|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [r75]Klekocze gorzej niż stary diesel - po zalaniu?
sebol11 - Sro Lip 09, 2014 19:41 Temat postu: [r75]Klekocze gorzej niż stary diesel - po zalaniu? Witam.Miałem problem z odkręcenem łapy silnika w celu wymiany alternatora.Pojechałem do marketu po klucz i nie było mnie z godzinę a w tym czasie nadeszła gigantyczna ulewa.Niestety pech chciał ,że nie zamknąłem maski i wszystko było totalnie mokre.Po wymianie alternatora odpalam silnik a tu klekotanie gorsze niż w starym dieslu.Klekocze zarówno na niskich obrotach jak i po dodaniu gazu.Myślałem ,że może coś źle skręciłem ale po zrzuceniu paska z alternatora klekot nie ustaje.Co to może być? Czy może to być spowodowane tym zalaniem?
MaReK - Sro Lip 09, 2014 20:15
Ja regularnie co jakiś czas (3 mc-e) myję komorę silnika.
Nigdy nie towarzyszył temu klekot żaden. Odpalam i działa...
Nawet jakbyś korka od oleju nie zakręcił, to i tak nie wiem ile musiałoby tam padać i celnie, żeby wymieszać olej z wodą Przegoń go po prostu. Ale może źle skręciłeś łapę (górną) przy olejowej poduszce?
sTERYD - Sro Lip 09, 2014 20:44
MaReK, on ma V6tkę. Może cewki pozalewałeś i nie pali na wszystkie cylindry.
sebol11 - Sro Lip 09, 2014 21:00
MaReK, Łapę skręciłem raczej dobrze bo identycznie jak stare ślady po śrubach były.
sTERYD, właśnie też się nad tym zastanawiam ale jeżeli już to raczej tylne bo te z przodu od razu sprawdziłem i suche...
AdaskoC - Sro Lip 09, 2014 21:03
Jestem tego zdania co sTERYD, dobrze by go przegonić troche, a najlepiej podczas upału otworzyć maskę niech schnie pierw. Ja miałem podobne objawy po myciu silnika. Pierw wysechł dobrze, a później go przegoniłem i było okej.
MaReK - Sro Lip 09, 2014 21:58
Steryd faktycznie
Zasugerowałem się, że klekocze mu gorzej niż przed zabiegiem
To w takim razie, nie wiem co może być przyczyną i nie podpowiadam gdyż silniki benzynowe są mi obce
sebol11 - Czw Lip 10, 2014 16:48
Chciałem zrobić tak jak piszecie ale niestety...dzisiaj nie odpala w ogóle.Rozrusznik kręci,trzęsie całym samochodem próbuje odpalić i po puszczeniu kluczyka gaśnie...masakra
sTERYD - Czw Lip 10, 2014 16:57
wykręć cewki i świece i wysusz wszystko w piekarniku na 50 stopni.
SeniorA - Czw Lip 10, 2014 19:42
sebol11, rozbierz filtr powietrza , wyciągnij wkład i zobacz czy nie pociągnął wody , oraz czy nie ma wody w rurze doprowadzającej powietrze do filtra. Wlot tej rury jest skierowany do góry przy lewej lampie i jak jest zatkany otwór odpływowy to woda stoi w kolanku i jest możliwość pociągnięcia jej do dolotu a wtedy to
krzychu.b - Czw Lip 10, 2014 20:01
A może po prostu klapki w kolektorze już padły(głośno myślę)
sebol11 - Czw Lip 10, 2014 22:27
krzychu.b, to na pewno nie klapki.
sTERYD, wykręciłem te trzy z przodu ,upiekłem w piekarniku i bez zmian.
SeniorA, dzięki za kolejne naprowadzenie jutro sprawdzę i napiszę na forum czy to trafna diagnoza.
sTERYD - Czw Lip 10, 2014 23:00
wiesz. jak już suszyć to wszystkie. Nie pamiętam teraz czy tam są z przodu cewki, a do tyłu idą przewody. jeśli tak, to mam nadzieję, że chociaż przewody wysuszyłeś.
Jeszcze możesz przejrzeć złączki czujników położenia wału i wałków rozrządu. One powinny być szczelne, ale po paru latach, to bywa różnie. W 400 miałem przez to problemy z prędkościomierzem jak popadało, a tam są podobne wtyczki z tą piankową uszczelką.
rafalmis1 - Pią Lip 11, 2014 04:12
Wyciąg czujnik wałka rozrządu, miałem u kolegi tak, że była peknięta Wiązka i jak go zalało nie chciał długo palić. Naprawilem wiązkę i jak ręką odją
sebol11 - Pią Lip 11, 2014 08:38
sTERYD, rafalmis1, a gdzie dokładnie są te czujniki?
rafalmis1 - Pią Lip 11, 2014 11:50
Czujnik wałka rozrządu jest jeden kolo wlewu oleju
sebol11 - Pią Lip 11, 2014 11:53
czujnik wałka sprawdzony - ok
filtr powietrza również - wody brak
samochód dzisiaj chwilę pochodził - telepało nim niesamowicie ale po 3 minutach zgasł
domel101 - Pią Lip 11, 2014 20:41
a może zalało Ci kompa co jest w grodzi tam gdzie filtr kabinowy przez niedrożne odpływy i masz takie jaja
alpacino - Pią Lip 11, 2014 22:33
domel101 napisał/a: | a może zalało Ci kompa co jest w grodzi tam gdzie filtr kabinowy przez niedrożne odpływy i masz takie jaja |
Mam nadzieję,ze nie "utopił" Ci się rozrząd ...
sebol11 - Sob Lip 12, 2014 08:30
domel101, komp suchy a odpływy są od dłuższego czasu drożne
alpacino, rozrząd przecież jest schowany pod pokrywą więc raczej go nie zaleje
SeniorA - Sob Lip 12, 2014 08:46
sebol11 napisał/a: | wykręciłem te trzy z przodu | sebol11, te z tyłu też trzeba .Sprawdź czy jest iskra na każdym cylindrze, ten temat może przeczytaj https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68959
sebol11 - Sob Lip 12, 2014 08:58
dzięki SeniorA, za odpowiedź.Wyciągnę w takim razie i te z tyłu i może profilaktycznie kupię nowe przewody.
SeniorA - Sob Lip 12, 2014 09:01
jeszcze sprawdź iskrę jak w tym temacie https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68959
sebol11 - Wto Lip 15, 2014 15:50
SeniorA, dzięki - jutro biorę dzień wolnego i będę walczył a jak się nie uda to chyba będę musiał się poddać.
[ Dodano: Wto Lip 15, 2014 16:50 ]
Sprawdziłem cewki i wymieniłem przewody na nowe - iskra jest na wszystkich świecach.Wygrzałem również tylne świece oraz cewki.Niestety te zabiegi nie pomogły.Samochód wciąż się dusi i gaśnie.Mam wrażenie ,że przy próbie dodania gazu gaśnie jeszcze szybciej i w ogóle nie reaguje na pedał gazu.Na zimnym potrafi pochodzić kilka minut trzęsąc się cały ale już przy następnej próbie gaśnie w kilka sekund lub wcale nie odpala.Powiedzcie co mogę jeszcze sprawdzić? Sprawdzałem również masę na silniku - jest w porządku.
myszoreks - Wto Lip 15, 2014 16:43
trzeba sprawdzić czujnik wałka
sebol11 - Wto Lip 15, 2014 20:20
podłączam go pod komputer i żaden błąd nie wyskakuje więc to raczej nie czujnik wałka...pewnie jedyne co mi zostało to laweta
AndrewS - Wto Lip 15, 2014 21:37
To że nie ma błedów nie gwarantuje że dany czujnik jest sprawny, te kompy są tak naprawdę dość głupie, bo potrafią zdiagnozować tylko zwarcie, albo przerwę w obwodzie, jeśli czujnik będzie pracował w złym zakresie, to nie zostanie to potraktowane jako błąd. Nie chcemy naciągać Cię na koszty związane z zakupem czujnika, najlepiej by było na chwilę podmienić od kogoś znajomego podejrzane czujniki. Jedyny czujnik który może tak skutecznie unieruchomić silnik to właśnie czujnik wałka i położenia wału.
Poza tym jeśli któreś z cewek dostały przebicia to wygrzanie może okazać się nieskuteczne, i tu znowu sugeruję podmianę na próbę.
Widzę że jesteś z warszawy co zwieksza szanse znalezienia kogoś.
sTERYD - Wto Lip 15, 2014 21:38
jeszcze jest opcja zmierzyć kompresję... może jak pisał SeniorA, zassał wodę i Ci cylindry "porozpychało"
sebol11 - Wto Lip 15, 2014 22:36
AndrewS, ale jeżeli jest iskra na cewkach to też mogą być uszkodzone?
sTERYD, sprawdzałem filtr powietrza jak pisał SeniorA, i w środku suchutko - zero śladów wody.
Chyba zaryzykuję te 100-150zł i zamówię jeszcze czujnik wałka tylko powiedzcie czym one się różnią bo niby obydwa są do v6:
http://allegro.pl/rover-7...4426146360.html
http://allegro.pl/rover-7...4390227919.html
AndrewS - Wto Lip 15, 2014 23:11
no widać ze jeden styki do kostki ma bezpośrednio na sobie, a drugi ma kawałek przewodu i wtyczke
Iskra na oko może być ok, ale przy warunkach i ciśnieniu jakie panuje w cylindrze może być już nie wystarczająca, gdzies czytałem już o podobnych przypadkach z tym że to bardziej tyczyło usterki samych swiec
rafalmis1 - Sro Lip 16, 2014 05:17
sebol11 napisał/a: | Chyba zaryzykuję te 100-150zł i zamówię jeszcze czujnik wałka |
ja bym nie ryzykował jak odpala, to raczej nie jego wina, ze silnik pracuje złe, może przewody zapłonowe z przodu podłączyłeś w złej kolejności, bo z tyłu się nie da pomylić
[ Dodano: Sro Lip 16, 2014 06:17 ]
mogą być jeszcze fajki na tylnych cewkach tylko do podmiany.
Jak sprawdzałeś czujnik wałka??
SeniorA - Sro Lip 16, 2014 08:35
sebol11, odpal bez wkładu filtra powietrza , co będzie ?, masz kontrolę trakcji ? może jej przepustnica jest zamknięta.
sebol11 - Pią Lip 18, 2014 21:18
SeniorA, próbowałem już wcześniej odpalić bez filtra i bez zmian.
Samochód oddałem do warsztatu i tam też jak na razie rozkładają ręce...masakra jakaś mówią ,że może rozrząd jakoś przeskoczył ale to jest takie gdybanie.
zedziczek - Pią Lip 18, 2014 22:04
Po wymianie alternatora i ponownym przykręceniu łapy silnika, dokręciłeś dobrze przewód masowy ?
sebol11 - Pią Lip 18, 2014 22:44
zedziczek, dokręciłem i nawet sprawdzałem masę miernikiem - jest OK
[ Dodano: Pią Lip 18, 2014 23:44 ]
SeniorA, mam kontrolę trakcji.
SeniorA - Sob Lip 19, 2014 09:06
sebol11 napisał/a: | mam kontrolę trakcji. | to co z tą przepustnicą TC ? , jest otwarta przy zapalaniu?
sebol11 - Pon Lip 21, 2014 19:57
Jak ściągałem rurę od filtra powietrza to ta klapka w przepustnicy była otwarta.Najgorzej jak się okaże ,że to ten rozrząd i będę musiał silnik wymieniać...
[ Dodano: Pon Lip 21, 2014 20:57 ]
No i mechanik się poddał...masakra jakaś
|
|