Zobacz temat - [R45] PROBLEM Z ODPALANIEM POMOCY!!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] PROBLEM Z ODPALANIEM POMOCY!!!

seba11917 - Wto Gru 02, 2014 10:25
Temat postu: [R45] PROBLEM Z ODPALANIEM POMOCY!!!
Witam wszystkich i prosze o pomoc.
Niemam juz pomyslów co robic. problem tkwi z odpalaniem mojego roverka gdy zrobilo sie teraz zimno. Świece dobre przewody paliwowe tez . gdy postoi pare godzin to co zauwazylem ze cofa sie paliwo a tym samym zapowietrza sie jakby.
Moze zawor zwrotny na pompie przepuszcza i przez to sie cofa paliwo i dlugo trzeba krecic zeby odpalił?

-_Zielarz_- - Wto Gru 02, 2014 13:24

Ale kręci ?? ? Aku jest ok ?

Ehh zima :D Kiedy filtr paliwa wymieniałeś ?? ? Jakie paliwo lejesz i czy nie opróżniasz baku do rezerwy ?? ?
Piszesz że cofa paliwo ... no to na pewno to , że jest ta "grucha" do pompowania też nie pomaga - niektórzy ją zdejmują właśnie szczególnie przed zimą (bo łatwiej naciągnąć paliwo do przewodu niż do takiego miecha ;) ).

Generalnie to jest trudniej ... u mnie jak dobę postoi to z rana też za 3 razem zapalił dopiero - z tym że ja przekręcam na 2sek jak nie odpali to puszczam i za chwilę dopiero jeszcze raz - szkoda aku na ciągłe kręcenie rozruchem.

seba11917 - Wto Gru 02, 2014 17:21

aku kreci,gróche wywalilem bylo dobrze jeden dzien i od nowa problem sie pojawil to zalozylem znowu. Do rezerwy nigdy nie jezdze. To ten zawor na pompie od przelewu moze byc czasem walniety?

[ Dodano: Wto Gru 02, 2014 17:06 ]
a filtr paliwa wymienialem rok temu

[ Dodano: Wto Gru 02, 2014 17:21 ]
Panowie macie jakies pomysly?

bizon - Wto Gru 02, 2014 17:22

seba11917 napisał/a:
To ten zawor na pompie od przelewu moze byc czasem walniety?

tez wlasnie walcze ze swoim i to samo obstawiam.

jutro zamontuje zwykly zaworek zwrotny 6mm na wezu powrotnym tak jak pisal szoso w kilku postach, ale nie jestem pewien czy to zd egzamin. bo jesli zaworek trzyma paliwo ponizej zaworka to z pompy przeciez i tak splynie. ale zaworek 20zl a nóż zadziala

seba11917 - Wto Gru 02, 2014 17:57

ja bym go tam nie zakladal na powrocie bo wogole nic nie pusci a powrot jest odpowiedzialny za nadmiar paliwa z podawanej dawki,mam racje?
bizon - Wto Gru 02, 2014 17:58

niby szoso ma to zalozone i nie wywalilo mu pompy z za duzego cisnienia paliwa
seba11917 - Wto Gru 02, 2014 18:04

ja jutro popatrze w ten zawor na pompie przy powrocie i mysle zalozyc zaworek zwrotny ale miedzy filtrem paliwa a pompa

[ Dodano: Wto Gru 02, 2014 18:04 ]
no niewiem ja raczej nie bede ryzykowal i kupie oryginalny zawor jak juz co i zobacze czy cos da bo juz brak mi pomyslow i nerwow ze tak powiem.ewentualnie wymienie przewody do pompy i powrotu moze akurat cos to da ale patrzylem i nigdzie sie nie poca

bizon - Wto Gru 02, 2014 18:07

seba11917 napisał/a:
mysle zalozyc zaworek zwrotny ale miedzy filtrem paliwa a pompa
to nic Ci nie da jak na moje

seba11917 napisał/a:
a jutro popatrze w ten zawor na pompie przy powrocie

jak cos wymyslisz jak go odetkac, naprawic lub cokolwiek to daj znac

[ Dodano: Wto Gru 02, 2014 18:07 ]
Cytat:
no niewiem ja raczej nie bede ryzykowal

mi sie wydaje ze taki zaworek z allegro nie trzyma az tak mocno. jak bedzie sie zbieral nadmiar paliwa i bedzie plynelo i wypelni juz caly przewod to spokojnie przepchnie zaworek. tak mysle, glowy nie daje. moze szoso zerknie na ten temat i sie wypowie jakie wrazenia u niego

seba11917 - Wto Gru 02, 2014 18:10

oki jak cos wskuram to napisze ale obstawiam na ten zawor na powrocie

[ Dodano: Wto Gru 02, 2014 18:10 ]
zgodze sie jak nadmiar paliwa to sie otwiera ale jak pompa nie pracuje to powinien trzymac zgadza sie?

bizon - Wto Gru 02, 2014 18:12

seba11917 napisał/a:
oki jak cos wskuram to napisze ale obstawiam na ten zawor na powrocie

ja tez ale nie widze uzywek na allegro

[ Dodano: Wto Gru 02, 2014 18:12 ]
seba11917 napisał/a:
ale jak pompa nie pracuje to powinien trzymac zgadza sie?

no zgadza sie. to bedzie trzymal chyba

seba11917 - Wto Gru 02, 2014 18:33

a nowych niema w sklepach bo z uzywki to wiesz jaki pozytek albo bedzie albo nie
bizon - Sro Gru 03, 2014 10:49

albo mozna zalozyc taki zaworek jak na nagrzewnicy i na noc go zamykac a rano zaraz po odpaleniu otwierac :D

[ Dodano: Sro Gru 03, 2014 10:49 ]
zalozylem zwrotny na wezu powrotnym, ale zastosowalem taki sam patent jak ten oryginalny, czyli lekko na wzniesieniu i poziomie. dzieki temu moze grawitacja nie bedzie sciagala paliwa przez zaworek.
od starego zaworka idzie przewod lekko do gory, tak z 1cm, potem jest nowy zaworek w poziomie i waż w doł.
seba11917, dam znac czy pomoglo

wooy11 - Sro Gru 03, 2014 10:52

Mistrzu ;) a może by to można było troszke z automatyzować ;) http://www.elektrozawor.c...?id_product=551 i sterowac takim zaworem z fotela kierowcy ? ;)
http://allegro.pl/elektro...4767356144.html

bizon - Pią Gru 05, 2014 08:13

wooy11, mozna by i to w automacie. na stacyjke by sie otwieral a po zgaszeniu zamykal

ale

seba11917, zakladaj zaworek zwrotny 6mm na powrocie - pomoglo.
po nocy kreci 1-2 sek, jeszcze troche sie krztusi przy kreceniu, chyba wynika to z tego ze w pompie jeszcze sie pałęta troche powietrza, ale nie ma juz takiego krecenia na sucho (bez paliwa) i chmury dymu za mna po odpaleniu.

baki - Sob Gru 06, 2014 20:56

Witam. Też miałem problem z odpalaniem jak temp. spadała w okolice 0 i mniej , i szukałem powodu w paliwie, ale przestawiłem zapłon i jak ręką odjął. Tylko nie pamiętam w którą stronę.
Pozdrawiam

bizon - Nie Gru 07, 2014 10:41

baki, zgadza sie to tez może być przyczyną, jednak tu są troche inne objawy, a dokładnie tzw "kręcenie na sucho". wogole nie probuje zalapac i nie trzesie silnikiem nic a nic. nawet jak akumulator prosto z prostownika i ma 14v to tez musi sporo pokrecic.

w odpowiedzi na prosbe na priv wstawiam zdjecie jak zamontowalem zaworek, dodam ze gdy byl tak jak idzie oryginalnie wąż, czyli w dół to jednak prawa grawitacji robily swoje i zaworek nie utrzymywał paliwa w pompie. teraz jest na wysokości zaworka z pompy i jest git.