Zobacz temat - [R214 Si pb+gaz] sterowanie pompą paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si pb+gaz] sterowanie pompą paliwa

michal_michal - Pią Sie 08, 2014 20:42
Temat postu: [R214 Si pb+gaz] sterowanie pompą paliwa
witam,

mam prośbę o pomoc w diagnozie :)

Problem z odpaleniem, nie słychać pompy. Odpalam kręcąć rozrusznikiem, aż się sekwencja przełączy na gaz - jest ciepło więc daje radę.
jeśli się od razu przełączę spowrotem na benzynę, to silnik się wyłącza.
po kilku kilometrach przełączam się na benzynę i wtedy pompa działa, jadę jakby nigdy nic...
co jest nie tak? przekaźnik, komputer? pompa sprawna - sprawdzana.

na chwilę obecną mam założony bypass - daję zasilanie na pompę pomijając inne układy. nie jest to fajne bo muszę pamiętać, aby szybko wyłączyć pompę (ciągle buczy) po tym jak zacznę jechać na gazie.

pytania:
1. z czym jest problem i jak to zdiagnozować - przekaźnik czy komp?
2. czy pompa może pracować w trybie że tak to nazwę rozruchowym? (buczy, nie uspokaja się jak to jest przy normalnej pracy), obstawiałbym że nie....
3. dlaczego po kilku kilometrach jazdy pompa działa normalnie i mogę jechać na benzynie?

ash - Sro Sie 13, 2014 08:33

Jeżeli przed odpaleniem, ustawisz kluczyk na zapłonie w pozycji II to czy słychać pompę takie "buczenie" ? Jeżeli nie, zastanowić się trzeba czy to aby nie przekaźnik. Posiadam takie, jak coś :) . Jeżeli auto ma klimatyzację to zamień na chwilę przekaźniki z pompą paliwa i sprawdź na zapłonie czy pompuje paliwo. Jeżeli pompuje to odpal i zobacz czy załapie na benzynie.


Może mój wcześniejszy temat Ci pomoże w lokalizacji przekaźników.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=835192&highlight=#835192

Teges5 - Sob Sie 16, 2014 01:21

yyy jajków bym sobie nie dał urwać, ALE chyba gdzieś czytałem w instrukcji od gazu, iż należy zawsze mieć jakieś paliwo w baku, bo po przełączeniu na gaz pompa paliwa cały czas pracuje :neutral: więc zastanawiam się po co musisz wyłączać?
Jutro to sprawdzę dokładniej i najwyżej przyznam się do błędu :P

Pozdrawiam

zacekpl - Sob Sie 16, 2014 10:32

Teges5 napisał/a:
yyy jajków bym sobie nie dał urwać, ALE chyba gdzieś czytałem w instrukcji od gazu, iż należy zawsze mieć jakieś paliwo w baku, bo po przełączeniu na gaz pompa paliwa cały czas pracuje więc zastanawiam się po co musisz wyłączać?
Jutro to sprawdzę dokładniej i najwyżej przyznam się do błędu

Pozdrawiam


Masz rację, niektórzy stosuja odcięcia pompy, żeby starczyła na dłużej ;) Przy instalacji mieszalnikowej to całkiem przydatne, jednak przy sekwencji odradzam.

michal_michal - Sob Sie 16, 2014 23:58

przeczytajcie jeszcze raz 1 post :)

pompa jest "odcinana" prawdopodobnie na przekaźniku jak pisze ash - postaram się zamienić przekaźniki i potwierdzić to.

mam obejście pozwalające zasilać pompę z pominięciem przekaźnika, abym mógł odpalić na benzynie.

pytałem się między innymi o to, czy mogę ciągle zasilać pompę - wtedy słychać cały czas buczenie, które przy sprawnym przełączniku mija po sekundzie.
pzdr

zacekpl - Nie Sie 17, 2014 10:05

Oczywiście, że możesz. Przeciez podczas jazdy na benzynie pompa chodzi cały czas. Na gazie wcale nie musi być odcinana.
robsson78 - Nie Sie 17, 2014 12:26

Nie musi a moim zdaniem nie powinna być odcinana.
Wyobraź sobie że pompa nie chodzi i akurat skończył się gaz, sekwencja odcina lpg a wtryski benzyny nie są zasilane i zanim pompa zadziała i poda odpowiednie ciśnienie jest chwila przerwy i następuje szarpnięcie.
(Tutaj puszczę trochę wodzę fantazji bo nie wiadomo jak takie gwałtowne szarpnięcie wpłynie na silnik, skrzynię przy dużej prędkości. Pomijam już co może się stać jeśli zabraknie gazu przy wyprzedzaniu a z naprzeciwka jedzie TIR :o :aniołek: )
A po co ? Wystarczy mieć odpowiednią ilość benzyny w zbiorniku (około połowa) i po kłopocie. Pompa się nie zatrze, jest chłodzona i smarowana benzyną.

michal_michal - Nie Sie 17, 2014 13:32

tylko, że u mnie w tej chwili jest problem, żeby pompa chodziła... przekręcam kluczyk, a pompa stoi, po to mam obejście przekaźnika, aby ,móc dać zasilanie na pompę.

nie jest zatarta, działa, problem z zasilaniem.
prośba o czytanie ze zrozumieniem / ewentualnie co mam doprecyzować :) ?

AndrewS - Pon Sie 18, 2014 22:45

Czy przy Twoim obejściu działa zawsze i w każdych warunkach ??

Bo w/g opisu stawiałbym mimo wszystko na pompe, być może ona pracuje, tylko np. wolno i przez to jej nie slychać, a z czasem gdy się rozgrzeje już normalnie.
Jeśli na pytanie odpowiesz TAK to moje przypuszczenia są błędne.

michal_michal - Wto Sie 19, 2014 22:10

działa zawsze - przy odpalaniu przestawiam przełącznik na podawanie zasilania dla pompy i goł.. po kilku km mogę wyłączyć to zasilanie, a pompa już chodzi na standardowym.

jeśli by działała wolno, to dodatkowe zasilanie by jej nie pomagało, wyglada na to, że z jakiegoś powodu podczas rozruchu i kilku pierwszych minut elektronika nie działa jak należy.

zacekpl - Sro Sie 20, 2014 07:18

Spróbuj podmienić kompa i skrzynkę przekaźników, zobacz czy coś się zmienia.