Zobacz temat - [ ROVER VVC ]Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ ROVER VVC ]Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu

kita626 - Nie Sie 31, 2014 18:56
Temat postu: [ ROVER VVC ]Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu
Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu w silniku vvc, wałki nie zostały zablokowane ze względu na wymianę uszczelniaczy, jeden wałek od vvc przy ściąganiu obrócił się. Problem polega na tym iż wszystkie wałki ustawione na znakach a auto nie odpala bez dodania gazu, przy trzymaniu go na pedale pracuje silnik ale po odpuszczeniu gazu gaśnie. Mechanik ustawiał rozrząd według instrukcji rave i na znaki. Proszę o jakąś poradę krok po kroku jak to ustawić, a najlepiej kontakt do kogoś kto się na tym zna aby wyjaśnił to łopatologicznie. Czy przy obróceniu się koła od vvc mógł sie rozsynchronizować układ vvc?
NoPE - Nie Sie 31, 2014 20:37

W Rave jest opis synchronizacji. Jesteś pewny, że gaśnięcie to wina VVC? Może krokowy albo czujnik temp się poluzował na wtyczce?
Po angielsku ale jest
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=185269
http://www.touchepower.talktalk.net/VVC_Timing.htm

Kolega MultecFSO zdaje się ogarnia temat - napisz do niego albo poczekaj na odpowiedź innych.

MultecFSO - Nie Sie 31, 2014 23:52

Rozsynchronizować młynki da się jedynie przez ich demontaż i niepoprawne złożenie. To, że obrócił się wałek to żaden problem, bo wystarczy go przekręcić w odpowiednie położenie i tyle. Jakiekolwiek problemy z układem VVC są sygnalizowane - podwyższone obroty biegu jałowego tzn. około 1100 i odcięcie sporo niżej - około 5800.
Moim zdaniem odpiął Ci się po prostu czujnik temperatury lub krokowiec, jak sugeruje kolega wyżej.

kita626 - Pon Wrz 01, 2014 07:21

Krokowiec jest cały czas podpiety na wtyczce i na pewno dziala tydzien temu go czysciłem i auto pieknie smigało, co do czujnika temperatury to napewno jest tez podłaczony. Auto samo nie odpala trzeba mu trzymac pedal gazu, czuc zapach benzyny. Po odpuszczeniu gazu natychmiast gasnie, komputer nie wykazuje zadnych błedow. Wczesniej przy 1 ustawieniu rozrzadu palił ale falował na oarotach, mozliwe aby pogieły sie zawory? Tyle ze nic nie stuka nie klekocze poza znanym juz dzwiekiem vvc ?
leszczu - Pon Wrz 01, 2014 09:57

Spróbuj zresetować ustawianie TPS. Włącz zapłon i i przynajmniej z 5 razy wciśnij pedał gazu do oporu.
kita626 - Pon Wrz 01, 2014 10:15

O 18 będe dopiero przy aucie to spróbuje, a jak nie zadziala to czego szukac jeszcze?

Słownika ortograficznego! :evil:
Poprawiłem błędy ortograficzne. Szanuj oczy Forumowiczów!


[ Dodano: Pon Wrz 01, 2014 11:15 ]
A czy ktoś ma namiar na kogoś kto ogarnie ten silnik w okolicach Słupska - Koszalina ?

zacekpl - Pon Wrz 01, 2014 13:40

Mogę Ci ogarnać, ale w Gdańsku i dopiero po 15 września.
kita626 - Pon Wrz 01, 2014 13:55

Oki jak do tego czasu nie dam rady nic zrobić to sie odezwe. Moge prosic o jakiś kontakt do ciebie?
NoPE - Pon Wrz 01, 2014 17:28

Jak rozwiążecie problem to dajcie znać co było przyczyną. Niech ważne wątki nie pozostają bez rozwiązania. ;)
kita626 - Pon Wrz 01, 2014 19:29

No i problem się raczej rozwiązał co do przyczyny, brak sprężania na 2 tłokach a więc poszły na kolizję. Teraz proszę o namiar do kogoś kto mi ją splanuje wymieni zawory i poskłada za rozsądne pieniądze????? 2 pytanie czy głowica od wersji 160 koni jest taka sama co 147 koni?
NoPE - Pon Wrz 01, 2014 20:07

Ou :(
A wiesz dlaczego poszły na kolizję? Przestawiony rozrząd?

kita626 - Pon Wrz 01, 2014 20:09

Poszły na kolizję bo źle ustawiony rozrząd
leszczu - Wto Wrz 02, 2014 09:12

Cytat:
2 pytanie czy głowica od wersji 160 koni jest taka sama co 147 koni?

Różni się delikatnie zaworami.

MultecFSO - Wto Wrz 02, 2014 22:21

A właśnie nie. Fotka jest niesprecyzowana, bo zawory w VVC zawsze były takie same. To co widać wokół zaworów to obróbka mająca poprawić przepływ przy małym otwarciu. W praktyce nic to nie daje, co udowodniły m.in. testy przepływów obu rodzajów głowic.
W gruncie rzeczy nie ważne jaka, ważne w jakim stanie - tzn. czy nie ma odgniotów od pierścieni uszczelki, bo to świadczy o utracie twardości po przegrzaniu.
Jeśli Twoja głowica jest pod tym względem w porządku i po kolizji nie ma uszkodzeń np. komór spalania to warto ją naprawić, bo dorwanie dobrej głowicy VVC to duuuży problem. :)

kita626 - Sob Wrz 13, 2014 19:14

Autko naprawione ;) wymienione wszystkie zawory i dotarte, splanowana głowica, nowe wszystkie uszczelki itd, i rover dostał niezłego kopa ;) . Ale mam pytanie do znawców tematu padł mi tylny amorek i czy amortyzator od rowera 25 z silnikiem 160 KM pasuje do mojego vvc? czy mają inne skoki?
maniu48 - Sob Wrz 13, 2014 20:09

Niestety nie było roverów 25 160 konnych. Jedynie MG ZR. Byly rovery 200 VVC o mocy 143 KM. Jesli masz normalną 2setkę czy 25 to amorek podpasuje. Jeśli chcesz od MG ZR (vvc 160KM) to muszisz caly zawias zmieniać jesli się nie mylę. A jesli masz BRM to nie wiem jakie tam anorki siedziały.
Markzo - Sob Wrz 13, 2014 21:58

a rover 25 gti? tam bylo 145km?
kita626 - Sob Wrz 13, 2014 22:48

Ja mam Roverka 200 z silnikiem vvc 145 koni a amorka wyciągłem z wersji z silnikiem 160km ale ma inne oznaczenia na amorku jedynie spenzynę zmienilem na swoją i zastanawiam się czy amorki są takie same czy inne bo wyczytałem ze te sportowe są inne niż te z 25. A dlatego twierdze że że ten 160 koni to 25 bo zr raczej z tego co widzę miały duże tylne spojlery a ten ma krótki, ogolnie anglik rozebrany na części.