|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Problem z wrzuceniem jedynki, dwójki
tokamil100 - Wto Sie 12, 2014 14:38 Temat postu: [R400] Problem z wrzuceniem jedynki, dwójki Mam problem z wrzucaniem jedynki, czasem dwójki. Wsteczny też czasami nie chce wskoczyć, ale to moze już inna kwestia. Opiszę problem w punktach, żeby nie przedłużać.
a) samochód zgaszony od dawna, wciśnięte sprzęgło, każdy bieg mogę wrzucić bez problemu
b) samochód ŚWIEŻO włączony, wciśnięte sprzęgło, wrzucam jedynkę raczej bez problemów, no czasami jakiś drobny opór
c) samochód włączony, po przejechaniu około 50KM, wciśnięte sprzęgło, stoję na światłach, próbuję wrzucić jedynkę - DRAMAT, próbuję dwójkę - też ciężko. W końcu na siłę tę jedynkę wrzucę, no ale to dosłownie siłowanie się z biegiem.
d) samchód WYŁĄCZONY, po przejechaniu 50KM, wciśnięte sprzęgło, każdy bieg mogę wrzucić bez problemu
Konsultowałem ten problem telefonicznie z jakimiś ludźmi, ale jedni mówią, że skrzynia do wymiany, inni mówią, że pompa sprzęgła, inni mówią o wysprzęgliku, a inni po prostu o oleju. Jak wy sądzicie?
Przeglądałem podobne tematy u nas na forum, ale różnie były opisane, a ja wyżej postarałem się dokładnie opisać mój problem.
Dominik58 - Wto Sie 12, 2014 14:58
A jak już się rozgrzeje po tych 50km to jak wchodzą pozostałe biegu 3,4,5? Też ciężko czy normalnie?
Obawiam się że mogę mieć niedługo podobny problem Co Ty bo na zimnym silniku/skrzyni biegi wchodzą ok, ale jak się rozgrzeje to skrzynia zaczyna bardzo ciężko chodzić. Wymieniłem ostatnio olej, ale niestety nic to nie pomogło
tokamil100 - Wto Sie 12, 2014 15:04
Wyższe biegi już raczej okej nawet przy dłuższej jeździe.
bizon - Wto Sie 12, 2014 16:04
jak na moj rozum jesli po tych 50km na odpalonym samochodzie dramat, a zaraz po zgaszeniu juz jest git, to chyba wysprzeglik i pompe sprzegla mozna wykluczyc.
tokamil100 - Wto Sie 12, 2014 19:18
Dlaczego można wykluczyć?
Adrian - Wto Sie 12, 2014 19:49
Bo to prosty układ hydrauliczny, którego praca nie zależy od działania silnika.
kezmanq - Wto Sie 12, 2014 19:52
ja bym sprawdził łapę sprzęgła czy czasem się zaciera i olej w skrzyni a później to chyba zrzucanie skrzyni i sprzęgło
Pawkaz - Wto Sie 12, 2014 19:57
Kiedyś czytałem, że owe problemy mogą występować przy wysokiej temperaturze powietrza, a obecnie taka jest w całej Polsce.
200 km po zakupie mojej 600tki wszystkie biegi wchodziły bez problmu, ale tylko na wyłączonym silniku.Po uruchomieniu już nie odjechałem.Padł docisk.Może to Cię nakieruje.
bizon - Sro Sie 13, 2014 07:31
Adrian napisał/a: | Bo to prosty układ hydrauliczny, którego praca nie zależy od działania silnika. |
Dokladnie a o temperature tez nie moze chodzic bo samochod nie stygnie w mgnieniu oka.
ja bym wymienil olej bo to najtansze rozwiazanie, a jak nie pomoze to juz pozostanie tylko zrzucic skrzynie i tam szukac przyczyny
tokamil100 - Sro Sie 13, 2014 15:53
Oleju faktycznie nie wymieniałem tam od bardzo dawna, by nie powiedzieć z 5 lat. Czas najwyższy.
BigBoyPL - Sro Sie 13, 2014 16:30
Jak chcesz wrzucić jednynkę z oporem to słychać coś ze skrzyni biegów?
Na przykład jakieś lekkie ocieranie ?
Może być tak że nie wysprzęgla do końca i przez to masz problem.
Ale jak nic nie słychać to raczej nie to i nie chcę wprowadzać w błąd niepotrzebnie
tokamil100 - Sro Sie 13, 2014 17:57
Nie słychać. Czasami tylko, gdy chce wrzucić wsteczny, to wtedy coś tam ze skrzyni dobiega.
|
|