|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 25] wymiana silnika 14k4m to to samo 14k4F
samba - Pią Gru 12, 2014 22:03 Temat postu: [Rover 25] wymiana silnika 14k4m to to samo 14k4F witam jak w temacie muszę wymienić silnik w roverku bo niestety dół silnika jest krzywy
więc pytanie moje jest jaka jest różnica między tymi silnikami??
sTERYD - Pon Gru 15, 2014 21:55
mechanicznie nic. ewentualnie napinacz paska rozrządu i kołek na kopułkę, ale to drobiazgi.
oczywiście dla bezpieczeństwa warto zostawić swoje koło zamachowe.
MultecFSO - Pon Gru 15, 2014 22:14
14K4M nie ma kopułki.
14K4F - 103KM
14K4M - 84KM
Jedyna różnica to przepustnica o ile 14K4F to silnik na cewkach (bo występowały również kopułką) Nie wiem, który na który wymieniasz, ale zakładaj przepustnice od 103konnej wersji. Nie pamiętam czy linka gazu też się różni.
samba - Wto Gru 16, 2014 01:29
czyli mając 14k4m mogę wsadzić słupek od poldka 1.4 a kopułkę da się zastąpić 2 cewkami ? czy tego się lepiej nie czepiać pytam bo rozpiętość cenowa jest dosyć duża
sTERYD - Wto Gru 16, 2014 13:07
Możesz wsadzić słupek od poldka i zastąpić kopułkę dwiema cewkami, tylko będziesz musiał przełożyć swój dekiel, żeby mieć miejsce na czujnik położenia wałka rozrządu i swoje koło zamachowe, żeby silnik odpalił.
MultecFSO - Wto Gru 16, 2014 14:51
Problem jedynie polega na tym żebyś nie kupił z Poloneza z 1994/1995 (żebrowany blok i miska na śruby 6mm). Wtedy nie przełożysz swojej miski aluminiowej, która posiada gwinty mocowań silnika do nadwozia (na śruby 8mm, występujące w K16 od 1996 roku). Najlepiej poszukaj silnika z Poloneza Plusa (1997, kula podciśnienia powyżej kolektora ssącego to cecha charakterystyczne pod maską).
Do wymiany są także oba wałki rozrządu - ten na wydechu nie ma półksiężyca pod czujnik położenia, a ssący ma wystający trzpień pod palec, który będzie przeszkadzał w zamocowaniu blaszki z uchwytem wtyczki czujnika wałka.
I wtedy mając goły słupek (również bez koła zamachowego) przekładasz wszystko ze swojego.
|
|