Zobacz temat - [R75] Wyładowany akumulator i niesprawny zamek/Jak otworzyć?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyładowany akumulator i niesprawny zamek/Jak otworzyć?

adam3city - Pią Sty 02, 2015 20:49
Temat postu: [R75] Wyładowany akumulator i niesprawny zamek/Jak otworzyć?
Panowie proszę o pomoc, nie wiem jak dostać się do swojego samochodu :(

Mój roverek przez ostatnie 2 tygodnie stał w garażu nieruszany.
W dniu dzisiejszym usłyszałem dziwny dźwięk wychodzący z syreny zamontowanej pod maską, zapewne jest to sygnał informujący o tym, że akumulator niedługo rozładuje się do 0.
Próbowałem otworzyć samochód z pilota i nic, zero reakcji.
Wkładam kluczyk i próbuje nim kręcić, a on ani drgnie.
Innymi słowy jestem w ciemnej d.... ponieważ nie mam jak otworzyć samochodu.

Czy uważacie że dobrym pomysłem jest napryskanie WD40 w szczelinę zamka ?

Czy jest jakiś sposób żeby otworzyć maskę ? Mógłbym wtedy podładować aku i otworzyć z pilota.

Wszelkie informacje, które mogą mi pomóc mile widziane.

W ostateczności skorzystam z usług ślusarza, znacie kogoś sprawdzone w trójmieście ?

thorgalxxx - Pią Sty 02, 2015 20:55

Nad lewym nadkolem(od kierowcy) jest linka od maski. Włóż rękę przez otwór do wymiany żarówki i wyczujesz linkę. Mocno pociągnij i otworzy się maska. Korzystaj z szukajki bo było nie raz.
dzelo23 - Pią Sty 02, 2015 20:55

Maskę można otworzyć awaryjnie przez klapkę w lewym nadkolu. Poszukaj na forum bo było już o tym i nawet wrzucałem filmik jak otwieram awaryjnie w niecałą minutę.
MatiNitro - Pią Sty 02, 2015 20:57

adam3city, przez nadkole po stronie kierowcy możesz spróbować dostać się do linek otwierających maskę, na forum były wskazówki, gdzie rękę włożyć itd.
thorgalxxx - Pią Sty 02, 2015 21:00

Hehe widzę, że już wszyscy akumulator wymieniali, ładowali w taki sposób :mrgreen:
adam3city - Pią Sty 02, 2015 21:13

Dzięki wszystkim za odpowiedzi i przepraszam, że nie użyłem wyszukiwarki.

Mam 2 lewe ręce jeśli chodzi o takie grzebanie, mam nadzieję, że nie ma tam więcej linek i nie pociągnę mocno za coś za co nie powinienem ciągnąć.

Czy ewentualnie jest tu ktoś z trójmiasto kto już to wykonywał i chciałby mi pomóc ?
Bardzo chętnie odwdzięczę się (szczegóły na priv)

dzelo23 - Pią Sty 02, 2015 21:29

Ja jeszcze nie musiałem ładować aku w eR a klapę otwierałem awaryjnie tylko po to by pokazać dla Pelsona że się da :lol:
thorgalxxx - Pią Sty 02, 2015 21:41

W sumie to trochę dziwne rozwiązanie, że rozładowuje się do takiego stanu w którym nie można uruchomić auta. O ile ja potrafię sobie z tym poradzić i wielu innych użytkowników dzięki temu forum, o tyle jest grono ludzi którzy nie korzystają z dobrodziejstw internetu i przy takim zdarzeniu są uziemieni. Ja posiadam akurat wersję z dużym wyświetlaczem i z tego co pamiętam z instrukcji powinna wyświetlić się ikona akumulatora przy zbyt małym napięciu, oczywiście przed uziemieniem auta.

Właśnie sprawdziłem i przepraszam pomyliłem się. Pokazuje ikonę przy braku ładowania. Pomyliło mi się z rozładowaną baterią pilota. Potrafi pokazać baterię pilota, a swojej już nie :mrgreen:

wellman - Pią Sty 02, 2015 22:53

Hm. Gdy zdarzył mi się podobny przypadek, zamknięte auto, zepsuty zamek kierowcy i rozładowane aku - wchodziłem przez bagażnik (otwierasz otwór do nart, sięgasz do dźwigni pozwalającej położyć siedzenia i wchodzisz). Wydaje się szybciej niż grzebanie z linką. :P Otwierasz maskę i... jeśli drzwi były zamknięte z pilota to niestety musisz wyjść tą samą drogą. :-)

W moim przypadku rozładowanie aku po kilku dniach nieużywania auta było spowodowane usterką diod w regulatorze napięcia przy alternatorze.

SeniorA - Sob Sty 03, 2015 17:33

thorgalxxx napisał/a:
Potrafi pokazać baterię pilota, a swojej już nie
pokazuje . Jak napięcie spadnie w okolice 10 V do 11 , to podczas uruchamiania silnika gaśnie wyświetlacz i po uruchomieniu wyświetla LOW BATTERY i ikonkę z (-/+V), przez 5 sek.
adam3city - Nie Sty 04, 2015 10:31
Temat postu: Czy jest ktoś z Trójmiasta kto zechciałby mi pomóc ?
Jeszcze raz dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Wolałbym sam tego nie tykać, więc ponawiam swoje pytanie.

Czy jest ktoś z trójmiasta kto zechciałby mi pomóc ?
Bardzo chętnie odwdzięcze się finansowo lub jakimś gadżetem (szczegóły na priv).
Ewentualnie czy znacie jakiegoś ślusarza ,który by pomógł nie rozwalając przy okazji niczego więcej ?

thorgalxxx - Nie Sty 04, 2015 19:36

To jest banalnie proste. Nie ma co zepsuć. Wkładaj łapę i ciągnij :mrgreen:

SeniorA napisał/a:
thorgalxxx napisał/a:
Potrafi pokazać baterię pilota, a swojej już nie
pokazuje . Jak napięcie spadnie w okolice 10 V do 11 , to podczas uruchamiania silnika gaśnie wyświetlacz i po uruchomieniu wyświetla LOW BATTERY i ikonkę z (-/+V), przez 5 sek.


Jestem na 99% pewny, że nic nie wyświetlił a autem jeżdżę tylko ja.

adam3city - Wto Sty 06, 2015 13:49

Może ktoś ma dokładniejszą instrukcję ? Najlepiej ze zdjęciami poglądowymi.
Jeśli ktoś mógłby coś więcej napisać mi na priva to będe niezmiernie wdzięczny.
Na życzenie mogę podesłać skan dowodu rejestracyjny wraz z dowodem osobistym w celu udowodnienia, że jestem właścicielm R75.

thorgalxxx - Wto Sty 06, 2015 14:15

A próbowałeś chociaż??? Nie uwierzę, że nie znalazłeś linki.
adam3city - Wto Sty 06, 2015 14:32

Nie próbowałem jeszcze ponieważ musiałem zorganizować narzędzia, będe musiał ściągnąć koło, ponieważ nie jest skręcone i ewentualnie nadkole.
Zamierzam się za to zabrać dzisiaj.

SeniorA - Wto Sty 06, 2015 15:49

adam3city, w tym przypadku wystarczy podwindować auto , wykręcić śrubę mocujacą pokrywę w nadkolu , przesunąć ją do góry i ją wyciągnąć , dostęp do linek otwarty.
0L0 - Sro Sty 07, 2015 00:22

Tak to wygląda od środka:
http://www.the75andztclub...177f186171b.jpg (zdjęcie z wersji angielskiej)

1 linka idzie do kabiny a 2 do zamków. Trzeba ciągnąć za te dwie (za linki, nie pancerze).

wellman - Sro Sty 07, 2015 00:33

Serio... skoro linki się nie "wyhaczyły" to nie prościej (i szybciej) wejść przez bagażnik i otworzyć normalnie? :-)
longer86 - Sro Sty 07, 2015 00:53

wellman napisał/a:
Serio... skoro linki się nie "wyhaczyły" to nie prościej (i szybciej) wejść przez bagażnik i otworzyć normalnie? :-)


kwestia wprawy, zależy kto co szybciej... maskę otworzę raz dwa, bez ściągania koła i kombinowania, zaślepka od wymiany żarówek w nadkolu jest bez śruby więc maska szybciej niż gramolenie się przez bagażnik gdzie zawadza subwoofer

0L0 - Sro Sty 07, 2015 08:35

Żeby wejść przez bagażnik trzeba pierw mieć w klapie zamek otwierany kluczykiem... którego próżno szukać w modelach poliftowych ;)
adam3city - Sro Sty 07, 2015 15:43
Temat postu: Dziękuje wszystkim
Temat uważam za zakończony.
Przyjechał mój kuzyn z jakimś lepszym preparatem w porównaniu do WD40, nie pamiętam nazwy, ale rozruszał zamek w bagażniku.
Niestety kanapa była zacięta i nie mogłem jej położyć, więc z pomocą przyszedł syn kuzyna, który bez problemu przecisnął się przez otwór na narty.
Akumulator się już ładuje.
Dziękuje wszystkim za pomoc