Zobacz temat - [600sdi] niegrzeje sie silnik - termostat??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [600sdi] niegrzeje sie silnik - termostat??

michal001 - Pią Sty 09, 2015 11:33
Temat postu: [600sdi] niegrzeje sie silnik - termostat??
Jezdzi dobrze, nie dymi nic a nic. Oleju musze nieco dolac bo jest na dolnym brzegu dopszczlanego przedzialu na bagnecie,ale nie schodzi. Ktoregos dnia , pare dni temu gdy po 20 km trasie dojezdzalem do domu w miescie , patrze zagrzal sie ,wskazowka doszla jakies kilka milimetrw od gornej bialej linii i wlaczyly sie wentylatory. Odstawilem go, potem sprawdzam, zbiornik plyny chlodniczego pusty. Kupilem plyn, wlalem, pojechalem, po 20 km to samo, dolalem znowu ,bo znow sie zagrzal podobnie i znowu bylo pusto. I potem jeszcze raz , w sumie weszly jakies 3,5 litry. Ok. Od tego czasu nie ubywa plynu praktycznie i nie przegrzal sie. Za to sie NIE grzeje. Nic nie daje praktycznie kilkuminutowe rozgrzewanie przed jazda. Na trasie roznie, albo zero absolutne ( mowie o wskazowce temperatury), albo wyskoczy na chwile troche ponad dolna biala kreske. Czasem gdzies na dwojce dluzej pojade, jak juz jestem w trasie, to moze sie zblizy do polowy,ale potem zaraz spadnie w dol najczesciej po chwili szybszej jazdy. Tendencja jest taka,ze jak szybciej,to zimniej,wiadomo, powietrze chlodzi radiator chlodnicy skuteczniej. Wydaje mi sie ,ze to wina termostatu. Ze najpierw przyblokowywal za dlugo i dlatego uciekl rozgrzany za bardzo plyn pod zbyt wysokim cisneiniem przez zawor w korku zbiornika plynu,a teraz chyba zablokowal sie w pozycji otwartej termostat i dlatego plyn caly czas krazy,odbiera cieplo i nie pozwala sie zagrzac. Co myslicie o tym?
zaq - Pią Sty 09, 2015 19:20

Tez myślę że termostat. Ale niepokoi mnie ten płyn że tak calutki zniknął. Myślę że gdzieś jest nieszczelność.
BODZIO-gol - Pią Sty 09, 2015 19:28

witam kolego a grzeje ci wo gule nagrzewnica i masz ciepło w kabinie jesli tak to miałeś zapowietrzony układ a wskaźnik tak też mi pokazuje przy tej pogodzie dziś się podniusł tak prawie do połowy ale było dodatnio na zewnątrz a 3,5 litra płynu nie wyskoczyło by korkiem

[ Dodano: Pią Sty 09, 2015 19:28 ]
zag masz chwilkę bo mam problem odnośnie lamp

michal001 - Pią Sty 09, 2015 21:52

co do nagrzewnicy , to grzeje z pewnym opoznieniem o ile sie wogole nagrzeje silnik.JAk nie to zapomnij. Ale jak sie nagrzeje, no to po pewnym czasie zacyzna grzac. Pokretlo nagrzewania (niebeiskie/czerwone) jest teraz troche cos nie tego,tzn nie dokreca sie calkeim do konca w strone czerwonego bodajze ,bo zdejmowalem panel jakis czas temu (z meisiac temu) i musialem odczepic ciegna, potem pomocowalem,ale cos tam musze poprawic. No ale to chyba nie ma znaczenia. Co z tym zapowietrzeniem? mzoesz rozwinac temat? tez mi sie wydawalo dziwne,zeby az tyle plynu wyparowalo przez korek,ale nei widzialem innej mozliwosci, bo wycieku zadnego na zewnatrz nie bylo. Uszczelki silnika tez nie dopuszczam,bo nic nei kopci no i teraz plyn nei schodzi.
BODZIO-gol - Pią Sty 09, 2015 22:14
Temat postu: [600sdi] niegrzeje sie silnik - termostat??
popraw cięgna do ustawiania ciepła co do wycieku przez korek to nie możliwe zauważył byś mokrą plamę nawet po postoju na ziemi bo resztki by ściekły z grodzi i silnika teraz to by było najlepiej zagrzać silnik do takiego stopnia aż się wentylatory załączą i będziesz wiedział czy to termostat jak nie wywali korkiem to termostat masz z głowy ja stawiam że była poducha powietrza w komorze silnika lub w nagrzewnicy może nagrzewnica była przytkana ?
michal001 - Pią Sty 09, 2015 22:29

Bodzio, wszystko ok,tylko jak zrobic,zeby sie silnik zaczal grzac... ? A tak na marginesie, to przypadkiem w diieslach nei odpowietrza sie sam caly uklad? bo tak szperajac tu na forum cos mi sie o uszy obilo.
BODZIO-gol - Pią Sty 09, 2015 22:36
Temat postu: [600sdi] niegrzeje sie silnik - termostat??
większość aut odpowietrza się samo ale najpierw zagotuj niech włączą się wentylatory a co do poduchy jak nagrzewnica była przytkana a zrobiłeś ciśnienie to farfocle poszły w nagrzewnice i poszedł też płyn w układ grzewczy dlatego tyle poszło
michal001 - Pią Sty 09, 2015 23:06

no ale jak zagotowac, skoro on nei chce sie grzac???!!!! I na co mam zwrocicc uwage jak jzu sie ewentualnie zagotuje. Poprzednio napsiales,ze ejsli pojdzie krokiem jak sie wlacza wentylatory,to mamy z glowy termostat.tzn,ze termostat jest walniety,tak? Bo nie otwiera sie i nadcisnienie ucieka zaworkiem w korku ? Chyba tak sie stlao za peirwszym razem jak sie zagrzal,bo chodzily wentylatory z tego co pameitam i wlasnei syczalo przy korku, to pewnie to. Czyli termostat chyba walneity jednak, tylko najpierw sie ustawil zamkniety,a teraz jest otwarty i sie nei zamyka.
BODZIO-gol - Pią Sty 09, 2015 23:14
Temat postu: [600sdi] niegrzeje sie silnik - termostat??
jesli wentylatory się załączą i temperatura zacznie spadać to termostat jest dobry jak termostat jest walnięty to by ci go nie otwierało i wywalało płyn korkiem
michal001 - Pią Sty 09, 2015 23:30

no ale termostat moze chyba tez byc walneity w pozycji otwartej i to wlasnei u mnei mzoe byc. W tkaim przypadku caaly czas plyn schladza i nie idzie silnika zagrzac.
BODZIO-gol - Pią Sty 09, 2015 23:40
Temat postu: [600sdi] niegrzeje sie silnik - termostat??
by musiała ci pęknąć sprężyna na termostacie co jest raczej nie możliwe a przy jeździe w korku by ci się gotowało non stop wentylatory by się nie wyłączały ja bym najpierw spróbował zagrzać do włączenia wentylatorów i patrz na wskaźnik na desce przy ilu się załączą a może masz walnięty czujnik temperatury i źle pokazuje ja nie przypominam sobie żeby wskazówka kiedyś doszła mi do większej połowy no w lato to dochodziło ale to były naprawy klimy poszukaj mnie na fejsie to pogadamy nie będziemy tu śmiecić bodzio
michal001 - Pią Sty 09, 2015 23:50

a dlaczego przy jezdzie w korku by sie gotowalo non stop? ja myslalem,ze jak termostat otwarty, zablokwoanyw pozycji otwartej to i tak zawsze ebdzie sie mneij "gotowalo" niz gdyby "pracowal", bo caly czas jest obiewg plynu. Ale jestem laikiem. Tym nie mneij dalej nei wiem jak go zagrzac......Z jednej musialbymm oze krecic go na luzie na wysokich obrotahc, ale to neimozliwe bo ,po pierwsze zimnego nei krece powyzej 2 tysiecy obrotow, a po drugie halas a to w miescie.
BODZIO-gol - Pią Sty 09, 2015 23:51

zostaw go na wolnych trochę spali ale się zagrzeje
zaq - Sob Sty 10, 2015 07:12

Skoro auto ciężko się grzeje a w dodatku podczas jazdy spada temperatura to na pewno termostat do wymiany bo cały czas jest otwarty. U mnie tak było i sprężyna była cało tylko się nie domykał do końca przez co chłodnica wychładzała silnik. Po wymianie wszystko ok. Tylko zastanowiłbym się nad tym płynem dlaczego go nie było ale skoro teraz nie ubywa to wystarczy obserwować. Układ w sdi sam się odpowietrza więc zapowietrzony też raczej nie może być. Jeżeli chcesz żeby się szybciej zagrzał bez wymiany termostatu to zakryj wloty powietrza na chłodnice i jeździj na zimnym nawiewie żeby nagrzewnica nie zabierała ciepła.
michal001 - Sob Sty 10, 2015 10:39

wlasnie tez nei wiem z tym plynem. Zadnego wycieku nie widac. A termostat chyba juz wczensiej niedomagal powoli,bo dlugo rozgrzewal. Jak postalem ze 4 minuty na lzunych obrotach po odpaleniu,to potem powiedzmy po jakichs 7 km sie zagrzewal do optimum. A jak z marszu ruszalem to po 15 km. Nadmienie,ze nie jestem w Polsce ,tylko w Hiszpanii, i tutaj mam temperatury teraz 0-20. Wiec w Polsce mozna przypuszczac, ze grzalby sie jeszcze slabiej.
BODZIO-gol - Sob Sty 10, 2015 10:55

zlej płyn do miski odkręć termostat weź do domu przeczyść i włóż do gotowanej wody zobaczysz czy się otworzy i później zamknie do końca to jest 30m roboty
michal001 - Sob Sty 10, 2015 17:58

ok,hydrozagadka sie komplikuje. Dzis znowu rano sie okazalo,ze zbiorniczek jest pusty. Dolalem. Czy to moglo byc ostatni raz zapowietrzenie? Raczej nie ,bo Chyba cos kolo 6 litrow plynu jest w instalacji,nie? a juz dolalem prawie 5 litrow. Stary plyn jest brazowy, nowy zielony,swiezutki. W zasadzie ,biorac pod uwage ile juz dolalem lacznie, powinien byc zielony,nie? Takie ostatnio mialem wrazenie,ze taki brudny zielony jest w zbiorniczku,wiuec chyba krazy i sie meisza. Na autostradzie tragedia, prawie zero wskazowka temperatury. Potem troche sie zagrzal,jak pomielilem na dwojce to w kocu bez wielkeigo chlodzenia radiatora ,dobil do polowy jak juz zatryzmalem i pochodzil jeszcze chwile na luzie.NAwet dawalem 2000 obrotow na luzie przez minute,ale nei wyszla wskazowka nad polowe. Waz doprowadzajacy (chyba) ten na dole do chldonicy zrobil sie goracy i jak go ugnaitalem,to bablowalo w zbiorniku,ktory otworzylem ( czyli przy tej temperaturze mozna otworzyc zbiorniczek i nei ma nadcisnienia, przedtem jak raz probowalem otworzyc na neico zagrzanym ponad polwoe ,to nie mozna bylo otworzyc,bo sie gotowalo w zbiorniku) ogolnie wentylatory sie nie wlaczyly, wskazowka na polowie, radiator chlodnicy powoli zaczal sie od lewej gornej czesci wypelnaic cieplem. Nie czekalem czy caly sie wypelnil. Jutro sprobuje wymontowac ten termostat. Gdzie to jest???
BODZIO-gol - Sob Sty 10, 2015 21:25

oleju ci nie przybywa czasami zobacz pod wycieraczką czy na dywanach nie jest mokro bo to nie możliwe żeby ubywało tyle płynu mi ubywa ale z pół litra na miesiąc ale to z lenistwa bi mam przeciek przy pompie i tak odwlekam najlepiej zrób tak odpal auto i niech chodzi zobacz czy równocześnie z silnikiem zagrzewa się przewód gumowy od silnika do chłodnicy ten u góry jeśli tak to 100% termostat wtedy obaj będziemy pewni

[ Dodano: Sob Sty 10, 2015 21:25 ]
tak wygląda termostat będziesz miał łatwiej

michal001 - Nie Sty 11, 2015 08:31

Dzieki,dzis albo jutro sprobuje to zrobic. Jeszcze tylko pytanie, gdzie ejst termostat?? bo w sumie jakos mi sie w oczy nie rzucil jak tam zagladalem. Szukalem na forum , ale tylko do innych wersji roverka i silnika znalazlem cos o termostacie. Gdzie to ejst i o czym apmeitac wymontowujac to ? Dzieki.
zaq - Nie Sty 11, 2015 09:38

Termostat jest zaraz za wiatrakami z przodu silnika pod wężami od chłodnicy, pomiędzy alternatorem a pompą wtryskową na wysokości pompy wspomagania. Wymontuj sobie wentylatory będzie Ci o wiele łatwiej się tam dostać, odkręcasz je i wyciągasz do góry.
michal001 - Sro Sty 14, 2015 10:03

dopeiro bede sie dzis zabieral do wymontowywania termostatu ,bo nei mialem czasu.
wyczytalem na jakims angielskim forum,ze w 600 sdi termo otwiera sie zarowno pod wplywem temperatury jak i cisnienia w ukladzie chlodzacym i mam watpliwosc wobec teog,czy sam test polegajacy na wlozeniu go do gara z podgrzewana woda wystarczy.... Bo tu bedzie tylko temperatura.
Druga sprawa....zajrzalem tam i hm....nie za bardzo mimo wszytsko wiem jak tto wymontowac. Ogolnie termostat, tak jak psizesz, chyba widze ,ale nie ejstem pewien, on jest poziomo,wzdluz bloku silnika,tak? Nie mam kanalu, wiec napiszcie prosze,czy to sie da wymontowac na ulicy. Bo rozumiem,ze tam trzeba cos podlozyc, bo zacznie elciec plyn z ukladu chlod. Tak?

Pyros - Sro Sty 14, 2015 11:04

Termostat najłatwiej wymontowuje sie od góry; ) znajduje sie on ponizej pompy wtryskowej i jest to taki "Y"
zaq - Sro Sty 14, 2015 11:27

Tak jest poziomo wzdłuż bloku silnika. Musisz spuścić płyn z układu bez kanału może być ciężko bo płyn się spuszcza wypinając dolny przewód od chłodnicy ale jak znajdziesz np jakiś wysoki krawężnik to jest to do zrobienia. Musisz zdjąć to przednią wąską osłonę pod autem bo inaczej nie będziesz miał dojścia do przewodu chłodnicy. To jest ta co idzie wzdłuż zderzaka.
I później to już wszystko od góry, tak jak pisałem radzę zdjąć wentylatory sporo to ułatwia. Pamiętaj aby termostat dobrze ustawić, na jednym wylocie jest strzałka którą ma iść do pompy wody. W sumie to ciężko go inaczej założyć ale tak na wszelki wypadek piszę:) Powodzenia w razie czego to pisz.

michal001 - Sro Sty 14, 2015 17:22

Ok.... Poszedlem przygotowywac wymontowanie termo i znow sie pokomplikowalo troche i juz nei jestem pewien,czy to termo,chociaz tez nie wykluczone,ze obok nowych faktow,takze termo pozostaje uszkodzone w pozycji otwarte.
Otworzylem przed odpaleniem auta zbiorniczek plynu chlod i popompowalem na zimno wezem tym na dole chlodnicy. Bulgotalo a po chwili ugnaitania weza ,poziom w zbiorniczku opadl z ledwo minimalnego do pustego zbiorniczka. Dolalem plynu ( to juz caly praktycznie 5 litrowy wszedl. Sprawdzilem tez olej,bo rano dolalem na zimno,bo dotykal od dolu poziomu minimalnego na bagnecie. Teraz ok, jest na srodku na bagnecie meidzy dziurkami.
Odpalilem:
silnik po odpaleniu
Po chwili, pod belka ta metalowa kapal plyn na ziemie. Zajrzalem :
wyciek
Zaznacze,ze przedtem dokladnei zagladalem tez i nie bylo widac tego wycieku,a nie daloby sie go nie zauwazyc. Wniosek taki (chyba) ze do tej pory nastepowal on raczej w trakcie jazdy i nei kapal na belke, tylko lecial na jezdnie ,porywany "przeciagiem". Albo jakos tak. W kazdym razie patrzac od gory w przestrzeni meidzy silnikiem a chlodnica nei widac nic mokrego, tlyko na wierzchniej stronie tej belki stalowej,czy zaslony, ktora jest wlasnie mokra od spodu,tez jest podobnie mokro. Ciezko to zobaczyc, bo malo tam meijsca i gleboko.
Tym nie mniej.... Czy oprocz tego wycieku dalej mam rozumeic,ze prawdopodobnie tez termo jest w pozycji otwartej,bo przeciez jak jest wyciek,to temperatura powinna isc w gore szybko, a u mnie sie nei grzeje albo prawie nie grzeje.
Czy o tym,ze termo jest zablokowane w pozycji otwartej swiadczy to ,ze jak sie pompuje reka ten waz na dole chlodnicy to plyn sie "rusza" w zbiorniczku"? (mowie o pompowaniu na zimno,przed odpaleniem).
Ok...wiec ten wyciek to pompa??
ciekawe jest to ,ze na tej belce od dolu widac dwa kolory plynu, ten stary, brazowy i ten dolewany przeze mnie, fluoryzujacy na zielono. O czym to swiadczy? ze one sie nei meiszaja? czy , ze ciekly w roznych momentach jak dolewalem,,nie wiem :)

zaq - Sro Sty 14, 2015 19:32

Wymień ten termostat bo i tak na pewno nie jest sprawny. Być może masz właśnie wyciek gdzieś przy termostacie bo w jego okolicy masz aż 5 opasek zaciskowych licząc tą przy pompie i bloku silnika więc jest gdzie się lać. Być może obudowa samego termostatu się rozszczelniła. Pisałeś wcześniej że Ci się trochę przegrzał i dlatego mogło gdzieś puścić W najgorszym wypadku masz dziurę w którymś wężu albo uszczelka od pompy wody ale to raczej mało prawdopodobne.