Zobacz temat - [R416] Parę pytań w sprawie SWAP'a 2.0 Ti
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R416] Parę pytań w sprawie SWAP'a 2.0 Ti

sowa1993 - Pon Sty 19, 2015 02:42
Temat postu: [R416] Parę pytań w sprawie SWAP'a 2.0 Ti
Witam, mam parę pytań dotyczących przełożenia silnika z roverka 620 Ti do 416 Si. Mianowicie tak:

-Trzeba dużo przerabiać w mocowaniach silnika jak i skrzyni biegów?
-Wiązka elektryczna musi być poddana mocnym przeróbką?
-Regeneracja turbiny (puszczanie oleju) czy można to wykonać samemu?
-czy pasują półosie od roverka 620 Ti do piast stosowanych w 416? (ilość frezów) Wiem że półosie od PG1 mają o 1 ząbek więcej po stronie skrzyni od półosiek do R65, długość jest taka sama?
-cięcia pasa przedniego? Wymagane czy można coś przykombinować w tej kwestii?
-jak patrzą na to przy przeglądzie technicznym? Tak wiem, silnik jest częścią wymienną teraz...

Ostatnie pytanie nie dotyczące SWAPu, u mnie w silniku 16K4F po HGF został wykonany szlif głowicy, została założona uszczelka składająca się z uszczelki właściwej oraz wypełnienia po szlifie. A pomimo tego silnik leje wodę do wszystkich 4 cylindrów. Zastanawiam się czy przy składaniu silnika trzeba mocno patrzeć na tuleje cylindrów. Po ściągnięciu głowicy sprawdziłem ten aspekt i każda tuleja miała różną wysokość, możliwe jest że one się osunęły w dół?

Pozdrawiam
sowa1993

Victor1989 - Pon Sty 19, 2015 06:33

Cześć,

Dokładnie o tym samym myślałem w piątek :mrgreen:

Znalazłem kilku dawców:
http://olx.pl/oferta/620-...html#dd9154a4af
był jeszcze taki cały za 3k ale chyba ogłoszenie wygasło (znalazłem !)
http://olx.pl/oferta/rove...html#dd9154a4af


Jestem bardzo ciekawy jak to technicznie wygląda i kosztuje...
Podobne silniki ma honda accord ale rozrząd jest z drugiej strony.

Świetny pomysł ogólnie, śledzę Twoje plany i dokonania ! ;)

sowa1993 - Pon Sty 19, 2015 07:34

też o nim myślałem, ale muszę podpytać ojca mechanika, gdzie on swoją turbinę z dieslea regenerował i ile płacił, ale chcę dokładniej zobaczyć schematy elektryczne Tych dwóch aut, gdzie to namierzyć?
Victor1989 - Pon Sty 19, 2015 08:23

Wydaje mi się, że lepiej całe auto kupić - jest dostęp do części.
Na allegro goły silnik 2400zł Silnik 620 TI

Turbina z allegro 900zł turbina

turbo + goły silnik = 3300zł :o :o a gdzie cała reszta

Patrzyłem trochę na mobile.de ale nie ma nic 620 turbo.
Boje się, że SWAP może być totalnie nieopłacalny

Gdzie szukać schematów elektrycznych ? - Szczerze nie mam pojęcia ;-)

sowa1993 - Pon Sty 19, 2015 08:48

ciekaw jestem jak też jest z rozwojowością tego silnika, czy daje miarodajne efekty (ostre wałki, doprażające tłoki, a przede wszystkim zakucie) 200KM musi pewnie robić robotę przy teoretycznie 1200kg, chciałbym usłyszeć wypowiedzi tych co wsadzali ten silnik do 400tek a także tych co poruszają się normalnymi 620tkami z tym silnikiem, poznać jego awaryjność jak i problemy irytujące jego codzienne użytkowanie. Mój samochód stoi bez silnika obecnie, udało mi się go zajeździć (auto stało 3 lata u niemca) a następnie u mnie jeździło 3 lata (HGF i rozsypująca się R65). Silnik rozebrany i stwierdziłem że jest przegrzany także już nie opłaca mi się go remontować, a mocy też już zaczęło brakować... Co do spalania tego 1.6 byłem zadowolony, ponieważ przy trasie 300km cisnąć 180km/h palił jedynie 8 litrów gazu na setkę co moim zdaniem jest zadowalającym wynikiem, litr więcej palił w mieście jeżdżąc od świateł do świateł.
greg-si - Pon Sty 19, 2015 17:31

Miałem w swojej 400`ce 2.0T.
Przeróbka z 1.6 to dość sporo roboty, spawanie, cięcie, do tego elektronika. Jak nie macie o tym pojęcia to sami tego nie zrobicie.
Tak siadł silnik w moim podczas roboty i po:

I tak się nim bawiłem:
https://www.youtube.com/watch?v=-2IrxpsZ0FI

Kupując nawet auto za 3k z tym silnikiem dołożycie jeszcze 2x tyle by to zrobić w miarę sensownie. No chyba że wszystko samemu, spawanie, elektronika i silnik w super stanie (w co wątpię).

Poczytajcie forum bo sporo zostało napisane.

Victor1989 - Pon Sty 19, 2015 21:47

greg-si - SZA-CUN ! :wink:

mega... robi wrażenie, szkoda że nie mam wolnych 10tyś :( <wzdycha głośno>
podrzucisz jakiś link z forum, bo przyznam że szukałem ale chyba jakoś mało skutecznie.

Jeżeli masz fotki jakieś z etapów SWAP-a też chętnie obejrzę i poczytam.

Markzo - Pon Sty 19, 2015 21:55

przeszukajcie forum, ja 2,0t mam chyba 3ci rok, Gregowe auto też jest opisane, ostatnio Kozik i Maniek wsadzali 2,0t.
Kozik - Wto Sty 20, 2015 11:30

Victor1989, u mańka będzie mniej więcej taki zakres prac jak u Ciebie się szykuje
sowa1993 - Wto Sty 20, 2015 13:40

ja jestem krok do przodu, mam wybebeszony cały silnik już na wierzchu, i nawet rozebrany na części :D W dalszym ciągu zastanawiam się czy wziąść tego dawce czy nie
greg-si - Wto Sty 20, 2015 17:21

Kozik napisał/a:
Victor1989, u mańka będzie mniej więcej taki zakres prac jak u Ciebie się szykuje

Tylko u Mańka było PG1.