|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pasek DAYCO 5PK2030
janio - Pon Paź 13, 2014 08:05 Temat postu: [R75] Pasek DAYCO 5PK2030 Mam taki oto problem i pytanie zarazem do kolegów. Wyprowadziłem wczoraj roverka z garażu aby sprawdzić stan i wygląd oleju w silniku no i widzę, że pasek 5PK 2030 opasujący między innymi koło alternatora ma wzdłużne pęknięcie idealnie przez środek na odcinku jakieś od 10 do 15 cm. Roverek jeździ normalnie, już dziś z rana byłem nim u dwóch mechaników no i jeden mówi żeby zaraz wymieniać a drugi co by nie panikować bo tak można jeszcze długo jeździć zanim się urwie. Na wszelki wypadek poradził mi kupić nowy i wozić w bagażniku tak na wszelki wypadek. Co koledzy radzicie i czy sam dam radę go wymienić, jak się do niego zabrać po kolei?
SeniorA - Pon Paź 13, 2014 19:38
janio napisał/a: | jeden mówi żeby zaraz wymieniać | miał rację , wymień jak najszybciej.Zerwanie tego paska w czasie jazdy powoduje zagrożenie (brak wspomagania, ładowania ) i możliwosć uszkodzenia elementów auta. Wymiana na drodze nie należy do przyjemności ,(jak ściagnać dolną osłonę silnika ?), zerwany pasek to koniec jazdy i laweta ( automat ), oceń sam na tym przykładzie : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80536
janio - Wto Paź 14, 2014 09:24
Dzięki SeniorA za pomoc. Z tego widzę, że sam raczej nie dam rady. Nie mam kanału ani klucza dynamometrycznego, udam się do tego speca co chciał wymieniać ten pasek.
[ Dodano: Wto Paź 14, 2014 10:24 ]
Przypomniało mi się jeszcze, czy do wymiany tego paska trzeba zdejmować prawe przednie koło?
phuss - Wto Paź 14, 2014 09:54
Do wymiany paska wieloklinowego nie potrzebny jest kanał, ani ściąganie dolnej osłony, ani ściąganie koła. Wszystko idzie zrobić od góry i to samemu, ciasno ale jest to możliwe
|
|