Zobacz temat - [R200] czy felgi w takim rozmiarze beda pasowały do mojego ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] czy felgi w takim rozmiarze beda pasowały do mojego ?

maniek1987 - Sro Wrz 17, 2014 07:58
Temat postu: [R200] czy felgi w takim rozmiarze beda pasowały do mojego ?
cześć mam pytanie... czy takie felgi będą pasowały do mojego auta???
5,5Jx14 4x100x56,5 ET 49 czytałem specyfikacje na roverkach ale wymiary sa inne.. wiec nie wiem czy to osadzenie i et nie będzie stanowiło problemu?!

Lysack - Sro Wrz 17, 2014 08:34

Najważniejszy jest rozstaw śrub. Resztą można manewrować w dość sporym zakresie.

Dla dwusetki najlepsze parametry felg mieszczą się w zakresie:
5-7 J
30-50 ET
14-16" (17-tki wejdą, ale tylko z niskoprofilową oponą, grubsza opona może obcierać o nadkola)

Wobec powyższego na 100% wszystko Ci wejdzie :)

Na zimę miałem felgi o dokładnie tych samych parametrach, które opisujesz, tyle że 15-tki (BBSy od Volkswagena) :) Nie miałem im nic do zarzucenia.

maniek1987 - Sro Wrz 17, 2014 08:42

no ok ale czy większy czy mniejszy otwór centrujący nie będzie stanowił problemu? bo w 200 jest otw. 56,1 tak.. wiec na chłopski rozum jesli kupie felgi z otworem 56 to już nie wcisnę? bo widzę ze tam niema zakresu ruchu.. jednym słowem ciasno wchodzi :) no właśnie.. może tak będzie łatwiej.. od jakich aut będą felgi pasowały? bo golfy maja też 4x100 ale et i otwór mniejsze.

[ Dodano: Sro Wrz 17, 2014 09:42 ]
no to teraz sprawa jasna :) podziękował :))) tylko nadal budzi moje obawy otwór centrujący :( wiec może byś mógł dopisać do zakresów wyżej cos na temat otw. cent?

Lysack - Sro Wrz 17, 2014 09:19

Z otworem centrującym nigdy nie miałem problemu, choć manewrowałem felgami na prawo i lewo ;)

Co prawda nigdy felg nie kupowałem, więc w zasadzie nie zwracałem uwagi na parametry - gdyby mi coś nie podeszło, to po prostu zostawiłbym tak jak miałem, bo tylko zmieniałem felgi między autami.

Moje podmianki były między Roverem, Fiatem, Oplem i Seatem.

Z tego co widzę to auta, od których miałem felgi mają następujące otwory centrujące:
Rover: 56,1
Fiat: 58,1
Seat: 57,1
Opel: 56,6

Nie znam się na modyfikacjach związanych z felgami, ale domyślam się, że przy większych różnicach może być konieczność zastosowania pierścieni. Tak czy siak w tym zakresie co opisałem powyżej wszystko mi ładnie podchodzi :)

W zasadzie już od najmniejszych różnic można zastosować pierścienie - będzie łatwiej ustawić osiowość felgi, bo tak naprawdę nie przenoszą one żadnych obciążeń.

Ja nigdy, mimo rozbieżnych otworów i braku pierścieni nie miałem problemów z biciem kół.

capsoft - Sro Wrz 17, 2014 12:25

R200 ma 56,1 otwór centrujący a Ty mówisz o felgach, które mają 56,5 więc otwór ma większą średnice o 2mm (w każdą stronę od środka piasty czyli sumarycznie 4mm). Pierścień centrujący załatwi sprawę. Ja wsadzałem do siebie felgę 17`tke 8j z oponą 205`tką i miałem odległość 2mm od zawieszenia więc na szerokość spokojnie swoją wsadzisz :) .

Pierścień centrujący tak jak napisał Lysack pomoże złapać oś felgi z piastą :) One kosztują grosze a rozwiązuje to problem :)

Lysack - Sro Wrz 17, 2014 14:54

capsoft -> 0,4mm, czyli 0,2 na stronę :) Czyli mniej więcej tyle, że nawet nie powinno być odczuwalne bicie, bo drobny nalot z rdzy już mógłby spełnić funkcję pierścienia centrującego ;) Podobno robią takie pierścienie na obrabiarkach precyzyjnych, ale jak dla mnie to trochę mija się z celem - przy takich elementach jak felga czy piasta, ten parametr jest na pograniczu tolerancji tych elementów :)
capsoft - Sro Wrz 17, 2014 21:39

racja, racja :) 0,2mm :) i też racja, znikoma różnica żeby dla szarego użytkownika polskich dróg (nie ujmując nikomu), który nie ma w planach jeździć 190km przez Warszawke ścigając się z białym M3, montować pierścienie :) Jeśli to by była różnica 10krotnie większa (czyli 2mm) to można by było się pokusić o pierścienie ale tak...szkoda zachodu moim zdaniem :)
Rademenez_ - Sob Wrz 20, 2014 10:29

Opisane w poście autora felgi są od Opla. Felgi do Rovera 200 pasują w 100% od Hondy Civic 4x100 5-6J i ET 45. Mniejsze ET - felgi wystają bardziej poza obrys auta. Podane wyżej wymiary dopuszczalne moim zdaniem są przesadzone. Miałem felgi 15 6,5J ET 38 i były na równi z przednimi nadkolami. Z ET 37 i 7J wystają poza obrys samochodu. Od VW 15 6J ET45 są idealne. Felgi od Opla z większym ET należałoby przymierzyć , bo mogą zawadzać o zaciski.
Felipe987 - Sob Wrz 20, 2014 12:21

Ja mam 7j et 35 na oponie 195 i nic nie wystaje, felgi są równiutko z nadkolami. Jedyne co to opona obciera o rant tylnego błotnika przy większym obciążeniu
maniek1987 - Wto Wrz 23, 2014 19:23

no dokładnie opisałem felgi od opla astry f, bo takie też koła znalazłem na allegro.. to czyli będą pasowały czy nie? bo nie mam możliwości przymierzyć ich ;(
Lysack - Wto Wrz 23, 2014 20:00

Będą :) Obecnie na astrze f mam koła, które wcześniej miałem w Roverze :) W drugą stronę też dało się przekładać.