|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kontrolki ABS i ASR
mossy - Sob Sty 10, 2015 18:35 Temat postu: [R75] Kontrolki ABS i ASR Witam,
Od długiego już czasu palą mi się kontrolki ABS i ASR. Stwierdziłem, że czas się wreszcie tym zająć. Chyba nie pozostało nic innego jak podmiana pompy na inną. Mechanik nie był w stanie połączyć się z ABS'em w celu odczytu prędkości z poszczególnych kół, nie wykryło również żądnych błędów z tym systemem. Czujniki posprawdzałem multimetrem i napięcie okazuje się być prawidłowe 0.7V. Wydaje się, że wina leży po stronie sterownika, nie umożliwiając prawidłowe połączenie się. Po odczepieniu złącza styki wyglądają bardzo dobrze. Brak jakichkolwiek oznak korozji i wżerów.
Moje pytania do Was:
Uszkodzone pierścienie magnetyczne mogą być przyczyną nieaktywnego systemu ABS, czy po prostu nie ma wtedy żadnego ostrzeżenia, a jedynie mogą występować różnego rodzaju anomalie podczas hamowania?
Aby wyjąć pompę ABS należy pod jej spodem odkręcić jakieś niewidoczne z zewnątrz śruby? Wystarczy odkręcić górną śrubę po prawej stronie, oraz metalowe przewody, a całość wyjdzie z dolnych wczepów?
Jakieś dodatkowe rady czy wskazówki?
Moje auto nie posiada tempomatu w wyposażeniu.
Wiem, że było sporo tematów o tym na forum, ale wciąż wynajduję jakieś nowe nurtujące mnie pytania.
Pozdrawiam.
SeniorA - Pon Sty 12, 2015 15:59
mossy napisał/a: | Uszkodzone pierścienie magnetyczne mogą być przyczyną nieaktywnego systemu ABS, | raczej nie, chyba , że jest uszkodzone łożysko. mossy napisał/a: | Aby wyjąć pompę ABS należy pod jej spodem odkręcić jakieś niewidoczne z zewnątrz śruby? | tak, chyba jedną. mossy napisał/a: | Jakieś dodatkowe rady czy wskazówki? | napisz dokładniej kiedy zaświeca się kontrolka ABS, na postoju , czy podczas jazdy?,ewntualnie przy jakiej prędkosci bo sprawdzanie różnych elementów układu ABS odbywa się w różnych fazach jazdy. Sprawdzanie czujników multimetrem nie jest miarodajne , testbook albo oscyloskop.
mossy - Sro Sty 14, 2015 11:01
Kontrolki zapaliły się jakieś 2 lata temu w trakcie jazdy przy małej prędkości podczas zjazdu z ronda i palą się do dziś. Zapalają się od początku przekręcenia kluczyka w pozycje zapłonu i nie gasną w czasie jazdy nawet na moment. Oczywiście system nie załącza się na zablokowanych kołach w trakcie hamowania.
--
Edit:
Spróbuję podjechać na t4.
ENU - Sob Sty 17, 2015 04:52
mossy napisał/a: | Uszkodzone pierścienie magnetyczne mogą być przyczyną nieaktywnego systemu ABS, czy po prostu nie ma wtedy żadnego ostrzeżenia, a jedynie mogą występować różnego rodzaju anomalie podczas hamowania? |
Tak może być przyczyną nie działania ABS i palenia sie kontrolki
nie umiejętny demontaż piasty tylnej co mnie spotkało i w efekcie zadra na osłonie piasty skaleczyła pierścień magnetyczny ,po reklamacji u mechanika i ponownej
wymianie piasty wszystko wróciło do normy
Bywa też spowodowane stosowaniem nieoryginalnych czujników ABS i wtedy może być to błędną odległością czujnika od paska magnetycznego najczęściej jest za daleko od paska
|
|