Zobacz temat - [R75] Automatyczna skrzynia wyrzuca bieg
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Automatyczna skrzynia wyrzuca bieg

Markzo - Pon Gru 29, 2014 14:42
Temat postu: [R75] Automatyczna skrzynia wyrzuca bieg
Cześć!

Mam problem z automatem w naszej 75. Sprawa wygląda następująco: po umyciu auta na myjce bezdotykowej (nie wiem czy to ma znaczenie) pojechałem kawałeczek żeby pęd powietrza osuszył karoserię. Rozpędziłem się do jakiś 140km/h i skrzynia jakby nie przełączała na najwyższy bieg. Wtedy wrzuciła luz, na wyświetlaczu pokazało się EP i auto zatrzymałem. Zgasiłem motor, odczekałem chwilę, odpaliłem - nie ważne jaki bieg wybrałem, auto nie jechało - jakby cały czas był na luzie (obroty rosły). Auto odholowaliśmy do garażu, tam postało w cieple (myślałem, że coś zalałem).

Wyczyściłem zabrudzone kostki przy skrzyni, odpiąłem na noc akumulator, wymieniłem TPS i spróbowałem jazdy. Skrzynia działa normalnie, przerzuca biegi płynnie, hamuje silnikiem itp... do czasu. Po jakiś 15km jazdy znowu pojawił się problem, delikatnie poszarpuje (jakby zaczynała zwalniać) i wrzuca luz. Zgaszę silnik, odpalę od razu i biegi są. I tak w kółko... jak jest zimna skrzynia i silnik, to jest oki. Do tego zauważyłem, że pojawiło się "wycie" od strony skrzyni, nawet na P czy N, w czasie jazdy tak samo je słychać, narasta z temperaturą (tak mi się wydaje).

Ktoś ma jakiś pomysł co się stało?

greg-si - Pon Gru 29, 2014 15:38

Przebieg? Może to jej koniec?
Markzo - Pon Gru 29, 2014 15:41

278 000km potwierdzone na T4... ale tak nagle? bez żadnych objawów? biegi nawet teraz wchodzą elegancko...
rafalmis1 - Pon Gru 29, 2014 22:27

które wtyczki czyściłeś :?: te koła Aku :?: jeżeli tak, to nie te, trzeba te co są na misce olejowej. Do tego zajrzyj na wtyczkę nad bezpiecznikami w kabinie, może tam wilgoć się dostała. Kontaktem wszystkie potraktuj i zobaczymy co dalej
Markzo - Pon Gru 29, 2014 23:52

nie, te przy skrzyni pod filtrem powietrza. Generalnie zastanawia mnie to wycie... bo jak ono się nasila to pojawiają się problemy z biegami. Jest sens zmieniać olej? bo jak poluzowałem tą śrubkę do sprawdzania stanu oleju, to zaczął po niej cieknąć olej. Olej wymienialiśmy coś 4 lata temu...
rafalmis1 - Wto Gru 30, 2014 00:21

Markzo napisał/a:
bo jak poluzowałem tą śrubkę do sprawdzania stanu oleju, to zaczął po niej cieknąć olej.

ją odkręcasz jak silnik pracuje (inaczej będzie się lało cały czas)i w sumie jak skrzynia osiągnie 45 stopni

Markzo - Wto Gru 30, 2014 15:50

Wymieniłem dziś olej na Mobila, przez 7km dalej wywalało na luz... potem przestało :mrgreen: zrobiłem 40km i wydaje się być ok, wszystkie biegi są, skrzynia je zmienia OK, kick-down działa, tryb S i zimowy również. Wycie przestało się nasilać, ale ciągle jest ;) obserwuje 75 i zobaczymy co będzie, mam nadzieję, że problem rozwiązany...
anna - Wto Gru 30, 2014 23:48

A propos wycia skrzyni, może należałoby sprawdzić poziom oleju. Jest to jeden z objawów zbyt niskiego poziomu.
Przy okazji mam pytanie: automatyczna skrzynia biegów posiada ręczny wybór trzech trybów jazdy: Normal (ekonomiczny), Sport i Snow. Mam pytanie w związku z trybem Snow. Aby wybrać ten tryb, należy wcisnąć środek przełącznika trybu jazdy, wtedy na wyświetlaczu pojawia się symbol płatka śniegu. Pytanie: W jaki sposób wyłączamy ten tryb tak, aby zniknął symbol płatka śniegu na wyświetlaczu? Czy poprzez ponowne wciśnięcie środka przełącznika trybu jazdy, czy może w inny sposób? Jaki?
Pozdrawiam serdecznie.

Markzo - Wto Gru 30, 2014 23:57

anna napisał/a:
A propos wycia skrzyni, może należałoby sprawdzić poziom oleju. Jest to jeden z objawów zbyt niskiego poziomu.

poziom został sprawdzony i ustalony podczas wymiany oleju. Po kolejnych kilometrach wycie czasami ustaje, także na razie jeżdżę i obserwuję :)

anna napisał/a:
Czy poprzez ponowne wciśnięcie środka przełącznika trybu jazdy, czy może w inny sposób? Jaki?

Klikasz guzikiem na pozycje E, czyli do tyłu.

janio - Pią Sty 02, 2015 13:15

Markzo, do Jatco JF506E wlałeś Mobila czy tylko dolałeś?! Odważny jesteś bo generalnie nikt tak nie robi, a ile go weszło i jaki to Mobil?
Markzo - Pią Sty 02, 2015 13:36

janio napisał/a:
Markzo, do Jatco JF506E wlałeś Mobila czy tylko dolałeś?! Odważny jesteś bo generalnie nikt tak nie robi, a ile go weszło i jaki to Mobil?

4l wlałem. Odważny? czy ja wiem, skrzynia jak skrzynia - to nie prom kosmiczny :) Ziomki podpowiedzieli, że ten dedykowany olej to też nie żaden "speszjal" ;) na razie wsio śmiga elegancko ;)

janio - Pią Sty 02, 2015 15:18

Ja zapytałem tylko z czystej ciekawości ponieważ sam miałem kiedyś dylemat jaki olej dolać na małą wymianę. Dolałem od Tomiego niecałe 4 l, typowy do tych skrzyń, efektu żadnego na lepsze czy na gorsze nie zauważyłem. Ten co wyleciał ze skrzyni na oko wcale źle nie wyglądał więc jeżdżę dalej bo nic się nie dzieje. W przyszłości pewnie dojdzie do wymiany i tu mam zamiar kupić trzy bańki po 4 litry każda aby zrobić trzy małe wymiany w krótkich odstępach czasu. I tu było moje pytanie jaki Mobil wlałeś? Ja mam następujące typy:
Texaco ATF 402 oryginał (już nie produkują) można jeszcze kupić luzem
Texaco Havoline Multi-Vehicle ATF (zamiennik za ten pierwszy)
Petro Canada DuraDrive MV ATF
Midland Omnimatic
No i chyba ten ostatni wybiorę bo ma wskaźnik lepkości 190, prawie jak oryginał.

Dam-Kam - Pią Sty 02, 2015 20:01

Markzo napisał/a:
skrzynia jak skrzynia - to nie prom kosmiczny

święte słowa - ja też parę tysięcy km temu wymieniałem olej i mechanicy zalali mi Castrol Transmax i też śmiga bezproblemowo. Tzn jest lepiej jak wcześniej bo zmiany są gładkie, bez szarpnięć.

janio - Wto Maj 26, 2015 13:01

Może i nie prom kosmiczny, ale surfując po sieci trafiłem na coś takiego:
http://www2.midlandoil.se...f-omnimatic.pdf
Może się komuś to przyda powiedzmy do smarowania łańcucha w rowerze.

Marko8379 - Sob Lip 16, 2016 16:34

Witam moja awaria wyglada nastepujaco: Jadac automatem naciskajac pedal gazu auto jedzie a w pewnym momencie tak jakby mial sie bieg wrzucic ale sie nie wrzuca bo tylko obroty rosna a auto nie przyspiesza wiec tak jakby nie wszedl bieg nastepny po jakims czasie tez pojawily mi sie te literki EP na zegarze i wtedy jechal plynnie lecz bardzo wolno sie rozpedzal. Pomozecie w diagnostyce awarii?
janio - Sob Lip 16, 2016 17:57

SeniorA swego czasu pisał że to tryb awaryjny. Może to i zawory elektromagnetyczne, tylko ja nie wiem jak je sprawdzić. No a jak ze skrzynią gada TOAF? U mnie nie pokazuje błędów na foto.
Marko8379 - Sob Lip 23, 2016 08:13

Dzieki Janio ale nie wiem czy czasem sie to nie skonczy wizyta u mechanika bo ja sie slabo znam na mechanice. Nawet nie wiem co to TOAF
janio - Sob Lip 23, 2016 09:03

Zanim udasz się do mechanika aby Cię ogolił, to parę rzeczy możesz zrobić sam bez zbędnych nakładów.
Czy sprawdzałeś poziom oleju? Jeżeli będzie go trochę za mało, to może poszarpywać.
Jaki ma kolor ten olej, jest ciemnoczerwony, brązowy czy prawie czarny?