|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ R 400 ] Wyczucie braku mocy.
Mocniak - Nie Sie 10, 2014 17:37 Temat postu: [ R 400 ] Wyczucie braku mocy. Hej
Posiadam Roverka 400 Si w sedanie 1.4, z mocą 103 koni...
Od kilku dni zauważyłem, że przy przyśpieszeniu brakuje mu mocy... Kilkanaście dni temu szedł jak burza.., Nie są to jakieś wielkie zmiany, jednak troszkę mnie zdziwił, bo kręcił lepiej.
Do zrobienia mam .. praktycznie do wymiany lub wycięcia katalizator... Nie wiem którą z opcji wybrać, ponoć katalizator jest już pusty, bo warczy przy 3 tys obrotów...
Nie wiem za bardzo co może mu dolegać...
Czytałem coś o przepływomierzu, ale nie mam pojęcia.
zacekpl - Nie Sie 10, 2014 17:42
Nie ma przepływomierza w tym silniku. Ogarnij temat z tym katem. Radzę Ci, żebyś wstawił tam zamiennik katalizatora, czyli tłumik przelotowy z obudowie katalizatora.
dawidd - Pon Sie 11, 2014 05:58
bez katalizatora będziesz mial głośniej w aucie, przy gazowani będzie nieprzyjemny metaliczny dźwięk. Jeśli kat jest drożny to jego usuniecie nie da nic poza negatywnym dźwiękiem. Co do mocy - najpierw sprawdź filtr powietrza, paliwa, układ WN.
Masz lpg?
Mocniak - Pon Sie 11, 2014 16:09
Wszystko bylo wymieniane w czerwcu.. nie lpg tylko benzyna tak jak powyzej
dawidd - Pon Sie 11, 2014 20:31
pompa paliwa do sprawdzenia, wtryski, kompresja
zacekpl - Pon Sie 11, 2014 20:56
Na tłumiku przelotowym zamiast kata nie będzie głośniej. Może być nawet ciszej. Sprawdzone
Markzo - Wto Sie 12, 2014 04:52
zacekpl napisał/a: | Na tłumiku przelotowym zamiast kata nie będzie głośniej. Może być nawet ciszej. Sprawdzone |
za to bankowo ubędzie mocy - sprawdzone na hamowni. Jeśli kat jest zapchany, kup jakiś uniwersalny albo używany i wstaw. NIe zaszkodziło by podpięcie pod komputer
dawidd - Wto Sie 12, 2014 09:42
tez wstawiałem przelot i było głośniej, metaliczny dźwięk przy gazowaniu. Rozmawiałem z innym userem r400 z silnikiem 1,4 i miał to samo
zacekpl - Wto Sie 12, 2014 11:29
Markzo napisał/a: | za to bankowo ubędzie mocy - sprawdzone na hamowni |
Na jakim silniku i o jakim spadku mówimy ?
Ja wstawiałem do 416 zamiast kata to uważam, ze nie ma zmian w głośnosci, a jak wstawiłem do 200Vi, gdzie wczesniej był pusty kat to obecnie jest duuuużo ciszej. Przelot wytłumia wysokie dźwięki, niskie za to ma tłumić tłumik komorowy. W katalizatorze za to tłumienie jest bardziej efektem ubocznym.
Mocniak - Wto Sie 12, 2014 18:35
Będe musiał zaprowadzić auto do mechanika zeby sprawdził to.. Innej opcji nie ma.
Markzo - Wto Sie 12, 2014 20:29
zacekpl napisał/a: | Na jakim silniku i o jakim spadku mówimy ? |
1,8VVC; 1,4 Kseries; 2,5KV6 - od 5 do 10KM. Mierzone na profi hamowni po kilka razy wykresy są na forum
|
|