Zobacz temat - [R75] Problem z elektryką
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z elektryką

andnow169 - Pon Sty 19, 2015 19:52
Temat postu: [R75] Problem z elektryką
Witam.Mam problem z elektryką w moim R .Poprzedni właściciel coś zmostkował,lub może gdzieś jest zwarcie.A mianowicie po wyjęciu kluczyka wciąż świeci mały wyświetlacz,świeci się dioda w panelu lusterek, nie działa sterowanie szyb w panelu kierowcy,pozostałe szyby działają cały czas( wcześniej tylko z kluczykiem) nie uzbraja się alarm,zamki też.Po wyjęciu bezpiecznika zasilania radia,szyb nr 11 licznik gaśnie,alarm i centralny działa, ale nie wyłącza się panel sterowania od kierowcy i radio.I co mnie kompletnie zaskoczyło sterownik od kierowcy jeszcze 2 dni temu działał idealnie,nie działał prawy głośnik.Teraz działa głośnik prawy,a sterownik przestał.I do tego tempomat przestał działać .Czujnik w dobrej pozycji,przycisk na konsoli na zielono,brak reakcji z kierownicy.Przez noc rozładowało mi akumulator.Wyjąłem bezpiecznik a lusterka się regulowały,to samo z szybami od strony pasażera. Bardzo proszę o jakieś sugestie od czego zacząć i góry dziękuję.
rafalmis1 - Pon Sty 19, 2015 20:07

Takie kombo według mnie świadczy o odstawieniu się wody przeć ścianę grodziową do środka i zalewa BCU
andnow169 - Czw Sty 22, 2015 19:46

BCU wyjąłem suchy,wszystkie styki czyste,ale ma pan rację może wilgoć.To wszystko stalo się przez dwa dni a mgła była.Od środka suchy grodż tą od strony szyby na zewnątrz warto sprawdzić.Dziękuje.A może gdzieś zwarcie w drzwiach kierowcy,połączenia od sterownika szyb? Mial ktoś może podobną sytuację.Dodam ,że sterownik raz chodził,raz nie ,ostatnio trochę cieplej to idealnie.

[ Dodano: Czw Sty 22, 2015 19:45 ]
Suszenie nic nie pomogło.Pobiera 1.06 ampera więc coś robi duży upływ na masę, po wyjęciu bezpiecznika f11,gaśnie wyświetlacz licznika,modul światel,zapala się i gaśnie z kluczyka ale pobiera 0.66 ampera i rozładowuje akumulator ,alarm da się uzbroić normalnie się zamyka to dodatkowe obciążenie (a tak na marginesie ile pobiera alarm).Żadnego bezpiecznika mi nie wywala.Może ktoś ma schemat jak lecą obwody z f11 ,żeby po kolei odstawiac odbiorniki i sprawdzić upływy na masę.Bardzo proszę o wskazówki ,bo rozmawialem z kilkoma elektrykami i tylko powiedziałem,że R75 to mi uprzejmie odmówili,za dużo czasu,kosztów itp bla,bla.No i oczywiście nie mają T4,silnik owszem ale instalacja wewnątrz to już nie

[ Dodano: Czw Sty 22, 2015 19:46 ]
Suszenie nic nie pomogło.Pobiera 1.06 ampera więc coś robi duży upływ na masę, po wyjęciu bezpiecznika f11,gaśnie wyświetlacz licznika,modul światel,zapala się i gaśnie z kluczyka ale pobiera 0.66 ampera i rozładowuje akumulator ,alarm da się uzbroić normalnie się zamyka to dodatkowe obciążenie (a tak na marginesie ile pobiera alarm).Żadnego bezpiecznika mi nie wywala.Może ktoś ma schemat jak lecą obwody z f11 ,żeby po kolei odstawiac odbiorniki i sprawdzić upływy na masę.Bardzo proszę o wskazówki ,bo rozmawialem z kilkoma elektrykami i tylko powiedziałem,że R75 to mi uprzejmie odmówili,za dużo czasu,kosztów itp bla,bla.No i oczywiście nie mają T4,silnik owszem ale instalacja wewnątrz to już nie

rafalmis1 - Czw Sty 22, 2015 23:15

Czy masz radio fabryczne z nawigacją?
andnow169 - Czw Sty 22, 2015 23:43

Radio fabryczne symphony
zedziczek - Pią Sty 23, 2015 01:26

zobacz jeszcze ranty podłużnicy za światłami, wiązki kabili też tam lubiły się przecierać dlatego wprowadzono gumowe nakładki na ranty zgrzewów
andnow169 - Nie Sty 25, 2015 13:09

Mam już schematy elektryczne,albo wraca przez radio,albo przekażnik zapalniczki ,,no chyba ze w kostce w w stacyjce c0028 drugi pin(auxillary y163 ciągle jest zwarte) ,dzięki oczywiście postaram się sprawdzić przewody czy nie przetarte

[ Dodano: Nie Sty 25, 2015 13:09 ]
Bez schematów można głupoty wypisywać jak ja wyżej.Korozja na w kostce łączącej c236 ta łącząca instalacje z drzwi kierowcy,zwarcie między czterema pinami,napięcie wracało na bezpieczniki F4, F11 bez kluczyka,plus małe zwarcie na masę i caly cyrk.Po wyczyszczeniu wszystko ok.Tak, że po problemie jednym,jeszcze tylko tempomat nie działa,ale inne obwody.A co jeszcze,na podlużnicy wiązka od światel ,też byla sfatygowana,zaizolowalem (dzięki za wskazówkę Zedziczek) ale jest tam 4 pinowa kostka,nie polączona i nie mogę znzleżć od czego jest.