wirtualną maszynę z już zainstalowaną Inpą :)

sash997 - Sro Lis 26, 2014 17:21

ja musiałem przeinstalować XP żeby sie inpa zainstalowała,u mnie też te kropki migają ale program działa ok
pablo - Sro Lis 26, 2014 18:01

Kabel sprawny bo testowałem webasto ( na krótko bezpośrednio z pieca) może antywirus blokuje sprawę nawet jak ochrona wyłaczona. Przetestuję jutro
MaReK - Czw Lis 27, 2014 03:07

pablo napisał/a:
zmieniają się dość szybko ( na zmianę albo białe albo czarne są) To chyba raczej tak być nie powinno.

Może to wyglądać tak, jak problem z odświeżaniem obrazu - źle dobrane hertze ;)
Więc jest to dopuszczalne.

Myślę, że zmiana windowsa nic nie da. Masz poprawną wersję XP i 32 bitową.
Jak chcesz, odpal TeamViewara, podaj na pw sesje i klucz i włóż interfejs do portu USB.
Mogę Ci pomóc dokonfigurować to. Dodam jeszcze, że starsza INPA lepiej radzi sobie od nowej.

Pozdrawiam,

marcin.misek - Czw Lis 27, 2014 16:36

A próbowałeś może tego ze swoim kablem : http://www.bimmerforums.c...CODER-Interface

chodzi mi o punkt 6.
Z tego co mi świta to z moim kablem też były problemy, ale po zabiegu z punktu 6 kabel zaczął działać prawidłowo. Niestety nie chcą mi się wyświetlać zdjęcia z tegoż forum.

pablo - Czw Lis 27, 2014 21:14

marcin.misek a możesz mi powiedzieć co z tym zrobić ? Tu http://imagelib.de/forum/interface.pdf znalazłem ten sam opis ze zdjęciami ale dalej nie wiem jak go przerobić programowo , bo inne modyfikacje nie wchodzą w grę bo kabelek nowy z plombami , to można ewentualnie pożenić go dla kogoś z autem VAG
marcin.misek - Pią Lis 28, 2014 00:38

Ustaw tak jak a zdjęciu ze strony 3. Po kolei jak numeracja. Żadnego innego przerabiania. Mi to pomogło na "nie łączenie się".
pablo - Pią Lis 28, 2014 09:39

Zrobiłem jak było w opisie, przeprogramowałem ale kabelek pojawił się z domyślnym portem COM19. Zmieniłem ręcznie na COM2 bo COM1 który wcześniej był przypisany do kabelka pisze że jest w użyciu. Zmieniłem na COM2 w pliku obd.ini i INPA uruchomiła się z czarnymi kółeczkami przy Bateria i Zapłon. Tak jak na zdjęciu w opisie , to chyba prawidłowo. W tej chwili jestem w pracy ale jak wrócę do domu to przetestuję w Roverku. Mam nadzieję że się połaczę. Tylko powiedzcie z czym się łaczyć w INPA - do wyboru modele BMW .
longer86 - Pią Lis 28, 2014 09:49

e46
marcin.misek - Pią Lis 28, 2014 17:47

Oj, nie tylko E46.
Aby się połączyć z IKE (IPK) czy z silnikiem u siebie używam zakładki z E39.

sash997 - Pią Lis 28, 2014 20:00

hmm ja przy baterii i zapłonie mam białe kółka i działa
pablo - Pią Lis 28, 2014 20:25

A ja już zwątpiłem . Teraz mam czarne kółka przy baterii i zapłonie i też nie łaczy. Te same błędy wywala. Nic nie zdziałam więcej. Teraz pytanie jak powrócić do oryginalnego kabelka , bo nie wiem czy po modyfikacji będzie działał z innymi autami. Ale powiem szczerze że wcześniej próbowałem połaczyć się znanymi programami z Seatem 1.6 i też się nie połaczył . Może ten kabelek jest po prostu do bani ale czemu dało się webasto zdiagnozować ? Czy teraz po modyfikacji w ten sam sposób będę mógł połczyć się webasto jak poprzednio ??
marcin.misek - Pią Lis 28, 2014 21:55

A próbowałeś inne programy ? BMW Scanner 1.4 albo Navcoder ?
pablo - Sob Lis 29, 2014 08:45

Probowalem i nic z tego . Jak wrocic do oryginalnego kabla przez mprog 3.5 ?
marcin.misek - Sob Lis 29, 2014 14:34

Analogicznie do poprzedniej operacji.
MaReK - Nie Lis 30, 2014 12:57

BMWScanner z kabelkiem od INPA w standardzie nie pójdzie. Musi się interfejs odpowiednio przedstawić programowi, wtedy może się udać.
sash997 - Nie Lis 30, 2014 13:09

bmw scaner demo pójdzie z kablem od vag i INPA
MaReK - Nie Lis 30, 2014 21:19

Demo pójdzie i bez kabla :P
sash997 - Nie Lis 30, 2014 21:25

... mówie tu o zgraniu eproma a nie tylko odpaleniu programu :D
pablo - Wto Gru 02, 2014 13:14

Czy może ktoś zgrać wsad ze swego oryginalnego kabelka VAG KKL Viaken (.ept). Bo chyba coś ten Mprog 3.5 trochę namieszał. Niby wróciłem do ustawień pierwotnych ale kiedy robię "read" z kabelka to zawartość eeprom mam inną niż na oryginalnym kabelku. Lub może ktoś ma wsad do tego kabelka aby zadziałał z Roverkiem bo już mi ręce opadły.