Zobacz temat - [R623iA] Jakies opinie o tym aucie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [R623iA] Jakies opinie o tym aucie

tomii620si - Czw Lis 27, 2014 19:56
Temat postu: [R623iA] Jakies opinie o tym aucie
Witam. Szukam kolejnego R600. Znalazłem jednego 620Ti ale jakby on był spuchnięty to szukam dalej czegoś innego. Znalazłem coś takiego: http://olx.pl/oferta/rove...D5-ID7OnAj.html .

Jak myślicie ? poza rudą na ćwiartkach (jestem w stanie to sobie tanio ogarnąć) to opłaca się go brać ?

Jak sam H23 ? Bo opinii jest tyle ile właścicieli, i jak do tego w tym zestawieniu czyli "623iA" tj. z automatem ?
Jak to z przyspieszeniem ? Spalanie ? Jak to zmienia biegi tj. w miare dobrze zaprogramowana skrzynia czy nastawić sie na zmuł i 50km/h na 2 biegu ?

Mówić wszystko :)

[ Dodano: Czw Lis 27, 2014 19:56 ]
serio żadnych opinii na temat auta lub tych silników ? Totalnie nic ?

spitz - Pią Lis 28, 2014 19:20

Mam H23A3 w automacie. Poziom zamulenia zależy od tego kto jedzie i czego oczekuje ;) jak dla mnie zapas mocy jest wystarczający - mimo wieku, automatycznej skrzyni i założonego LPG daje radę.

Spalanie na gazie ok 10l trasa 110-120 km/h, w mieście ok. 13l. Rewelacji nie ma, ale silnik 2.3 ma apetyt ;] na benzynie odejmij po 1 litrze. Nigdy go mocno nie piłowałem, ale raz w zimie mi spalił 15l na krótkich odcinkach po 1-2 km bez dogrzania.

Co do samego silnika H23A3 to nigdy jakichś grubych i poważnych problemów nie miałem, trochę się poci, ale w tym wieku to chyba normalne.

Na dniach będę wystawiał na handel za ok. 5k

tomii620si - Pią Lis 28, 2014 19:26

Kupiłbym od Ciebie jakbym tyle miał.. Niestety po rozbiciu Ti zostałem biedny i budżet to z 3.5K.

A ile masz przebiegu ? Bo sporo sie naczytałem, że jest w H23 źle wyważony wał i potrafi sie silnik rozjechać. Ktoś na forum mi wcześniej w innym temacie napisał, że miał 623 i kupa straszna. No boje sie troche tego auta..

A taka prośba - jest szansa abyś nagrał jak samochód jeździ z tym automatem ? Chodzi mi o jakaś relatywnie normalną jazde w mieście (nawet telefonem) bo nie wiem jak ten automat działa. Płynie zmienia biegi czy je strasznie, nie potrzebnie przeciąga ? Kiedyś jeździłem BMW w automacie przez dłuższy okres i tam skrzynia mimo, że chyba 4 biegowa chodziła jak zegarek. Napisz coś więcej o tym jak to współgra.

spitz - Pią Lis 28, 2014 19:35

No niestety zegarek to nie jest ;D
Automat ma to do siebie, że szarpie. Kiedyś się tego bałem, ale rozmawiałem o tym z innym forumowiczem (chyba Mayson) i u niego było to samo. Ten typ tak ma po prostu. Czuć zmianę biegu, zwłaszcza na postoju. Nie zmienia szybko biegów jak DSG czy inny powershift niestety ;) To typowa stara japońska konstrukcja. Trochę toporna, ale chyba wytrzymała. Olej też niedrogi do niego.

O rozjeżdżaniu się wałów nic nie słyszałem, nawet nie wiem czym to się mogło by objawiać więc nie powiem Ci czy u mnie to jest.

Co do filmiku to może jutro mi się uda coś nagrać, ale nic nie obiecuję.

---
a przebieg mam 210k, kupiłem jak miał 140k około.

maciej - Nie Lis 30, 2014 12:34

Miałem 2 623 Si LUX w manualu i byłem zachwycony.
LPG znosił bez problemów.
Jednym przejechałem 30 kkm, potem uszkodziłem, a potem kupił go tata kolegi Markzo i zrobił następne 120 kkm, i sprzedał (ato miało wtedy 280 kkm i jeździło bez problemów z tego co Markzo mówił), a drugi kupiłem z przebiegiem koło 100 kkm i sam nastukałem następne 100 kkm i sprzedałem koledze Perezowi.

Kolega Perez go zabił, ale sprzedając powiedziałem mu, że silnik trzeba przejrzeć, bo bierze za dużo oleju, a on go nie sprawdził tylko zajeździł (auto miało już wtedy grubo ponad 200 kkm).

Po rozebraniu okazało się, że przyczyną zużycia oleju był pęknięty pierścień, a potem urwał się korbowód, ale jak pisałem, auto miało ponad 200 kkm, a kolega Perez mimo wiedzy o konieczności remontu nie obchodził się z nim delikatnie.

Generalnie silnik daje jak dal mnie dużo frajdy, bo to prawie 160 KM, przy masie ok. 1300 kg - teraz mam 215 KM przy masie 1820 kg i nie czuję, żebym miał szybsze auto... :)

Znanym mankamentem H23A3 były pękające głowice - kiedyś była to bardzo kosztowna awaria, ale teraz podobno poprawiono technologię i da się już je spawać.