|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Land Rover Freelander] Cieknąca uszczelka głowicy
depesz14 - Sro Paź 08, 2014 19:59 Temat postu: [Land Rover Freelander] Cieknąca uszczelka głowicy Witam. Nazywam się Janusz i jestem nowym użytkownikiem forum jak i pojazdu jakim jest Land Rover Freelander 1.8 seria K. Mam pytanie odnośnie uszczelki pod głowica a mianowicie po całej długości od strony kolektora wydechowego wycieka mi OLEJ, nie płyn chłodniczy. Czy jest możliwe żeby stamtąd cieknął olej? Rozumie płyn chłodniczy ale niestety olej. Mam tez mokro za kolami walków rozrządu i nie wiem czy to stamtąd nie podcieka i przepływa szczelina miedzy głowicą a blokiem, dając wrażenie cieknącej uszczelki. Proszę Was, powiedzcie czy ktoś miał taka przypadlosc.
SyntaX - Sro Paź 08, 2014 22:31
Uszkodzona magistrala olejowa kolego.
Głowica do zdjęcia.
depesz14 - Czw Paź 09, 2014 06:08
Dzieki kolego za odpowiedz. Magistrala olejowa ta od dołu silnika w misie olejowej? No to nie fajnie Ciekawe w jaki sposób uszkodzona jest magistrala ze wycieka olej na łączeniu głowicy z blokiem. Myślałem ze uszczelka puszcza obok kanału ciśnieniowego według RAVE jest on po stronie rozrządu ale widocznie się myliłem. Czy jeśli pojezdrze parę tygodni to nie zaszkodzi to silnikowi? Dodam ze nie ma żadnych skutków ubocznych, silnik pracuje bardzo ładnie, nie kopci, płyn chłodniczy i olej czyściutki. Zna ktos jakiegoś ogarniętego mechanika w okolicach Oświęcimia?
SyntaX - Czw Paź 09, 2014 06:35
A to w takim razie coś innego.
Miałem na myśli górną magistralę.
Poproszę fotki gdzie to cieknie.
Może leci po prostu spod uszczelki pokrywy zaworów.
Bez zdjęć można zgadywać
dzelo23 - Czw Paź 09, 2014 07:43
A może lecieć z rozpołowienia głowicy?
SyntaX - Czw Paź 09, 2014 08:37
Jak źle poskładana to może
depesz14 - Sob Paź 11, 2014 10:49
Mam zdjęcia. Cos mi sie wydaje ze łączenie głowicy i bloku robi za rynnę oleju który wycieka z uszczelniacza walka rozrządu. Widać to dobrze na zdjęciach, zresztą nie ma opcji żeby ciekła cala długość głowicy. Autko ma udokumentowany przebieg 141kkm, zalany olej valvoline max life 10w40. Czarna pokrywa zaworów szczelna, połówki głowicy szczelne. Silnik ma zainstalowany bypass na chłodzeniu (zewnętrzny termostat) płyn chłodniczy czysty nie ubywa go, olej czysty bez majonezu. Na ostatnim zdjęciu widać ale na zywo widać to lepiej jak z konta wycieka olej.
[ Dodano: Sob Paź 11, 2014 11:49 ]
Witam ponownie. Macie możne jakieś sugestie? Zdecydowalem ze zanim oddam auto na wymianę uszczelki, wymienię uszczelniacze walków. Wczoraj odkręcałem kopułkę i tam tez lekko podcieka. Dodaje jeszcze jedno zdjęcie na którym bardziej widać olej.
zacekpl - Sob Paź 11, 2014 21:11
depesz14 napisał/a: | wymienię uszczelniacze walków |
To wymień.
MultecFSO - Sob Paź 11, 2014 23:25
Jazda z zaolejonym paskiem rozrządu to kiepski pomysł. Wymień uszczelniacze, umyj silnik i obserwuj okolice uszczelki.
depesz14 - Pią Gru 12, 2014 21:55
Dla potomnych. Sprawa sie wyjaśniła. Wymiana uszczelki byla starego typu i pościła ścieżka silikonowa kanału olejowego do tego wymiana simeringow walków rozrządu i silnik suchy. Wstawiona nowa uszczelka tez starego typu Rainza i nowe sruby i pierwsze planowanie głowicy. Ciekawe ile wytrzyma.
|
|