Zobacz temat - [R400] Śruba mocująca Alternator ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Śruba mocująca Alternator ??

MiFFOU - Czw Sty 22, 2015 17:09
Temat postu: [R400] Śruba mocująca Alternator ??
Witam
Pierwszy post i dziwny problem...
otóż pękł mi wspornik mocujący alternator ten górny. ale to nie z nim problem.
okazało się ze brakuje śruby :o która mocuje alternator do łapy(tej z napinaczem ) na dole;/
nie wiem czy pękła i wypadła czy nie było jej od jakiegoś czasu

mam z tym następujący problem, otóż w łapie otwory są na śrubę 10 a w alternatorze 12
jest tylko taki frez wyglądający jak miejsce na nakrętkę albo łepek śruby.
nie mogę znaleźć nigdzie żadnego rysunku który pokazywał by jak to ma być mocowane

myślałem ze jest przelotowo skręcone jedną śruba i tak zrobiłem ale wtedy alternator ma luz jest lekko pod kątem kiedy dokeciłem go do górnego wspornika... ;/ czy przychodzi tam jakaś tuleja czy może jakiś inny sposób mocowania ?

z góry dziękuje za pomoc

maniu48 - Czw Sty 22, 2015 19:46

U mnie to wygląda tak: mam nadzieje, że coś pomogę.


MiFFOU - Pią Sty 23, 2015 23:42

No wielkie dzięki Kolego bardziej obrazowej odpowiedzi nie mogłem dostać :P :ok:
w takim razie u mnie jest coś nie tak.u mnie nie ma mowy o takim ścisku w tym dolnym mocowaniu.
mam tam luz.. jak ten górny wspornik pękł to alternator autentycznie żył tam sobie własnym życiem bo dolnej śruby nie było(przynajmniej jak otwarłem maskę) tylko nie rozumiem jak taki kawał śruby mógł wypaść musiała by się rozsypać na kilka części ..albo było ciasno się trzymało i może łapa się rozgięła. Archiwum X

no nic Dzięki i będę badał sprawę dalej

Remigiusz - Sob Sty 24, 2015 00:23

Dolna śruba altka, bez takiego trzpienia dystansowego co jest w sadzony od strony pasków do otowro gdzie śruba przechodzi, ma straszny luz i jej tak nie skręcisz bez tego trzenia :neutral: Przedzej dolna łapa pęknie ponieważ bez tego trzpienia jest jakiś luz miedzy tymi widełkami a latkiem jakieś 5mm, Jak sie wszystko skręca, śruba w ciągnie trzpień przez otwór w stronę obudowy alta i sie kontruje i w tedy wszystko siedzi.

Wymieniałem ostatnio na taki altek jak ty pokazałeś w 1.8 VVC ;)

MiFFOU - Sob Sty 24, 2015 21:47

ta tulejka z lewej (od strony pasków) strony którą widać na filmiku ? to posiadam..
u mnie jest luz tyle co kolega na filmie pokazuje że śruba ma luz w alternatorze. :/
będę miał chwile to może ogarnę video albo zdjęcia i pokaże o co chodzi.