Zobacz temat - [MG-ZT] Błędy P0172, P0175
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG-ZT] Błędy P0172, P0175

fiodor88 - Nie Lis 30, 2014 19:21
Temat postu: [MG-ZT] Błędy P0172, P0175
Witam,

szukałem w dziale, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. W aucie świeci mi się Check engine i błędy jakie odczytałem to P0172 i P0175, czyli zbyt bogata dawka paliwa. Co może być przyczyną tych błędów i jak je usunąć? Czy jest to coś związanego z map sensorem lub z czujnikiem położenia wałka rozrządu? Dodam, że w aucie mam LPG.

Zauważyłem, że auto słabo przyspiesza poniżej 2500rpm. VISy są sprawne, oba się załączają i powyżej ok 2800rpm wyraźnie czuć więcej mocy. Dodatkowo czasami przy odpalaniu zimnego samochodu, silnik pracuje nierówno, jednak tylko przez kilka sekund.

SeniorA - Nie Lis 30, 2014 20:14

fiodor88 napisał/a:
Czy jest to coś związanego z map sensorem
od tego bym zaczął
fiodor88 - Nie Lis 30, 2014 20:54

Jak sprawdzić map sensor? W gre wchodzi wymiana na nowy, czy można ewentualnie naprawić?
SeniorA - Nie Lis 30, 2014 21:02

wymyć rozpuszczalnikiem i zmierzyć oporność w 0 st.C i 20 st.C ( odpowiednio powinno być w okolicach 5805 om i 2498 om , a sygnał zwrotny 3.72 V i 2.78 V ) , można też zmierzyć w 50 , 75 i 100 st. C ( 837 , 382 i 192 om ).Zabrudzony czujnik zmienia oporność nawet o 500 omów.
fiodor88 - Sro Gru 03, 2014 10:36

Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj chcę sprawdzić również napięciowo. Na zapłonie i na odpalonym silniku w zależności od obciążenia. Zakładam, że na zapłonie powinno być ok 4,5 - 4,9V. Jaka wartość napięcia powinna być na biegu jałowym? Podobnie jak w map sensorach od inncyh samochodów? ok 1,5 - 1,9V i przy obciążeniu ok 4,5 - 4,9V?

Jak zmierzyć oporność? Nie powinno się mierzyć od pinu do do ECU (lub do miejsca gdzie dochodzi drugi koniec kabla)? Czy może jakiś opór powinien się pojawiać pomiędzy poszczególnymi pinami?

SeniorA - Sro Gru 03, 2014 15:45

fiodor88 napisał/a:
Czy może jakiś opór powinien się pojawiać pomiędzy poszczególnymi pinami?
fiodor88 napisał/a:
Jak zmierzyć oporność?
miedzy pinami A i B ( temperatura ) i B i C.

[ Dodano: Sro Gru 03, 2014 15:45 ]
fiodor88 napisał/a:
Dzisiaj chcę sprawdzić również napięciowo. Na zapłonie i na odpalonym silniku w zależności od obciążenia.
napięcia zwrotne zależne są bezpośrednio od temperatury powietrza w dolocie i cisnienia ,które trzeba by mierzyć i porównać .Obciążenie jest pośrednią zależnością i trudno jest porównać, chyba , że masz T4.
fiodor88 - Sro Gru 03, 2014 16:39

SeniorA napisał/a:
napięcia zwrotne zależne są bezpośrednio od temperatury powietrza w dolocie i cisnienia ,które trzeba by mierzyć i porównać .Obciążenie jest pośrednią zależnością i trudno jest porównać, chyba , że masz T4.


Dobrze wiedzieć, jednak jeśli na biegu jałowym napięcie będzie poniżej tych wartości to deż da to jakiś pogląd.

Znalazłem przed chwilą dokładną rozpiskę pinów w większości typów map sensorów. Dla naszych autek jest typ 30. Dla potomnych :D

http://www.ase.hoste.pl/pdfy/map.pdf

EDIT:
I już po pomiarach. Przed czyszczeniem:
- 0°C - 6,23kΩ,
- 20°C - 2,96kΩ,
czyli czujnik w obu pomiarach przekłamał o ok 500Ω.
Po czyszczeniu wyniki są następujące:
- 0°C - 6,1kΩ
- 20°C - 2,66kΩ.
Wyniki troche lepsze ale i tak powyżej normy (swoją drogą skąd masz te wartości? :) )
W trakcie jazdy próbnej wydawało mi się, że jest trochę lepiej z samego dołu. Wykasowałem błędy i czekam, czy za kilkadziesiąt km znowu się pojawią. Jak sądzisz? Czujnik do wymiany?

SeniorA - Sro Gru 03, 2014 21:30

fiodor88 napisał/a:
Znalazłem przed chwilą dokładną rozpiskę pinów w większości typów map sensorów. Dla naszych autek jest typ 30.
piny są oznaczone A, B, C, D, i wszystkie są wykorzystane , NTC tzn. NEGATIVE TEMPERATURE COEFFICIENT a nie wolny , tzn ,że to jest sygnał z czujnika w którym ze wzrostem temperatury spada rezystancja. Wartości faktycznie są wyższe od oczekiwanych i teoretycznie ECM może dawać pliwo do zimniejszego powietrza niż jest faktycznie.
fiodor88 - Sob Gru 27, 2014 00:17

Odświeżam temat. Wymieniłem MAP Sensor na nowy (OEM) i problem niestety nie ustąpił. Po wykasowaniu błędów, po przejechaniu kilkudziesięciu km zapalają się ponownie. Czasami zdarza się, że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku auto nie reaguje na pedał gazu. Dopiero po przejechaniu paru metrów lub trzymaniu wciśniętego mocno gazu przez kilka sekund wszystko wraca do normy i problem znika. Nie wiem czy jest to związane z błędami, czy jest to rzecz typu "ten typ tak ma" :) ale warto wspomnieć. Wykluczam raczej kwestię regulacji gazu, bo wszystko dzieje się po odpaleniu, kiedy auto chodzi na benzynie.

Macie jakieś propozycje co może być przyczyną problemu??

rtoip69 - Sob Gru 27, 2014 11:12

Może wtryskiwacze od gazu przepuszczają , spróbuj odciąć całkowicie gaz i pojeździć na benzynie .
fiodor88 - Sob Gru 27, 2014 12:55

Myślisz, że to może być wina wtryskiwaczy gazu? Był zakładany niecałe półtora roku temu i wiele nie jest na nim przejechane. Jakieś jeszcze propozycje? Muszę usunąć te błędy, bo mnie wkurza jak się check świeci :wink: