|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214SI+LPG] Duże spalanie
Guliwer - Nie Sie 17, 2014 12:24 Temat postu: [R214SI+LPG] Duże spalanie Witam mam problem ze zbyt wielkim moim zdaniem spalaniem w moim autku . Lpg 13-14 litrów a benzyny 10 w sumie nie wiem nawet ile powinien palić ale myśle że takie spalanie jest za duże .Zgazem nie ma problemu niedawno wymieniane wtryski na kompie nic nie wykazało sonda i reduktor ok .No i w sumie nie wiem w czym może być przyczyna ktoś miał podobny problem ? Jeszcze jadna sprawa która może pomóc ciężkoi odpalić na benzynie na ciepłym silniku na gazie ok i czasami kopci na biało ale sprawdzany pod kątem przedostawania się płynu chłodzącego do układu spalania i niby ok
zacekpl - Nie Sie 17, 2014 17:44
Gaz do regulacji. Jak benzyny bierze 10 to gazu max 13, jesli ma na bardzo bogato.
Guliwer - Nie Sie 17, 2014 19:04
był regulowany i niby wszystko ok w sumie pan co to regulował mówił żeby wymienić reduktor na półsekwencyjny bo na tym co mam można ustawić najmniejsze ciśnienie 1,2 bara a on mówił że u mnie trzeba 0,9 to i do innego pojechałem i powiedział że gaz jest ok sprawdzał też spaliny i ok więc jeżeli to nie wina instalacji gazowej to w czym szukać przyczyny ?A może ktoś da namiar na dobrego mechanika w Łodzi od roverków .
zacekpl - Nie Sie 17, 2014 20:02
Co on pie***li o tych reduktorach ? Większe ciśnienie to mniejsze dysze, albo czasy. Pojedź z tym do innego gaziarza.
praktis - Nie Sie 17, 2014 21:17
Guliwer, jedź do Kołomax albo Filartech, ten Twój gaziarz coś nie bardzo się orientuje w temacie.
Lysack - Nie Sie 17, 2014 22:32
Moim zdaniem to raczej nie jest problem z gazem, a z jakąś sondą, która podaje złe odczyty.
U mnie w 1.8 ciężko mi przekroczyć 10 litrów benzyny, nawet przy jeździe tylko po mieście na włączonej klimie.
Szukanie przyczyn zacząłbym od szczegółowego sprawdzenia danych z komputera. Niestety nie wiem kto w Łodzi dysponuje czymś takim i ma wiedzę jak to wszystko poprawnie odczytać. Ale chętnie się dowiem, bo sam obecnie mieszkam w Łodzi.
brkzzz - Pon Sie 18, 2014 00:15
Popieram zdanie Kolegi j.w. - diagnostykę zacząłbym od sondy lambda, poprzez inne czujniki - temp. płynu, MAP, itd.
Teges5 - Pon Sie 18, 2014 21:14
Lysack napisał/a: |
U mnie w 1.8 ciężko mi przekroczyć 10 litrów benzyny, nawet przy jeździe tylko po mieście na włączonej klimie.
|
Mniejszy silnik = trzeba mocniej deptać
U mnie pali 10-11 litrów gazu, z tym że jeżdżę tylko po mieście, krótkie trasy i muszę być u celu szybko. Ja osobiście jestem zadowolony ze spalania - takie zakładałem przy zakupie, ale skoro mówicie, że może być mniej to chętnie będę śledził ten temat
Pozdrawiam
robsson78 - Wto Sie 19, 2014 09:22
Przy takim stylu jazdy a przede wszystkim na krótkich dystansach z tzw. zimnym startem, spalanie w granicach 10-11 litrów jest w normie.
Nie zejdziesz niżej a jeśli się uda to tylko przez zubożenie mieszanki LPG co niekorzystnie odbije się na silniku a samochód będzie muł.
zacekpl - Wto Sie 19, 2014 11:01
Rzeczywiste spalanie od tego, ktore sobie wyliczamy też sie może różnić np w zależnośc od rozmiaru opon(i nie chodzi tu o to że, na szerszej oponie więcej pali). Jeden jeździ na 185/60/14 a drugi na 185/60/15, oba rozmiary będą pasować do 214, ale różnica w kilometrach na liczniku będzie wynosiła kilkanaście procent, i tak samo przeniesie sie to na spalanie.
Guliwer - Czw Sie 21, 2014 14:05
spalanie w graniach 10 litrów gazu by mnie zadowalało u mnie pali 13 13,5 przy ekonomicznej jeździe jak daje mu w palnik potrafi i 15 spalić zaczne od zbadania czujników tylko musze w łodzi znaleźć warsztat w którym mnie podłączą pod komputer może coś wyskoczy
robsson78 - Czw Sie 21, 2014 15:38
Sprawdzałeś temperaturę na wskaźniku podczas jazdy (termostat) ?
W jakich granicach jest wskazówka ?
Guliwer - Pią Sie 22, 2014 16:31
sprawdziłem i jest w normie ale znalazłem warsztat i podpieli mi go na komputer i jest padnięty czujnik temperatury ale nie od wody tylko od komputera więc chyba po wymianie spalanie bedzie w normie no zobaczymy może uda mi się go jutro gdzieśkupić to po wymianie i wyjeżdżeniu następnych kilometrów dam znać pozdrawiam i dziękuje wszystkim za informacje
Lysack - Pią Sie 22, 2014 16:42
Gdzie podjechałeś? Mi też przydałby się dobry mechanik od Roverów w Łodzi - zwłaszcza chodzi mi właśnie o podjęcie pod kompa
Drogo było?
robsson78 - Pią Sie 22, 2014 17:05
Jeśli szukasz używki to okazja http://allegro.pl/rover-2...4464428310.html za dwa czujniki.
Guliwer - Czw Sie 28, 2014 06:50
czujnik wymieniony teraz tylko spalić 10 litrów gazu i się okaże czy to tylko czujnik
[ Dodano: Czw Sie 28, 2014 07:50 ]
a czy po wymianie czujnika temperatury musze jechać jeszcze raz na komputer żeby skasować błąd ? czy można skasować jakoś samemu ?
zacekpl - Czw Sie 28, 2014 15:43
Komputer i tak wykrywa, że jest czujnik i zaczyna z niego korzystać, nic nie przeszkadza, że ma błąd.
Guliwer - Czw Sie 28, 2014 19:17
kurcze to już nie wiem bo czujnik wymieniony a po 40 km rezerwa gazu się włączyła czyli tak jak przed wymienieniem jedyna różnica jest taka że "czuć" więcej mocy
zacekpl - Czw Sie 28, 2014 20:04
Powiedz, jaki masz rozmiar opon i przeczytaj to, co pisałem pare postów wyżej.
robsson78 - Pią Sie 29, 2014 15:54
Guliwer napisał/a: | po 40 km rezerwa gazu się włączyła |
Nie patrz na to. Ja mam ustawioną rezerwę przy 50 kilometrach do końca gazu a często włącza się dużo dużo wcześniej i tak na tej rezerwie potrafi ponad sto przejechać. Gaz jest bezwładny a jego ciśnienie zależy od temperatury.
Dobrze że wymieniłeś ten czujnik bo ma on duży wpływ na skład mieszanki.
Guliwer - Pią Sie 29, 2014 17:14
rozmiar opon 185/70/r14 i uważasz że przez to takie spalanie ?
[ Dodano: Pią Sie 29, 2014 18:14 ]
przed wymianą czujnika i po tak samo rezerwa się włancza więc szału nie będzie ze spalaniem a jak to jest z tym kasowaniem komputera wystarczy odłączyć aku czy jakoś inaczej można czy trzeba na diagnostyce skasować błąd po wymianie czujnika ?
robsson78 - Pią Sie 29, 2014 19:10
Daj sobie spokój z tym błędem. To tylko informacja że kiedyś był taki problem. Teraz komputer odczytuje z czujnika normalnie.
Co do opon, też mam szerokość 185 i spalanie 9-10 L / 100
Guliwer - Pią Sie 29, 2014 19:37
czyli co to po prostu tak musi być ?13-14 litrów gazu przy normalnej jeździe ?no coś nie tak z moiim roverkiem rozumiem że 103 km ale jeszcze żebym z nich korzystał i tyle palił no nic będe dalej szukać
robsson78 - Pią Sie 29, 2014 19:58
13/14 L. /100 nie jest normalne. Napisałem tylko że błąd czujnika nie ma z tym nic wspólnego.
Mojego roverka odpalałem kiedyś z odpiętym czujnikiem, błąd na pewno się zapisał, potem podpiąłem czujnik i nie spowodowało to żadnych problemów, spalanie pozostało bez zmian a powstałego błędu nie kasowałem.
zacekpl - Pią Sie 29, 2014 21:14
robsson78 napisał/a: | Gaz jest bezwładny |
Nieprawda.
robsson78 napisał/a: | a jego ciśnienie zależy od temperatury |
Zgada się przy stałej objętości, ale od ciśnienia zależy też stan skupienia, w butli masz gaz skroplony.
Guliwer - Sob Sie 30, 2014 05:38
no ok to teraz hicior przed wymianom czujnika było 13,5-14 l\100 a po wymianie jest 15 równiutko i teraz to zupełnie się pogubiłem bo mechanik mówił że po wymianie czujnika może być tylko lepiej tu niespodzianka chyba mój rover jest inny chyba jeszcze raz go podłącze do komputera bo innych pomysłów już nie mam
[ Dodano: Sob Sie 30, 2014 06:34 ]
no ok to teraz hicior przed wymianom czujnika było 13,5-14 l\100 a po wymianie jest 15 równiutko i teraz to zupełnie się pogubiłem bo mechanik mówił że po wymianie czujnika może być tylko lepiej tu niespodzianka chyba mój rover jest inny chyba jeszcze raz go podłącze do komputera bo innych pomysłów już nie mam
[ Dodano: Sob Sie 30, 2014 06:38 ]
z tego wszystkiego nawet nie wiem ile benzyny łyka sądząc po spalaniu gazu to pewnie z 12 nawet sprawdzać nie będę
Adrian - Sob Sie 30, 2014 09:47
Weź no przede wszystkim zmierz porządnie te spalanie, a nie wlewasz po 10 litrów LPG. Po trzech pełnych tankowaniach na tej samej stacji można coś tam wywnioskować dopiero.
Rademenez_ - Sob Wrz 06, 2014 18:46
Witam. Mi 200VI spala ok. 11.5/100km jeżdżąc dynamicznie tylko po mieście . W trybie niedzielnego kierowcy ok 10l. Na trasie ok.8l.
Po wymianie czujnika, warto by gaz ustawić, a przynajmniej sprawdzić. Przed kalibracją LPG proponuję jednak pojeździć kilka dni tylko na benzynie. Sprawdzić, czy problemy z zapalaniem ciepłego silnika zniknie . Kłopoty z tym zapalaniem mogą sugerować zbyt "bogate" ustawienie mapy gazu. Też tak miałem.
Co nie rozwiązuje problemu: Jeśli instalacja LPG pozwala na łatwą diagnostykę - interfejs na RS232, można zaopatrzyć się w takowy, jakiś laptop i poobserwować wskazania sondy lambda. Zakładając, że sonda działa i jest podłączona, można na podstawie jej wskazań sprawdzić skład mieszanki w szerokim zakresie prędkości obrotowej i obciążenia silnika. Można też udać się do warsztatu LPG z hamownią. To powinno pokazać w czym tkwi problem.
PS. W poprzednim samochodzie zbyt bogata mieszanka rozpuściła katalizator ceramiczny i zatkał się resztkami układ wydechowy. Samochód przyśpieszał do 3500obr/min i dalej nie chciał. W jeszcze innym (Volvo 480) katalizator popękał i kawałek przytykał rurę wydechową. Efekt był taki, że spalanie na trasie wzrosło do 9-10 l i v max do 150km/h. Po wykruszeniu resztek katalizatora na trasie paliło 7-7.5 i v max ok 190km/h.
PPS. Mieszkam w Łodzi , jaka to instalacja LPG?
ruszti - Pon Wrz 08, 2014 11:29
U mnie katalizatora niema, a spalanie gazu to 9-10l w mieście, jakbym go nie cisnął to nie przekroczy 10,5l gazu . W trasie spalił mi 6,9 gazu.
|
|