Zobacz temat - [R618Si] Jakie powinny być prawidłowe luzy zaworów ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R618Si] Jakie powinny być prawidłowe luzy zaworów ?

sterownik - Pią Lip 04, 2014 21:41
Temat postu: [R618Si] Jakie powinny być prawidłowe luzy zaworów ?
Witam; mam fajowego R 618 Si ; auto bezawaryjne ale od jakiegoś czasu brakuje mu poweru szczególnie dotkliwe przy wyprzedzaniu.Niby przyśpiesza ale jak 70 kM a nie 115.Planuję regulację luzów zaworowych, ale nie wiem jakie są prawidłowe nastawy. I jeszcze jedno; jak ruszam i zmieniam biegi agresywnie i kręcę do 4 -5tys to i roverek lepiej się zbiera, jak jest to jazda normalna - brakuje mu szwunga jak to mówi mój kolega mechanik.Motor 1850cm 16V 115kM przejechane tylko 138 tys.km.Proszę o rady :|
marthinez - Sob Lip 05, 2014 09:56

Silnik F18A3, na zimnym - ssące 0,24-0,28 a wydechowe 0,28-0,32.
Regulacja: https://www.roverki.eu/te...-zaw-r-600.html

sterownik - Nie Lip 13, 2014 13:03
Temat postu: [R618Si] Jakie powinny być prawidłowe luzy zaworów ?
Dzięki dla senior Martinez ; regulacja się powiodła ( ssące 0,25 wydech 0,30), jest lekka poprawa ale mam nowy ból głowy; na pasku rozrządu jest logo Honda koloru niebieskiego i obawiam się ,że może to być nominalny pasek z fabrycznego montażu, czyli pasek w wieku lat 18 i przebiegu 138 tys.Może ktoś się orientuje, czy są w sprzedaży takie paski ?. Z wyglądu bardzo ładny,pompa wody cicha,do rolki napinającej też bym się nie czepiał,(poprzedni, pierwszy właściciel od którego 5 lat temu kupiłem roverka gwarantował,że rozrząd zmieniał,zresztą on sprowadził auto rok wcześniej; nowy akumulator nowe opony i radio, nowe klocki,generalnie autko lala- więc czemu miałem nie wierzyć) Wierzę że coś poradzicie :-)
marthinez - Nie Lip 13, 2014 13:20

Rozrząd np. taki: http://allegro.pl/rozrzad...4359302317.html
tomii620si - Pon Lip 14, 2014 12:23

Koledze według tego co zrozumiałem chodzi raczej o to czy to ori rozrząd sprzed 200tys kilometrów czy jest szansa kupić taki gdzieś i założyć...

Kupić i założyć to nie.. ale jeśli Twoj Rover był serwisowany np. przez jakiegoś dziadka lub to zadbany samochód po prostu być może był serwisowany w serwisie Hondy bo to w sumie accord V. Musiałbyś się spróbować dowiedzieć od poprzedniego właściciela jak ma sie temat a jak nie masz takiej możliwości to na spokojnie powoli przyjrzyj się zużyciu paska ... w jakim jest stanie ogólnym (wyślizganie przez kilometry wyjechane na rolkach), spękania i innego typu defekty... Jak będzie w naprawdę dobrym stanie to jest opcja, że po prostu rozrząd wymieniony w ASO.
Patrząc na ogrom garażowych partaczy i domowych mechaników być może po prostu ktoś w trosce o silnik pojechał z tym do Hondy.

A co do pompy itd.. kup preparat do mycia silników (15zł w markecie) i umyj to wszystko i zobacz czy to wszystko to już stare 20letnie graty czy może nowe graty tylko, że ori :)

marthinez - Pon Lip 14, 2014 17:37

Jak chcesz to mogę podać Ci nr katalogowe OEM Hondy tylko, że to nie ma sensu. Cena kompletu to około 1700zł. (z pompą wody).
Zakładając dobry zamiennik wystarczy.

I radzę mimo wszystko wymienić, a nie przyglądać się w jakim jest stanie.
To naprawdę wyjdzie Ci tylko na dobre, ale zrobisz jak uważasz.