Zobacz temat - [R75] Lista najlepszych mechaników na Śląsku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Lista najlepszych mechaników na Śląsku

prawnik30 - Nie Gru 07, 2014 12:14
Temat postu: [R75] Lista najlepszych mechaników na Śląsku
Krótki opis sytuacji:
Przez kilka wylewało mi się paliwo, gdzieś był wyciek. Doszło do tego, że samochód pojeździł w konsekwencji trochę na oparach, w końcu zgasł. Od tamtej pory nie odpalił. Co mogło się stać?

Czy ktoś zna dobrego mechanika na Śląsku znającego R75?

sash997 - Nie Gru 07, 2014 12:24

Sosnowiec to ponoś już nie śląsk :) gdzie to paliwo leci??
HarryVip - Nie Gru 07, 2014 12:42
Temat postu: Re: [R75] Lista najlepszych mechaników na Śląsku
prawnik30 napisał/a:
Czy ktoś zna dobrego mechanika na Śląsku znającego R75?

Zna jak zna, tu jest lista znanych i polecanych przez Forumowiczów.

prawnik30 - Nie Gru 07, 2014 12:53

To fakt ;) bardziej Zagłębie ale jestem mobilny, a raczej byłem ;)

Jeszcze nie wiem gdzie jest wyciek, na kanale nie byłem bo zgasł i stoi na parkingu. Tyle byłem w stanie zauważyć, że wylewało się z przodu po lewej stronie pod maską. Taki wyciek widziałem jakiś czas, potem na oparach już nie odpalił. Teraz w baku jest powyżej 1/4 paliwa bo nalałem ale i tak nie odpala.

[ Dodano: Nie Gru 07, 2014 12:53 ]
dzięki HarryVIP. Ta lista już mało aktualna, podzwoniłem z niej w piątek. Obecne BMW i byłe serwisy Rover już nie mają tam speców od R75 i w ogóle nie robią rovera a część pozostałych nawet telefony nieaktywne. Przydałoby się na forum jakiś aktualny spis mechaników zrobić, dlatego też poruszyłem temat.
Tak myśle może warto odświeżyć dane, skoro mają być pomocne dla forumowiczów.

SeniorA - Nie Gru 07, 2014 12:56

prawnik30 napisał/a:
Teraz w baku jest powyżej 1/4 paliwa bo nalałem ale i tak nie odpala.
poczytaj w tym o nie odpalaniu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757 i może sam rozwiążesz problem
prawnik30 - Nie Gru 07, 2014 13:33

poczytałem, poczytałem...i tak:
u mnie aku kręci, jak przekręce kluczyk w stacyjce to słyszę jak podaje paliwo (automatyczna skrzynia biegów) tylko nie zaskakuje więc może rzeczywiście pompa?

zdzichu - Nie Gru 07, 2014 14:20

Jezeli wyssal do dna to uklad zasilania musi byc odpowietrzony.Sam sie nie odpowietrzy.
Beny21 - Nie Gru 07, 2014 14:55

Witam mam pytanko nie znalazlem odpowiedniego tematu ani odpowiedzi posiadam ROverka 75 2001 rok 1.8 benzyna i wymienialem dzisjaj wklad termostatu wszystko poszlo bardzo dobrze stary termostat zepsuty po sprawdzeniu go nowy zalozony i pytanie mam czy potrzebne jest odpowietrzenie ukladu? czy samo sie odpowietrzy ?
prawnik30 - Nie Gru 07, 2014 15:19

zdzichu napisał/a:
Jezeli wyssal do dna to uklad zasilania musi byc odpowietrzony.Sam sie nie odpowietrzy.


sądzę, że wyssał do dna. Co mam zrobić z tym układem zasilania? Pompa w takim razie będzie ok? myślałem , że pompa nawaliła

[ Dodano: Nie Gru 07, 2014 15:19 ]
HarryVip napisał/a:
prawnik30 napisał/a:
Czy ktoś zna dobrego mechanika na Śląsku znającego R75?

Zna jak zna, tu jest lista znanych i polecanych przez Forumowiczów.


dzięki HarryVIP. Ta lista już mało aktualna, podzwoniłem z niej w piątek. Obecne BMW i byłe serwisy Rover już nie mają tam speców od R75 i w ogóle nie robią rovera a część pozostałych nawet telefony nieaktywne. Przydałoby się na forum jakiś aktualny spis mechaników zrobić, dlatego też poruszyłem temat.
Tak myśle może warto odświeżyć dane, skoro mają być pomocne dla forumowiczów.

SeniorA - Nie Gru 07, 2014 15:40

zdzichu napisał/a:
Sam sie nie odpowietrzy.
odpowietrzy . Mozesz zalać filtr paliwa czystym paliwem by przyspieszyć proces odpowietrzania.

[ Dodano: Nie Gru 07, 2014 15:40 ]
w tym temacie jest więcej https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50761

prawnik30 - Nie Gru 07, 2014 15:51

SeniorA napisał/a:
zdzichu napisał/a:
Sam sie nie odpowietrzy.
odpowietrzy . Mozesz zalać filtr paliwa czystym paliwem by przyspieszyć proces odpowietrzania.

[ Dodano: Nie Gru 07, 2014 15:40 ]
w tym temacie jest więcej https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50761


Spróbuje. Dodam jeszcze tylko , że już próbowałem go odpalać na Plaku, zaczyna gadać ale tylko wtedy gdy psikam plakiem, wtedy pali, jak tylko plak się skończy znowu sam nie odpala. Nadal myślicie , że może być zapowietrzony?

R75 - Nie Gru 07, 2014 17:18

sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym (możesz się wpiąć przy silniku), u mnie kiedyś zgasło i koniec, okazało się ze przyczyna było niskie ciśnienie, powodem takiego stanu była rozszczelniona pompa

dostęp do pompy niestety utrudniony, po lewej pod tylnym siedzeniem

SeniorA - Nie Gru 07, 2014 19:01

prawnik30, ja w tej sytuacji dolałbym jeszcze paliwa np. 20l.
prawnik30 - Nie Gru 07, 2014 22:22

R75 napisał/a:
sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym (możesz się wpiąć przy silniku), u mnie kiedyś zgasło i koniec, okazało się ze przyczyna było niskie ciśnienie, powodem takiego stanu była rozszczelniona pompa

dostęp do pompy niestety utrudniony, po lewej pod tylnym siedzeniem


Sprawdzałem i tak:
pompa w baku działa, podaje paliwo do filtra, problem jest dalej. Pompa wtryskowa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, więc chyba muszę regenerować pompę wtryskową lub kupić inną....hmm

SeniorA - Pon Gru 08, 2014 10:17

prawnik30 napisał/a:
Pompa wtryskowa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia,
czy mierzyłeś jakie pompa wytwarza ciśnienie ? , do rozruchu wystarczy 200 bar ( max to 1300 ), o tym jakie ciśnienie idzie na listwę decyduje zawór regulacji ciśnienia w pompie, sterowany przez ECM. Jak zawór nie dostaje napięcia, to jest otwarty i paliwo wraca do zbiornika, mimo , że pompa pracuje prawidłowo. Sprawdź w komorze silnika bezpiecznik F1 (15 A ) , na nim wisi cały rozruch diesla ( ciśnienie , świece żarowe , czujnik położenia wału ) , może też zawór jest zabrudzony i otwarty. Warto jeszcze sprawdzić czujnik ciśnienia na filtrze bo to jest pierwszy hamulcowy w sterowaniu ciśnieniem na listwie przez ECM.
prawnik30 - Pon Gru 08, 2014 21:10

SeniorA napisał/a:
tym jakie ciśnienie idzie na listwę decyduje zawór regulacji ciśnienia w pompie, sterowany przez ECM. Jak zawór nie dostaje napięcia, to jest otwarty i paliwo wraca do zbiornika, mimo , że pompa pracuje prawidłowo. Sprawdź w komorze silnika bezpiecznik F1 (15 A )


Bardzo cenna wskazówka. Jutro to sprawdzę, może dzięki temu zaoszczędzę demontażu i regeneracji pompy wtryskowej, bo to spory wydatek. Dzięki za pomoc. Dam znać jak posprawdzam wszystko.

sTERYD - Wto Gru 09, 2014 07:13

przede wszystkim nalej paliwa do pełna. Przy 1/4 to może być po prostu pompka w baku.
Wymienisz pół samochodu i dalej będzie kulał.

SeniorA - Wto Gru 09, 2014 08:11

sTERYD napisał/a:
przede wszystkim nalej paliwa do pełna. Przy 1/4 to może być po prostu pompka w baku.
SeniorA napisał/a:
prawnik30, ja w tej sytuacji dolałbym jeszcze paliwa np. 20l
prawnik30, dolej też paliwa, bo w niejednym przypadku to pomogło.