Zobacz temat - [rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa

maciejblaz - Wto Sie 19, 2014 21:08
Temat postu: [rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa
Witam wszystkich Jestem tutaj Nowy na forum.
Jadąc rano do pracy miałem mało paliwa świeciła się rezerwa ale po przejechanych kilometrach na liczniku wnioskowałem ze jeszcze powinno być paliwo i ze po pracy dojadę na spokojnie do cpn-u . Następnie po pracy ujechałem 5 km autko stanęło ,Zjechałem na pobocze i Po zalaniu 5 litrow benzyny autko nie odpala , po probie odpalenia na zaciąg takze ,Pomyslałem ze moze jeszcze jest za mało benzyny wiec Dokupiłem 5l lecz problem dalej ten sam.
Podejrzewam Ze problem lezy w Pompce w baku.
Koledzy z Forum czy po przekreceniu kluczyka na zaplon powinno lać się paliwo z filtra paliwa , odkreciłem jeden koniec idacy do wrysków i ani kropli.
Pomkę słychać co jakiś czas ale nie pompuje .
Przy podciągnieciu paliwa przez filtr idzie ale wraca spowrotem tworzy się podcisnienie ( z zakreconym korkiem wlewu paliwa i bez )
Czy ktos spotkał się z tym problemem i moze pomoc zdjagnozować mi ustekę ,
Pozdejrzewam ze siadła pomka lub zapchał się filtr , Czy do Jej dostania muszę wyciagnac cały bak czy wystarczy go opuścić
Z GÓRY DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZ. Silnik odpala , iskra jest gdy podam paliwo przez wlot powierza lecz zaraz gaśnie bo nie dostaje go z baku.
Pozdrawiam Wszystkich i Liczę na pomoc bo nie wiem czy musze zdemontować bak czy moze siadł przekażnik albo cos innego

zacekpl - Wto Sie 19, 2014 22:14

Gratulacje, jazdą na rezerwie załatwiłes pompę. Podnieś kanapę i zobacz czy jest dojscie do baku.
kezmanq - Wto Sie 19, 2014 22:24

na początek dolej więcej benzyny. Spokojnie dolej z 10l co najmniej i zobacz czy dalej jest problem
zacekpl - Sro Sie 20, 2014 07:20

kezmanq napisał/a:
Spokojnie dolej z 10l


Toć kolega napisał, że zalał 5l a potem kolejne 5.

Adrian - Sro Sie 20, 2014 09:17

Dziesięć litrów w baku to w dalszym ciągu za mało by odpowietrzyć układ. ;]
kezmanq - Sro Sie 20, 2014 10:18

zacekpl wiem ile dolał i to ciągle może być mało tak jak Adrain napisał. Mój R jak zaczyna się świecić rezerwa (czyli jakieś 8l) zaczyna dłużej kręcic aby odpalić
zacekpl - Sro Sie 20, 2014 11:44

Cytat:
Dziesięć litrów w baku to w dalszym ciągu za mało by odpowietrzyć układ.

A jakie to ma znaczenie ile litrów ? Wystarczy żeby smok pompy był zanurzony. Możecie nalać i 40l, jak pompa nie poda to nic nie da. Odpowietrzyć się powinien przy zdjęciu przewodu przy wtryskach.

maciejblaz - Sro Sie 20, 2014 14:52
Temat postu: [rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa
Witam ,
Dziekuje za odpowiedzi,
Z waszych uwag wnioskuje ze po przekreceniu kluczyka na zapłon powinna dzialac wtedy pompka i pchać paliwo przez filtr , u mnie niestety go nie ma . Jak się uda to dziś zabiorę się za odkręcenie baku. Gdybym wiedział ze dolanie kolejnej ilosci paliwa pomoże zrobiłbym to odrazu ale póżniej jak mi przyjdzie wykręcić bak to go nie udźwignę. Maciej jakies sposoby na sprawdzenie pomki bez wyjmowania baku .

Koledzy obstawiacie na problem Pompki, Na allegro są wklady po 50zł czy ktoś je używał warto je zastosować
Link ponizej
http://allegro.pl/pompa-p...4475204681.html
pozdrawiam i dziekuje jeszcze raz

[ Dodano: Sro Sie 20, 2014 14:52 ]
dodam jeszcze ze odjścia przez kanapę nie ma , bede musiał popuścić klamry i zdjąć bak, moze uda się bez całkowitego demontazu wyciagnać pomkę czas pokaze

kezmanq - Sro Sie 20, 2014 15:16

żeby wyciągnąć pompę musisz zdjąć bak niestety. Ja bym dolał te 10l a bak zdążysz zdjąć :P Bo nie sądzę żebyś zajechał pompę w tak krótkim czasie.


ale rób jak uważasz...

Adrian - Sro Sie 20, 2014 15:26

Dokładnie. Ja też bym dolał paliwa. Nie Ty pierwszy jesteś z takim problemem. ;)
maciejblaz - Sro Sie 20, 2014 17:42

Koledzy Bardzo Wam Dziekuje posłuchałem Was I się Udało , obeszło się bez zadnych wydatków po zalaniu dodatkowych 10 l reakcja byla natychmiastowa po chwilo odpowietrzyl sie i chodzi jak wczesniej,
Jeszcze raz Dziekuje , mam nauczke i teraz jak sie zaswieci kontrolka to nie bede czekal
Pozdrawiam ,
Wisze wam wirtualne piwko:))

AndrewS - Pią Sie 22, 2014 00:24

eee tam, nie ma czegos takiego jak odpowietrzenie benzyniaka, to nie diesel
sprawna pompa w kilka sekund potrafi przegonić paliwo, przecież na końcu listwy wtryskowej jest regulator ciśnienia i to przez niego caly układ się odpowietrzy.

Jako dowód podam ostatnia moją wymiane filtra paliwa, jak wiadomo jest to puszka o pojemności hmm cos kolo 200 mililitrow, zakładamy ją pusta, do tego wylatuje tez paliwo z wężyka filtr<->listwa wtryskiwaczy.
Samochód odpalił mi od strzała, na początku slychac ze pompa ma lekko, ale zaraz slychac było że zaczyna mieć co robic czyli spręża.

Nie chce być złym prorokiem, ale fakt odpalenia po dolaniu większej ilości paliwa uznaje jako całkowity przypadek, to sygnal ze ona, albo okablowanie pada, ile jest przypadków ze cos nie działa, a jak się puknie, to działa, wystarczy ze konczą się szczotki.

sTERYD - Pią Sie 22, 2014 00:33

oj tam Andrzeju dramatyzujesz.
W baku przy pompce jest taki śmieszny plastikowy filtr- odstojnik labiryntowy i jak się wyssa z niego całe paliwo, to potem trzeba wlać pół baku, żeby się cały zapełnił i pompka zassała.

AndrewS - Pią Sie 22, 2014 00:43

niestety nie przekonałeś mnie, bo miałem kiedyś taki przypadek ze stanąłem na dość sporym pochyleniu przy dość głębokiej rezerwie, oczywiście samochod na chwilkę odpalil po czym zgasł, po zepchnieciu go na rowne odpalil od strzala i jakos nic nie musialem dolewać i odpowietrzac

Nie uwierzę ze sprawna pompa, która bez problemu wytwarza ciśnienie ok 3 barow nie jest w stanie przepchać paliwa przez jakiś tam labiryncik, oczywiście musi mieć zanurzony smok czy tam sitko .
Polecam rozpiąć sobie przewod od listwy wtryskowej i zalaczyc pompe wtedy zobaczycie co ona potrafi uwaga na oczy i grilla !!

sTERYD - Pią Sie 22, 2014 10:42

To nie to, że nie może przepchnąć, tylko paliwo nie dolatuje do pompki zanim nie napełni odstojnika.
zacekpl - Pią Sie 22, 2014 18:28

sTERYD napisał/a:
To nie to, że nie może przepchnąć, tylko paliwo nie dolatuje do pompki zanim nie napełni odstojnika.


Skoro pompa ssa z baku to wywołuje tam podciśnienie, prawna pompa powinna zassac bez problemu.

sTERYD - Pią Sie 22, 2014 19:41

zacekpl, po prostu nie wiem co odpowiedzieć... :bezradny:
Ty tak na poważnie?
Może zrób eksperyment- wrzuć końcówkę super wydajnej pompy (powiedzmy strażackiej) do wiadra, to wiadro wrzuć do wody (tak, żeby się nie zanurzyło) nawet w zamkniętym zbiorniku i spróbuj wytworzyć takie podciśnienie, żeby wyssać wodę. Tak właśnie wygląda sytuacja w baku.

AndrewS - Pią Sie 22, 2014 22:28

zdaje sobie sprawę że sa tam takie grodzie, żeby paliwo się bardzo nie beltało, ale one od góry nie dostawały do samego dna zbiornika, a dodatkowo widziałem ze pompa jest w takim jakby dołeczku, ale żeby az tak szczelnie bronic dostępu do pompy, to się nie spodziewałem, widziałem otwarte zbiorniki, ale żaden takiego cuda nie miał
sTERYD - Pią Sie 22, 2014 22:46

przeca to już setki razy na forum opisywane. ktoś już nawet robił zdjęcia tego plastikowego gownienka. Faktem jest, że jak się otworzy bak, to w tym odstojniku potrafi być na prawdę niezłe bagno. Znaczy nie najgorzej skuteczny, że to tam zostaje zamiast lecieć przez pompę.
zacekpl - Nie Sie 24, 2014 12:10

sTERYD napisał/a:
Ty tak na poważnie?


Miałem na myśli sitko przy smoku pompy, nie odstojnik, nie zrozumieliśmy się ;)
Oczywiście masz racje z tym eksperymentem.