Zobacz temat - [r75] Jaki silnik do 75tki ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75] Jaki silnik do 75tki ?

kaprawiec - Sro Wrz 17, 2014 01:00
Temat postu: [r75] Jaki silnik do 75tki ?
Witam,
bardzo mi się spodobała 75tka, jeżeli decydowałbym się na zakup potrzebuje informacji jakie silniki polecacie i dlaczego.

Nie ukrywam że też zależałoby mi na instalacji LPG, pytanko jak sprawują sie silniki z takim zasilaniem. Który silnik najlepiej do tego wybrać pod DOBRĄ instalację.

Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?

Pozdrawiam.

rafalmis1 - Sro Wrz 17, 2014 03:33

Pisząc o gazie rozumie ze nie interesuje Cię diesel :?: jeżeli nie to tylko V6. 1.8 jest podatny na uszczelkę pod głowicą. Ogólnie ważne aby wentylator działał w zakupionym egzemplarzu. Najłatwiej sprawdzisz czy działa włączając klime. Powinien wystartować.
kaprawiec - Sro Wrz 17, 2014 09:57

rafalmis1 napisał/a:
Pisząc o gazie rozumie ze nie interesuje Cię diesel :?: jeżeli nie to tylko V6. 1.8 jest podatny na uszczelkę pod głowicą. Ogólnie ważne aby wentylator działał w zakupionym egzemplarzu. Najłatwiej sprawdzisz czy działa włączając klime. Powinien wystartować.


Silnik diesla jest w tym modelu dobrze wykonany? Jeździłem już dieslem przez 4 lata i chyba już nie chce klekota...

Rozumiem, że odradzasz najmniejszą jednostkę w tym modelu?

Jeszcze jedno, widzę że posiadasz 2.5 v6. od kiedy masz instalację gazową i jak się sprawuje? No i jak wychodzi spalanie w trasie i mieście?

Z moim 6 cylidrowcem w rzędzie gaz wychodzi w trasie około 30zł za 100km.

Kris - Sro Wrz 17, 2014 10:16

kaprawiec napisał/a:
rafalmis1 napisał/a:
Pisząc o gazie rozumie ze nie interesuje Cię diesel :?: jeżeli nie to tylko V6. 1.8 jest podatny na uszczelkę pod głowicą. Ogólnie ważne aby wentylator działał w zakupionym egzemplarzu. Najłatwiej sprawdzisz czy działa włączając klime. Powinien wystartować.


Silnik diesla jest w tym modelu dobrze wykonany? Jeździłem już dieslem przez 4 lata i chyba już nie chce klekota...

Rozumiem, że odradzasz najmniejszą jednostkę w tym modelu?


1.8 Turbo fajnie chodzi, ja polecam - a uszczelka... tak byla raz, od razu z rozrzadem zrobilem i ze wszystkim co tam trzeba bylo... 1400 PLN to kosztowalo a autem jezdze od 2007 roku, smieszny koszt nie warty wspominania... a Turbo bezynka zbiera sie wysmienice :) i ten efekt przy 160 czy 180... dociskasz gaz i jeszcze czuc uderzenie mocy :) lubie to auto bardzo.

Fakt co do WSZELKICH 75 niezaprzeczalny.... awaryjnosc podobna jak w innych autach, tyle ze wiele z awarii niestety unieruchamiaja auto... to jest wq... jace.

paolinio - Sro Wrz 17, 2014 18:54

Kris, masz całkowicie racje, wszyscy piszą jaka to straszna awaria ta uszczelka, a tak naprawdę to wydajesz tysiaka raz i masz z głowy na parę lat. Wybór silnika 1.8 był u mnie całkowicie świadomy, bo to konstrukcja prosta i tania w utrzymaniu, a dodatkowo biorąc pod uwagę wyszkolenie mechaników ,a raczej jego brak to nawet się nie zastanawiałem. 1.8 T to według mnie najlepszy wybór . Ja mam zwykłego 1.8 ,ale na moją jazdę wystarczy mi to.
piotrek1000 - Sro Wrz 17, 2014 19:15

Nie wiem jak się sprawują R 75 w gazie, sam szukałem 2.5v6 a kupiłem diesla. Po zmianie mapy na CDTI auto całkiem sprawnie jeździ, nie odczuwam barku mocy pomimo że używam też auta o podobnej wielkości mającego prawie 250 koni. Ogromną zaletą diesla jest to że wsiadasz i jedziesz 900 km bez tankowania, a w LPG to przynajmniej połowę dystansu mniej co mimo wszystko potrafi być uciążliwe.
Osobiście mogę polecić diesla w R75, nigdy nie odmówił współpracy.

wschodni - Sro Wrz 17, 2014 20:13

Ja mam 1.8 z gazem. Na liczniku 180kkm i nie mogę nazekac:) Z silnikiem nnic się do tej pory poważnego nie działo. Poza tym jak już ktoś wyżej pisał należy zadbać o układ chłodzenia a autko się odwdzięczy długą i przyjemną jazdą. Nie ukrywam, że czasami brakuje troszkę mocy, ale jak ktoś jeździ jak wariat to i 200 nie wystarczy.
paolinio - Sro Wrz 17, 2014 20:23

piotrek1000, twój argument mnie nie przekonuje, bo ja wlewam 40 litrów gazu i 65 benzyny to daje razem 105 litrów paliwa a to ok 1000 km jazdy ;-)
R75 - Sro Wrz 17, 2014 21:14

benzyna:

v6 masz dwa silniki, ja teraz gdybym mogl wybralbym mocniejszy 2.5

v6 nie ma az tak dobrego startu na nizszych obrotach, musisz go wkrecic na wysokie obroty aby byla frajda z jazdy, 2.0 nie jest autem ktorym pierwszy odjedziesz ze swiatel, chyba ze bedziesz naprawde mocno wciskal gaz, a moze mg zt, najmocniejsza wersja 190

nigdy nie jechalem r 2.5 czy mz zt, wiec trudno mi wiecej pisac o tych silnikach

to co siada w v6 to visy, bedzie slaby i bedzie duzo palil, ale kupisz od dzieja dwa "nowe" i pojezdzisz kilka lat, dwumasa, wysprzejglik, czasmi sprzeglo, roznie to jest czasami cos stuka, klekocze, sporo osob mysle cierpi na te problemy, tutaj bedziesz musial zaplaci troche wiecej

ogolnie v6 nie jest dobrym wyborem na zakorkowane miasto i co kawalek swiatla,
na trase, albo dluzsze dojazdy na wyzszych biegach super, piekne mruczenie itd

pomysl czy bedziesz tez mial gdzie to auto w miare sensownej odleglosci od miejsca zamieszkania "serwisowac" bo z tym tez jest roznie, przd zakupem gdybys mial mozliwosc najlepiej odwiedzic kogos z komputerem testbook t4

najlepiej gdybys sie przejechal kilkoma i sam ocenil :) , 1.8 to prawdopodbnie porazka jezeli chodzi o moc, auto jest dosyc ciezkie, wiec musi miec tez troche konikow pod maska

rafalmis1 - Sro Wrz 17, 2014 22:36

O 1.8T zapomniałem, bo u nas jest bardzo mało takich egzemplarzy. Ale taki bym sam chciał jakbym nie miał 2.5. 1.8 nie chce nie ze względu na uszczelkę, ale że względu na moc. Instalacje mam 2 lata i nie narzekam. Pali mi 12-18, ale średnio 16, takie trasy i mój styl jazdy :mrgreen: ale też trzeba patrzeć ze automat. 2.0 manual nie odbiega od 2.5 automat. Miałem próbę właśnie z takim silnikiem i wypadłem słabo. Najpierw przegrana, później łeb w łeb
Vigoslaw - Czw Wrz 18, 2014 08:27

Jako, że jeździłem 1,8 T ostatnio, stwierdzam, że jest to wystarczający silnik do R75
Zbiera się jak diesel, chodzi cichutko, ma dobre osiągi do 140 km/h, co akurat w moim przypadku w zupełności wystarczy...
Poza tym spala max 10 l PB
Mając wybór pomiędzy V6 (większą i mniejszą), a 1,8 T to wybieram zwykłego ssaka, ze względu na koszty utrzymania, a nie za duże różnice w mocy silnika.

Na + dla V6 to dźwięk i mniejsze wysilenie silnika
Na - dla V6 VIS-y (chociaż nie są drogie); rozrząd droższy, większe spalanie oraz opłaty.

Pozdrawiam,

V.

piotrek1000 - Czw Wrz 18, 2014 09:13

paolinio napisał/a:
piotrek1000, twój argument mnie nie przekonuje, bo ja wlewam 40 litrów gazu i 65 benzyny to daje razem 105 litrów paliwa a to ok 1000 km jazdy ;-)



I z pewnością jak jedziesz w dłuższą trasę to tak tankujesz

SeniorA - Czw Wrz 18, 2014 09:52

kaprawiec napisał/a:
Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?
kaprawiec, przejdź do: Porady różne/Chcę kupić ROVERka , tam jest wszystko . Panowie tamat kilka razy wałkowany, historia.
paolinio - Czw Wrz 18, 2014 11:32

piotrek1000 napisał/a:
paolinio napisał/a:
piotrek1000, twój argument mnie nie przekonuje, bo ja wlewam 40 litrów gazu i 65 benzyny to daje razem 105 litrów paliwa a to ok 1000 km jazdy ;-)



I z pewnością jak jedziesz w dłuższą trasę to tak tankujesz

Nie widzę problemu dla którego nie miałbym tak zatankować, w czym tu problem?

piotrek1000 - Czw Wrz 18, 2014 11:47

paolinio napisał/a:
piotrek1000 napisał/a:
paolinio napisał/a:
piotrek1000, twój argument mnie nie przekonuje, bo ja wlewam 40 litrów gazu i 65 benzyny to daje razem 105 litrów paliwa a to ok 1000 km jazdy ;-)



I z pewnością jak jedziesz w dłuższą trasę to tak tankujesz

Nie widzę problemu dla którego nie miałbym tak zatankować, w czym tu problem?


Nie widzę żadnego problemu. Jednak pod względem ekonomicznym to wydaje się bez sensu, bo przy takiej trasie zatrzymując się 3 razy na tankowanie LPG można stówę zaoszczędzić.

kaprawiec - Czw Wrz 18, 2014 12:35

Podsumowując.

1.8 ma bolączkę z tą uszczelką głowicy, i jako tako znosi gaz?
v6 2.0 to lepsze silniki tylko droższe utrzymanie.

Tak mam Was rozumieć?

a teraz jak wychodzi ze spalaniem LPG w 1.8 wolnossak i 2.0 v6 ?

Jeszcze jedno, 1.8 i v6 rozrządy mają na pasku?

//edit
Czytałem, dowiedziałem się że silnik diesla w 75tce jest od BMW a dodatkowo rozrząd jest na łańcuchu i nie mają problemów ze sprzęgłem tak jak silniki benzynowe, czy to prawda?

piotrek1000 - Czw Wrz 18, 2014 20:42

Problem z wysprzęglikiem i pompką sprzęgła występuje przy każdym silniku. Problem pompki poniekąd rozwiązany bo za 300 zł można kupić nową wzmocnioną, choć to jeszcze świeży produkt i nie dałbym się ponieść euforii, ta sama firma ponoś testuje już wzmocniony wysprzęglik więc jest nadzieja na wyeliminowanie bolączki związanej ze skrzynią biegów.

Silnik od BMW - prawda, taki jak np. w e46 w wersji 150 koni, tylko na szczęście w R75 nie zastosowano klapek w kolektorze co jest bolączką tego silnika w BMW. Diesel w tym aucie jest dość trwały i jeszcze w miarę prosty, mojemu w zeszły piątek stuknęło 250000 i nie puszcza ani trochę dymka ( no ewentualnie jak mi spadł wąż od intercoolera na autostradzie to puszczał dość mocno, i ci co pośpieszali mnie przy wyprzedzaniu zostawali pogrążeni w gęsty czarnym dymie :twisted: )

rafalmis1 - Czw Wrz 18, 2014 20:56

Ostatnio na fb widziałem R75 diesla z przebiegiem 700 tys. Wydaje mi się ze diesel będzie najlepszy w utrzymaniu. Nie licząc koła dwumasowego i ewentualnie wtrysków. Ale forum jest na tyle informacji, że nie trzeba z samochodem do mechanika jeździć.
1.8 i V6 jest na pasku. Oba łykają świetnie gaz.

kaprawiec - Pią Wrz 19, 2014 00:17

Czytałem raporty spalania
w przypadku LPG wychodzi na poziome 11-12 l/100km w średnim spalaniu.
jeżeli chodzi o Diesla wskazuje na spalanie 6-7l/100km niektórzy wspominają nawet o spalaniu poniżej 6 jadąc z predkościa poniżej 100km/h.

Jeżeli wierząc osobom które takie raporty zamieściły. Oszczędność w 2.0 v6 na LPG wynosiła by dla mnie 5-10zł za każde 100km. A może nawet i mniej jak będe znowu w stanie kupić LEPSZĄ rope :lol:

Teraz bardziej jestem za dieslem, w dodatku silnik jest od bmw, a bardzo mocno stawiam na silniki tej marki.

Punx - Pią Wrz 19, 2014 11:02

Tylko że diesel to klekot, więc trzeba się liczyć z różnymi nieprzyjemnymi doznaniami w postaci wibracji/hałasu. Zgadza się z tym spalaniem, można śmiało zejść niżej niż 6l, sam przy oponach 195 w trasie miałem średnie 4,9l/100 na odcinku 120km a mam automata. Silnik to nie tylko spalanie ale i kultura pracy na co sam nie zwracałem uwagi szukając R75, wybrałem CDT i trochę żałuję, jak się przejechałem benzyniakiem to poczułem się jak w wyciszonej limuzynie, nie licz na to że w CDT(i) będzie cicho i przyjemnie. Do tego koszt serwisowania silnika w przypadku awarii osprzętu będzie chyba wyraźnie wyższy, głupi oryginalny czujnik wałka to 740pln + koszta wysyłki, poduszki też chyba są deczko droższe i częściej padają ...
paolinio - Pią Wrz 19, 2014 12:33

Ja dodam do tego co napisał Punx, jeszcze ,że części do 1.8 są bajecznie tanie kpl rozrządu: pasek conti, pompa hepa i napinacz markowy to 280 zł, w żadnym aucie nie miałem tak tanio. W aucie jest naprawdę cicho, mocy jest mało ,ale na mieście i tak nie pogonisz a na trasie da się tym silnikiem poruszać sprawnie.
kaprawiec - Pią Wrz 19, 2014 21:18

Punx napisał/a:
Tylko że diesel to klekot, więc trzeba się liczyć z różnymi nieprzyjemnymi doznaniami w postaci wibracji/hałasu. Zgadza się z tym spalaniem, można śmiało zejść niżej niż 6l, sam przy oponach 195 w trasie miałem średnie 4,9l/100 na odcinku 120km a mam automata. Silnik to nie tylko spalanie ale i kultura pracy na co sam nie zwracałem uwagi szukając R75, wybrałem CDT i trochę żałuję, jak się przejechałem benzyniakiem to poczułem się jak w wyciszonej limuzynie, nie licz na to że w CDT(i) będzie cicho i przyjemnie. Do tego koszt serwisowania silnika w przypadku awarii osprzętu będzie chyba wyraźnie wyższy, głupi oryginalny czujnik wałka to 740pln + koszta wysyłki, poduszki też chyba są deczko droższe i częściej padają ...


Jeździłem wcześniej swego czasu dieslem przez 4 lata i szczerze mówiąc nie przeszkadzał mi klekot. Dla mnie samochód ma być pewny i twardy, a nie do wariacji. Jak chcę posłuchać ładny dzwięk z rury to odpalam swojego jednoślada z basowym krótkim tłumikiem :)

paolinio napisał/a:
Ja dodam do tego co napisał Punx, jeszcze ,że części do 1.8 są bajecznie tanie kpl rozrządu: pasek conti, pompa hepa i napinacz markowy to 280 zł, w żadnym aucie nie miałem tak tanio. W aucie jest naprawdę cicho, mocy jest mało ,ale na mieście i tak nie pogonisz a na trasie da się tym silnikiem poruszać sprawnie.


Jednak boje się o gaz w tym silniku które mają bolączkę z tymi uszczelkami, ponieważ wymiana uszczelki i planowanie głowicy to dla mnie poważna igerencja w silnik. W innych krajach takie samochody z taką usterką oddają za bezcen. A tak w ogóle słuchajcie, słyszałem że podobno w roverach nie trzeba planować głowicy przy wymianie uszczelki. Mam kumpla który sam użytkuje rovera, co prawda nie 75 tylko te takie mniejsze, nie pamietam jakie. Wymieniał sam pierścienie na tłokach i nie planował głowicy i jeździ już tak 2 rok.

Kamil79 - Pią Wrz 19, 2014 21:44

1.8 do setki przyspiesza tak:
https://www.youtube.com/watch?v=hWpPDD_uoyw

elastyczność:
https://www.youtube.com/watch?v=spU86pMly4I

Nie jest to mistrz sprintu, ale daje sobie całkiem dobrze radę, oczywiście jak się go kręci i wykorzystuje potencjał silnika. Wiadomo że brakuje mocy gdy jedziesz 90 na 5 biegu i chcesz nagle wyprzedzać, ale jeśli przerzucisz na 3 to zrobi to całkiem sprawnie.

generalnie przez 7 lat jazdy z tym silnikiem miałem wiele okazji do porównań na trasie i nigdy wstydu nie było. Nie raz ciełem się z brata Lybrą 2.4 jtd i szliśmy łeb w łeb. Niedawno też kupowaliśmy dla kolegi auto - primera p12 1.8 i jadąc sam dwupasmówką przycisnął, ale rover z 1.8 na pokładzie miał sporą przewagę na nissanem. Podobnych historii było wiele, wiadomo to nie rakieta, ale przy umiejętnym traktowaniu k-seria potrafi pokazać pazura dla niejednego paska tdi.

scareface - Pią Wrz 19, 2014 22:52

Mam 2.0 V6. Za instalację gazową zapłaciłem 3500 zł. Spalanie, miesiąc w miesiąc 12-13 litrów przy dosyć dynamicznej jeździe. Przy ciężkiej nodze 14 l. Visy to banał, rozbierałem kilka razy, przelutowałem przekaźnik za 22 zł, wymieniłem diode za 60gr i tyle, ma działać. Trzeba tylko o nie zadbać a będą długo służyły. Awarii na szczęście nie miałem żadnych. Jak wspomniał kolega 2.0 na manualu jedzie tak samo jak 2.5 w automacie tylko spalanie się różni. Ryk mojej V ze stożkiem zawsze przyprawia mnie o gęsią skórkę bo jest rewelacyjny i być może dlatego mam takie spalanie bo ciągle chcę go słyszeć :)
zedziczek - Sob Wrz 20, 2014 00:06

To niby forum techniczne jak ktoś mi przypomniał przy jednym z moich postów:) temat woda z samochodem to tak jak z głośnikami czy tv :) trzeba samemu przetestować ;) a nie sluchać osób, które w większości miały okazję prowadzić auto tylko z jednym rodzajem silnika :) kupując najlepiej samemu potestować i ocenić ;)
stazaj88 - Sob Wrz 20, 2014 02:33

Miałem cdt, 2.0v6, 2.5v6 i tylko diesla dobrze wspominam...
AdaskoC - Sob Wrz 20, 2014 08:13

stazaj88 napisał/a:
Miałem cdt, 2.0v6, 2.5v6 i tylko diesla dobrze wspominam...


Bylem tego samego zdania, dopóki 1.8T nie przyprowadziłem. Myslalem ze będzie jak 1.8 i to mnie zniechęcało, ale to o wiele fajniejszy/dynamiczniejszy silnik.

CDT i 1.8T to dwa fajne wybory

Kris - Sob Wrz 20, 2014 13:33

AdaskoC napisał/a:
stazaj88 napisał/a:
Miałem cdt, 2.0v6, 2.5v6 i tylko diesla dobrze wspominam...


Bylem tego samego zdania, dopóki 1.8T nie przyprowadziłem. Myslalem ze będzie jak 1.8 i to mnie zniechęcało, ale to o wiele fajniejszy/dynamiczniejszy silnik.

CDT i 1.8T to dwa fajne wybory


1.8T :) mniam mniam... tu mój parę latek temu... ale i teraz wigoru mu nie brakuje...na 5 biegu https://www.youtube.com/watch?v=HUyleDdyzDQ

pelson91 - Sob Wrz 20, 2014 13:37

Kris, fajnie fajnie ale klocki byś mógł wymienić :ok:
Kris - Sob Wrz 20, 2014 14:24

pelson91 napisał/a:
Kris, fajnie fajnie ale klocki byś mógł wymienić :ok:


to było z 5 lat temu albo lepiej... dopiero co zaczęły się świecić ;)

kaprawiec - Nie Wrz 21, 2014 14:18

Dobra, wybór raczej padnie na deasla, nie zależy mi na osiągach, auto ma być wygodne, porządne i w miare oszczędne.

Pytanko jaka jest różnica między CDT a CDTi, które lepsze i dlaczego.

Proszę o użytkowników tych silników o opinie odnośnie napraw, kosztów w przęciągu x lat.

pelson91 - Nie Wrz 21, 2014 15:04

kaprawiec, nie ma czegoś takiego, jak silnik deasla. Są silniki diesla jak już. To po pierwsze.

Po drugie, fizycznie nie ma zadnych różnic między CDT a CDTi. Różnią się jedynie mapami wtrysków.

Po trzecie, diesle wcale nie muszą być mułowate. Po remapie CDT stał się całkiem dynamiczny (na pewno do V6 i 1.8T mu brakuje) ale śmiga bardzo fajnie, przy niedużym spalaniu.

Koszta napraw mogą być bardzo wysokie (np jak padnie układ sprzęgła to koszt naprawy przekroczy 1,5tysia, dwumas ponad 2koła, osprzet lubi się zużyć (np koło pasowe). Silnik sam w sobie raczej nie jest awaryjny, nie wymaga wymian rozrządu (łańcuch) i dobrze eksploatowany (np terminowa wymiana olejów, chłodzenie turbo itd) spokojnie może kręcić duże przebiegi, myślę że nawet z "4" na początku

piotrek1000 - Nie Wrz 21, 2014 15:06

Jak chodzi o koszta silnika to na pewno zależy od egzemplarza. Ja przez 70000 i 4 lata przy silniku zmieniłem jedynie termostat i pompę i wody z paskami, koszt części- 500zł. Zdecydowanie więcej dołożyłem do zawieszenia.
A więc nie wymieniałem żadnego elementu uznawanego jako bolączka silników diesla.
Kolega w takim samym aucie wymienił komplet wtryskiwaczy, przepływomierz, czujnik wałka, koło pasowe w ciągu kilku miesięcy od zakupu, za same części zapłacił ponad 4000.

R75 - Nie Wrz 21, 2014 15:52

jak wyglada zwiekszenie mocy w cdt oraz cdti, do jakich max wartosci mozna podciagnac?

szkoda ze v6 nic nie mozna zrobic :(

zedziczek - Nie Wrz 21, 2014 17:21

można (270KM) ale jak się ma fundusze na zbyciu :p posta na ten temat napisałęm, został usunięty bo nikt w to się nie będzie bawił :p
rafalmis1 - Nie Wrz 21, 2014 20:20

zedziczek, V6 można na 270?
zedziczek - Nie Wrz 21, 2014 21:50

rafalmis1 napisał/a:
zedziczek, V6 można na 270?


http://www.youtube.com/watch?v=7__HFYG1QHw

rafalmis1 - Pon Wrz 22, 2014 06:43

zedziczek, widziałem, ale tu dziura w masce będzie potrzebna :-D

[ Dodano: Pon Wrz 22, 2014 06:43 ]
Bez przeróbek mniej więcej
CDT- 145
CDTi- 170

Punx - Pon Wrz 22, 2014 08:10

Skąd taka różnica między CDT (ok 145KM) a CDTi (ok 170KM) ? Przecież ponoć nie ma między tymi wersjami żadnych fizycznych różnic poza innymi mapami ...
rafalmis1 - Pon Wrz 22, 2014 09:50

No właśnie też bym chciał wiedzieć
pelson91 - Pon Wrz 22, 2014 15:34

rafalmis1, to skad czerpiesz wiedze na temat limitow bezpiecznego podniesienia mocy w dieslu? No i roznic miedzy cdt a cdti
rafalmis1 - Pon Wrz 22, 2014 16:28

na forum się przetoczyło już
borsuk88 - Pon Wrz 22, 2014 17:35

myślę że 170Km w naszych "ropniakach" to zabójstwo dla skrzyni i koła dwumasowego - oczywiście jeśli chodzi o manualną skrzynię biegów! o automatycznej nie powiem bo nie miałem tak owej!no i faktycznie skoro cdt i cdti to fizycznie to samo czyli na "chłopski rozum" można by było jedno i drugie kręcić do tej samej wartości- chyba że cdti mają trwalszą skrzynię sprzęgło i dwumasę !? ale chyba tak nie jest??
longer86 - Pon Wrz 22, 2014 19:20

Jak dla mnie dodanie i na końcu skrótu to jak kiedyś w Nokii 6310 i 6310i czyli lekko poprawiony model w tym wypadku fabrycznie mocniejszy.
Punx - Pon Wrz 22, 2014 19:54

A tutaj https://roverki.eu/viewtopic.php?p=594904 jest mowa że CDTi ma inną turbinę niż CDT, a w późniejszych modelach (tych najnowszych) występował dodatkowy czujnik powietrza ... ciekawe czy można go sobie dołożyć i czy to coś wniesie w kulturę pracy silnika/spalanie ?
pelson91 - Pon Wrz 22, 2014 20:23

Punx, raczej wierzylbym Mareckiemu, czyli że turbiny nie są inne.
Pieta - Pon Wrz 22, 2014 21:43

Punx napisał/a:
A tutaj https://roverki.eu/viewtopic.php?p=594904 jest mowa że CDTi ma inną turbinę niż CDT, a w późniejszych modelach (tych najnowszych) występował dodatkowy czujnik powietrza ... ciekawe czy można go sobie dołożyć i czy to coś wniesie w kulturę pracy silnika/spalanie ?


jest taka sama turbina Mitsubishi

W autach po lifcie dodano dodatkowy czujnik temperatury przed kolektorem dolotowym aby spełniać nowsze normy emisji spalin. CDT spełnia normę Euro 3, CDTI chyba już Euro 4.
Nie dołożysz sobie ot tak. Musiał byś wymienić komputer i jeszcze pewnie inne elementy aby się z nim dogadały.
Poza tym

CDT 116 KM, 260Nm od 2000obr/min
CDT 131 KM, 300Nm od 1900obr/min