Zobacz temat - [R200] Gwintowane zawieszenie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R200] Gwintowane zawieszenie

kostekzmc - Nie Lip 27, 2014 19:42
Temat postu: [R200] Gwintowane zawieszenie
Witam, na wstępie chce dodać że temat był wałkowany kilka razy lecz z tematów nie wynikało nic konkretnego, panował tam syf bo wypowiedzi połowy użytkowników nie wnosiły nic sensownego do tematu.

Mianowicie od kilku dni rozglądam się za gwintowanym zawieszeniem do mojego Roverka lecz tu pojawił się problem bo takowego nie mogę znaleść (pomijając gwinty za 3tyś+ zł, co jest mi nie potrzebne ) Dowiedziałem się że jeden user forum wpakował do 400setki gwint z Hondy

Linkuje do aukcji:
Kod:
http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-gwint-honda-civic-crx-mts-i4382063523.html

I oto pojawie się pytanie, czy ktoś z użytkowników bawił się w to?, w swoim roverku? Szukam konkretnych odpowiedzi, nie szukam gdybania że powinno być bez problemowo :P
Liczę na pomoc z waszej strony bo jak pisałem nigdzie nie mogę znaleść konkretnych odpowiedzi czy znajdę jakiś gwint w "realnej" cenie, i czy w/w link z aukcji podpasowałby do r200 ;) .


Pozdrawiam! :grin:

greg-si - Nie Lip 27, 2014 19:59

Znajdziesz, bo realna cena gwintu rozpoczyna się od 2k zł.
Ten który podałeś, żaden gwint z hondy nie będzie pasował do R200.

kostekzmc - Nie Lip 27, 2014 20:01

Link do gwintu do R200 znajdziesz jakiś?, nie idzie nic z tym wymodzić z Hondy?
greg-si - Nie Lip 27, 2014 20:03

kostekzmc napisał/a:
Link do gwintu do R200 znajdziesz jakiś?

Nie.

kostekzmc napisał/a:
nie idzie nic z tym wymodzić z Hondy?

Nie.

tuners - Nie Lip 27, 2014 20:12

Zawieszenie z r200 niema nic wspólnego z r400
r400 ma sporo wspólnego z civicem
r600 ma sporo wspólnego z accordem

r200 nie jest powiązane z hondą niczym poza wieloklinem na kierownicy rozstawem śrub i kompatybilnością zacisków hamulcowych oraz spinkami do tapicerki

do r200 pasuje zawieszenie z 25 i zr-a streetwise

przeróbkami można nawet od lexusa dopasować ale nie jest to dobre wyjście
byl niedaleko mnie zr z zawieszenie przerobionym od vw polo classic efekt postrzelały obudowy kielichów i podłużnice
drugi tylko że w roverku 200 coupe gwint przerobiony od hondy efekt samochód nie do opanowania powyżej 80km/h dupa ucieka nawet na prostej a po kilkuset kilometrach złamał się amor

dlatego przeróbka i dopasowywanie gwintu to dość spory problem i duże ryzyko gdyż
gwint dopasowany jest do
-typu samochodu
-wagi samochodu
-rozkładu masy w danym pojeździe
-rozwiązania zawieszenia w danym modelu
-wielkości kół i możliwego ich odsadzenia (ET)
Chodzi o to że możliwe jest że grubszy amor i szersze uzwojenie spowoduje ocieranie o felgę lub oponę a u nas max odsunięcie to et35 bez ruszania nadkoli

dlatego przeanalizuj to co napisałem i zastanów się czy wartkryzykować taką zabawę

ew 2 moźliwości
Coil over
Air ride

orginał gwint Kw

gaz shock nie polecam za duży beton

kostekzmc - Nie Lip 27, 2014 20:16

Dzięki za pomoc, każda z rozwiązań to ogromny koszt, tak ogromny że nie opłacało by m sie to ;<.
No nic dziękuje za pomoc, czas chyba zastanowić się nad zmianą auta.

Pozdrawiam.

tuners - Nie Lip 27, 2014 20:34

Mało jaka inwestycja w samochód "opłaca się" to dzieli pasjonatów a ujeżdżających dupowozy
kwestia tego że mając zglebionego niemca francuza czy japończyka tooo masz podobnych setki jak nie tysiące a r/mg stanowią na tyle niszową markę że 99% osób np przy moim nie widziało takiego a ten 1% widział juź mnie kiedyś :d heh a około 70% osób nie jest w stanie wskazać nawet jaki to samochód lub nawet jakiej produkcji :mrgreen:

Harry - Nie Lip 27, 2014 21:34

tez mam na gwincie kw. Jeżeli chodzi o gwint to poszukaj r na gwincie i popytaj czy sam gwint sprzedadzą. DO nie vw gdzie gwint chiński jakiś dostaniesz za 600 żł.

A jeżeli chodzi o 200 i gwint to ludzie pytają się czy gwint czy same spręzyny są w nim

kostekzmc - Pon Lip 28, 2014 13:58

Chciałem sprężyny i 40mm w dół lecz nadało by sie więcej, patrząc na ceny KW głowa mnie rozbolała jak się dobrze zorientowałem to granice 4tyś? :P
BigBoyPL - Pon Lip 28, 2014 15:32

tuners napisał/a:
r200 nie jest powiązane z hondą niczym poza wieloklinem na kierownicy rozstawem śrób i kompatybilnością zacisków hamulcowych oraz spinkami do tapicerki

do r200 pasuje zawieszenie z 25 i zr-a streetwise

Otóż zawieszenie to przecież honda concerto. Łatwo można zobaczyć że wahacze jak i inne mniejsze części zawieszenia są identyczne.
Przyznaję rację że może w drodze "ewolucji" kilka rzeczy zostało pozmieniane np. mamy jakieś nacięcia na mocowaniach których w hondzie nie ma itp. ale ogólnie to nie są aż tak ogromne zmiany.
Tylko jest jeden problem ;]
Właściciele Concerto na wyspach pakują często zawiechę z ZR160 z obniżonymi sprężynami bo do ich samochodu jest porównywalnie, a może nawet gorzej z częściami tuningowanymi niż do naszych ;]

kostekzmc - Pon Lip 28, 2014 17:00

No o tym wiem, no cóż jak by nie patrzył na sprężynach obniżających pozostanę, polecacie jakieś do 200setki? na których jeździliście i dają rade? Bo wiem że jest ich troche i jedne są lepsze a jedne nie xD ;)
tuners - Pon Lip 28, 2014 18:56

Zawieszenie w hondzie concerto to rover 200 ale kanciak buda jajko to już inne rozwiązania przy wymianie wszystkich elementów na poliuretany po sprawdzeniu okazało się że pasujące z hondy są tylko elementy przy skrzyni biegów i lewarku reszta nie kompatybilna
skorpion - Pon Lip 28, 2014 19:36

kup sobie sprezyny nawet uzywki za 200-300 stowki wtedy to bedzie ci sie opłacać jeśli chcesz kucpi gwint za tyś to bedzie to jakiś wyjeb.. zardzewiały a modzenie w zawueszeniu to wiesz kwestia bezpieczeństwa do naszych aut nie robili tanich gwintów a znowu jak kupisz inne auto to nie licz ze bedziesz czuł sie w nim wyjatkowo no chyba ze w bugatii :D
hertz25 - Pon Lip 28, 2014 19:38

tu sa jakies ale co to za wynalazek to nie wiem http://allegro.pl/amortyz...4420773846.html
tuners - Wto Lip 29, 2014 04:55

Jeślito real foro to napewno nie pasuje inne rodzaje mocowań itd pozatym tanie fk porównywalne do mts
a na dodatek "wersje bez fabrycznego sportowego zawieszenia " zapewne gaziaki więc jak załoźysz do tego sprężyny -40 to będzie koza bo amory będą utrzymywać samochód po czym szybko padną

BigBoyPL - Wto Lip 29, 2014 16:54

Tuners skoro już rozmawiamy o zawieszeniu to czym różnią się wahacze z concerto ?
tronsek - Wto Lip 29, 2014 18:01

BigBoyPL napisał/a:
czym różnią się wahacze z concerto ?
Wahacze przednie niczym się nie różnią. Natomiast zawieszenie tylne jest całkiem inne.
bociannielot - Sro Lip 30, 2014 06:11

dokładnie jak tronsek, pisze, wlasnie zamawiałem wahacze i są identyczne jak w concerto :ok:
tuners - Sro Lip 30, 2014 06:21

Wahacze w roverze kanciaku przednie może i są identyczne ale rover concerto ma znowu inny typ

cytat z wiki
"Pomiędzy wersją angielską a japońską różnicą było zawieszenie. Brytyjskie auta posiadały Kolumny MacPhersona, a japońskie podwójne wahacze poprzeczne. Na rynku japońskim pojazd dostępny był także z napędem AWD[1]."

bociannielot - Sro Lip 30, 2014 06:57

tuners, nie zmienia to faktu iż Twój wahacz podjedzie do concerto :)
tronsek - Sro Lip 30, 2014 08:18

tuners napisał/a:
Pomiędzy wersją angielską a japońską różnicą było zawieszenie. Brytyjskie auta posiadały Kolumny MacPhersona, a japońskie podwójne wahacze poprzeczne. Na rynku japońskim pojazd dostępny był także z napędem AWD
Te auta były dostepne tylko i wyłącznie na rynku japońskim i różnic było dużo więcej. Nie tylko w zawieszeniu. W Europie zawias przedni w R200 (kanciak i okrąglak) i Hondzie Concerto jest identyczny.

tuners napisał/a:
rover concerto
Chyba chciałeś napisać Honda Concerto :D
tuners - Sro Lip 30, 2014 08:25

Być może, ale widać słabo mnie znasz pare osób z forum dało by sobie rękę uciąć że udało by mi się zaadoptować kompletnezawieszenie z lambo do concerto kwestia ilości godzi spawarki i tarcz do cięcia ☺ :mrgreen:
kostekzmc - Wto Sie 05, 2014 15:11

Zostaje przy sprezynach do seryjnych amorków, polecacie jakieś firmy -40mm? Bo tego w brud jest a nie chce bubla kupić :P , Dziękuje wszystkim za wypowiedzi :ok:

[ Dodano: Wto Sie 05, 2014 16:11 ]
Mam zamiar zamówić te:
Link: http://amortyzatorysporto...mm-p-11750.html
Miał ktoś w r200 tą firme? Dają rade?
Potrzebuje zaufanej strony na której znajdę spręzynki, bo nie chce zostać oszukany ; D.

BigBoyPL - Wto Sie 05, 2014 16:51

:|
-40 to nie będzie tyle ile byś uzyskał wymieniając amory i sprężyny na te z zr160 ?

leszczu - Wto Sie 05, 2014 17:12

BigBoyPL napisał/a:

-40 to nie będzie tyle ile byś uzyskał wymieniając amory i sprężyny na te z zr160 ?

ZR siedzi nizej względem r200, przód 20-25 mm, tył 10-15 mm

kostekzmc - Wto Sie 05, 2014 19:46

To MTS czy Jamex'y ? xd
hertz25 - Wto Sie 05, 2014 20:12

ja mam MTS , jamexy chyba siadają po jakims czasie nizej :)
kostekzmc - Czw Sie 07, 2014 14:14

Wytłukują sie może xd, dzięki za odpowiedź, ktoś jeszcze podzieli się opinią na temat MTS i Jamexów? :mrgreen:
tuners - Pią Sie 08, 2014 04:51

Jak Ci się uda znaleźć to polecam M.A.D. siadły 2cm niżej niż zr ale prowadzeniebajka druga sprawa że układają się przez jakieś 2-3 tys km
RAKU_44 - Pon Sie 18, 2014 16:52

M.A.D -y -30mm można dostać na zamówienie koszt 699zł.
A jaka jest alternatywa amorów z ZR-a ? Są jakieś zamienniki czy wszystkie dostępne będą dedykowane do R25, bo ponoć te z ZR-a mają krótszy skok?

marek6589 - Nie Lip 12, 2015 10:50

Odgrzeje kotleta jestem tu nowy....jak mowa jest o sprężynach czy coilioversy podejdą ? Niby są uniwersalne ?
tuners - Nie Lip 12, 2015 21:24

Dobra napisze poraz setny bo tematy znowu zanczynają się powielać

DO NADWOZIA ROVERA SERII 200 (211,214,216,218,220) OKRĄGŁA BUDA
DO NADWOZIA ROVERA SERII 25, STREETWISE
DO NADWOZIA MG SERII ZR


NIE PASUJĄ ZAWIESZENIA GWINTOWANE Z INNYCH SAMOCHODÓW TYPU HONDA ITP.

ZAWIESZENIA GWINTOWANE SĄ RARYTASEM I JEST ICH NIEWIELE

KW ZAWIESIŁO PRODUKCJE DO NASZEJ BUDY KILKA LAT TEMU

ZAWIESZENIA Z ANGLII (GAZSHOCKS) SĄ NA TYLE TWARDE ŻE SAMOCHODEM JEST CIĘŻKO PORUSZAĆ SIĘ (EFEKT PINGPONGA)

COILOVER JEST SAM W SOBIE TWARDY NAWET NA AMORACH Z REGULACJĄ TWARDOŚCI (KONI SPORT) BĘDZIE PROBLEM Z EFEKTEM PINGPONGA (SAME AMORY CIĘŻKIE DO DOSTANIA)

CO DO GLEBY

CIĘCIE SPRĘŻYN TO GŁUPOTA BO NIEWIADOMO JAK MATERIAŁ BĘDZIE SIĘ ZACHOWYWAŁ I CZY NIE PĘKNIE W NIEOCZEKIWANYM MOMENCIE

SPRĘŻYNY JAMEX - OBNIŻĄ SPORO ALE RAZ TO WYMIANA AMORÓW NA MINIMUM Z ZRa I NIEWIADOMO ILE OBNIŻĄ , KAŻDEMU SIADA INNACZEJ, PROWADZENIE TAKIE SOBIE

SPRĘŻYNY INNE MTS, MAD ITP. DAJĄ LEPSZE ODCZUCIA I PROWADZENIE ALE GLEBY NA TYM NIE BĘDZIE GÓRA 2CM NIŻEJ NIŻ ORI ZR


ok mam nadzieje że temat wyczerpany i proźbado moda o nie zmniejszanie liter bo jak nie napiszesz wielkimi to nie zrozumieją:D

marek6589 - Nie Lip 12, 2015 22:27

Mi tylko chodzilo czy zestaw coiloversow podejdzie czy nie . jestem nowy a tylko w hondach siedzialem caly czas. Proste.
tuners - Pon Lip 13, 2015 04:40

Posta napisałem bo kilku nowycn właśnie zakładało temat pod tematem o tym samym :) ogólnie po przesiadce z hondy będziesz zdruzgotany tym że do tego nic niema i wszystko niemal trzeba "zbudować" ale w tym cała przyjemność :)
bociannielot - Pon Lip 13, 2015 06:24

ludzie co chwila ktos pyta, bez przesady jest to napisane w jakichs 324251 wątkach na forum że nic tam nie pasuje oprócz dedykowanych zestawów :roll:
skorpion - Pon Lip 13, 2015 21:04

kupta se KW gwinta mam jezdze i jest gitara nie ma kamienia da sie jezdzic na profilu 35 :D pozdro
tuners - Wto Lip 14, 2015 04:48

Skorpion przypomnij skąd ściągnełeś gwinta i jakim fartem hehe
Kw nie produkuje zawieszenia do naszej budy od kilku ładnych lat więc polowanie na używki :D

prigoda1 - Wto Lip 14, 2015 20:06

Ja mam gwint dedykowany KW v2 inox i powiem szczerze - to co przez niego przechodzę woła o pomstę do nieba :evil:

Nie winię samego gwintu, bo nie o niego chodzi, tylko o poprzednich użytkowników i ich dbałość o jego stan.

2 razy wymieniałem już poliamidowe pierścienie do regulacji wysokości. Za 3 razem poszedłem po rozum do głowy i kupiłem zamienniki metalowe (ocynkowane)

Zregenerowałem już wkłady amortyzatorów - z mojego śledztwa wynika, że regenerację KW robią tylko 2 firmy w Polsce...

A żeby było weselej, tydzień temu pękła mi sprężyna - koszt zakupu pary nowych to prawie równowartość zakupu nowego gwintu TA Technix do samochodów grupy VAG jak Golf, Ibiza czy Audi A3

Przyznaję...gdybym wiedział na co się pisałem, chyba bym się nie zdecydował, chociaż wrażenia z jazdy i wygląd mojego "Pierdzika" mocno to rekompensują :wink:

skorpion - Wto Lip 14, 2015 20:19

to nieźle zmeczony masz tez gwincik ja to sobie taka specjalna zmiotełka wyczyszcze gwin i krece w rekach oczywiscie troszke smaru psik i jazda :D tylko kolego kupujac MG wiedziałes ze kupujesz cos innego cos mało spotykanego w PL gwinty do vaga czy hondy czy beemki kupisz w kazdym tuningoym sklepie ale nie o to chodzi zeby miec auto ktore mijasz co 2 min na drodze tylko miec unikat :D
prigoda1 - Sro Lip 15, 2015 10:34

Nie no, jasne że wiedziałem na co się piszę :wink:

Wczoraj nabyłem drogą kupna nowe sprężyny, w wolnej chwili wymienię i gwincik będzie jak nowy - wszystko zrobione, tylko jeździć :mrgreen:

flapjck1 - Sro Lip 22, 2015 15:06

prigoda, to co ci kiedys pisalem ze cie widzialem gdzies u mnie na wsi to sie okazalo ze jezdzi 25tka 5cio drzwiowa pomalowana na bialo :) po moich rewirach