| 
				
					| 
							
								|  | Forum Klubu ROVERki.pl 
 |  |  Rover serii 600, Honda Accord  - [R600] Problem z obrotami, dziwnie działąjący wentylator
 
 rawkus1312 - Pon Sty 26, 2015 23:02
 Temat postu: [R600] Problem z obrotami, dziwnie działąjący wentylator
 Witam, niespełna miesiąc temu stałem się posiadaczem Roverka 600 1.8 lpg. Mam nadzieje że szczęśliwym posiadaczem. Owe autko ma problem z obrotami tuż po odpaleniu szczególnie na zimnym silniku, obroty falują 800-1000, na dodanie gazu autko reaguje jakby z opóźnieniem i obroty wzrastają po chwili normalnie lecz po odpuszczeniu gazu spadają one do 500 czasami niżej aż autko potrafi zgasnąć. Czasami nawet po przejechaniu około 3 kilometrów. Jakie powinny być obroty na biegu jałowym?? oraz co może być przyczyną takiego zachowania autka? Kolejną rzeczą niepokojącą w samochodzie jest to, że wentylator się nie załącza podczas jazdy lecz po zgaszeniu auta. Czy to jest normalne?? Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
 Rademenez_ - Wto Sty 27, 2015 19:30
 
 Witam. Działanie wentylatora jest dziwne. Ale nie mam pomysłu na przyczynę. Z falowaniem obrotów, poszukałbym nieszczelności za przepustnicą. Lub odłączyć akumulator na kwadrans , podłączyć ,zapalić i pozwolić się nagrzać to normalnej temperatury , nie przełączając na gaz. Jeśli będzie ok, winny jest gazik. Można też sprawdzić poziom wody w chłodnicy. Niski jej poziom może powodować podmarzanie parownika oraz przegrzewanie się silnika i wariujący wentylator.
 rawkus1312 - Wto Sty 27, 2015 22:04
 
 Jeśli chodzi o obroty to złapałem pewien trop. Dzisiaj dowiedziałem się, że obroty silnika zimnego świeżo odpalonego czyli na ssaniu powinny wynosić około 1400 obr/min u mnie one jeśli się nie wachają to chwilowo utrzymyją się na poziomie około 900 obr/min. Czyli istnieje możliwość że samochód nie ma ssania?? A przy odpaleniu też potrafi przekręcić dwa - trzy razy zanim odpali jak postoi przez noc. Myślicie, że to dobry trop? A co z wentylatorem to sam nie wiem.
 Mariusz27 - Sro Lut 18, 2015 14:38
 
 Sprawdź poziom płynu w chłodnicy. Obok silniczka krokowego masz zawór wysokich obrotów jałowych (ssanie). Musisz wyczyscić i po problemie najprawdopodobniej. ściągnij manuala Hondy Accord V-gen.91-97r. Wszystko jest dokładnie opisane od A do Z. Powodzenia
 
 jak chcesz daj maila i Ci prześle instrukcje
 tomii620si - Pią Lut 20, 2015 21:00
 
 Co do obrotów.
 
 Sprawdź
 
 FITV i IACV tj. krokowy i obok niego masz FITV odpowiadający za ssanie i obroty tak samo jak krokowy tylko w innych sytuacjach.
 
 Luzy zaworowe - może być tak, że się już rozregulowały luzy i też to czasami powoduje różne dziwne cyrki. Potrzebny Ci szczelinomierz, klucz 10 i 21 na nakrętke od koła rozrządu i jedziesz
   
 FITV jak dobrze pamiętam też odpowiada własnie za obroty na zimnym silniku/ssanie a krokowy przejmuje jego role po nagrzaniu sie silnika i trzyma owe 900rpm..
 
 Może być tak, że po prostu FITV masz brudny (zbiera się tam osad) i trzeba go wyczyścić.. Wyciągasz z auta (2 albo 3 śrubki), w domu rozkrecasz 4 śrubki śrubokrętem i nawet zwykły płyn do mycia naczyń i jedziesz - uważaj tylko aby nie pogubić i nie uszkodzić uszczelek. Najlepiej zdjąć i je też przemyć ówcześnie zostawiajać w kąpieli (woda z płynem w szklance i niech sobie namokną).
 
 IACV tj. krokowy - mógł się uszkodzić w środku ale mógł różnież też sie po prostu uwalić i odpowiednia kąpiel (znajdziesz na necie bez problemu) w benz. ekstrakcyjnej załatwi robote. A czy działa najłatwiej sprawdzić: Odpalić auto, poczekaj aż się nagrzeje itd. jak uznasz, że już odepnij kostkę od IACV i zobacz jaka będzie reakcja
   
 wentylator - trochę nie mam pomysłu co to może być ale szukanie rozpocznij po najprostszych rzeczach to sprawdź kostki czy nie są zaśniedziałe, czy wszystkie są podociskane itp itd.
 Nie wiem jak w Roverach ale kumpel w renault miał tak, że jeśli silnik był mocno dogrzany np. 92*C a nie 90 w lato to po zgaszeniu silnik się dochładzał. Jakiś żabojadzki pomysł.. w każdym razie może w R też tak jest i po prostu jeśli Ci nie styka kostka która jest odpowiedzialna za normalne chłodzenie (przy czujniku np. ) to włacza się to dziwne cos po zgaszeniu auta.
 Nic innego mi nie przychodzi do głowy bo chłodzenie to prosta sprawa i nie bardzo ma się co tam zepsuć aby dawać takie objawy jak u Ciebie o.O
 rawkus1312 - Sro Mar 18, 2015 01:11
 
 Witam, zgodnie z waszymi radami walczę z autem. Krokowy wykapany jest poprawa ale na cieplym silniku na zimnym chodzi jak wczesniej. Na dniach dodam filmik ze wskazaniami obrotomierza. Czasami potrafi zgasnąć. Jakieś pomysły??
 tomii620si - Sro Mar 18, 2015 08:43
 
 Siemanko.. A fitv czysciles ? Bo to on odpowiada za prace na zimnym silniku
   Jest on po prawej str krokowca jak stoisz przed autem
  . Mi pomoglo i obroty ogarnely sie
   rawkus1312 - Sro Mar 18, 2015 09:49
 
 Fitv nie czyściłem jeszcze, ponieważ potrzebuje auto cały czas a jest z nim problem ponieważ ciężko go rozkręcić. I obawiam się że jak już się uprę i go zaczne rozkręcać to mogę zostać bez auta na jakiś czas zanim nie kupie drugiego
  ot takie moje szczęście. Oto filmik https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be tomii620si - Sro Mar 18, 2015 19:00
 
 nie no bez przesady.. FITV u mnie szybko sie odkrecił
  Grzechotka 2x 10 potem 2 węzyki i jest Twój.. w domu bierzesz śrubokręt - tylko jakiś dobrze dobrany bo te śrubki są dosyć mocno przykręcone i odkrecasz.. potem płaskim wykrecasz tą "glówke" - po rozebraniu zobaczysz ocb i czyścisz wszystko.. tylko uważaj na uszczelki - wrzuć je do wody z płynem do naczyń - niech sie moczą na czas czyszczenia fitv
   rawkus1312 - Pią Mar 20, 2015 13:01
 
 Okej
  namowiles mnie  jutro sie za to biorę  mam jeszcze pytanie czy ktos mógłby mi powiedziec gdzie i jak dobrze ustawić obroty oraz czy te problemy z obrotami moga odbijać sie na spalaniu?? Marti - Sob Mar 21, 2015 21:14
 Temat postu: Problem z obrotami
 Wzdłuż silnika biegnie taka gruba wiązka przewodów. W trakcie falowania obrotów poruszaj tą wiązką. Jeżeli pomoże masz rozwiązanie.
 
 |  |