Zobacz temat - [MG ZT-T] Sportowy filtr powietrza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT-T] Sportowy filtr powietrza

Satyavan - Czw Lis 06, 2014 09:26
Temat postu: [MG ZT-T] Sportowy filtr powietrza
Niedługo szykuje mi się przegląd, a wraz z nim chciałbym powymieniać filtry, oleje i różne duperele. Czytałem, że sportowy filtr, np. TAKI jest znacznie trwalszy od zwykłego papierowego i ma lepszą "przepustowość". Jest znacznie droższy od zwykłego, ale nie trzeba go wymieniać na nowy co roku, wystarczy wyczyścić, przedmuchać i umyć. Używał ktoś ? Chciałbym poznać wasze opinie. :wink:



zedziczek - Czw Lis 06, 2014 11:33

Ja mam w swoim K&N już trzy lata ale kupiłem zamiennik oryginalnego tzn taki sam rozmiar, różnic nie zauważyłem po za oszczędnością :) tyle że mam v6 silnik nie wiem czy odczujesz różnice przy swoim.
Satyavan - Czw Lis 06, 2014 12:05

Powiem tak, że nie oczekuje różnicy w postaci mocy, natomiast w dźwięku trochę tak no i głównym celem jest wygoda i trwałość.
HarryVip - Czw Lis 06, 2014 12:36

Satyavan napisał/a:
[...] natomiast w dźwięku trochę tak[...]

W rzędowym dieslu? Raczej nie oczekuj cudów. :mrgreen:

Satyavan - Czw Lis 06, 2014 12:40

Hehe no cudów nie, mam tylko cichą nadzieję, że będzie ciut ciut lepiej. :)
MatiNitro - Czw Lis 06, 2014 18:10

Satyavan, szpynior bodajże kupił K&N do swojego diesela. Zapytaj go o efekty. Sam planuje zakup tego filtra ze względów ekonomicznych. Pozdro
Satyavan - Czw Lis 06, 2014 18:51

Dzięki za info, zapytam na pewno. Bo nadszedł zmian już czas. :D
0L0 - Czw Lis 06, 2014 19:01

Ja mam u siebie K&Na i żadnych różnic w pracy silnika nie zauważyłem.
rafalmis1 - Czw Lis 06, 2014 19:20

ja w swojej benzynie mam wkładkę K&N i też nie odczuwam żadnych zmian, jedynie plus taki, że nie trzeba jej wymieniać
Satyavan - Czw Lis 06, 2014 19:21

No właśnie i o ten spokój ducha mi chodzi. :)
szpynior - Pią Lis 07, 2014 14:30

Satyavan, a więc tak. Miałem filtr i go sprzedałem. Hamownia pokazała iż na filtrze sportowym ubyło parę koni i kilkanaście Nm. Dodatkowo filtry K&N to są filtry mokre, które znacznie skracają żywotność przepływki. Najlepsze wyniki uzyskałem na filtronie :)

A jak już chcesz poprawić dolot - a jeśli nie chipujesz to nie ma wogóle sensu to polecam metodę ucięcia harmonijki -
http://www.rovertech.net/...hp?f=59&t=79608

Podstawą jak chcesz już coś działać to kat off, egr off, chip i boost na turbo

longer86 - Pią Lis 07, 2014 21:15

co do cięcia harmonijki to zauważyłem jeden minus, może i ciągnie więcej powietrza, ale z tym powietrzem również więcej syfu do środka, co skraca żywotność każdego filtra powietrza
szpynior - Sob Lis 08, 2014 08:28

longer86, coś za coś. A fitr akurat to nie żaden wydatek.
MatiNitro - Wto Lis 11, 2014 13:01

szpynior napisał/a:
kat off, egr off, chip i boost na turbo
dokłanie w takiej kolejności jak napisałeś?
szpynior - Sro Lis 12, 2014 11:58

MatiNitro, jakby miał stroić na hamowni to pierw boost na później chip. Lecz zakładam iż większość i tak będzie korzystać z usług Marka
janio - Sro Lis 12, 2014 12:27

szpynior, co to znaczy ten boost i chip o którym tu piszecie, to jest jakaś dodatkowa puszka czy co? Tu jeden gość w swoim roverku ma taki niebieski filtr powietrza jak na zdjęciu i narzeka ciągle że mu dużo pali, w trasie jakieś 8,2 litra ropy. Mój roverek w trasie spala zdecydowanie mniej, czy to może mieć jakiś związek? Może był przez poprzednika chipowany?
szpynior - Sro Lis 12, 2014 14:31

janio, Chip - chiptunning po OBD2,
Co do niebieskiego fitra to może mieć Pipercrossa . Co do spalania po dość mocnej mapie w granicach 9-10 miasto, 7-8 trasa .

janio - Sro Lis 12, 2014 15:00

Zaczynam wszystko rozumieć. Czy OBD Scanner DS150E to ruszy i co tam trzeba zmienić, na jakie wartości ustawić, żeby było jak fabrycznie?
szpynior - Czw Lis 13, 2014 18:30

janio, DS150 czyli Delphi nie zmieni mapy. Fejs jest narzędziem diagnostycznym .Mapy zmieniasz najczęściej i najtaniej interfejsem Galletto 1260 . Już po pierwszej modyfikacji bez nawet mechanicznych przeróbek czuć różnicę w kulturze pracy od samego dołu. Jak masz diesla to radzę zagłębić wiedzę w oprogramowanie INPA oraz BMW Scanner. Obydwa moim zdaniem w naszych R w dieslu zrobią dużo więcej niż DS 150 :)
janio - Czw Lis 13, 2014 18:57

szpynior, zacznę się w to bawić, przynajmniej spróbuję dopiero może gdzieś od lutego, teraz nie mam tyle czasu. Chciałem zapytać czy jak temu gościowi zamontuję na próbę mój sterownik od silnika, ten co jest przy filtrze kabinowym to nic się nie stanie? Mój roverek na pewno nie jest chipowany a gość ma dokładnie takiego samego tylko kolor inny. Słyszałem że od automatycznej skrzyni biegów można podmieniać sterowniki, a jak jest od silnika? Mam drugie pytanie, czy może wystarczy skopiowanie samej pamięci z tego sterownika, mam taką możliwość?
borsuk88 - Czw Lis 13, 2014 19:17

longer86 - ty masz uciętą te harmonijkę ?? i jak jest jakaś różnica??a masz tylko uciętą czy bawiłeś się w doprowadzenie powietrza rurką ze zderzaka ??
ja mam mapę od marka - szok aż się chce jeździć dislem - zaślepiony egr , kata mam! tak sobie myślałem że na wiosne bym spróbował z tą harmonijką tylko ja myślałem zrobić dolot ze zderzaka! tylko czy jest sens się w to bawić, czy jest jakaś różnica??
odnośnie filtra co myślicie o PIPERCROSS takim filtrze?? chodzi o to , żeby nie zaszkodził - przepływka - tylko żeby móc go dłużej użytkować!

longer86 - Czw Lis 13, 2014 20:40

ciężko porównać czy harmonijka coś dała bo zrobiłem wszystko za jednym zamachem wraz z wymiana filtra, uszczelnieniem kolanka przy IC wyłączeniu EGR i wgraniem softu od MaRkA, więc auto rakieta
szpynior - Czw Lis 13, 2014 21:15

longer86 napisał/a:
ciężko porównać czy harmonijka coś dała bo zrobiłem wszystko za jednym zamachem wraz z wymiana filtra, uszczelnieniem kolanka przy IC wyłączeniu EGR i wgraniem softu od MaRkA, więc auto rakieta


I to się nazywa rzeczowe podejście do tematu :)

longer86 - Pią Lis 14, 2014 09:33

mam chrapkę na MaRkA kambodża mod lub w końcu spróbować coś swojego na drugim ECU, ale najpierw remont zawiasu z przodu
janio - Pią Lis 14, 2014 09:39

Szanowni koledzy, czy z dwóch takich samych roverków ECU można przekładać z jednego do drugiego bez żadnych konsekwencji i dodatkowych ceregieli? No i czy ten interfejs Galletto 1260 jest tylko na kabel USB?
longer86 - Pią Lis 14, 2014 09:46

Ecu możesz sobie przekładać pod warunkiem że masz do tego pestkę immo z kluczyka i EWS od auta z którego wziąłeś ECU, ale to już chyba nie o filtrze powitrza
szpynior - Sob Lis 15, 2014 16:31

janio, można lecz trzeba je zsynchronizować EWS.

Galleto - tak ja używam na USB i nie wiem czy jest na r-sa - pewnie jest :)