Zobacz temat - [R75] Czy to padnięta dwumasa ? Objawy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czy to padnięta dwumasa ? Objawy

Qbs - Nie Paź 26, 2014 16:54
Temat postu: [R75] Czy to padnięta dwumasa ? Objawy
Witam wszystkich, jakieś 2 tygodnie temu zaczęły się u mnie problemy z wrzucaniem biegów, myślę sobie "znów te je@$ne sprzęgło" ale dodatkowo pojawiły się inne niepokojące objawy...poszperałem po forum i obawiam się że może to być sprzęgło + dwumasa do wymiany. Objawy są następujące:
- problem z wrzucaniem 1 i wstecznego
- przy odpalaniu auta i szczególnie przy gaszeniu, autem dość mocno szarpie
- podczas jazdy, jeśli położy się nogę na pedale sprzęgła i lekko dociśnie czuć drgania-wibracje (nie wiem czy to normalne)

Czy to może być dwumasa?

I jeszcze jedna sprawa, nie wiem czy to też jest związane ze sprzęgłem ale jakiś czas temu podczas obfitych ulew wracając z pracy musiałem przeprawić się przez kilka nieźle zalanych obszarów nawet wypłukało mi tablice rejestracyjna z przodu (spoko znalazła się ). Od tego czasu auto dziwnie "świszczy", dźwięk przypomina odrzutowiec F-16 kołujący na pasie startowym ;-) . Dodam że hałas dochodzi od strony pasażera.

Jakieś pomysły ?

haszczyc - Nie Paź 26, 2014 21:24

Qbs napisał/a:
- przy odpalaniu auta i szczególnie przy gaszeniu, autem dość mocno szarpie
- podczas jazdy, jeśli położy się nogę na pedale sprzęgła i lekko dociśnie czuć drgania-wibracje (nie wiem czy to normalne)

mam tak nawet po wymianie kompletu sprzęgła i dwumasy :) więc tym bym się nie martwił

Dawidovs - Pon Paź 27, 2014 08:13

Jeśli wam szarpie przy odpalaniu i gaszeniu to pewnie wina ósemki pod silnikiem.
Qbs, jak położę nogę delikatnie na pedale sprzęgła to on zawsze lekko wibruje. No chyba że bije jak ABS to wtedy jest problem :mrgreen:
Próbowałeś odpowietrzyć sprzęgło? Jaką masz pompkę? Jeśli się zapowietrza to może to wina plastikowej pompki..

Qbs - Pon Paź 27, 2014 21:18

Trochę mnie uspokoiliście :) . Jeśli chodzi o pompkę sprzęgła to od roku jeżdżę na zamienniku firmy TAZU i powiem szczerze że działa/ła bez zarzutu i poleciłbym ją zamiast np regeneracji, oryginalna regenerowałem chyba z 3 razy. Teraz sprzęgło ma dość dziwne objawy bo raz pedał sprzęgła zachowuje się jakby faktycznie ubył płynu i opór czuć dopiero gdzieś w połowie i jest problem z wrzuceniem biegu, a innym razem działa całkiem sprawnie.

Co do tych drgań pedału to są to raczej delikatne wibracje, na pewno nie bije jak ABS ;)

Wcześniej na forum czytałem że ktoś w celu sprawdzenia dwumasy proponował odpalić auto i ruszać z 2 biegu, nie wiem jaki efekt takiego testu diagnozuje czy dwumasa jest padnięta czy nie. U mnie auto rusza z 2 no ale z racji tego że ten bieg nie został do tego stworzony to trochę nim szarpie :P więc nie wiem jak się do tego odnieść.

Dawidovs - Wto Paź 28, 2014 08:56

Szarpie bo może płynu jest mało w układzie wysprzęglania. Ja na tej pompce miałem ubytek płynu na łączeniu przewodu miedzianego z pompką zaraz od nowości. Problem wyeliminowany przez nawinięcie teflonu w to miejsce. Sprawdź u siebie poziom płynu, może jest mało. U mnie sączył się delikatnie, ni było tego widać ale pogarszało się wbijanie biegów
Qbs - Nie Lis 09, 2014 15:07

Mechanik zdjął skrzynię, stwierdził że tarcza jest dobra "prawie nówka" jego słowa, dwumasa też dobra (podobno). Wymienił tylko wyprzęgnik, skasował 7 stów. A efekt jest taki że biegi chodzą gorzej niż przed "naprawą", momentami w ogole nie da się wrzucić żadnego biegu dopiero jak pompuje po pedale sprzęgła to bieg wskakuje. Samo sprzęgło bierze bardzo nisko, z samego dołu!

WTF ? :-|

AdaskoC - Nie Lis 09, 2014 15:46

Qbs napisał/a:
Mechanik zdjął skrzynię, stwierdził że tarcza jest dobra "prawie nówka" jego słowa, dwumasa też dobra (podobno). Wymienił tylko wyprzęgnik, skasował 700 stów. A efekt jest taki że biegi chodzą gorzej niż przed "naprawą", momentami w ogole nie da się wrzucić żadnego biegu dopiero jak pompuje po pedale sprzęgła to bieg wskakuje. Samo sprzęgło bierze bardzo nisko, z samego dołu!

WTF ?


Źle odpowietrzony układ albo... uszkodzona pompka lub wysprzęglik wadliwy.

Pingiel - Nie Lis 09, 2014 18:24

Ta jak napisał AdaskoC nic innego nie może być. Sprawdź ilość płynu w zbiorniczku przy pompce. Uzupełnij i jeszcze raz przeprowadź procedure odpowietrzania kontrolując stan płynu. Ja dolewam do pełna, dwa upuszczenia przez odpowietrznik i dolewka żeby powietrze w układ nie weszło.
Nawiasem 700 zł za to co zrobił mechanik to musze powiedzieć żonie że mi krate piwa wisi za wymiane skrzyni biegów.

borsuk88 - Nie Lis 09, 2014 19:27

700zł za samą robotę?? to kradzież w biały dzień! w mojej "wielkiej" mieścinie jeden mechanik się podjął wyjmowania skrzyni - robił to 2 krotnie! 1 - raz bo wysprzęglik zaczął przeciekać -cena 450zł - a jak całą skrzynie po roku zdejmował bo posypała się to 400zł ! dodam ,że tylko on chciał rovera w dislu robić więc mógł sobie cenę sam narzucić bo wiedział że nikt mi tutaj go nie ruszy!no mam nadzieję że te 700zł to z wysprzęglikiem już!
A co do biegów odpowietrz według procedury- i jeśli nie będzie poprawy to albo pompka ale wysprzęglik wadliwy!ale jeśli masz zamiennik to obstawiam że źle odpowietrzony układ

Qbs - Sob Lis 15, 2014 14:07

700 zł to cena robocizny + wyprzęgnika + naprawa przewodu przy chłodnicy (faktycznie coś z niego ciekło).

Co się okazało, w pompce podobno były jakieś nieczystości mam ten zamiennik http://www.s-part.pl/485,...r-75-mg-zt.html i powiem szczerze że rok śmigała bez problemu, zastanawiam się w jaki sposób w pompce mogą powstać takie nieczystości... czy to oznacza że pompka zakończyła żywot ?

Balas87 - Sob Lis 15, 2014 15:07

ech te dwumasy :D dzisiaj wsiadam do autka wciskam sprzęgło zapalam i czuje dwa delikatne puknięcia na wduszonym pedale sprzęgła.... sobie myślę pewnie dwumasa ciekawe ile pociągnie...