|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [MG (T)F] 120KM >> 2.3 T5 280KM
paliguma - Nie Paź 12, 2014 19:23 Temat postu: [MG (T)F] 120KM >> 2.3 T5 280KM Zacząłem modyfikację mojej zabaweczki.
Seryjny silnik już sprzedałem.
Kupiłem Volvo V70 2.3 T5 250KM w serii, ponoć przeprogramowany na 280KM (to się sprawdzi z czasem) z anglikowa celem przeszczepu kpl zespołu napędowego.
W wolnych chwilach będę sobie trochę rzeźbił.
Na pewno trzeba będzie przerobić też przednie zawieszenie i hamulce na min 305mm gdyż takie będę miał teraz z tyłu.
Będzie też zmiana serwa i pompy ABS'u jeśli chodzi o układ hamulcowy.
Rozstaw kół zwiększy się o 20cm jeśli chodzi o tył.
Bagażnik zostanie usunięty.
Jako, że silnik najpierw zostanie rozebrany i oddany do przywrócenia pełnej sprawności to najprawdopodobniej rozbiorę też skrzynię i zblokuję mechanizm różnicowy.
greg-si - Nie Paź 12, 2014 19:38
No to co? Powodzenia
Jak zamierzasz rozwiązać problem intercoolera? Wodny?
bociannielot - Nie Paź 12, 2014 20:05
Ambitny projekt fajnie to będzie jeździć
maniu48 - Nie Paź 12, 2014 20:50
WOW. ciekawy jestem kilku rozwiązań ale poczekamy zobaczymy. POWODZENIA przy SWAPie
Markzo - Nie Paź 12, 2014 21:12
Będę śledził z sporym zaciekawieniem ską pomysł na taki silnik? nie lepiej np 2,0t Rovera, które w miarę się miesci do tf?
paliguma - Nie Paź 12, 2014 21:29
greg-si napisał/a: | No to co? Powodzenia
Jak zamierzasz rozwiązać problem intercoolera? Wodny? |
Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury.
Na pewno też trzeba będzie pomyśleć i większych wlotach powietrza po bokach.
[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 22:23 ]
bociannielot napisał/a: | Ambitny projekt fajnie to będzie jeździć |
Po tym jak przejechałem się MG TF 160 w którym robiliśmy kpl remont silnika uznałem, że w moim egzemplarzu mam zbyt mało mocy do zabawy a skoro już robić to grubo:)
[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 22:29 ]
Markzo napisał/a: | Będę śledził z sporym zaciekawieniem ską pomysł na taki silnik? nie lepiej np 2,0t Rovera, które w miarę się miesci do tf? |
Silniki 5 cylindrowe mają większą sprawność od 4. No i te z volva są trwalsze.
tuners - Pon Paź 13, 2014 07:09
Ciekawy projekt łatwo raczej nie będzie więc powodzenia w realizacji i dużo samozaparcia
dzelo23 - Pon Paź 13, 2014 08:24
Powodzenia. Pisz o wszystkim co się dzieje przy aucie bo im więcej opisanych takich projektów tym więcej chętnych do pójścia w takim kierunku
pelson91 - Pon Paź 13, 2014 12:14
dzelo23 napisał/a: | tym więcej chętnych do pójścia w takim kierunku | hmm, albo przeciwnie
greg-si - Pon Paź 13, 2014 17:26
paliguma napisał/a: | Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury. |
Czyli będziesz ciągnął rury dolotowe na przód auta?
Wentylator z guzika to żaden problem. Mam tak u siebie teraz
paliguma - Pon Paź 13, 2014 19:29
greg-si napisał/a: | paliguma napisał/a: | Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury. |
Czyli będziesz ciągnął rury dolotowe na przód auta?
Wentylator z guzika to żaden problem. Mam tak u siebie teraz |
Nie. Bagażnik jest z tyłu samochodu. Będzie coś w stylu terenówek przeprawowych, tam zakładają chłodnice za siedzeniami a ja je dam w miejsce bagażnika. Co za tym idzie klapy bagażnika jako takiej nie będzie gdyż większość będzie pokrywać siatka dla większej wentylacji.
greg-si - Pon Paź 13, 2014 19:33
Teraz rozumiem. Jednak możesz mieć problem z przegrzewaniem no ale póki tym nie ruszysz to się nie dowiesz Zawsze jest możliwość zostawić OEM chłodnicę jako dodatkową. Nawet sugerowałbym tak zrobić bo waga z tyłu będzie bardzo duża.
paliguma - Pon Paź 13, 2014 19:40
dzelo23 napisał/a: | Powodzenia. Pisz o wszystkim co się dzieje przy aucie bo im więcej opisanych takich projektów tym więcej chętnych do pójścia w takim kierunku |
W miarę możliwości będę pisał co wyrzeźbiłem:)
Będę chciał zrobić jeszcze zawór klapowy w układzie wydechowym, aby do jazdy po mieście szło przez tłumik a przy wypadzie na tor pełny przelot. Jak silnik siedział jeszcze w volvie to ładnie sadził płomieniami gdy układ wydechowy kończył się na łączniku elastycznym.
Chwilowo mogę nie zamieszczać nowych informacji, bo chcę poskładać motocykl, silnik mam jeszcze w kawałkach. Zresztą silnik z volva też idzie najpierw na rozłożenie.
[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 20:40 ]
greg-si napisał/a: | Teraz rozumiem. Jednak możesz mieć problem z przegrzewaniem no ale póki tym nie ruszysz to się nie dowiesz Zawsze jest możliwość zostawić OEM chłodnicę jako dodatkową. Nawet sugerowałbym tak zrobić bo waga z tyłu będzie bardzo duża. |
Wszystko wyjdzie w trakcie tworzenia i testów. Przód pewnie będzie trochę dociążony, gdyż seryjne zawieszenie wylatuje. Maglownica najprawdopodobniej wpadnie hydrauliczna.
Markzo - Pon Paź 13, 2014 22:09
Ale jak chcesz nim śmigać "po miescie" z zaspawanym dyfrem? ciągle będzie smolił kapora możesz się wzorować na MR2 z turbo, podobny układ jest zasotoswany jeśli chodzi o chłodzenie i IC.
paliguma - Wto Lis 18, 2014 00:01
Markzo napisał/a: | Ale jak chcesz nim śmigać "po miescie" z zaspawanym dyfrem? ciągle będzie smolił kapora możesz się wzorować na MR2 z turbo, podobny układ jest zasotoswany jeśli chodzi o chłodzenie i IC. |
To nie jest mój jedyny samochód więc przypalanie kapcia na mieście mi nie przeszkadza, a chciałem sobie zrobić coś do sporadycznej zabawy w drifty. Zasadniczo chciałem go sprzedać i kupić anglika RX8 i wsadzić motor z BMW 4.4 i wtedy bez rejestrowania tylko na tor, ale tak mi się zrobiło szkoda MG'ka, że uznałem iż zrobię z niego potwora
A to która wersja MR2 wychodziła seryjnie z turbo? Z ciekawości bym podpatrzył co tam wymyślili.
[ Dodano: Nie Lis 16, 2014 19:56 ]
Ostatnio nie miałem czasu zająć się MGkiem z nawału zajęć. Wczoraj sobie chwilę podłubałem. Wyleciał zbiornik paliwa ze względu, że zabieram się za wycinanie bagażnika. A tak przy okazji czy ktoś wymieniał zbiornik paliwa w swoim eFie? Bo ja się sporo napociłem aby go wydostać w wnęki, miałem wrażenie że jest on wkładany przed zgrzaniem ramek które utrudniają jego wyjęcie.
[ Dodano: Wto Lis 18, 2014 00:01 ]
Pożegnanie z bagażnikiem.
greg-si - Wto Lis 18, 2014 20:09
Rób i pisz, ja oglądam i trzymam kciuki
A bagażnik jest zbędny
skorpion - Wto Lis 18, 2014 20:17
a bedziesz robił tak jak w hondzie ze cztery koła skretne?
paliguma - Wto Lis 18, 2014 22:37
greg-si napisał/a: | Rób i pisz, ja oglądam i trzymam kciuki
A bagażnik jest zbędny |
Po każdym większym dłubaniu będę wrzucał zdjęcia.
Teraz tą zabawką nawet na weekend się nie spakuję:) A może by go pod hak przystosować albo bagażnik dachowy zrobić hehe
[ Dodano: Wto Lis 18, 2014 22:37 ]
skorpion napisał/a: | a bedziesz robił tak jak w hondzie ze cztery koła skretne? |
Już bez przeginania, to nie wszędołaz
dzelo23 - Wto Lis 18, 2014 22:51
Ja też śledzę postępy
BigBoyPL - Czw Lis 20, 2014 20:05
Najbardziej ciekaw jestem kwestii przełożenia napędu. Zostawisz piasty z MG czy całość powędruje z Volvo ?
paliguma - Sob Sty 10, 2015 23:31
BigBoyPL napisał/a: | Najbardziej ciekaw jestem kwestii przełożenia napędu. Zostawisz piasty z MG czy całość powędruje z Volvo ? |
Cały zespół napędowy wlatuje z volva skrzynia, zawieszenie, h-ce i serwo gdyż te z MG są bardzo słabe. Nie ma co się oszukiwać zawieszenie i h-ce z MG w porównaniu do tych co siedzi w volvo to zabawki.
[ Dodano: Sob Gru 27, 2014 23:42 ]
Wziąłem się za odseparowanie wiązki elektrycznej, która mi się przyda.
W trakcie rozważania różnych kwestii podejrzewam, że zbiornik paliwa znajdzie się z przodu, a dzięki temu będzie chociaż trochę miejsca na jako taki schowek aby chociaż trochę był funkcjonalny.
Zastanawia mnie jedna kwestia. Jakie procedury mają w tamtejszej Milicjii Samochód jest z 2001 roku a wszystkie poduszki są produkcji 2011. Jest też wlepka na słupku o tym z którego są roku. Natomiast nadwozie niema żadnych śladów po kolizji pomijając wgniotkę na tylnym poszyciu.
[ Dodano: Nie Sty 04, 2015 20:49 ]
Trochę spawania i cięcia. Następny krok to dopasowanie podłużnic do MG.
Padł też taki pomysł aby z połowy wydmuszki z volva zrobić przyczepkę
[ Dodano: Sob Sty 10, 2015 23:31 ]
Rzeźbienia ciąg dalszy. Widać rozstaw kół tylnych jaki będzie docelowo.
greg-si - Nie Sty 11, 2015 08:30
Sporo szerzej. Przód też będziesz zwiększał?
paliguma - Nie Sty 11, 2015 22:47
greg-si napisał/a: | Sporo szerzej. Przód też będziesz zwiększał? |
Tak, przód też trzeba poszerzyć. Padnie najprawdopodobniej na sanki, zwrotnice i hamulce z RX8. Wahacze najprawdopodobniej custom. Magiel hydrauliczny z Alfy 156.
Ściana pomiędzy silnikiem a zbiornikiem paliwa też już wyleciała. Kwestia zbiornika paliwa rozstrzygnie się niebawem.
Coraz bardziej jestem ciekaw jak to będzie jeździć, gdyż chciałbym przekroczyć bądź zrównać się z wynikiem 300KM.
tuners - Pon Sty 12, 2015 06:19
Co do poduszek są 2 możliwości
1. Jest to data "ważności" caly osprzęt srs ma ważność 10 lat i ze względów bezpieczeństwa powinien byc wymieniony na nowy po upływiie tego czasu
2.Ktoś był na tyle pedantyczny i miał dojścia że przestrzegał instrukcji i wymienił poduchy w terminie
sprawdz date napinaczy w pasach i samych pasow
bociannielot - Pon Sty 12, 2015 11:01
tuners napisał/a: | 1. Jest to data "ważności" cały osprzęt srs ma ważność 10 lat i ze względów bezpieczeństwa powinien byc wymieniony na nowy po upływie tego czasu |
kurde kiedys czytałem że 12, a może zależy to od producenta/daty produkcji samochodu (może normy się zmieniły)
paliguma - Pon Sty 12, 2015 20:43
tuners napisał/a: | Co do poduszek są 2 możliwości
1. Jest to data "ważności" caly osprzęt srs ma ważność 10 lat i ze względów bezpieczeństwa powinien byc wymieniony na nowy po upływiie tego czasu
2.Ktoś był na tyle pedantyczny i miał dojścia że przestrzegał instrukcji i wymienił poduchy w terminie
sprawdz date napinaczy w pasach i samych pasow |
Na napinaczach są daty 2011 bodajże lipiec tak jak i pozostałe. Na pasy muszę zerknąć. Jest to auto z policji z Essex więc faktycznie mogli je wymieniać wg zaleceń.
tuners - Pon Sty 12, 2015 22:32
w Anglii jeszcze takie rzeczy były dostępne jako nowe pewnie
paliguma - Nie Lut 22, 2015 00:20
Dzisiejsze zakupki z Rexa, z tym, że co do wydechu muszę się jeszcze zastanowić czy nie dać przelotowego podwójnego mugena na środku albo jakiejś elipsy to nocą było by widać strzały. Z tym, że kwestia jest taka, że od kolektora wydechowego do "tłumika" będzie ok 50 cm a nie chciałbym aby mnie było słychać z 10 km
[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 19:54 ]
Powoli główką na świat. Jeśli mi czas pozwoli to za ok 1,5 tyg silnik powinien siedzieć w komorze abym wiedział gdzie montować m.in. chłodnice i wydech.
[ Dodano: Nie Lut 22, 2015 00:20 ]
Miałem trochę przestoju ale dziś parowozik trafił na właściwe mu miejsce
Markzo - Nie Lut 22, 2015 08:47
ładnie to bedzie szerokie z tyłu hehe
paliguma - Nie Lut 22, 2015 12:09
Markzo napisał/a: | ładnie to bedzie szerokie z tyłu hehe |
Z przodu też chcę trochę poszerzyć aby to jakoś wyglądało sensownie
longer86 - Nie Lut 22, 2015 22:28
zrobi się niezły gokart
paliguma - Nie Mar 08, 2015 23:55
Sobotnie dłubanie.
Pozbycie się volvoskiej maglownicy i zrobienie sztywnego mocowania drążków kierowniczych oraz wspornika poduszki silnika tył.
Przycięcie klapy bagażnika.
Wstępne zamocowanie chłodnicy i intercoolera.
Zderzak tylny w miejscu tablicy rejestracyjnej będzie wycięty.
pelson91 - Pon Mar 09, 2015 06:35
Chciałbym mieć telewizor wielkości tego IC
paliguma - Sro Mar 18, 2015 22:42
Zmiana lokalizacji? Niebawem okaże się czy będę miał gdzie dłubać przy projekcie, bo w przydomowym garażu nie mam warunków. Gdyby ktoś był zainteresowany to mógłbym ewentualnie rozważyć sprzedaż, choć chciałbym skończyć to co zacząłem
[ Dodano: Sro Mar 18, 2015 22:42 ]
MG wybrało się dziś na rundę przez miasto, zaparkowało w ciepłym garażu.
Kompletowanie narzędzi i pewnie będę dłubał dalej.
Trochę wzbudzałem zainteresowanie ciągnąc go za sobą.
|
|