Zobacz temat - [R400] LPG Nie działa nawiew - jest mi zimno!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] LPG Nie działa nawiew - jest mi zimno!

Finveg - Sro Lut 11, 2015 16:07
Temat postu: [R400] LPG Nie działa nawiew - jest mi zimno!
Cześć,

Widziałem że podobne tematy były już zakładane ale jakoś nie odnalazłem odpowiedzi na moje pytanie zatem proszę o wyrozumiałość i przede wszystkim pomoc:)

Niedawno zakupiłem roverka 400 99r. z GAzem sekwencyjnym STAG4. Właścicielem była kobieta, która w mojej ocenie zaniedbywała ten fajoski samochodzik:)

Przechodząc do meritum:
Nawiewy nie działają mi jak trzeba! Nie wiem co jest tego przyczyną na 1/2 leci lekki ale zimny zefirek a na wyższych biegach choć jest trochę mocniej to nadal chłodno. Ogólnie odnoszę wrażenie jakby za słabo "wiało" ale nie mam skali porównawczej.

Proszę o pilną diagnozę bo zamarznę!

Czy dobrze rozumuje i problem można rozwiązać poprzez:wymianę filtra kabinowego?

pozdrawiam!
Finveg

sTERYD - Sro Lut 11, 2015 19:32

wymiana filtra nie zaszkodzi, ale filtr nie powinien powodować, ze leci zimne powietrze. Sprawdź, czy zaworek przy ścianie grodziowej się w pełni otwiera i odpowietrz porządnie układ.
paolinio - Sro Lut 11, 2015 21:17

Finveg, jeśli proste metody nie pomogą takie jak napisałsTERYD, to stawiam na termostat, miałem u siebie założony 82 stopnie otwarcia i było zimno, założyłem 88 stopni i jest cieplutko, widać ktoś mógł go zmienić, żeby tylko uszczelniacza nie nasypał do chłodnic bo wtedy może być nagrzewnica zapchana...
Finveg - Czw Mar 19, 2015 12:15

Siema

Mój mech po wymianie termostatu zdiagnozował że są zerwane/spadnięte linki od nawiewu? Jeżeli to może byc przyczyna to czy sam sobie poradzę z ich wymianą/nałożeniem? i jeszcze jedno: czy każdy model 400 ma świetlane pokrętła nawierwu? Moje nie swiecą i zastanawiam sie czy to oznacza ze padął żarówka:)

Zamierzam tez wymienić kierownicę i tu to samo pytanie - czy dam radę sam?

pozdrawiam
Bartek

robczach - Pią Mar 27, 2015 07:13

jak włożysz głowę od strony pasażera i spojrzysz na nagrzewnicę to zauważysz mechanizm (linki i blaszka) który otwiera zawór nagrzewnicy oraz żółty plastik, taka jakby łezka albo coś w stylu kija hokejowego. ten plastik otwiera i zamyka klapkę nagrzewnicy przez co zmienia kierunek przepływu powietrza. u mnie ten plastik spadł z trzpienia na którym się trzymał przez co nie miałem zimnego nawiewu. u Ciebie może być w drugą stronę...