|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] nie wchodzi na obroty, już nawet nie zapala
lagi - Pon Sty 26, 2015 21:55 Temat postu: [MG ZT] nie wchodzi na obroty, już nawet nie zapala Witam
Temat wielokrotnie wałkowany na forum, ale może ktoś coś tu nowego dopisze.
1-Wracając z trasy auto przestało wchodzić na obroty, trzymało około do 2500+- max
2-Przestało palić po powrocie do domu
3-Wymieniłem filtr paliwa z knehta na filtrona z takim kranikiem u dołu ( może to przez to ?)
4-Samochód po podpompowaniu paliwa na zapłonie, odpalił ale trochę dłużej mu to zajęło,
5-Ruszyłem w poszukiwaniu CPNu bo miałem 1/4 paliwa prawie rezerwa.
6- Na początku wszystko ok, przyspieszenie, obroty, 0 problemu
7- Po około 14 km, znowu przestało wchodzić na obroty,
8- Unieruchomiłem silnik i spróbowałem odpalić, i od tamtej pory auto nie pali.
9-Przy okazji aku mam cienkie wiec jutro muszę nowy aku kupić
10- Mechanik chce mi rozrusznik robić, bo przy próbie odpalania "pyka" i nic nie próbuje kręcić, Ja uważam jednak że to tylko aku, bo roverki tak mają że albo kręci dobrze albo wcale, - nie??
1) albo nagarnęło syfu z baku i zapchało pompkę/filtr/??
2) albo pompka w baku się skończyła bo jechałem na rezerwie
3) Specjalnie opowiedziałem taką trochę historyjkę żeby może łatwiej po tych symtomach było coś ustalić.
pozdrawiam
sebol11 - Pon Sty 26, 2015 21:58
cześć
prebenny - Pon Sty 26, 2015 22:18
lagi, za wiele Ci nie pomogę, bo sam dopiero się uczę, ale wg mnie punkt 10 to akumulator. Jak się aku 'rozładuje' (napięcie spadnie poniżej jakiegośtam poziomu) to przy odpalaniu rozrusznik nie zakręci - będzie tylko 'pyknięcie' i światła mrugną.
lagi - Pon Sty 26, 2015 22:27
prebenny napisał/a: | lagi, za wiele Ci nie pomogę, bo sam dopiero się uczę, ale wg mnie punkt 10 to akumulator. Jak się aku 'rozładuje' (napięcie spadnie poniżej jakiegośtam poziomu) to przy odpalaniu rozrusznik nie zakręci - będzie tylko 'pyknięcie' i światła mrugną. |
Dokładnie masz rację, ale to tylko 10 % mojego problemu- jutro jadę kupić aku,
phuss - Pon Sty 26, 2015 22:38
Do sprawdzenia pompka paliwa ta przy aku.
wellman - Pon Sty 26, 2015 22:58
Jak sam napisałeś - aku do wymiany, tylko dobierz dobrze.
Do sprawdzenia:
1) pompka w baku - jak napisał kolega wyżej
2) pompka przy silniku
3) zawór wysokiego ciśnienia (tutaj masz to szerzej opisane: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=41683)
longer86 - Wto Sty 27, 2015 09:32
potwierdzę co wyżej koledzy napisali.
1. wymień naładuj aku, bo bez tego nie zakręci rozrusznik, będzie tylko pyk pyk pyk
2. jak sam napisałeś masz mało paliwa w baku, to wskazuje na awarię pompy w baku która nie przepompowuje paliwa, tutaj kolejna uwaga jak ją wyciagniesz to możesz przeczyścić co sie da, nigdy nie zaszkodzi
mało paliwa, być może pęcherzyki powietrza zassane stąd przerywanie i obroty max 2500 bo nie było cisnienia
lagi - Wto Sty 27, 2015 15:42
Aku kupiony, kręci, pompka kupiona, jutro przedmóchiwanie wszystkiego.
PS Pompka w baczku umarła, a w baku taki syf że można łopatką wygartać.
Pozdrawiam, i dzięki za wskazówki
|
|