Zobacz temat - [MG ZT] Nie pali - pompa paliwa?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Nie pali - pompa paliwa?

bula3546 - Pon Sie 04, 2014 18:32
Temat postu: [MG ZT] Nie pali - pompa paliwa?
Witam,
Mam problem z odpalaniem auta - tzn. w ogóle nie odpala. Objawy są takie:
- auto kręci normalnie, ale nie boli,
- na komputerze zero błędów,
- jak odpiąłem przewód paliwowy przy odpalaniu paliwo cieknie, ale bardzo słabo,
- rozmontowałem tylną kanapę, w miejscu, gdzie jest pompa paliwa przy przekręceniu kluczyka słychać bardzo dziwne i podejrzane brzęczenie, jakby silniczek się męczył
Niedawno był robiony rozrząd. Wydaje mi się, że to pompa paliwa kończy swój żywot. Co wy myślicie? Jeżeli to pompa paliwa to jaką kupić? Są jakieś zamienniki?
Znalazłem:
http://tnij.org/k8h7928
oraz
http://tnij.org/quxu9b8
Czym się różni jedno od drugiego? Czy pompa z drugiego linka będzie pasować?
Nie ukrywam, że wolę dać 150 zł, niż 750 zł.
Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc!

zedziczek - Pon Sie 04, 2014 20:56

najpierw kup sobie takie coś ;) http://e-autoparts.pl/filtr-paliwa-p-577426.html wymień te wszystkie gumki i filtr bo jak wsadzisz nową pompę to i tak lepiej wymienić ten filtr paliwa jeśli wymiana uszczelek i filtra nie pomoże to wtedy możesz wydawać więcej kasy ;) ten drugi link co wkleiłeś to nie jest pompa do v6, a raczej do klekota ;) , jeśli chodzi o zamiennik to nie wiem na 100% trzeba będzie poszukać bo filtr do którego linka wkleiłem jest do mini ale nie wiem czy pompa jest identyczna także bo samochody wyszły z tej samej fabryki ;)
rtoip69 - Pon Sie 04, 2014 21:57

bula3546, wystarczy , że wymienisz tą z drugiego linku .
bula3546 - Pon Sie 04, 2014 22:12

To znaczy, że w tym całym module jest sama pompka wymienna? Poczytałem trochę na zagranicznych forach, że to też od tego filtra paliwa mogą być problemy. Sam już nie wiem, auto mam od początku lipca, a jeszcze dobrze nim nie jeździłem bo cały czas trzeba w nim coś w nim jeszcze zrobić. Ech, no ale nie narzekam, nie kupiłem auta w salonie. Znalazłem jeszcze coś takiego :
http://tnij.org/52rdr01
Będzie grało? Bo cena bardzo dobra.

zedziczek - Pon Sie 04, 2014 22:13

rtoip69 napisał/a:
wystarczy , że wymienisz tą z drugiego linku .


gdzie ta pompka jest umieszczona ? :) bo mój takiej nie ma :)

rtoip69 - Pon Sie 04, 2014 22:58

Pompka jest w środku tego całego ustrojstwa ,to jest rozbieralne . Ja dwa lata temu założyłem od jakiegoś forda za 40 zł. i chodzi do dzisiaj .

[ Dodano: Pon Sie 04, 2014 22:58 ]
Chyba ,że MG ZT 190 ma coś inaczej .

bula3546 - Pon Sie 04, 2014 23:03

Jakie miałeś objawy padniętej pompy?
zedziczek - Pon Sie 04, 2014 23:05

rtoip69 napisał/a:
Pompka jest w środku tego całego ustrojstwa ,to jest rozbieralne . Ja dwa lata temu założyłem od jakiegoś forda za 40 zł. i chodzi do dzisiaj .

[ Dodano: Pon Sie 04, 2014 22:58 ]
Chyba ,że MG ZT 190 ma coś inaczej .


powinno być tak samo :) dobrze wiedzieć na przyszłość bo ja swojej nie rozbierałem jeszcze

bula skoro zdecydowałeś się na wymiane pompy to zacznij od filtra i tych uszczelek wszystko powinno być w komplecie, no chyba że chcesz na starym jechać :)

bula3546 - Pon Sie 04, 2014 23:07

Taki mam plan. Najpierw wymienię filtr i poskręcam go dobrze, bo podobno, jak się jakieś śrubki tam rozkręcą to nie idzie ciśnienie do silnika. A jak to nie pomoże zabiorę się za pompę, z tym, że chyba kupię tą z trzeciego linku.
rtoip69 - Pon Sie 04, 2014 23:20

Nie odpalał. Wcześniej było ją delikatnie słychać po włączeniu zapłonu , a jak padła to ledwo było słychać pod siedzeniem .

[ Dodano: Pon Sie 04, 2014 23:20 ]
zedziczek, ten filtr z linku to nie jest czasem od diesla ?? Bo w benzynie rozbieralnego filtra chyba nie ma, nie kojarzę sobie takiego .

zedziczek - Wto Sie 05, 2014 00:06

jest po drugiej stronie kanapy ;) często następuje rozszczelnienie układu właśnie na obudowie filtra bo jest skręcana, gdzieś na forum już był opis, MG Rover nawet wypuściło plastikowy element blokujący dwie części obudowy filtra względem siebie

bula tam śrubek nie ma tylko jak już napisałem obudowa jest połączona gwintem i ona się rozkręca pod wpływem drgań

http://www.billswebspace....terDIYGuide.htm

rtoip69 - Wto Sie 05, 2014 10:12

To dobrze wiedzieć , tam jeszcze nie zaglądałem .
bula3546 - Wto Sie 05, 2014 11:12

rtoip69 a od jakiego forda założyłeś tą pompe? Byłbym wdzięczny za odpowiedź, bo szukam jakiegoś zamiennika.
rtoip69 - Sro Sie 06, 2014 10:52

bula3546, nie pamiętam od jakiego modelu wiem , że była cieńsza i nałożyłem na nią przeciętą rurkę PCV . Najlepiej wyjąć starą i dobrać tak , żeby nie była większa bo się nie zmieści .
bula3546 - Sro Sie 06, 2014 15:52

Dzięki za pomoc! Okazało się, że uklad paliwowy najzwyczajniej w świecie się zapowietrzyl, w jednym zbiorniku było całe paliwo, a w części z pompa nie było nic. Reczne dolanie paliwa do wlotu przy pompie załatwilo sprawe i autko samo sobie wyrownalo poziomy paliwa. Przy okazji wymienilem filtr paliwa. Jeszcze raz dzięki za pomoc!
Ar2 - Pią Kwi 22, 2016 09:42

Mam podobny problem. Auto nie pali. Wymieniłem pompę paliwa, ale symptomy nie ustąpiły. Pompa przelała całe paliwo do sąsiedniej części zbiornika i ledwo jest zamoczona w paliwie. Dolewałem paliwa bezpośrednio do części gdzie znajduje się pompa, ale to też przelała do sąsiedniej części. W ogóle nie wyrównuje poziomu między obiema częściami zbiornika. Aktualnie mam w baku 1/3 poziomu, więc nie rozumiem...
Filtr paliwa poprzedni właściciel przeniósł z baku na zewnątrz i jest pod maską. Czy jakby był zapchany to będą takie objawy? Nie będzie wyrównywał poziomu?
Na listwie wtryskowej sucho. Ktoś ma jakieś pomysły co może być nie tak?!


Problem rozwiązany. Zapowietrzony układ. Pomogło porządne zalanie pompy paliwem.

martinsc - Sob Gru 03, 2016 22:20

Witam i proszę o jakąś podpowiedź tez dopadł mnie problem z pompa tyle ze juz wymieniłem na nową i nowy filtr a dalej nie ma paliwa na listwę jedynie jakieś śladowe ilości podczas kręcenia. Czyżby dalej jakoś zapowietrzony układ? Na dziś i tak dość prób bo mi od tego akumulator padł i powoli mam dość

[ Dodano: Sob Gru 03, 2016 22:20 ]
Mam jeszcze jedna sugestie czy regulator cisnienia ten pod filtrem powinien zapobiegać cofania się paliwa? Pytam bo po wyjęciu pompki paliwo z całego układu cofa się i wlewa do zbiornika a po zamontowaniu trzeba kilka razy przekręcić stacyjka żeby napełnił filtr paliwa

longer86 - Nie Gru 04, 2016 00:30

Ten zaworek to regulator paliwa i zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia wstępnego paliwa. W momencie kiedy go zaslepisz wzrośnie ciśnienie wstępne, ale to niezdrowe do ukladu