Zobacz temat - [R25]Problemy elektryczne
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25]Problemy elektryczne

kkdarch - Czw Lis 06, 2014 19:21
Temat postu: [R25]Problemy elektryczne
Witam
Ostatnio zakupiłem fajną 25 i mam kilka problemów z elektryką.
1.brak zasilania świateł mijania -bezpiecznik dobry
2.brak oświetlenia bagażnika -żarówka dobra
3.Wskazówka poziomu paliwa cały czas na full
4.brak opcji trip na liczniku (podejrzewam że ktoś dłubał )
Ściągnąłem schematy z jakiejś strony: https://www.scribd.com/fu...iew_mode=scroll
ale są nie czytelne.Może ktoś ma taki schemat bardziej czytelny?
poproszę na : krawczykdario@interia.pl

[ Dodano: Czw Lis 06, 2014 19:21 ]
Proszę o poradę
znalazłem jakieś wolne kable przy prawej lampie ,wychodzą z wiązki dwie małe wiązki (jedna do regulacji reflektorów a druga do światła prawego ) zaraz za nimi wychodzi wiązka czterech kabli które wyglądają jakby były urwane ale drugiego końca nie zlokalizowałem.Na pewno nie są to kable zasilające pompki spryskiwaczy czy kierunku lub halogenu bo te są na miejscu.
Może ktoś sprawdzić gdzie one wędrują.
Mam wyjętą lampę więc zrobiłem zdjęcie.
[/scroll]

sTERYD - Czw Lis 06, 2014 19:41

ad 1-2 sprawdź wiązkę tylnej klapy i masy.
ad3-4. skoro ktoś dłubał, to raczej nic mądrego na odległość się nie poradzi.
Bardziej czytelnych schematów nie znajdziesz, bo to są normalne schematy elektryczne i nie ma w nich nic nieczytelnego. Możesz sobie pobrać RAVE i tam dodatkowo masz opis i lokalizację wtyczek.
Co do wtyczki to pewnie wystarczy posiedzieć w schematach, chyba że ktoś wie...

kkdarch - Czw Lis 06, 2014 20:52

sTERYD napisał/a:
ad 1-2 sprawsięwiązkę tylnej klapy i masy.
ad3-4. skoro ktoś dłubał, to raczej nic mądrego na odległość się nie poradzi.
Bardziej czytelnych schematów nie znajdziesz, bo to są normalne schematy elektryczne i nie ma w nich nic nieczytelnego. Możesz sobie pobrać RAVE i tam dodatkowo masz opis i lokalizację wtyczek.
Co do wtyczki to pewnie wystarczy posiedzieć w schematach, chyba że ktoś wie...

Mi chodzi o to że opisy są wyraźne(rozmywają się ) ,sam schemat ok .
Po przemyśleniach wydaje mi sie że tampowinien być przekaźnik świateł mijania .

NoPE - Czw Lis 06, 2014 21:54

Ściągaj Rave i nie będziesz miał problemu. Dojdziesz po kolorach kabli
sTERYD - Pią Lis 07, 2014 00:08

kkdarch napisał/a:
Po przemyśleniach wydaje mi sie że tampowinien być przekaźnik świateł mijania .

fabrycznie na pewno nie.

kkdarch - Pią Lis 07, 2014 00:34

No to co tam powinno być?
regazzi - Pią Lis 07, 2014 11:00

Mnie.to wygląda na wtyczkę postojowych.
kkdarch - Pią Lis 07, 2014 21:16

regazzi napisał/a:
Mnie.to wygląda na wtyczkę postojowych.

Postojowe są w lampie zasilane tą samą wtyczką co reszta oświetlenia.

[ Dodano: Pią Lis 07, 2014 21:16 ]
Problem uciętych kabli rozwiązany .Okazały się być kablami od potencjometru.Ktoś puścił oddzielny kabel pomiędzy sterownikiem a potencjometrem .
Co do schematu RAVE to co udało mi się znaleźć to tylko to:schemat
No może ktoś ma coś wyraźniejszego (tu ciężko jest rozpoznać oznaczenia literowe) lub poda link gdzie mogę pobrać coś lepszego.

sTERYD - Pią Lis 07, 2014 22:59

/wschodni akcent on/ a FAKu czytał? nie czytał, bo by wiedział... /wschodni akcent off/
kkdarch - Sob Lis 08, 2014 07:09

Czytał,czytał.
:mrgreen:

NoPE - Sob Lis 08, 2014 10:31

Ale zdaje się bez zrozumienia :P
MG ZR Manuals
nie wiem który masz rocznik ale chyba
rave-25-75-z-tf.iso będzie odpowiedni (otwierasz WinRAR'em i uruchamiasz ze zmienioną datą na np 2001)

Dodam, że na Scribd też są, tyle że płatne!

kkdarch - Pon Lis 10, 2014 17:09

Dzięki NoPE za linka .
Te schematy są wyraźne i mogę je drukować .
Pozostał mi tylko problem wskaźnika poziomu paliwa.Sam czujnik pokazuje około 53omów
Masa jest dobra.Pozostaje do sprawdzenia licznik.Nie wiem czy te 53 omy to dobra wartość..
Może ktoś coś podpowie?
Zwierałm też masę z konektorem kabla prowadzącego do licznika i niestety nic się na wskaaźniku poziomu paliwa nie zmieniało.

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 17:09 ]
Problem rozwiązany ,przyczyną złego wskazania okazał się sam wskaźnik w liczniku.Ktoś dokręcał śruby od wskaźnika paliwa i obrócił się bolczyk do którego były przylutowane druciki od cewki.
Pozostaje kupić drugi licznik.
Zamykam temat