Zobacz temat - [MG (T)F] 120KM >> 2.3 T5 280KM
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MG (T)F] 120KM >> 2.3 T5 280KM

paliguma - Nie Paź 12, 2014 19:23
Temat postu: [MG (T)F] 120KM >> 2.3 T5 280KM
Zacząłem modyfikację mojej zabaweczki.

Seryjny silnik już sprzedałem.

Kupiłem Volvo V70 2.3 T5 250KM w serii, ponoć przeprogramowany na 280KM (to się sprawdzi z czasem) z anglikowa celem przeszczepu kpl zespołu napędowego.

W wolnych chwilach będę sobie trochę rzeźbił.

Na pewno trzeba będzie przerobić też przednie zawieszenie i hamulce na min 305mm gdyż takie będę miał teraz z tyłu.

Będzie też zmiana serwa i pompy ABS'u jeśli chodzi o układ hamulcowy.

Rozstaw kół zwiększy się o 20cm jeśli chodzi o tył.

Bagażnik zostanie usunięty.

Jako, że silnik najpierw zostanie rozebrany i oddany do przywrócenia pełnej sprawności to najprawdopodobniej rozbiorę też skrzynię i zblokuję mechanizm różnicowy.

greg-si - Nie Paź 12, 2014 19:38

No to co? Powodzenia :)
Jak zamierzasz rozwiązać problem intercoolera? Wodny?

bociannielot - Nie Paź 12, 2014 20:05

Ambitny projekt :) fajnie to będzie jeździć :)
maniu48 - Nie Paź 12, 2014 20:50

WOW. ciekawy jestem kilku rozwiązań ale poczekamy zobaczymy. POWODZENIA przy SWAPie :D
Markzo - Nie Paź 12, 2014 21:12

Będę śledził z sporym zaciekawieniem ;) ską pomysł na taki silnik? nie lepiej np 2,0t Rovera, które w miarę się miesci do tf?
paliguma - Nie Paź 12, 2014 21:29

greg-si napisał/a:
No to co? Powodzenia :)
Jak zamierzasz rozwiązać problem intercoolera? Wodny?


Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury.

Na pewno też trzeba będzie pomyśleć i większych wlotach powietrza po bokach.

[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 22:23 ]
bociannielot napisał/a:
Ambitny projekt :) fajnie to będzie jeździć :)


Po tym jak przejechałem się MG TF 160 w którym robiliśmy kpl remont silnika uznałem, że w moim egzemplarzu mam zbyt mało mocy do zabawy a skoro już robić to grubo:)

[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 22:29 ]
Markzo napisał/a:
Będę śledził z sporym zaciekawieniem ;) ską pomysł na taki silnik? nie lepiej np 2,0t Rovera, które w miarę się miesci do tf?


Silniki 5 cylindrowe mają większą sprawność od 4. No i te z volva są trwalsze.

tuners - Pon Paź 13, 2014 07:09

Ciekawy projekt :roll: łatwo raczej nie będzie więc powodzenia w realizacji i dużo samozaparcia ;)
dzelo23 - Pon Paź 13, 2014 08:24

Powodzenia. Pisz o wszystkim co się dzieje przy aucie bo im więcej opisanych takich projektów tym więcej chętnych do pójścia w takim kierunku :mrgreen:
pelson91 - Pon Paź 13, 2014 12:14

dzelo23 napisał/a:
tym więcej chętnych do pójścia w takim kierunku :mrgreen:
hmm, albo przeciwnie :lol:
greg-si - Pon Paź 13, 2014 17:26

paliguma napisał/a:
Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury.

Czyli będziesz ciągnął rury dolotowe na przód auta?
Wentylator z guzika to żaden problem. Mam tak u siebie teraz ;)

paliguma - Pon Paź 13, 2014 19:29

greg-si napisał/a:
paliguma napisał/a:
Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury.

Czyli będziesz ciągnął rury dolotowe na przód auta?
Wentylator z guzika to żaden problem. Mam tak u siebie teraz ;)


Nie. Bagażnik jest z tyłu samochodu. Będzie coś w stylu terenówek przeprawowych, tam zakładają chłodnice za siedzeniami a ja je dam w miejsce bagażnika. Co za tym idzie klapy bagażnika jako takiej nie będzie gdyż większość będzie pokrywać siatka dla większej wentylacji.

greg-si - Pon Paź 13, 2014 19:33

Teraz rozumiem. Jednak możesz mieć problem z przegrzewaniem no ale póki tym nie ruszysz to się nie dowiesz ;) Zawsze jest możliwość zostawić OEM chłodnicę jako dodatkową. Nawet sugerowałbym tak zrobić bo waga z tyłu będzie bardzo duża.
paliguma - Pon Paź 13, 2014 19:40

dzelo23 napisał/a:
Powodzenia. Pisz o wszystkim co się dzieje przy aucie bo im więcej opisanych takich projektów tym więcej chętnych do pójścia w takim kierunku :mrgreen:


W miarę możliwości będę pisał co wyrzeźbiłem:)

Będę chciał zrobić jeszcze zawór klapowy w układzie wydechowym, aby do jazdy po mieście szło przez tłumik a przy wypadzie na tor pełny przelot. Jak silnik siedział jeszcze w volvie to ładnie sadził płomieniami gdy układ wydechowy kończył się na łączniku elastycznym.

Chwilowo mogę nie zamieszczać nowych informacji, bo chcę poskładać motocykl, silnik mam jeszcze w kawałkach. Zresztą silnik z volva też idzie najpierw na rozłożenie.

[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 20:40 ]
greg-si napisał/a:
Teraz rozumiem. Jednak możesz mieć problem z przegrzewaniem no ale póki tym nie ruszysz to się nie dowiesz ;) Zawsze jest możliwość zostawić OEM chłodnicę jako dodatkową. Nawet sugerowałbym tak zrobić bo waga z tyłu będzie bardzo duża.


Wszystko wyjdzie w trakcie tworzenia i testów. Przód pewnie będzie trochę dociążony, gdyż seryjne zawieszenie wylatuje. Maglownica najprawdopodobniej wpadnie hydrauliczna.

Markzo - Pon Paź 13, 2014 22:09

Ale jak chcesz nim śmigać "po miescie" z zaspawanym dyfrem? :D ciągle będzie smolił kapora :D możesz się wzorować na MR2 z turbo, podobny układ jest zasotoswany jeśli chodzi o chłodzenie i IC.
paliguma - Wto Lis 18, 2014 00:01

Markzo napisał/a:
Ale jak chcesz nim śmigać "po miescie" z zaspawanym dyfrem? :D ciągle będzie smolił kapora :D możesz się wzorować na MR2 z turbo, podobny układ jest zasotoswany jeśli chodzi o chłodzenie i IC.


To nie jest mój jedyny samochód więc przypalanie kapcia na mieście mi nie przeszkadza, a chciałem sobie zrobić coś do sporadycznej zabawy w drifty. Zasadniczo chciałem go sprzedać i kupić anglika RX8 i wsadzić motor z BMW 4.4 i wtedy bez rejestrowania tylko na tor, ale tak mi się zrobiło szkoda MG'ka, że uznałem iż zrobię z niego potwora :)

A to która wersja MR2 wychodziła seryjnie z turbo? Z ciekawości bym podpatrzył co tam wymyślili.

[ Dodano: Nie Lis 16, 2014 19:56 ]
Ostatnio nie miałem czasu zająć się MGkiem z nawału zajęć. Wczoraj sobie chwilę podłubałem. Wyleciał zbiornik paliwa ze względu, że zabieram się za wycinanie bagażnika. A tak przy okazji czy ktoś wymieniał zbiornik paliwa w swoim eFie? Bo ja się sporo napociłem aby go wydostać w wnęki, miałem wrażenie że jest on wkładany przed zgrzaniem ramek które utrudniają jego wyjęcie.

[ Dodano: Wto Lis 18, 2014 00:01 ]
Pożegnanie z bagażnikiem.

greg-si - Wto Lis 18, 2014 20:09

Rób i pisz, ja oglądam i trzymam kciuki :)
A bagażnik jest zbędny :P

skorpion - Wto Lis 18, 2014 20:17

a bedziesz robił tak jak w hondzie ze cztery koła skretne?
paliguma - Wto Lis 18, 2014 22:37

greg-si napisał/a:
Rób i pisz, ja oglądam i trzymam kciuki :)
A bagażnik jest zbędny :P


Po każdym większym dłubaniu będę wrzucał zdjęcia.
Teraz tą zabawką nawet na weekend się nie spakuję:) A może by go pod hak przystosować albo bagażnik dachowy zrobić hehe :)

[ Dodano: Wto Lis 18, 2014 22:37 ]
skorpion napisał/a:
a bedziesz robił tak jak w hondzie ze cztery koła skretne?


Już bez przeginania, to nie wszędołaz :)

dzelo23 - Wto Lis 18, 2014 22:51

Ja też śledzę postępy :ok:
BigBoyPL - Czw Lis 20, 2014 20:05

Najbardziej ciekaw jestem kwestii przełożenia napędu. Zostawisz piasty z MG czy całość powędruje z Volvo ?
paliguma - Sob Sty 10, 2015 23:31

BigBoyPL napisał/a:
Najbardziej ciekaw jestem kwestii przełożenia napędu. Zostawisz piasty z MG czy całość powędruje z Volvo ?


Cały zespół napędowy wlatuje z volva skrzynia, zawieszenie, h-ce i serwo gdyż te z MG są bardzo słabe. Nie ma co się oszukiwać zawieszenie i h-ce z MG w porównaniu do tych co siedzi w volvo to zabawki.

[ Dodano: Sob Gru 27, 2014 23:42 ]
Wziąłem się za odseparowanie wiązki elektrycznej, która mi się przyda.
W trakcie rozważania różnych kwestii podejrzewam, że zbiornik paliwa znajdzie się z przodu, a dzięki temu będzie chociaż trochę miejsca na jako taki schowek aby chociaż trochę był funkcjonalny.

Zastanawia mnie jedna kwestia. Jakie procedury mają w tamtejszej Milicjii Samochód jest z 2001 roku a wszystkie poduszki są produkcji 2011. Jest też wlepka na słupku o tym z którego są roku. Natomiast nadwozie niema żadnych śladów po kolizji pomijając wgniotkę na tylnym poszyciu.

[ Dodano: Nie Sty 04, 2015 20:49 ]
Trochę spawania i cięcia. Następny krok to dopasowanie podłużnic do MG.

Padł też taki pomysł aby z połowy wydmuszki z volva zrobić przyczepkę :)

[ Dodano: Sob Sty 10, 2015 23:31 ]
Rzeźbienia ciąg dalszy. Widać rozstaw kół tylnych jaki będzie docelowo.

greg-si - Nie Sty 11, 2015 08:30

Sporo szerzej. Przód też będziesz zwiększał?
paliguma - Nie Sty 11, 2015 22:47

greg-si napisał/a:
Sporo szerzej. Przód też będziesz zwiększał?


Tak, przód też trzeba poszerzyć. Padnie najprawdopodobniej na sanki, zwrotnice i hamulce z RX8. Wahacze najprawdopodobniej custom. Magiel hydrauliczny z Alfy 156.

Ściana pomiędzy silnikiem a zbiornikiem paliwa też już wyleciała. Kwestia zbiornika paliwa rozstrzygnie się niebawem.

Coraz bardziej jestem ciekaw jak to będzie jeździć, gdyż chciałbym przekroczyć bądź zrównać się z wynikiem 300KM.

tuners - Pon Sty 12, 2015 06:19

Co do poduszek są 2 możliwości

1. Jest to data "ważności" caly osprzęt srs ma ważność 10 lat i ze względów bezpieczeństwa powinien byc wymieniony na nowy po upływiie tego czasu

2.Ktoś był na tyle pedantyczny i miał dojścia że przestrzegał instrukcji i wymienił poduchy w terminie

sprawdz date napinaczy w pasach i samych pasow

bociannielot - Pon Sty 12, 2015 11:01

tuners napisał/a:
1. Jest to data "ważności" cały osprzęt srs ma ważność 10 lat i ze względów bezpieczeństwa powinien byc wymieniony na nowy po upływie tego czasu

kurde kiedys czytałem że 12, a może zależy to od producenta/daty produkcji samochodu (może normy się zmieniły) ??

paliguma - Pon Sty 12, 2015 20:43

tuners napisał/a:
Co do poduszek są 2 możliwości

1. Jest to data "ważności" caly osprzęt srs ma ważność 10 lat i ze względów bezpieczeństwa powinien byc wymieniony na nowy po upływiie tego czasu

2.Ktoś był na tyle pedantyczny i miał dojścia że przestrzegał instrukcji i wymienił poduchy w terminie

sprawdz date napinaczy w pasach i samych pasow


Na napinaczach są daty 2011 bodajże lipiec tak jak i pozostałe. Na pasy muszę zerknąć. Jest to auto z policji z Essex więc faktycznie mogli je wymieniać wg zaleceń.

tuners - Pon Sty 12, 2015 22:32

w Anglii jeszcze takie rzeczy były dostępne jako nowe pewnie
paliguma - Nie Lut 22, 2015 00:20

Dzisiejsze zakupki z Rexa, z tym, że co do wydechu muszę się jeszcze zastanowić czy nie dać przelotowego podwójnego mugena na środku albo jakiejś elipsy to nocą było by widać strzały. Z tym, że kwestia jest taka, że od kolektora wydechowego do "tłumika" będzie ok 50 cm a nie chciałbym aby mnie było słychać z 10 km :)

[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 19:54 ]
Powoli główką na świat. Jeśli mi czas pozwoli to za ok 1,5 tyg silnik powinien siedzieć w komorze abym wiedział gdzie montować m.in. chłodnice i wydech.

[ Dodano: Nie Lut 22, 2015 00:20 ]
Miałem trochę przestoju ale dziś parowozik trafił na właściwe mu miejsce :)

Markzo - Nie Lut 22, 2015 08:47

ładnie to bedzie szerokie z tyłu hehe ;D
paliguma - Nie Lut 22, 2015 12:09

Markzo napisał/a:
ładnie to bedzie szerokie z tyłu hehe ;D


Z przodu też chcę trochę poszerzyć aby to jakoś wyglądało sensownie :)

longer86 - Nie Lut 22, 2015 22:28

zrobi się niezły gokart ;)
paliguma - Nie Mar 08, 2015 23:55

Sobotnie dłubanie.

Pozbycie się volvoskiej maglownicy i zrobienie sztywnego mocowania drążków kierowniczych oraz wspornika poduszki silnika tył.

Przycięcie klapy bagażnika.

Wstępne zamocowanie chłodnicy i intercoolera.

Zderzak tylny w miejscu tablicy rejestracyjnej będzie wycięty.

pelson91 - Pon Mar 09, 2015 06:35

Chciałbym mieć telewizor wielkości tego IC :rotfl:
paliguma - Sro Mar 18, 2015 22:42

Zmiana lokalizacji? Niebawem okaże się czy będę miał gdzie dłubać przy projekcie, bo w przydomowym garażu nie mam warunków. Gdyby ktoś był zainteresowany to mógłbym ewentualnie rozważyć sprzedaż, choć chciałbym skończyć to co zacząłem :)

[ Dodano: Sro Mar 18, 2015 22:42 ]
MG wybrało się dziś na rundę przez miasto, zaparkowało w ciepłym garażu.
Kompletowanie narzędzi i pewnie będę dłubał dalej.

Trochę wzbudzałem zainteresowanie ciągnąc go za sobą.