Zobacz temat - [R75] Pomoc w diagnozę, układ chłodzenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pomoc w diagnozę, układ chłodzenia

wschodni - Sob Wrz 27, 2014 11:30
Temat postu: [R75] Pomoc w diagnozę, układ chłodzenia
Witam.
Wczoraj po przejechaniu krótkiego odcinka ok. 2 km załączył mi się wentylator.
Po sprawdzeniu na komputerze wyskoczyło mi, że jest 110 stopni.
Zostawiłem go, żeby wystygł. Dzisiaj poszedłem do niego zajrzeć, czy może nie brakuje
płynu w zbiorniku. Ubytek niewielki ok 100ml. Odpaliłem i w ciągu 3 minut na zegarami temperatura doszła do 70 stopni, z nawiewu lekko ciepłe powietrze za to chłodnica zimna.
Co dziwne po dodaniu gazu i podtrzymania go chwilę na 3000 obrotów, temperatura spadła do 65 i juz się tak trzymała.
Cóż to może być? Dodam, że od jakiegoś czasu borykam się ze znikającym płynem. Nie są to wielkie ilości ake jednak gdzieś ucieka.

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Wrz 27, 2014 12:30 ]
Dobra zdaje, mi się, że to termostat. Czy ktoś wie gdzie on się mieści w 1.8?

SeniorA - Sob Wrz 27, 2014 12:24

wschodni napisał/a:
Czy ktoś wie gdzie on się mieści w 1.8?

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=428222#428222

wschodni - Sob Wrz 27, 2014 15:52

Dzięki Andrzeju:)
Coś tam przeczytałem, ale dalej jestem zielony. Rozumiem, że termostat jest mniej więcej tam, gdzie wąż wychodzący z grodzi wchodzi do "silnika"?
A co w takim razie mieści się pod tym metalowym króćcem z przodu silnika?
Jest tam trochę ciemnego nalotu, kleistego nie wiem skąd to może być. z resztą za nim też jest tego sporo.

SeniorA - Sob Wrz 27, 2014 18:01

wschodni napisał/a:
Rozumiem, że termostat jest mniej więcej tam, gdzie wąż wychodzący z grodzi wchodzi do "silnika"?
wąż z grodzi (od nagrzewnicy ogrzewania) wchodzi właśnie do obudowy termostatu , z tej obudowy drugi gruby idzie do dolnej części chłodnicy
wschodni napisał/a:
A co w takim razie mieści się pod tym metalowym króćcem z przodu silnika?
.ten metalowy króciec , to kolanko wylotowe płynu chłodzącego i jest przykrecony do głowicy ( na uszczelce), pod nim jest blok silnika.
wschodni napisał/a:
est tam trochę ciemnego nalotu, kleistego nie wiem skąd to może być.
pewnie to jest maź olejowa powstała z oparów oleju wydostających się przez nieszczelnosci osadzenia górnej głowiczki wałków i ich pokrywy.
wschodni - Sob Wrz 27, 2014 19:17

SeniorA napisał/a:
pewnie to jest maź olejowa powstała z oparów oleju wydostających się przez nieszczelnosci osadzenia górnej głowiczki wałków i ich pokrywy.


Do tego są jakieś uszczelki? Mam obawy, że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Póki co kupiłem termostat i jutro postaram się go wymienić. Mam instalację gazową i od jakiegoś czasu są z nią problemy, nie chce się przełączać. Do tego mimo, że jest nagrzany potrafi na jałowym wisieć jakby na ssaniu.

SeniorA - Sob Wrz 27, 2014 20:03

wschodni napisał/a:
Do tego są jakieś uszczelki?
tak, uszczelka i masa uszczelniająca np. Loctite 518
wschodni - Sob Wrz 27, 2014 21:58

Dziękuję, za odpowiedź. Jutro wymienię termostat, jeśli nie pomoże napisze:)
A uszczelkę pewnie też będzie trzeba za jakiś czas zrobić

Pozdrawiam