Zobacz temat - [R600SDi] Sztywne przewody hamulcowe od Accorda CC7
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600SDi] Sztywne przewody hamulcowe od Accorda CC7

Marcin84 - Wto Lip 08, 2014 14:20
Temat postu: [R600SDi] Sztywne przewody hamulcowe od Accorda CC7
Witam, szykuję się do wymiany sztywnych przewodów hamulcowych na tył oraz przy okazji przewodów paliwowych w moim R600SDi. Zamierzam zrobić to samemu, radzę sobie z ogólną mechaniką ale mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Czy podczas wymiany są jakieś specjalne sztuczki czy porady które ułatwią mi życie ? :) Czy jest jakaś metoda na przeciągnięcie przewodu przy zbiorniku paliwa? I co najważniejsze czy przewody dorobione pod Hondę Accord CC7 będą pasować? Znalazłem sobie sklep z dorabianiem przewodów ale niestety nie robią ich typowo pod Rovera, są w stanie dorobić wszystko tylko muszę dokładnie podać co i jak ma być zrobione. Niestety nie mogę wyjąć starych i zawieść na wzór bo auto jest cały czas w ruchu. Firma ta jednak robi przewody typowo pod Accorda CC7 ale nie wiem czy to będzie dokładnie to samo? (żeby była jasność, chodzi mi o długość i końcówki, bo węże i tak są w zwojach ;-) )Nie wiem czy to ważne ale mam wersję bez ABS :)
zacekpl - Wto Lip 08, 2014 17:32

Kup przewód na metry, końcówki i do tego zarabiarkę.
Marcin84 - Sro Lip 09, 2014 09:03

Jak przeliczyłem koszt maszynki i materiału to faktycznie nie wychodzi to najgorzej :) Tylko pytanie jakie końcówki (gwint, średnica) i grubość przewodu?
zacekpl - Sro Lip 09, 2014 22:25

Najlepiej takie, jak masz u siebie a aucie. Możesz zarobić jeszcze raz te same koncówki jak gwint jest w dobrym stanie, albo kupic takie same tylko nowe.
Marcin84 - Pią Lip 18, 2014 09:28

Już po wymianie.
Przewody na metry jak radził kolega + maszynka do zarabiania.
Koszt przewodów, końcówek, płynu, maszynki i całej reszty wyszedł 180zł. Roboty było na około 8 godzin (robiłem to pierwszy raz więc pewnie dlatego), Stare przewody od paliwa kruszyły mi się w rękach co kilkanaście cm, a hamulcowe pękły w kilku miejscach podczas odpinania ich ze spinek.

R.E.D. - Sro Sie 13, 2014 10:09

jesli pamietasz, to napisz jakie byly rodzaje tych koncowek i ile metrow wyszlo przewodow. zamawiales gdzies na necie czy kupowales w lokalnym sklepie?
Marcin84 - Sro Sie 13, 2014 11:23

4 końcówki 10x1 , przewód miedziany 4,75mm - kupiłem z zapasem 8 metrów układałem ze zwoju dopiero po ułożeniu odcinałem i zarabiałem (około metra zostało). Przewody do paliwa po 3 metry o średnicy wewnętrznej 6 i 8 mm. Przewody kupowałem w motoryzacyjnym na miejscu hamulcowy po 12zł za metr a paliwowe po 7zł za metr. Paliwowe poprowadziłem bezpośrednio od baku do komory silnika, pamiętam, że jeden sięgnął do oryginalnego króćca pod maską a drugi nasuwałem na obcięty przewód metalowy, ale musiałbym zerknąć który był do czego. Polecam do całości od razu zdemontować wydech i zbiornik paliwa będzie mniej nerwów lepszy dostęp i hamulcowy z prawego koła można ułożyć w oryginalnych miejscach nad zbiornikiem paliwa. Później przez układ przelałem litr płynu Dot 4 musiałem cały stary przepchać bo ktoś tam nalał wcześniej R3 :o Nie wiem czy to będzie miało znaczenie ale mam egzemplarz bez ABS-u Jak będziesz potrzebował jeszcze jakiś info to śmiało :)

I bardzo ważna rzecz, po zdjęciu zbiornika i przewodów warto wyczyścić zbiornik! Ja o tym nie pomyślałem i jakieś 150 km od domu w trasie auto zaczęło gasnąć, straciło moc dopiero jechał jak się turbina załączała. Zaciągnęło cały syf ze zbiornika :) Dodam, że to była sobota wieczór :) udało mi się wtedy zdobyć tylko używany filtr od mini traktorka, ale dojechałem :)