|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75 2.0 V6] Jak prawidlowo sprawdzic poziom oleju w silniku
marian14 - Nie Lip 20, 2014 14:32 Temat postu: [R75 2.0 V6] Jak prawidlowo sprawdzic poziom oleju w silniku Pytanie banalne,ale mam z tym problem ponieważ według ksiązki serwisowej należy sprawdzać na gorącym silniku po ok. 5 minutach.Gdy tak sprawdzam to mam powyżej max,a gdy na zimnym to mam pośrodku.Co robie źle?
zedziczek - Nie Lip 20, 2014 14:47
Wyciąg bagnet i odczekaj kilka minut za nim włożysz spowrotem w celu sprawdzenia poziomu, chodzi o to aby olej który się dostał do rurki na bagnet ściekł i przy pomiarze nie zmoczył miarki.
Pawkaz - Nie Lip 20, 2014 15:17
Najbezpieczniej jest sprawdzać na zimnym silniku.Tak samo z dolewaniem oleju.
kruszon - Pon Lip 21, 2014 19:19
Pawkaz, niestety nie masz racji. Jeśli chodzi o KV6 to tutaj jest inaczej. Ogolnie 10 min od wylaczenia samochodu po pełnym nagrzaniu. Można odpalić, poczekać aż się wentylator włączy, wyłączyć. Po 5 minutach wyjecie bagnetu, wytarcie go, wlozenie z powrotem i po kolejnych 5 pomiar. Takie dziwne fiki miki
Pozdrawiam
HarryVip - Pon Lip 21, 2014 19:32
kruszon napisał/a: | Takie dziwne fiki miki |
A jakieś sensowne uzasadnienie? KV6 to silnik spalinowy, nie rakietowy.
kruszon - Pon Lip 21, 2014 19:50
HarryVip, niby nie rakietowy, ale jego obsluga bywa niczym rocket science jak widac
A powaznie - uzasadnienie sa 2 - jedno bo tak mówi mariusz418 A po drugie, już tłumaczę. Wyjecie bagnetu, wyczyszczenie go wlozenie i odczekanie jest zwiazane z jego kształtem i tym jak sie ten ksztalt zachowuje wlozony w stosunkowo gesta ciecz latwo to sobie wyobrazic. Nigdy tego nie robilem, ale w sumie mozna to sprawdzic wkladajac bagnet z KV6 do np. czystego oleju w jakims naczyniu. Kwestia zwiazana z czasem pomiaru wiaze sie z rozszerzalnoscia cieczy. Olej w KV6 ma byc sprawdzany na cieplym silniku. Odczekanie tych powiedzmy 10 minu powoduje, ze olej jest jeszcze goracy a zdazy splynac do miski.
Mam nadzieje, ze to wyjasnia. Powyzsze sa tylko moimi dywagacjami na temat i wynikaja z tego ze zastanawialem sie czemy tak jest jak mowi mariusz418. Czemu nie jest to zrobione tak, ze olej mozna sprawdzac na zimnym silniku nie wiem - tak byloby najwygodniej.
Pozdrawiam
HarryVip - Pon Lip 21, 2014 22:26
kruszon napisał/a: | tak byloby najwygodniej. |
Wygoda ma tu niewiele do rzeczy. Zdecydowana większość producentów samochodów zaleca sprawdzanie stanu oleju na zimnym silniku (wymianę na rozgrzanym) ponieważ wtedy cały (no prawie) olej znajduje się w misce olejowej. KV6 według mojej wiedzy ma tradycyjny układ smarowania zasilany pompą i rozszerzalność cieplna nie stanowi żadnego wyjaśnienia, a nawet ma tu chyba niewielkie znaczenie.
Bagnet jak bagnet. Słabo się odczytuje poziom na tym czarnym plastiku i rzeczywiście po wytarciu trzeba go włożyć na chwilkę tylko (niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy gorący) żeby odczyt był poprawny. Po kilku sekundach (bagnet w misce) poziom na bagnecie "rośnie" do MAX. Tyle moich spostrzeżeń co do sposobu samego pomiaru. Jutro rano dla pewności sprawdzę poziom na zimnym silniku i dla porównania 10 minut po zakończeniu jazdy na rozgrzanym. Z czystej ciekawości.
P.S.
Moje wątpliwości nie zostały rozwiane.
sknerko - Sro Lip 23, 2014 08:00
To tak ode mnie w temacie co na to producent auta.
Maciej_R75v6 - Sro Lip 23, 2014 22:11
dokładnie tak jak kolega wstawił rys. na zimnym silniku bo na gorącym olej jest w całym slniku i po wyłączeniu zaczyna spływac dopiero a w rurce robi on przez to fiki-miki bagnetowi.. Prawidłowy stan między min. a max. na zimnym silniku
|
|