Zobacz temat - [Rover 25 rocznik 2005] Koszty Napraw i Części
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 25 rocznik 2005] Koszty Napraw i Części

Albert - Sob Lis 08, 2014 08:57
Temat postu: [Rover 25 rocznik 2005] Koszty Napraw i Części
Witam Serdecznie,

Jeżeli podobny post już istnieję, przepraszam za dublowanie.

Muszę kupić samochód, by dojeżdżać do pracy - dalekie odległości, jednorazowo około 400 km. Nie chcę kupować auta, które będzie tylko jeździć, chcę mieć też satysfakcję i przyjemność z jazdy. Na Alfa Romeo i Volvo mnie nie stać, jedynym samochodem za rozsądne pieniądze okazał się Rover 25, piękne wykonanie i bezpieczeństwo.

Pojawia się jednak problem. Każda osoba odradza mi zakup maszyny tejże marki, kierując się "faktami" lub "uproszczeniami", że Rovery są rzadkością na naszym rynku, więc będzie i z nimi problem u mechanika. Czytałem też, że faktycznie wiele części zamiennych można pobrać z marki Honda, ale są też takie, które trzeba wymienić oryginalnie, a jest to bardzo drogie.

Zależy mi na kupnie samochodu, którego reperacje będą niewygórowane finansowo, bo na to mnie po prostu nie stać.

Jeżeli to możliwe, chciałbym prosić znawców tematu o wypisanie najczęściej psujących się części i ich koszt naprawy. Planuję kupić Rover 25 z roku 2005 o przebiegi 120 000, na wstępie do wymiany zapewne pasek rozrządu. Słyszałem, że najczęściej psuje się w nim też jakaś uszczelka, której wymiana jest także droga. Jak sytuacja wygląda z wachaczami i hamulcami?

Bardzo Dziękuję za pomoc! :)

bociannielot - Sob Lis 08, 2014 09:20

Albert napisał/a:
Rover 25, piękne wykonanie i bezpieczeństwo.
:hahaha:
stary po pierwsze - to nie ten dział, jesteś w usterkach, a raczej nic Ci się nie popsuło jeszcze skoro nie masz samochodu ;p
Po drugie, właściwy dział to chcę kupic roverka :ok: i najlepiej byś zrobił jakbyś poprosił o przeniesienie :ok:

Albert - Sob Lis 08, 2014 09:41

"1. Ten kącik służy wyłącznie do prowadzenia dyskusji na temat usterek pojawiających się w naszych ROVERkach, oraz do zamieszczania pytań i porad natury technicznej."

Właśnie ten watek mnie interesuje, nie ma znaczenia czy posiadam samochód czy nie. Zależy mi na uzyskaniu wiedzy, jakie są koszta napraw tego modelu.

bociannielot - Sob Lis 08, 2014 09:43

Albert, poswiecil bys gora 15 minut opcji szukaj i wiedzial bys bardzo duzo, szególnie o uszczelce pod głowicą :ok:
Albert - Sob Lis 08, 2014 10:17

Rozumiem, szukałem i czytałem tu co nieco, ale chciałbym uzyskać informację jak drogie to auto jest w utrzymaniu, to rzecz kluczowa, a opinie są podzielone
NoPE - Sob Lis 08, 2014 10:23

Chcesz budżetowe auto to nie pchaj się w R czy MG! Zrobisz marce krzywdę :mrgreen: a z ROR'a będą uciekać cyferki.
Fiat Panda z gazem. Corsa B z gazem, Matiz z gazem lub bz. Z naciskiem na zadbaną pandziorę.

Albert napisał/a:
wiele części zamiennych można pobrać z marki Honda

Bzdura! Od trzeciej generacji R200 zakończyła się współpraca. Chyba 95 albo 96 rok.

Albert napisał/a:
będzie i z nimi problem u mechanika.

Kolejna bzdura i wynik stereotypów.

Zawieszenie jest bardzo solidne.

bociannielot - Sob Lis 08, 2014 10:29

Jak zalozysz ze uszczelka to koszt +/- 1000zl a ktos Ci powie ze to duzo w aucie z 2000-05 to walnij go w łeb i tyle, hamulce tanie, wahacze to juz kpina jakas, ja za qh ze stabami dalem 240pln kpl. Jedynie blacharsko mozesz sie obsunąć w polifcie jak w cos walniesz albo ktos w Ciebie.

[ Dodano: Sob Lis 08, 2014 10:29 ]
NoPE napisał/a:
Bzdura! Od trzeciej generacji R200 zakończyła się współpraca. Chyba 95 albo 96 rok.
whacze są od concerto :ok: tarcze też od hondy :ok: więc nie taka bzdura :ok:
Albert - Sob Lis 08, 2014 10:47

Dzięki za opinie, Pande i inne twory są dla emerytów, nie planuje kupić MG, bo jest za drogi, ale 25 jest już na moją rękę, pytanie jak z utrzymaniem.

Interesujący mnie temat został znakomicie opisany przez użytkowników w tym poście, niestety rzecz tyczy się R75

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=22333&highlight=koszty+napraw https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=22333&highlight=koszty+napraw

Znakomicie byłoby zrobić coś podobnego z R25

Adrian - Sob Lis 08, 2014 11:05

Ale po co? Wystarczy poszperać po internecie i zobaczyć jakie są ceny części. A koszty utrzymania zależą od szczęścia przy zakupie. O najczęstszych usterkach i bolączkach dowiesz się przeglądając chociażby ten dział. Polecam też przeglądnięcie działu "Chcę kupić Roverka".
BigBoyPL - Sob Lis 08, 2014 11:09

Kolego może ja powiem inaczej.
To że ktoś wypisuje że wymienił to to i tamto nie znaczy że u ciebie też się to popsuje.
Ceny też są różne zależy gdzie kupujesz i jakich firm.
Zamiennych części jest bardzo dużo i nie są wcale drogie.
Jedynie blacharkę trzeba używaną.
Kolejna rzecz im taniej kupisz taki samochód tym jest większe prawdopodobieństwo że zacznie ci się sypać. Nie mówię że tak będzie na pewno bo wszystkiego choćbyś nie wiem jak się starał i tak nie sprawdzisz a wyjdzie to np. po miesiącu.
Wiele osób narzeka na te samochody bo chcieli by tylko lać paliwo i nic przy nich nie robić.

NoPE - Sob Lis 08, 2014 11:16

Albert napisał/a:
Pande i inne twory są dla emerytów

Z takim podejściem.... Mamy firmowe pandy, które jako jedyne z floty nie wymagają napraw, a robią dziennie duuuużo kilometrów. Lejemy i jeździmy. Na bazie obserwacji z 4-ech lat.

Albert - Sob Lis 08, 2014 11:18

Problem w tym, że nie znam się na motoryzacji wcale. Stąd pojawia się problem, szukam auta i jak na razie jedynym jaki mnie "zauroczył" jest właśnie R25. Nie wiem, które części są bardziej lub mnie awaryjnie, nie znam niuansów.

Chyba też po to istnieje te forum, aby pomagać ludziom w podobnej sytuacji.

NoPE - Sob Lis 08, 2014 11:19

bociannielot napisał/a:
whacze są od concerto tarcze też od hondy więc nie taka bzdura

Pewnie projektant użył kopiuj, wklej :)

Albert - Sob Lis 08, 2014 11:22

NoPE napisał/a:
Albert napisał/a:
Pande i inne twory są dla emerytów

Z takim podejściem.... Mamy firmowe pandy, które jako jedyne z floty nie wymagają napraw, a robią dziennie duuuużo kilometrów. Lejemy i jeździmy. Na bazie obserwacji z 4-ech lat.


Nie neguję, ale Pandą wykonam ten dystans w dłuższym czasie

Adrian - Sob Lis 08, 2014 11:33

Szukaj R25 w dieslu dla siebie. Szybko jeździ i jeśli chodzi o silnik to mało się psuje. Eksploatacja R25 nie jest droga. Uważam, że to dobre wybór na pierwsze auto. Przy trasach rzędu 400 km pokonywanych z większą prędkością (autostradową) może przeszkadzać hałas we wnętrzu samochodu.
NoPE - Sob Lis 08, 2014 11:41

Jeśli coś ci to pomoże w decyzji, to TUTAJ jest mój xls z kompletnymi wydatkami na ZR'a. Od zakupu do teraz zrobiłem ok 9300km więc bardzo łatwo wyliczyć ile kosztuje mnie przejechanie kilometra. Chyba właśnie w tym miesiącu będzie rok od zakupu.

[ Dodano: Sob Lis 08, 2014 11:41 ]
Albert napisał/a:
Nie neguję, ale Pandą wykonam ten dystans w dłuższym czasie

Mylisz się. Zbiera się lepiej niż mój 1.4. Zresztą Harry i Ciufa mogą potwierdzić jakiego mam muła 110KM :mrgreen:
Panda 160/170 ciśnie bez problemu.

Albert - Sob Lis 08, 2014 11:44

Adrian napisał/a:
Szukaj R25 w dieslu dla siebie. Szybko jeździ i jeśli chodzi o silnik to mało się psuje. Eksploatacja R25 nie jest droga. Uważam, że to dobre wybór na pierwsze auto. Przy trasach rzędu 400 km pokonywanych z większą prędkością (autostradową) może przeszkadzać hałas we wnętrzu samochodu.



Czyli benzyna odpada, z dislem nie jest problem, jadąc kilka godzin autostradą chyba się zagrzeje silnik. Disel dobra rzecz do miasta, ja muszę jeździć autostradami ?? ? A wiesz jak z silnikiem?

bociannielot - Sob Lis 08, 2014 12:57

mam 2 te diesle, do pracy mam 10km, a na zakupy jak jade to 3-4 - nic sie nie psuje w nich od takich malych przebiegow
Albert - Sob Lis 08, 2014 13:12

bociannielot napisał/a:
mam 2 te diesle, do pracy mam 10km, a na zakupy jak jade to 3-4 - nic sie nie psuje w nich od takich malych przebiegow


No właśnie, ja do roboty mam 400 km w jedną stronę :o

NoPE - Sob Lis 08, 2014 14:47

Albert napisał/a:
No właśnie, ja do roboty mam 400 km w jedną stronę

Mam nadzieję, że dobrze płatana i kalkuluje Ci się strata czasu i koszta dojazdu.

Ukor - Nie Lis 09, 2014 01:23

Albert napisał/a:

Czyli benzyna odpada, z dislem nie jest problem, jadąc kilka godzin autostradą chyba się zagrzeje silnik. Disel dobra rzecz do miasta, ja muszę jeździć autostradami ?? ? A wiesz jak z silnikiem?


Raczej odwrotnie kolego... W mieście na krótkich dystansach nie zdążysz nawet nagrzać diesla.
No a żeby przegrzać auto na autostradzie to trzeba mieć na prawdę talent :D

ps. Rovera w dieslu nie da się przegrzać :D Chyba że z CDTi, bo w 20T2N ciężko osiągnąć ponad 90*C. A w trasie to spalanie masz na prawdę symboliczne

Albert - Nie Lis 09, 2014 08:02

NoPE napisał/a:
Albert napisał/a:
No właśnie, ja do roboty mam 400 km w jedną stronę

Mam nadzieję, że dobrze płatana i kalkuluje Ci się strata czasu i koszta dojazdu.


Dzięki, jak na razie lepszej nie miałem, choć nie aż taka dobrze płatna bym mógł sobie pozwolić na wymarzone auto. Stąd też moja troska, by kupić samochód nadający się do takiej jazdy. 1 problem to znaleźć markę i model a drugi trudniejszy - nie dać się zrobić w konia podczas kupna.

maldini - Nie Lis 09, 2014 11:32
Temat postu: [MG ZR] koszty napraw.
witam,nie jestem mechanikiem, i za bardzo samemu nie umiem naprawiac aut,ale moge cos napisac na mojej skorze,na temat rover :mrgreen: ,pierwszym moim autem w zyciu byl rover 200 1,4 8v 75km. mialem go 4,5 roku.co moge napisac o kosztach napraw itd.przede wszystkim sa wydatki zwiazane z kazdym samochodem typu wymiana podstawowych elementow czesci nie wazne jaka to marka.tzn wymiana oleju,filtra oleju,filtr paliwa,powietrza, plyn chlodzacy, takze klocki hamulcowe bo sie zuzywaja, czasem tarcze sie trafia do wymiany.pozniej po jakims czasie eksploatacji napewno do wymiany beda drazki kierownicze jak i koncowki drazkow,laczniki stabilizatora a konkretnie elementy zawieszenia, rzecz normalna jak sie jezdzi po polsce i naszych dzuiurawych drogach.te rzeczy ktore wymienilem robilem w przeciagu tych 4,5lat uzywania rovera plus 1 raz uszczelka pod glowica+ mechanizm podnoszenia szyby kierowcy i mechanizm wycieraczki tylniej.sprzedalem swojego roverka 200 aby kupic mg zr 1,4 105km .jesli chcesz rovera poprostu musisz sie zafascynowac ta marka,rzadka marka w polsce i ludzie sa uprzedzeni do niej jak i mechanicy.ale jak dbasz o niego to da sie jezdzic,mnie zadne inne auto sie nie podobalo tylko rover mg ;) no chyba zbym mial kase i byloby mnie stac na kupno i utrzymanie np na nissan 370z albo mazda r8 lub cos w tym stylu

[ Dodano: Nie Lis 09, 2014 11:32 ]
jezeli chodzi o czesci nie sa az tak drogie w podobnych cenach jak inne marki, jest duzo zamiennikow.ale moim zdaniem jakbym mial dojezdzac do pracy 400km to chyba bym wybral tego diesla jak kolega wspomnial lub cos w gazie choc nie mialem ani tego ani tego.bo jakbym mial moim mg jezdzic 400km do pracy mogloby braknac chyba tej wyplaty na paliwo :mrgreen: niewiem czemu nie kupisz opla corse w dieslu lub benzynie,albo peugeot 206 diesel benzyna ,cos co malo pali,zalerzy jak na topatrzysz czy na wyglad samochodu czy na spalanie .

Albert - Nie Lis 09, 2014 12:49
Temat postu: Re: [MG ZR] koszty napraw.
maldini napisał/a:


[ Dodano: Nie Lis 09, 2014 11:32 ]
jezeli chodzi o czesci nie sa az tak drogie w podobnych cenach jak inne marki, jest duzo zamiennikow.ale moim zdaniem jakbym mial dojezdzac do pracy 400km to chyba bym wybral tego diesla jak kolega wspomnial lub cos w gazie choc nie mialem ani tego ani tego.bo jakbym mial moim mg jezdzic 400km do pracy mogloby braknac chyba tej wyplaty na paliwo :mrgreen: niewiem czemu nie kupisz opla corse w dieslu lub benzynie,albo peugeot 206 diesel benzyna ,cos co malo pali,zalerzy jak na topatrzysz czy na wyglad samochodu czy na spalanie .


Dzięki za opinię :D

Marka Rover jest jedyną, która wpadła mi w oko. Mam na myśli, te samochody, które są na moją kieszeń. Zależy mi i na spalaniu - czyli Rover w silniku 1,6 raczej mnie zawiedzie ? Ale też na komforcie i bezpieczeństwie. Peugeot 206, pomyślę. Dzięki za pomoc :D

bociannielot - Nie Lis 09, 2014 14:30

Albert napisał/a:
Peugeot 206, pomyślę. Dzięki za pomoc
wez sie nawet w to nie pakuj :lol:
Albert - Nie Lis 09, 2014 15:35

bociannielot napisał/a:
Albert napisał/a:
Peugeot 206, pomyślę. Dzięki za pomoc
wez sie nawet w to nie pakuj :lol:


A konkretnie dlaczego? :|

bociannielot - Nie Lis 09, 2014 15:54

bo części drogie w porównaniu do r a zamienniki to jednorazówki, trochu znajomych i rodzina mają ten model, R przy tym to bardzo tanie w utrzymaniu auto, dodatkowo osiagi takie sobie, awaryjne dosc silniki, wymieniac dalej?
Albert - Wto Lis 11, 2014 18:14

bociannielot napisał/a:
bo części drogie w porównaniu do r a zamienniki to jednorazówki, trochu znajomych i rodzina mają ten model, R przy tym to bardzo tanie w utrzymaniu auto, dodatkowo osiagi takie sobie, awaryjne dosc silniki, wymieniac dalej?


czYli Rovek najlepszy :grin:

[ Dodano: Wto Lis 11, 2014 18:14 ]
A jaka jest różnica między StreetWise a 25 ? Zdecydowanie StreetWise jest droższy?

Vigoslaw - Wto Lis 11, 2014 19:32

Albert,

SW, to to samo co R25, ma tylko inne plastiki i wnętrze, poza tym wyższe zawieszenie... reszta bez zmian (części te same)

Cena jest wyższa, bo jest ich mniej, a poza tym były droższe jako nowe średnio o 20%
Poza tym produkowali je 3 lata (2003-2005) w ilości około 10,5 tyś egzemplarzy


Pozdrawiam,

V.

NoPE - Wto Lis 11, 2014 21:43

Taki fajny mini SUV :P


Albert - Sro Lis 12, 2014 16:18

Czyli reasumując w kosztach napraw nie ma większej różnicy między SW a 25 z roku 2005 ? Jest to auto pół terenowe, powinny być części, które nie pasują do 25 i droższe w reperacjach, co sądzicie ? A jak sprawdza się SW na dłuższych trasach?

Dzięki Wszystkim za pomocne odp :mrgreen:

BigBoyPL - Sro Lis 12, 2014 19:08

Możesz mieć problem po wypadku ze znalezieniem części typowo do SW. To jest zderzaki, relingi, amortyzatory.
O żadnym pół terenie nie można mówić.
Pomyśl sobie tak. R25 to model bazowy. MG ZR zrobili niższy 4cm przez utwardzenie i delikatne skrócenie amorków. SW jest zrobiony w drugą stronę i wyższy powiedzmy o 3cm.
Wymiary oczywiście z głowy, przykładowe.

bociannielot - Sro Lis 12, 2014 20:43

najrozsądniejszym wyborem jest jednak 25, wiecej czesci, tanszy zakup
Albert - Czw Lis 13, 2014 14:23

BigBoyPL napisał/a:
Możesz mieć problem po wypadku ze znalezieniem części typowo do SW. To jest zderzaki, relingi, amortyzatory.


Dzięki. Widzę Twojego awatara, a jak w przypadku MG, jaka jest różnica między 25, głównie o osiągi i ceny napraw mi chodzi ? :neutral:

bociannielot - Czw Lis 13, 2014 14:33

Albert napisał/a:
głównie o osiągi i ceny napraw mi chodzi ?
osiagi sa te same oprocz wersji 160, niektorych wersji diesla, hamulce powinny byc wydajniejsze w ZR, detale wykonczenia wnetrza sie roznia, to samo z zewnatrz (wiekszy spoiler itp), zawieszenie lepsze do pokonywania zakretow (sztywniejsze)