Zobacz temat - [R75] Zwarcie na tulejach zawieszenia ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zwarcie na tulejach zawieszenia ?

Piotr84 - Sro Gru 31, 2014 18:43
Temat postu: [R75] Zwarcie na tulejach zawieszenia ?
Witam. Mam bardzo dziwny problem jakim jest tak jakby zwarcie na tulejach. Dokładnie chodzi o te tuleje na wózku od silnika, które łączą go z karoserią. Jak jest podłączony akumulator to się gotują i dymią i całe są w rdzy (jak by je kwas zżerał) do tego jest dźwięk smażonych jajek na patelni. jak się odłączy akumulator, to jest cisza. Po powtórnym podłączeni, 2-3 sekundy i dalej. Dodam ze tuleje i akumulator były ciepłe...

Wie możne ktoś jaka jest przyczyna ?

kalafior - Sro Gru 31, 2014 19:59

gdzies przewod plusowy sie przetarl , laczy sie z masa auta i masz zwarcie w instalacji musisz po sprawdzać przewody inaczej spalisz instalacje lub samochod
Piotr84 - Sro Gru 31, 2014 20:08

Aha, a co z bezpiecznikiem. W takiej sytuacji powinien on się spalić. Ale mam zamiar przejrzeć wszystko po nowym roku.
MatiNitro - Sro Gru 31, 2014 20:14

Piotr84, powinien, jeśli kabel przetarłby się za nim. Widocznie uszkodzony jest przewód "+" przed bezpiecznikami. Nie ryzykuj takim podłączaniem akumulatora.
Piotr84 - Sro Gru 31, 2014 20:40

Ale do bezpieczników idzie 1 główny kabel, dopiero w skrzynce jest rozdzielany prą. Tak ? czy się mylę ?
zdzichu - Sro Gru 31, 2014 20:54

Sprawdż masę silnika, a póżniej pobór prądu przy wyłączonej stacyjce.
Piotr84 - Sro Gru 31, 2014 21:15

A jak sprawdzić pobór prądu ?
mocu - Sro Gru 31, 2014 21:50

Odłączasz kabel plusowy. Pomiędzy klemę + akumulatora a kabel wpinasz amperomierz. Może być zwykły miernik, pamietaj jednak aby ustawić na nim max amperaż, bo możesz spalić miernik. (Miernik ustaw na A, nie na V. Często przy pomiarze amperów w miernikach należy zmienić gniazdo podpięcia kabla sondy. Ale to zależy już od modelu). Pomiaru dokonaj przy wyłączonej stacyjce
Piotr84 - Czw Sty 01, 2015 15:59

Aha, dzięki. Ale to już jutro zrobię i napisze.

[ Dodano: Czw Sty 01, 2015 14:03 ]
Sprawdziłem pobór prądu na wyłączonej stacyjce jest 3.2 A do tego sprawdziłem czy jest prąd na wózku silnika. na akumulatorze mam 12.5 V a na wózku jest 11.7 V Dokładnie przejrzałem cały wózek i nie dotyka go żaden kabel. Cały wózek jest na gumowych tulejach, więc jest odizolowany, jedyne co, to jest do niego przykręcona maglownica. Sprawdziłem w kabinie na tej rurce co wychodzi z maglownicy i na niej jest 11 V na samym drążku od kierownicy już nie ma prądu.
Jedyne co dotyka wózka, to ta gąbka która jest w nadkolach, jest cała mokra i na niej są rożne kable. Ale chyba ona by nie przewodziła tyle prądu...
Ma ktoś pomysł skąd ten prąd ?

[ Dodano: Czw Sty 01, 2015 15:59 ]
Nie dało mi spokoju i poszedłem szukać dalej. Podłączyłem jeden kabel miernika do wózka, a drugi do głównego kabla plusowego. Miernik ustawiłem tak żeby pokazywał przejście i zacząłem wyjmować po kolei bezpieczniki. Jak odkręciłem ten od wentylatora chłodnicy, przejście zniknęło. Podłączyłem akumulator i teraz ( bez bezpiecznika ) mam na wózku 0.3-0.5 V

Olać już taki prąd, czy szukać dalej ??

mocu - Pią Sty 02, 2015 18:43

Może to głupie pytanie, ale co masz na myśli pisząc wózek silnika? Czy na korpusie silnika masz napięcie +11,7V (względem minusa akumulatora)? Bo wg mnie do korpusu silnika powinna być podpięta masa i nie ma prawa tam występować napięcie dodatnie. Jeśli tak się dzieje może być np uwalona dioda w alternatorze, która ma zwarcie i kradnie prąd. No i oczywiście musiało by brakować w/w masy, czyli połączenia silnika z karoserią i z minusem akumulatora.
Piotr84 - Pią Sty 02, 2015 20:54

Wózek silnika to dokładnie to:
http://allegro.pl/wozek-s...4878682242.html

Ale już dzisiaj problem rozwiązałem. Okazało się ze główny kabel od wentylatora chłodnicy był przetarty i dotykał wózka. Co dziwniejsze, to jest dość gruby kabel, a był już prawie całkowicie przetarty. Więc problem był już od dość dawna, po prostu niezauważony.

Dzięki wszystkim za pomoc