Zobacz temat - [R75 CDT] regenerowany wentylator dalej nie dziala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 CDT] regenerowany wentylator dalej nie dziala

maciejk1980 - Pią Lip 18, 2014 22:22
Temat postu: [R75 CDT] regenerowany wentylator dalej nie dziala
witam, wlasnie dalem wentylator do regeneracji, zrobili wymienili szczotki i jakies tam kolko gdzie chyba szczotki sie o niego ocieraja, i dalej nie dziala, klima dziala wlanczam klime nawet przy rozgrzanym silniku wentylator sie nie zalancza, tempomat nie dziala i tez nie slychac trabki alarmu jak zostawie maske lub bagaznik otwarty i zamkne drzwi, czy to wszystko moglo by miec cos wspolnego? acha i jeszcze robiac test IPK 7.0 na temperature plynu wskazal 000
damiwr - Pią Lip 18, 2014 22:33

Najpierw sprawdź bezpieczniki !! ! W komorze silnika ;) potem wszystkie nad nogami pasażera ... daj znać co odkryłeś :D nie działający tempomat nie pasuje tutaj za bardzo ale i to się da rozwiązać.

Pytanie czy wentylator był sprawdzany na krótko czy działa ?

maciejk1980 - Pią Lip 18, 2014 22:38

znaczy dzialal nawet przed regeneracja jak go podlaczyli na krotko bardzo wolno, a po regeneracji nie sprawdzalem szczerze mowiac mechanik wziol 150zl i mowil ze dziala:) wiem moj blad, IPK test 7.0 na temperature wody wskazuje 000 ma to cos wspolnego? takze po podlaczeniu wentylatora po regeneracji, temperatura na desce rozdzielczej pokazywala -29 zamiast 29, po odlaczeniu baterii na pare minut wrocilo do normy

bezpieczniki nietak dawno sprawdzane wszystkie dobre pod schowkiem u pasazera jeszcze sprawdze jutro raz
przekaznik testowalem 3 rozne w komorze silnikowej bez zmian

damiwr - Pią Lip 18, 2014 23:20

Cytat:
znaczy dzialal nawet przed regeneracja jak go podlaczyli na krotko bardzo wolno


może tak jak u mnie spalił się silnik i już się nie da wskrzesić ale to może też być wina przekaźników s krzynce przy wentylatorze.

maciejk1980 napisał/a:
IPK test 7.0 na temperature wody wskazuje 000 ma to cos wspolnego?


skądś komputer musi wiedzieć kiedy odpalić 2 i 3 bieg o ile go masz.

maciejk1980 napisał/a:
temperatura na desce rozdzielczej pokazywala -29 zamiast 29


to normalne w zderzaku masz czujnik temp. zew. pokazuje jaka jest temp. zawsze wraca do normy jak odepniesz aku. no chyba że jest uszkodzony :mrgreen:

maciejk1980 - Pią Lip 18, 2014 23:35

jak silniczek spalony jak dziala po regeneracji i przed, a czy to moze byc wina czujnika wody, jesli pokazuje za malo to moze sie nigdy nie wlaczyc wntylator bo komputer mysli ze sie nie nagrzal wystarczajaco?
damiwr - Sob Lip 19, 2014 00:10

Wentylator załącza się zawsze jak włączysz klimę i temp. na min. no chyba że jest -20 to nie :D

uzwojenie jak się spali to tak jak u mnie działał powoli jak np. się go popchnęło by się kręcił. a się nie załączał z klimą.

maciejk1980 - Sob Lip 19, 2014 00:40

no nie wiem, na krotko jak podlanczali przed wymienieniem szczotek to sie krecil powoli, i jeszcze chyba wymienili komutator, czyli powinien byc sprawny, przeciez powiedzieli by mi ze jest spalony i do wyrzucenia
wellman - Sob Lip 19, 2014 02:11

W dieslu nawet przy rozgrzanym silniku wentylator się rzadko włącza - jeśli idze o sam silnik to nawet jakby wentylatora nie było, ale reszta układu chłodzenia jest sprawna to nic się nie powinno stać złego. :-)

Jeśli wentylator masz sprawny, przekaźniki w skrzynce przy wentylatorze sprawdzone, bezpiecznik na miejscu to sprawdź jeszcze rzecz najbardziej prozaiczną - czy masz nabity czynnik chłodzący w klimie. Jeśli czynnika nie ma lub jest za mało to wentylator nie odpali (przynajmniej u mnie tak było).

Niedziałający tempomat to najczęściej kwestia czujnika pedału sprzęgła. Zdejmij osłonę pod nogami kierowcy i sprawdź, czy biały czujnik dotyka pedału. Jeśli nie to "wysuń" go w stronę pedału (jest zamocowany na takiej jakby prowadnicy, trzeba użyć trochę siły, ale z wyczuciem). Jeśli to nie to - to czujnik może być uszkodzony. Najlepiej byłoby gdybyś się podłączył pod komputer i sprawdził błędy. Uszkodzony czujnik powinien się ujawnić.

maciejk1980 - Sob Lip 19, 2014 09:55

klima byla nabijana miesiac temu, dosc chlodna jest szczegolnie chlodniejsza czym mniej wiatrak nawiewu chodzi, na 2 kreski zauwazylem lepiej niz na wiecej, ale jakos nie scholodzila samochodu w srodku przez 10 minut, moze to za malo czasu nie wiem, cos slyszalem zeby wiatrak sie zalaczyl klima musi byc ustawiona na nawiew szyby inaczej nie zalaczy sie?
damiwr - Sob Lip 19, 2014 10:14

Nie chce się tutaj mądrzyć ale jak nie działa wentyl to układ klimy jest słabo chłodzony i się wyłącza bo jest zbyt duże ciśnienie :) jak to potrwa dłużej a zabezpieczenie się zepsuje TZN czujnik ciśnienia (choć to mało prawdopodobne) rozwali ci cały układ. Jak byś jechał autem to klima będzie działać non stop. Poczytaj o układzie w naszym aucie a się dowiesz co i jak.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

longer86 - Sob Lip 19, 2014 11:31

muszę sprostować kolegów, albo u mnie jest coś nie tak... sprawdziłem, jak ostatnio pożegnałem się z czynnikiem z układu klimy czyli układ jest pusty, presostat nie wykrywa ciśnienia i sprężarka nie załącza się, wentylator mimo to z automatu włącza sie na pierwszym biegu
maciejk1980 - Pią Sie 08, 2014 16:56

ano wlasnie, czy sprezarka by zalanczala sie gdyby nie bylo by wystarczajaco czynnika? raczej chyba nie

[ Dodano: Pią Sie 08, 2014 17:56 ]
dzis na allegro zauwazylem jakis przekaznik/rezystor wentylatorow do rovera 75 czy to chodzi o wentylator silnikowy czy wentylator nawiewu?? czy wentylator z innego rovera 2.0, 2.5, 1.8 bedzie pasowal?

gustav.pl - Czw Maj 07, 2015 20:03

longer86 napisał/a:
muszę sprostować kolegów, albo u mnie jest coś nie tak... sprawdziłem, jak ostatnio pożegnałem się z czynnikiem z układu klimy czyli układ jest pusty, presostat nie wykrywa ciśnienia i sprężarka nie załącza się, wentylator mimo to z automatu włącza sie na pierwszym biegu


Miałem tak samo.

A przy okazji pytanko, trochę związane z wentylatorem :roll:
Mam zamiar doprowadzić Roverka do wrzenia ;-) , co by sprawdzić czy włączy się wiatrak. Niestety klimę mam nie sprawną i tylko taka gorąca metoda mi pozostaje.
I jeżeli wentylator nie włączy się przy tych 100-105'C (na więcej chyba się nie zdecyduje) jak będzie najzdrowiej dla autka?:
1 - wyłączyć silnik i poczekać aż ostygnie
2 - schłodzić jazdą, z nawiewem ustawionym na maksymalną temperaturę.
3 - a może jeszcze coś innego
Jakie temperatury nie robią na dieslu dużego wrażenia?

Pozdro. :)

wellman - Czw Maj 07, 2015 20:13

Doprowadzić do wrzenia? To może być trudne w dieslu. Masz na to jakiś plan? :-)

Jak kupiłem mojego, po "przeglądzie" w zaprzyjaźnionym warsztacie wyszło, że ma za mało płynu chłodzącego (w zbiorniczku sucho na wiór), a do tego ta resztka, co zeszła to chyba była wodą rozcieńczana (w każdym razie tak wyszło z jakiejś ichniej próby). Tymczasem jeździłem sobie spokojnie przez kilka tygodni wcześniej i wskazówka nie podeszła ani odrobinki nad połowę... aaa i w wentylatorze miałem padnięty rezystor, więc też się nie załączał.

Jeśli chcesz po prostu sprawdzić, czy wentylator działa, włącz nawiew na przednią szybę na panelu klimy. Wtedy powinien się obowiązkowo odpalić.

longer86 - Czw Maj 07, 2015 20:19

Albo schematy w dłoń i sprawdzić na krótko dostając się do kostki pod zderzakiem po stronie kierowcy
MaReK - Pią Maj 08, 2015 06:37

Mnie się nie udało zagotować diesla w temp. 34C w korku. Wentylator nie działał, bo się spalił, wskazówka od temp. wody lekko drgnęła.

maciejk1980 napisał/a:
acha i jeszcze robiac test IPK 7.0 na temperature plynu wskazal 000

A wskazówka od temp. wody działa poprawnie?

U Ciebie kolego może problem jest w puszcze sterującej, bezpiecznikach albo przewodach.
Czasami zdarza się, że śmigło potrafi przeciąć wiązkę, ale to by zostało wyłapane przy wymianie wentylatora. Jakby się okazało, że to puszka i nie bardzo da się naprawić to albo:

1. W Britcarparts.pl pojawiły się używane, ale sprawne wentylatory w dobrej cenie. Do diesla zostały jeszcze dwa, bo sam dwa kupiłem dla siebie ;D Zamierzam je zregenerować aby posłużyły na długie lata i był cichsze od mojego obecnego. Nie myślę o odsprzedaży. Wentylatory są bez śmigieł, ale to nie problem.

2. Stosujesz przeróbkę dostępną na forum/stronie.

gustav.pl - Pią Maj 08, 2015 08:28

wellman napisał/a:
Doprowadzić do wrzenia? To może być trudne w dieslu. Masz na to jakiś plan? :-)

MaReK napisał/a:
Mnie się nie udało zagotować diesla w temp. 34C w korku. Wentylator nie działał, bo się spalił, wskazówka od temp. wody lekko drgnęła.


Nie jesteście pierwsi, co to mówią, ale ja od pewnego czasu mam inne doświadczenia. Nie dalej jak we wtorek ok. 17-tej. Kilka zmian świateł do skrętu z Puławskiej w Idzikowskiego(MaReK coś pewnie wie o tym :neutral: ) i korek na Idzikowskiego od Puławskiej do Sobieskiego. Nie wiem jak długo to trwało, ale tylko dzięki włączonemu nawiewowi(temp. na maks i 4 kreski siły nadmuchu), temperatura płynu nie przekroczyła 95'C.
Drugi przykład - następnego dnia czyli w środę, po wymianie płynu chłodniczego, mechanicy próbowali rozgrzać silnik do temperatury przy której zaskoczy wentylator. Na biegu jałowym 99'C stuknęło po jakiś 20-30 minutach, ale silnik był schłodzony po 2,5 godzinnym odpoczynku, a i temperatura powietrza nie była za wysoka, ok. 15'C. Niestety, byłem pewien, że wiatrak powinien się włączyć przy 97, więc gdy temp. utrzymywała na poziomie 99'C, doszliśmy do wniosku, że wentyl jest "popsiuty" i wyłączyliśmy silnik. Niestety, mimo naszych usilnych starań, okazało się, że jednak wiatrak działa :lol: , a to za sprawą podpiętego kompa. Mechanik twierdzi, że wentylator jest dwu biegowy, ale nie wiem czy można mu ufać :wink: , bo do tej pory nie miał okazji diagnozować w ten sposób żadnego Roverka.

wellman napisał/a:
Jeśli chcesz po prostu sprawdzić, czy wentylator działa, włącz nawiew na przednią szybę na panelu klimy. Wtedy powinien się obowiązkowo odpalić.

Raczej to się nie uda, bo nie działa klima w moim Roverku

longer86 napisał/a:
Albo schematy w dłoń i sprawdzić na krótko dostając się do kostki pod zderzakiem po stronie kierowcy

To mnie chyba nie urządza, bo wiem już, że wentylator działa(chociaż ten pierwszy bieg to jakiś flegmatyczny taki :???: ), tylko chciałbym się dowiedzieć czy działa prawidłowo jego sterowanie, czy się włączy się przy odpowiednio wysokiej temperaturze.


maciejk1980 napisał/a:
IPK test 7.0 na temperature wody wskazuje 000

A to nie było mierzone w pozycji pierwszej kluczyka w stacyjce?

roverr - Czw Maj 21, 2015 20:46

wellman napisał/a:
W dieslu nawet przy rozgrzanym silniku wentylator się rzadko włącza - jeśli idze o sam silnik to nawet jakby wentylatora nie było, ale reszta układu chłodzenia jest sprawna to nic się nie powinno stać złego. :-)

Jeśli wentylator masz sprawny, przekaźniki w skrzynce przy wentylatorze sprawdzone, bezpiecznik na miejscu to sprawdź jeszcze rzecz najbardziej prozaiczną - czy masz nabity czynnik chłodzący w klimie. Jeśli czynnika nie ma lub jest za mało to wentylator nie odpali (przynajmniej u mnie tak było).

Niedziałający tempomat to najczęściej kwestia czujnika pedału sprzęgła. Zdejmij osłonę pod nogami kierowcy i sprawdź, czy biały czujnik dotyka pedału. Jeśli nie to "wysuń" go w stronę pedału (jest zamocowany na takiej jakby prowadnicy, trzeba użyć trochę siły, ale z wyczuciem). Jeśli to nie to - to czujnik może być uszkodzony. Najlepiej byłoby gdybyś się podłączył pod komputer i sprawdził błędy. Uszkodzony czujnik powinien się ujawnić.


Witam podpinam się pod temat.Mam problem z klimatyzacją.Gdy włączam klime na panelu wentylator nie startuje.Napiecie idzie na przewodach do wentylatora bo mechanik dziś sprawdzał.Ale okazuje się że kompresor nie startuje.Mechanik powiedział że mam za mało czynnika.Teraz moje pytanie czy jak dobije sam czynnik kompresor i wentylator ruszy?Kolega wellman pisał że jak nie miał czynnika to mu wentylator po włączeniu klimy też nie startował,w innym poscie czytałem że wentylator działał mimo że klima nie działała.Jak to w koncu jest?proszę o pomoc.Z góry dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam

gustav.pl - Pią Maj 22, 2015 10:43

roverr napisał/a:

Ale okazuje się że kompresor nie startuje.Mechanik powiedział że mam za mało czynnika.Teraz moje pytanie czy jak dobije sam czynnik kompresor i wentylator ruszy

Tak, mechanik ma rację. Żeby klima zadziałała(kompresor), w układzie musi być odpowiednia ilość czynnika chłodniczego. Teoretycznie to samo powinno być z wentylatorem, chociaż, jak do tej pory, są dwa przypadki( ja i kol.longer86 )włączania się wentylatora mimo braku czynnika. Tak dokładnie nie wiem, ale przy sprawnej klimatyzacji, wentylator też nie musi się zawsze włączać. Zależy to chyba m.in od temperatury otoczenia i żądanej temperatury, ustawionej na panelu klimy.
Pozdro :)

roverr - Pią Maj 22, 2015 10:55

gustav.pl napisał/a:
roverr napisał/a:

Ale okazuje się że kompresor nie startuje.Mechanik powiedział że mam za mało czynnika.Teraz moje pytanie czy jak dobije sam czynnik kompresor i wentylator ruszy

Tak, mechanik ma rację. Żeby klima zadziałała(kompresor), w układzie musi być odpowiednia ilość czynnika chłodniczego. Teoretycznie to samo powinno być z wentylatorem, chociaż, jak do tej pory, są dwa przypadki( ja i kol.longer86 )włączania się wentylatora mimo braku czynnika. Tak dokładnie nie wiem, ale przy sprawnej klimatyzacji, wentylator też nie musi się zawsze włączać. Zależy to chyba m.in od temperatury otoczenia i żądanej temperatury, ustawionej na panelu klimy.
Pozdro :)


Dzięki za odpowiedz.Czekam jeszcze na odpowiedz kolegi WELLMANA,bo on pisał że nie miał czynnika i wentylator nie ruszał,a jak nabił to ruszył:)Bo jak mam zepsuty wentylator to nie ma co klimy nabijać.Pozdro

longer86 - Pią Maj 22, 2015 12:33

Cytat:
Dzięki za odpowiedz.Czekam jeszcze na odpowiedz kolegi WELLMANA,bo on pisał że nie miał czynnika i wentylator nie ruszał,a jak nabił to ruszył:)Bo jak mam zepsuty wentylator to nie ma co klimy nabijać.Pozdro
mogła być taka sytuacja, po prostu mógł mieć uszkodzony 1 bieg wentylatora i po włączeniu klimy jak wzrosło ciśnienie w układzie to załączył sie 2 bieg
roverr - Pią Maj 22, 2015 18:38

A wiec zaryzykowałem i nabiłem klime.Po nabicie i włączeniu klima zaczeła działać kompresor sie włączył i wiatrak tez ,ale po chwili się wyłączył i znowu włączył i tak klika razy.Czyli kompresor działa wentylator też,ale czy wentylator ma działac cały czasy ,czy się włączać i wyłączać wtedy kiedy ma sobie wyrównać cisnienie?
gustav.pl - Wto Maj 26, 2015 16:16
Temat postu: Jak uruchomić wentylator??
Cytat:
Mam zamiar doprowadzić Roverka do wrzenia ;-) , co by sprawdzić czy włączy się wiatrak.


No i w końcu zdecydowałem się. W niedzielę, przy początkowej temp. płynu 87'C, po 37 minutach Roverek rozgrzał się do 107, jednak wentylator nie zadziałał. I w sumie to by się zgadzało :cool: , bo wg.podpiętego kiedyś kompa mam wiatrak 2 biegowy, a 1 bieg jest prawdopodobnie uwalony. Na doprowadzanie Roverka do temp. przy której powinien się włączyć bieg drugi(112°C do 119°C), nie miałem już sumienia :cry: I moje pytanie, a właściwie dwa ;-)

1 - żeby uruchomić wentylator poprzez włączenie odmrażania przedniej szyby, klimatyzacja musi być całkowicie sprawna(mam "zepsiuty" kompresor), czy wystarczy, że będzie odpowiednia ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji.

2 - czy można uruchomić wiatrak, podając bezpośrednio napięcie do kostek wentylatora, które są gdzieś przy lewym nadkolu? Jeśli tak, to można by wyprowadzić przełącznik do kabiny i uruchamiać wiatraczek w dowolnym momencie.

Aha, tak przy okazji. Czy mógłby ktoś zmierzyć czas jaki potrzebuje jego Roverek(na biegu jałowym i wyłączonych nawiewach), by od temperatury 87°C rozgrzać się do 89. Moje autko, przy temperaturze otoczenia ok.17°C, tak nabierało temperatury:
od 87do 89 - 8 minut
89-95 - 7 min.
95-101 - 10 min.
101-107 - 13 min.

Pozdro. :smile:

MaReK - Wto Maj 26, 2015 16:45

gustav.pl a nie możesz tego doprowadzić do kultury?
W sensie wymienić wiatrak/naprawić 1 bieg i nabić klimatyzację?

gustav.pl - Wto Maj 26, 2015 18:09

MaReK napisał/a:
gustav.pl a nie możesz tego doprowadzić do kultury?
W sensie wymienić wiatrak/naprawić 1 bieg i nabić klimatyzację?


Ależ MaReKu, z miłą chęcią zlecę nabicie klimy, jeżeli to uruchomi "kręcioła" :P . Lecz do działania klimy to jeszcze jest długa droga - m.in. wymiana sprężarki, płukanie całego układu i inne takie.
A co do reanimacji/wymiany samego wiatraka, to nie mam na to czasu, miejsca i przede wszystkim chęci, na razie, więc próbuję tego uniknąć ;-) Byłem już bliski kupna polecanej przez Ciebie używki z BritCarParts-u, ewentualnie nowego wiatraczka od rs_parts, ale na razie szukam jakiejś alternatywy :roll:

cin1391 - Wto Maj 26, 2015 19:12

gustav.pl napisał/a:
Byłem już bliski kupna polecanej przez Ciebie używki z BritCarParts-u, ewentualnie nowego wiatraczka od rs_parts, ale na razie szukam jakiejś alternatywy


Zrób tak, jak ja. Koszt 110 zł [80 wiatrak + 30 rezystor].

Kupujesz silnik od Voyagera, do tego rezystor i montujesz to zamiast swojego uwalonego wiatraka. Silnik od Voyagera ma identyczne mocowanie na śmigło i do obudowy jak oryginalny Roverowski. Także żadnego rzeźbienia. A jest tani 50-120 zł.

Czas operacji - robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to około 4h, ale po drodze jeszcze naprawiałem ukręconą szpilkę od klimy oraz łatałem pęknięty intercooler.

Wiatraczek z Voyagera na odpowiednim rezystorze [ja mam 100W 0,47 Ohm drutowy z radiatorem] sprawdza się elegancko - na I biegu, który zazwyczaj działa z klimą, chodzi na odpowiedniej prędkości i cicho.

roverr - Wto Maj 26, 2015 22:22

roverr napisał/a:
A wiec zaryzykowałem i nabiłem klime.Po nabicie i włączeniu klima zaczeła działać kompresor sie włączył i wiatrak tez ,ale po chwili się wyłączył i znowu włączył i tak klika razy.Czyli kompresor działa wentylator też,ale czy wentylator ma działac cały czasy ,czy się włączać i wyłączać wtedy kiedy ma sobie wyrównać cisnienie?

A czy ktoś mi odpowie w koncu na moje pytanie?

wellman - Sro Maj 27, 2015 06:56

Wentylator powinien działać przez cały czas, gdy działa klima. Jeśli włącza się (od razu na wyższy bieg) i po chwili wyłącza to może oznaczać, że jeden z biegów nadal nie działa albo, że coś jest nie tak z ciśnieniem w układzie klimy (względnie z czujnikiem).
SeniorA - Sro Maj 27, 2015 15:58

roverr, pracą wentylatora zarządza sterownik silnika ECM na podstawie wielu odebranych sygnałów z różnych czujników i modułów układów wymagających chłodzenia ( silnik , klima i skrzynia automat ). Sygnałem do włączenia wentylatora na potrzeby klimy , jest włączenie się sprężarki.
roverr - Sro Maj 27, 2015 22:39

wellman napisał/a:
Wentylator powinien działać przez cały czas, gdy działa klima. Jeśli włącza się (od razu na wyższy bieg) i po chwili wyłącza to może oznaczać, że jeden z biegów nadal nie działa albo, że coś jest nie tak z ciśnieniem w układzie klimy (względnie z czujnikiem).


Dzięki za odpowiedz.Czy wymiana rezystora wentylatora załatwi problem?

wellman - Sro Maj 27, 2015 22:52

roverr, jeśli to rezystor jest winny problemu to załatwi.

Najprościej sprawdzić to tak, że wycinasz rezystor i łączysz przewód "na krótko". Wtedy sprawdzasz, czy wentylator już się nie będzie zatrzymywał (powinien pracować ciągle z tą samą, szybszą prędkością). Jeśli będzie ok, znaczy, że winny jest rezystor i po wymianie na sprawny powinny obydwa biegi działać jak trzeba.

Możliwe też, że kompresor albo czujnik klimy dokonuje żywota, ale na Twoim miejscu rzeczywiście najpierw sprawdziłbym rezystor.

roverr - Pią Maj 29, 2015 00:06

wellman napisał/a:
roverr, jeśli to rezystor jest winny problemu to załatwi.

Najprościej sprawdzić to tak, że wycinasz rezystor i łączysz przewód "na krótko". Wtedy sprawdzasz, czy wentylator już się nie będzie zatrzymywał (powinien pracować ciągle z tą samą, szybszą prędkością). Jeśli będzie ok, znaczy, że winny jest rezystor i po wymianie na sprawny powinny obydwa biegi działać jak trzeba.

Możliwe też, że kompresor albo czujnik klimy dokonuje żywota, ale na Twoim miejscu rzeczywiście najpierw sprawdziłbym rezystor.


Super dzięki za szybką odpowiedz.Myślę ze to rezystor jest temu winny.Rozumiem że muszę ściągać cały przód żeby to sprawdzić?Tzn zderzak belkę itp?

wellman - Pią Maj 29, 2015 00:14

Żeby dobrać się do rezystora, jeśli masz sprawne dłonie, wystarczy zdjąć grill. Rezystor powinien być widoczny między łopatkami wentylatora.

Jeśli zdołasz odciąć przewody po jego obu stronach i kawałkiem innego przewodu połączyć je razem, to wystarczy do sprawdzenia.

roverr - Pią Maj 29, 2015 17:45

Dziś chciałem ściągnąć grill i sprawdzać ten rezystor.Ale najpierw odpaliłem nawiew na szybę, klima się włączyła i wentylator też,ku mojemu zdziwieniu chodził cały czas.Włączyłem wiec normalnie klimę i nawiew do kabiny i wentylator także chodził cały czas i nie wyłączał się.Stałem 10 min i wszystko chodziło prawidłowo.Na tą chwilę wszystko działa idealnie:)Czyli jak klima nie jest nabita to nie włącza się ani kompresor ,ani wentylator.W moim przypadku wystarczyło tylko nabić klimę i wszystko zaczęło działać... :mrgreen: 2.0cdti po lifcie.
cin1391 - Pią Maj 29, 2015 18:20

roverr napisał/a:
Dziś chciałem ściągnąć grill i sprawdzać ten rezystor.Ale najpierw odpaliłem nawiew na szybę, klima się włączyła i wentylator też,ku mojemu zdziwieniu chodził cały czas.Włączyłem wiec normalnie klimę i nawiew do kabiny i wentylator także chodził cały czas i nie wyłączał się.Stałem 10 min i wszystko chodziło prawidłowo.Na tą chwilę wszystko działa idealnie:)Czyli jak klima nie jest nabita to nie włącza się ani kompresor ,ani wentylator.W moim przypadku wystarczyło tylko nabić klimę i wszystko zaczęło działać... :mrgreen: 2.0cdti po lifcie.


A u mnie wentylator włącza się za każdym razem, gdy odpalam klimę lub nadmuch na szybę - a klimę mam pustą ;) 2,0 CDT 2000 r.

gustav.pl - Nie Lip 05, 2015 22:05

gustav.pl napisał/a:
No i w końcu zdecydowałem się. W niedzielę, przy początkowej temp. płynu 87'C, po 37 minutach Roverek rozgrzał się do 107, jednak wentylator nie zadziałał. I w sumie to by się zgadzało :cool: , bo wg.podpiętego kiedyś kompa mam wiatrak 2 biegowy, a 1 bieg jest prawdopodobnie uwalony. Na doprowadzanie Roverka do temp. przy której powinien się włączyć bieg drugi(112°C do 119°C), nie miałem już sumienia :cry:


Witam. To niestety znowu ja :roll:
Żeby mieć wiatrak w miarę sprawny i jak najmniejszym wysiłkiem, przed reperacją klimy, postanowiłem zrobić podobnie jak kol. scareface tutaj. Żeby być pewnym, że sterowanie wiatrakiem w ogóle działa, podjąłem dzisiaj drugą próbę zagrzania Roverka, tym razem do wyższych temperatur, tzn. min. 112°C, co by w ogóle wiatraczek zadziałał. No i okazało się, że pierwszy bieg(ten niby zepsuty, bo ledwo się kręcił włączony testbookiem), włączył się przy 111°C i schłodził silnik do 99 w ciągu ok.8 min. Mam takie pytania - czy jest możliwe, że 1 bieg wymuszony testbookiem był wolniejszy niż włączony przez sterowniki w samochodzie, w celu schłodzenia silnika? I drugie - czy w przypadku wentylatora dwubiegowego, bieg pierwszy może się włączyć dopiero przy 111°C, jeżeli drugi powinien działać od 112°C?
Pozdro. :smile:

Koenig - Pon Lip 06, 2015 07:58

gustav.pl napisał/a:
czy w przypadku wentylatora dwubiegowego, bieg pierwszy może się włączyć dopiero przy 111°C,


U mnie drugi bieg włącza się przy 106, a pierwszy przy 100. Oczywiście już po wymianie rezystora.

longer86 - Pon Lip 06, 2015 08:22

gustav.pl, jeśli masz oryginalny wiatrak to pierwszy bieg jest biegiem pierwszym, nie ma szans by był jakoś wolniejszy, zasada w tych wiatrakach jest prosta.

1 bieg zasilanie na + i - szczotka 1 i 3

2 bieg dochodzi zdaje sie + powiedzmy na szczotkę 2

3 bieg sterownik podaje masę na szczotkę 4

czyli na najwyższym biegu masz 2 kpl + i -

numeracja szczotek może być inna, podałem tak dla zobrazowania.

Chyba że masz wiatrak z rezystorem, wtedy najwyższy bieg idzie bezpiośrednio ze sterownika, a pierwszy wolniejszy jest realizowany przez rezystor na +

gustav.pl - Pon Lip 06, 2015 10:02

Koenig napisał/a:
U mnie drugi bieg włącza się przy 106, a pierwszy przy 100. Oczywiście już po wymianie rezystora.

Aha, czyli też w górnych granicach zakresów biegów. No to dobrze mam...

longer86 napisał/a:
gustav.pl, jeśli masz oryginalny wiatrak to pierwszy bieg jest biegiem pierwszym, nie ma szans by był jakoś wolniejszy,


Ja też tak uważam, a różnica, to pewnie złudzenie optyczne - przy włączaniu wiatraka testbookiem, zderzak był zdjęty i śmigło dobrze widoczne, a wczoraj wentylator oglądałem przez kratkę grila :neutral:

A może przy okazji - jeżeli dobrze pamiętam, to za schłodzenie skraplacza klimy odpowiada bieg pierwszy. Czy jest możliwość, że przy małej wydolności tego biegu, będzie się włączał bieg wyższy? Pytam się, bo gdy działała mi jeszcze klima, to słyszałem jedynie wycie wentylatora czyli pracował na wysokich obrotach. Wtedy myślałem, że ten typ tak ma. Teraz gdy wiem, że wiatrak ma też bieg wolniejszy( i cichszy) i włącza się w przedziale temperatur odpowiednich dla tego biegu, to już nic nie rozumiem :sad: Bo przecież powinien był się włączać i przy klimie :shock:

longer86 - Pon Lip 06, 2015 10:23

jeśli w układzie klimatyzacji wzrasta cisnienie powyżej jakiegos poziomu, nie pamuiętam ile dokładnie, to ECU włącza 2 bieg aby schłodzic czynnik i tym samym zmniejszyć cisnienie w układzie
gustav.pl - Pon Lip 06, 2015 10:52

longer86 napisał/a:
jeśli w układzie klimatyzacji wzrasta cisnienie powyżej jakiegos poziomu, nie pamuiętam ile dokładnie, to ECU włącza 2 bieg aby schłodzic czynnik i tym samym zmniejszyć cisnienie w układzie


Czy aby na pewno? Ci którzy się skarżyli, że na postoju z nawiewów leci im ciepłe powietrze, a w czasie jazdy klima działa poprawnie, najczęściej mieli nie działający 1 bieg wentylatora :roll:

longer86 - Pon Lip 06, 2015 11:56

jeśli nie działał pierwszy a wiązało się to z uszkodzeniem komutatora to drugi też nie miał prawa działać, stąd brak klimy na postoju.

w trakcie jazdy skraplacz jest chłodzony przez powietrze wpadające pod maskę i dlatego klima działa w czasie jazdy

sash997 - Pon Lip 06, 2015 16:22

też nie miałem gazu w klimie i wiatrak mi śmigał na 1 biegu,jakby co to ten silnik wentylatora to banał w naprawie,aha jakby ktoś szukał to np silnik od CDT bez przeróbek nie pasuje do kv6(inne sterowanie w puszce) niewiem jak wygląda to w 1.8 bo tam są 3 przewody do silnika
R75 - Pon Lip 06, 2015 22:34

1.8 ma wentylator 350W, pozostale 450W, moc mozna sprawdzic na obudowie do ktorej przymocowany jest silnczek, chociaz czesto ta naklejka, ze starosci jest nieczytelna, na samym silniczku raczej nie ma podanej mocy....

dodatkowo na puszkach

v6 ma oznaczenie kv6
diesel m47r
1.8 k18 (tutaj nie jestem pewny czy tak dokladnie)

Koenig - Wto Lip 07, 2015 07:41

Wczoraj jeździłem trochę z włączonym OBC żeby sprawdzić jak się nagrzewa silnik. Temperatura na zewnątrz powyżej 30 stopni, jazda spokojna, trochę po górkach, bez korków. Maksymalna temperatura jaką osiągnął silnik wg OBC to było 91 stopni. Szczerze mówiąc spodziewałem się wyższych temperatur, ale w sumie jestem zadowolony że przy takich upałach silnik mimo wszystko jest nieźle chłodzony.
gustav.pl - Wto Lip 07, 2015 09:05

Koenig napisał/a:
ale w sumie jestem zadowolony że przy takich upałach silnik mimo wszystko jest nieźle chłodzony.

Hmmm, ja w niedzielę(było wtedy 33°C), miałem na parking, jak teraz policzyłem, ok. 600-700m i w tym dwa skrzyżowania ze światłami. Gdy dojeżdżałem do pierwszych światem miałem jakieś 89°C. Po przyjeździe na miejsce i 3 minutowym postoju co by turbinę schłodzić, miałem ich już 97 :| Mój Roverek szybko się grzeje, ale i dosyć szybko się schładza, oczywiście w czasie jazdy. Z ok. 103°C, po 2 minutach jazdy z prędkością ok. 100km/h, zbiło mi temperaturę do 87.

Physixc - Czw Lip 09, 2015 16:52

Ja mam do opchnięcia takie cosik (puszkę) też kv6. silnik wentylatora też. Bodajże do 1.8